بهترین غار بتمن کدام است؟ | معرفی غارهای بتمن

غار بتمن

غارهای خفاشی زیادی در طول فیلم‌های دی سی، سریال‌های انیمیشنی و کتاب‌های کمیک وجود داشته، با کافه کمیک همراه باشید تا نگاهی به بهترین غار بتمن داشته باشیم.

غارهای بتمن یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در دنیای دی سی است چون نه تنها مکان امنی برای بتمن بلکه تمام نیازهای او برای مبارزه با خلافکاران را فراهم می‌کند. هواداران اولین بار در کتاب‌های کمیک و در کمیک شماره ۱۲ Batman نوشته دان کمرون (Don Cameron)، جری رابینسون (Jerry Robinson) و جورج روسوس (George Roussos) با غار بتمن آشنا شدند. این غار اولین بار در سال ۱۹۴۳ و در سریال بتمن به صفحه تلویزیون‌ها راه پیدا کرد.

از آن زمان، نسخه‌های مختلفی از غارهای بتمن در اشکال مختلف رسانه وجود داشته است. تعداد زیادی از این غارهای بتمن داستان‌های منحصر به فرد خود را دارند و همچنین ویژگی‌های متفاوتی را دربر می‌گیرند. در میان این غارهای متعدد، تعداد کمی در ذهن طرفداران مانده؛ نه تنها به دلیل طراحی‌هایشان بلکه به این دلیل که کار بتمن را بسیار آسان‌تر کرده‌اند.

10 – غار خفاش محافظ گاتهام دنیای ریوز در مکانی غیرمعمول بنا شده است

غار خفاش محافظ گاتهام در دنیای ریوز

غار خفاش محافظ گاتهام در دنیای ریوز

 

این‌که بتمن در دومین سال حضورش به عنوان مبارز جرم و جنایت در فیلم بتمن (The Batman) حضور دارد به این معنی است که غار او به مجهزی باقی غارهای این لیست نیست. هرچند این غار در مقایسه با دیگر غارهای بتمن منحصربه‌فرد است زیرا در داخل ایستگاه قطار قدیمی Beaux-Arts درست زیر برج وین بنا شده (به جای این‌که مثل اکثر غارهای این لیست زیر عمارت وین ساخته شده باشد).

این سادگی، جذابیت را برای این غار به همراه دارد و حتی با وجود این‌که فضای باز زیادی در این غار وجود داشته که شاید برخی طرفداران آن را نپسندند، همه چیزهایی را که بتمن رابرت پتینسون (Robert Pattinson) به آن نیاز دارد را در خود جای داده. علاوه بر آن برجسته‌ترین عضو خانواده بتمن یعنی آلفرد مهر تأیید خودش را در این فیلم به این غار می‌دهد، کاری که این پیشخدمت هرگز در رابطه با هیچ غار دیگری انجام نداده بود.

9 – غار بتمن دنیای انیمیشنی دی سی (DCAU) یک قلعه است

غار Batman دنیای انیمیشنی دی سی

غار Batman دنیای انیمیشنی دی سی

 

فقدان قدرت بتمن به این معنی است که او به شدت به ابزار پیشرفته متکی است و غار بتمن که در دنیای انیمیشنی DC دیده می‌شود تعداد زیادی از آن‌ها را در خود جای داده. این غار بتمن علاوه بر داشتن یک آزمایشگاه جنایی پیشرفته، ماشین بتمن، هواپیمای بتمن، قایق بتمن، موتور بتمن و موتور رابین را نیز در خود جای داده است. به لطف آزمایشگاه جنایی درون غار، بتمن به راحتی تجزیه و تحلیل‌های پزشکی قانونی و علمی را در آن انجام می‌دهد.

از این طریق، او نه تنها عناصر ترکیبی پویزن آیوی (Poison Ivy) و کِلِی فیس (Clayface) را کشف کرده بلکه درمانی برای مرد خفاشی (Man-Bat) نیز پیدا می‌کند. غار بتمن DCAU تا حدودی یک موزه تبهکاران گاتهام است زیرا دارای یادگارهایی مانند تفنگ آقای فریز (Mister Freeze) و کارت‌های جوکر است. مهم‌تر از همه این یک قلعه است به‌طوری که لیگ عدالت (Justice League) یک بار در طول تهاجم نژاد فضایی تاناگاریان (Thanagarian) در آن‌جا پنهان شده‌اند.

8 – جایگاه غار بتمن در بازی تیمارستان آرکام (Arkham Asylum) به صورت استراتژیک بوده

غار بتمن در بازی تیمارستان آرکام

غار بتمن در بازی تیمارستان آرکام

 

این نسخه از بروس وین در سری بازی‌های آرکام (Arkham) یک فرد همیشه محتاط است که می‌داند که داشتن یک غار خفاشی خطرناک بوده، زیرا اگر زمانی از بین برود، کارایی او به خطر می‌افتد. او با توجه به ماهیت استراتژیک خود، چندین غار از راه دور می‌سازد که چشم‌گیرترین آن‌ها غارهایی است که در زیر تیمارستان آرکام قرار دارد.

از آن‌جایی که هدف اصلی بروس وین همیشه نگه‌داشتن اکثریت قریب به اتفاق دشمنان بتمن در تیمارستان آرکام بوده، ساختن یک غار بتمن در زیر این ساختمان او را قادر می‌سازد تا به راحتی آن‌ها را زیر نظر داشته و از فرار آن‌ها جلوگیری کند. از نظر ویژگی، این غار برتری‌های بسیار دارد زیرا دارای بیش از ده خروجی و یک هواپیمای بتمن اضطراری برای فرار یا تعقیب و گریز است. علاوه بر این، رایانه بتمن فقط برای تحقیق نیست، بلکه می‌تواند اختراع نیز انجام بدهد. این زمانی ثابت می‌شود که در بخشی از بازی تیمارستان آرکام بتمن یک پادزهر از فرمول تایتان (Titan Formula) ایجاد می‌کند.

7 – غار Batman بازی شوالیه‌های گاتهام (Gotham Knights) دارای سیستم خود تخریبی است

غار Batman بازی شوالیه‌های گاتهام

غار Batman بازی شوالیه‌های گاتهام

 

یکی از شناخته‌شده‌ترین چیزها درباره راس الغول (Ra’s al Ghul) این است که او در چندین اقتباس مختلف از بتمن موفق به نابودی عمارت وین می‌شود. با این حال در بازی شوالیه‌های گاتهام (Gotham Knights) چنین افتخاری نصیب او نمی‌شود. در عوض این بتمن است که با فعال کردن یک ویژگی که فقط این نسخه خاص از غار بتمن دارد، آن را از بین می‌برد. اسم این ویژگی خاص که یک سیستم خود تخریبی است چیزی نیست جز «کد سیاه».

در این بازی سیستم خود تخریبی بتمن و راس را در داخل این غار به دام می‌اندازد و از کشتن اعضای خانواده خفاشی توسط این شخصیت منفی جلوگیری می‌کند. این یک ویژگی منحصربه‌فرد است که به ندرت در سایر اقتباس‌های بتمن دیده شده و احتمالاً در لحظاتی که بتمن چاره‌ای جز نابود کردن چیزی که برای ساختن آن تلاش کرده، مفید خواهد بود.

6 – اولین غار بتمن دنیای برتون برای نظارت عالی است

The First Burtonverse Batcave Is Perfect For Surveillance

غار Batman که در فیلم بتمن سال ۱۹۸۹ (ساخته تیم برتون) دیده می‌شود جایگاه ویژه‌ای در قلب طرفداران دارد زیرا این اولین نسخه مدرن لایو اکشن از پایگاه شوالیه تاریکی است. بتمن با این غار هم‌چنین به عشق خود برای پنهان‌کاری مشغول است زیرا تنها از طریق یک دیوار جمع شونده که در امتداد جاده‌ای روستایی قرار دارد می‌توان به آن دسترسی داشت.

ویژگی برجسته این غار خفاشی تجهیزات نظارتی است که بتمن از آن برای جاسوسی از شرکت‌کنندگان در یک جشن استفاده می‌کند. این غار اهمیت رمانتیکی نیز دارد زیرا این تنها غار است که یکی از دیگر رقبای عشقی بتمن (به جز زن گربه‌ای (Catwoman) و ریچل داوز (Rachel Dawes)) در دنیای لایو اکشن و انیمیشن با آن آشنا شده است. این اتفاق زمانی می‌افتد که بتمن ویکی ویل (Vicky Vail) را پس از فرار از دست جوکر به آن‌جا می‌برد.

5 – غار خفاشی دنیای اسنایدر یک آپارتمان لوکس است

The Snyderverse Batcave Is A Fancy Apartment

غار خفاشی مورد استفاده بتمن بن افلک در زمین-1 (Earth-1) یک غار نیست بلکه یک آپارتمان شیک است. این غار هم‌چنین با بقیه غارهای او متفاوت است زیرا در زیر خانه جدید بروس وین یعنی خانه شیشه ای به جای زیر خانه وین قرار دارد.

این غار Batman از نظر ویژگی‌ها تقریباً همان تجهیزاتی را دارد که بقیه دارند و تنها مکان اضافی باشگاه آن است. این غار از نظر داستانی نیز برتر است زیرا بخشی از یک خط زمانی جایگزین است که دارک ساید (Darkseid) به آن دسترسی پیدا می‌کند و همچنین بخشی از یک صحنه به یاد ماندنی است که بتمن با فلش وقت می‌گذراند.

4 – دومین غار بتمن دنیای برتون ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند

دومین غار Batman دنیای برتون

دومین غار Batman دنیای برتون

 

طرفداران در فیلم‌های تیم برتون، بتمن را در حال پیشرفت زیادی می‌بینند و یکی از چیزهایی که او ارتقا می‌دهد غارخفاشی است. نه تنها در این غار چندین شکل مختلف از وسایل پیشرفته کاری و مبارزه با جرم و جنایت بر روی یک شکاف بزرگتر قرار گرفته‌اند بلکه کمد‌های پیشرفته متعددی نیز برای نگهداری لباس‌های خفاشی استفاده می‌شود.

ورود به این نسخه خاص از غار Batman برای هر دشمنی نیز بسیار سخت خواهد بود زیرا تنها با یک کلید مخفی واقع در یک تنگ ماهی قابل دسترسی است. علاوه بر این به لطف منطقه تعمیر مجهزی که به بتمن اجازه می‌دهد تا ماشین بتمن را بعد از اینکه تقریباً توسط پنگوئن آسیب دید تعمیر کند، این غار پاتوق رویایی یک مهندس است.

3 – غار بتمن دنیای نولان یک تاریخچه غنی دارد

غار بتمن دنیای نولان

غار بتمن دنیای نولان

 

در فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) اظهار شده که تونل‌هایی که به داخل و خارج از غار بتمن منتهی می‌شود زمانی توسط اجداد بروس برای انتقال بردگان آزاد شده استفاده می‌شد. این امر خانواده وین را به بخش مهمی از تاریخ آمریکا تبدیل می‌کند.

اگرچه این غار بتمن پر از تجهیزات نیست اما از نظر زیبایی دلپذیر است زیرا می‌توان از طریق آبشار به آن دسترسی داشت و دارای دکوراسیون داخلی عالی است. در مورد امنیت نیز تمام موارد رعایت شده. در اوایل این سه‌گانه نشان داده شده که ورودی اصلی تنها با فشار دادن سه کلید در پیانو قابل دسترسی است. این قطعاً چیزی است که یک دشمن برای پی بردن به آن دچار مشکل خواهد شد.

2 – مقر مرکزی تری (Terry) بتمن فراتر (Batman Beyond) روی یک برج است

Terry’s Batman Beyond Base Of Operations Is On A Tower

تری مک گینیس (Terry McGinnis) به عنوان یکی از بهترین نسخه‌های بتمن در نظر گرفته می‌شود زیرا او از بسیاری جهات منحصر به فرد است. تری به غیر از لباس خود، نوع خاصی از غار بتمن را نیز دارد که به جای غار در بالاترین طبقه یک ساختمان قرار دارد.

بروس وین هرگز رویای این را نخواهد داشت که مرکز عملیات خود را در برج وین قرار دهد اما تری به طور اتفاقی بخشی از نسل جدیدی است که به جای پنهان کاری از زرق و برق کار خود لذت می‌برد. با این حال تبهکاران می‌توانند حمله به آن را فراموش کنند زیرا توسط دیوارهای هولوگرامی از دید عموم پنهان شده است. تمام ساختمان‌های اطراف نیز متعلق به شرکت وین است بنابراین مکان این غار بتمن کاملا امن است.

1 – غار بتمن آدام وست (Adam West) بسیار فراتر از زمان خود است

غار Batman آدام وست

غار Batman آدام وست

 

بتمن آدام وست از هر منظر که بخواهید عجیب و عریب است اما او می‌داند که چگونه مقری عالی بسازد. غار Batman او در رتبه اول قرار دارد زیرا در مورد ویژگی‌های خاص این غار با هیچ مورد دیگری قابل مقایسه نیست. امروزه برای یک غار بتمن وجود یک راکتور هسته‌ای غیرقابل تصور است اما این نسخه دقیقا چنین چیزی داشت.

این مقر همچنین دارای یک کامپیوتر بزرگ است آن هم در دوره‌ای که چنین کامپیوترهایی فقط برای استفاده صنعتی در دسترس بودند. علاوه بر این، این غار دارای یک تقلید‌گر گفتار بتمن برای مزاحمان است که به آن‌ها القا کند بتمن در داخل آن قرار دارد.

این غار همچنین با دستگاه تغییر لباس خودکار، آزمایشگر کنترل حقیقت، تحلیل‌گر آب و هوا، میکروسکوپ و غیره مجهز هست. بتمن و رابین این سریال با پایین آمدن از میله‌هایی که تا اعماق عمارت وین امتداد دارند، ورودی‌های خود را ایجاد می‌کنند.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. اگه میشه یه معرفی کامل از اجزای مختلف بت کیو رو ارائه بدید خیلی عالی میشه…

    • ممنون که مطلب رو خوندین
      حتما درباره این موضوع هم می‌نویسیم

  2. عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

بهترین غار بتمن کدام است؟ | معرفی غارهای بتمن
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane