بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان چه کسانی هستند؟

بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان

نمی‌توانیم این موضوع را کتمان کنیم که ابرقهرمانان تاثیر بسیار زیادی بر روی فرهنگ عامه داشته‌اند. با کافه کمیک همراه باشید تا به بررسی بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان بپردازیم.

ابرقهرمانان به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ عامه تبدیل شده‌اند و بر جنبه‌های مختلف زندگی ما، از فشن گرفته تا سرگرمی، تأثیر گذاشته‌اند. حتی یک مطالعه اخیر تأیید می‌کند که مردان برای داشتن اندام فیزیکی مناسب، ابرقهرمانان خاصی را الگوی خود قرار داده‌اند.

تقریباً از هر ۱۰ مرد، سه نفر می‌گویند که بیشتر از همه می‌خواهند شبیه کاپیتان آمریکا شوند و پس از آن بتمن، ثور، سوپرمن و ولورین قرار دارند که همگی از بهترین ابرقهرمانان تاریخ هستند! ابرقهرمانان علاوه بر این‌که یک پکیج کامل از انواع خصوصیات هستند، زندگی‌ای دارند که ما فقط می‌توانیم رویای آن را داشته باشیم. بر اساس یک نظرسنجی از ۲۰۰۰ آمریکایی، بیش از یک چهارم آن‌ها حتی «جارویس» خود را می‌خواهند، دستیار هوش مصنوعی «مرد آهنی» مارول.

شخصیت‌های مورد علاقه ما چندین دهه است که با قدرت‌ها و داستان‌های باورنکردنی خود به ما الهام می‌بخشند. از سوپرمن گرفته تا مرد آهنی، بهترین ابرقهرمانان مورد علاقه ما اغلب آن‌هایی هستند که با آن‌ها بزرگ شدیم یا بیشترین ارتباط را داشتیم. تعداد زیادی از بچه‌ها می‌خواهند وقتی بزرگ شدند بتمن یا مرد عنکبوتی شوند.

با این حال طبق مطالعه محققان دانشگاه ایلینویز افراد بزرگسال زیادی وجود دارند که هوشیاری را در شخصیت و تصمیمات روزانه خود گنجانده‌اند. وقتی اینجا از هوشیاری صحبت می‌کنیم، در واقع به لباس‌های چسبناک یا چگونگی تعادل قدرت زیاد با مسئولیت اشاره نمی‌کنیم. در عوض، هوشیاران دنیای واقعی امروز رفتار قهرمانانه خود را با مشاهده دقیق رفتار دیگران و تنبیه سریع برای هر کسی که قانون یا هنجار اجتماعی را زیر پا می‌گذارد، برآورده می‌کنند.

بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان

بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان

 

هیچ‌چیز مانند احساسی که از انجام کار خوب ناشی می‌شود وجود ندارد. در واقع تحقیقات نشان داده است که عمل کردن مانند یک ابرقهرمان واقعی می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد! به ویژه داشتن قامتی مسلط‌تر، صاف‌تر و شبیه‌تر به بهترین ابرقهرمانان در واقع باعث می‌شود افراد احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

از سوپرمن نمادین گرفته تا کاپیتان آمریکای افسانه‌ای، ابرقهرمانان به خلق برخی از بهترین کتاب‌های مصور، فیلم‌ها و سریال‌های تاریخ سرگرمی کمک کرده‌اند. تماشاگران سینما، با وجود ظهور شخصیت‌های شرور در هالیوود، هنوز قهرمانان با اخلاق را ترجیح می‌دهند. آن‌ها مثبت، خوش‌بین، انعطاف پذیر و دارای حس هدف هستند، به همین دلیل است که آن‌ها به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده‌اند و از خاستگاه کمیک خود فراتر رفته و به نماد امید و قدرت برای مردم سراسر جهان تبدیل شده‌اند.

ابرقهرمانان، انتقام‌جویان، مراقب‌ها، … هر طور که آن‌ها را صدا می‌زنید، هزاران قهرمان بزرگ وجود دارند که همه ما می‌شناسیم و دوستشان داریم. اما، اگر بخواهیم آن‌ها را لیست کنیم، بهترین ابرقهرمانان تاریخ چه کسانی هستند؟ در این مقاله با ده سایت خبره مشورت کردیم تا بهترین ابرقهرمانان تاریخ را پیدا کنیم. این‌ها شخصیت‌هایی هستند که به مردم عادی الهام می‌بخشند تا در برابر سختی‌ها شجاع، مهربان و فداکار باشند و به ما یادآوری می‌کنند که هرکسی می‌تواند یک قهرمان باشد، مهم نیست که چقدر معمولی به نظر می‌رسد.

1- مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی

 

او جوان، بی‌دست و پا و حواس پرت است … و او مرد عنکبوتی محله شماست! بیشترین ارتباط را می شود با این ابرقهرمان گرفت، به ویژه برای دانش آموزان معمولی. پیتر پارکر فقط بچه‌ای از محله کوئینز نیویورک بود که سعی می‌کرد خود را با آن‌جا وفق بدهد. او تبدیل به یک قهرمان واقعی شد و همزمان یاد گرفت که چگونه افراد بد را دستگیر کند و از دبیرستان فارغ التحصیل شود. مری سو می‌گوید: «چند مرد عنکبوتی وجود داشته است (در واقع یک نسخه کامل از آن‌ها) اما اولین و مشهورترین آن‌ها پیتر پارکر است.» او توسط استن لی و استیو دیتکو در سال ۱۹۶۲ خلق شد و تا به حال میلیاردها دلار کمیک و فیلم فروخته است.

کیست که یک نوجوان عاشق علم که با نیش تصادفی عنکبوت به قهرمان تبدیل شده است را دوست نداشته باشد؟ او توانایی بالا رفتن از دیوار، پرتاب کردن تار و تاب خوردن از ساختمان را دارد و با این حال او یکی از جوان‌ترین قهرمانان مارول است. «با اینکه برخی می‌گویند داستان غم‌انگیز او کمی بیش از حد تکرار شده، من با این حرف مخالفت میکنم.» TMH اضافه می‌کند که رشد او از یک انسان هوشیار بی‌پروا و عصبانی به یک ابرقهرمان واقعی نجات‌بخش بدون غم و اندوه او برای مرگ عمو بن اتفاق نمی‌افتد. ما همچنین نمی‌توانیم نادیده بگیریم که او توسط عمه می‌ بزرگ شده است.

مردم در سرتاسر جهان مرد عنکبوتی را دوست دارند و به او احترام می‌گذارند زیرا او خیلی با من و شما تفاوتی ندارد. از یک تصادف غم‌انگیز که او را یتیم کرد تا از دست دادن عمویش، پیتر پارکر چالش‌های سختی را مانند بسیاری از افراد واقعی دیگر تحمل کرده است.

Screen Rant می‌گوید: «مرد عنکبوتی از بسیاری جهات قهرمانی است که همه چیز را تغییر داد. برخلاف دختربازهای میلیاردر که در آسمان‌خراش‌هایشان سکونت داشتند، یا خدایان و بیگانگانی که قدرت حرکت دادن کوه‌ها را دارند، پیتر پارکر پسر پانزده ساله‌ای بود که زمانی که قدرت‌های فوق‌العاده پیدا کرد، مشکلاتی داشت. می‌شد با این پسر ارتباط گرفت چون او مورد آزار و اذیت قرار گرفت اما نمی‌توانست مقابله به مثل کند زیرا می‌توانست کل تیم فوتبال را بدون ریختن یک قطره عرق شکست دهد. او تکالیفی داشت که باید آن‌ها را همزمان با مبارزه با جرم و جنایت انجام می‌داد. درد او در مقابل از دست دادن پدر و مادرش و احساس گناهی که به خاطر ناتوانی در جلوگیری از جنایتکاری که بعداً عمویش را کشت احساس کرد، باعث شد که او بیش از هر قهرمانی که پیش از او بود احساس یک شخص واقعی را به مخاطب القا کند.»

Comic Vine می‌گوید: «علی‌رغم تمام تراژدی‌های زندگی‌اش، مرد عنکبوتی به لطف آن کلمات عاقلانه جاودانه دستش را روی زانوهایش گذاشته و به مبارزه ادامه می‌دهد: «قدرت بزرگ، مسئولیت بزرگی به همراه دارد». با وجود این‌که ممکن است او اشتباه کند، مرد عنکبوتی علی‌رغم مشکلاتی که از آن رنج می‌برد، به کارهای خوب خود ادامه می‌دهد. این همان چیزی است که او را به ابرقهرمان نمادینی تبدیل می‌کند که همه ما می‌توانیم به نوعی با او ارتباط برقرار کنیم.»

2- کاپیتان آمریکا از بهترین ابرقهرمانان تاریخ

کاپیتان آمریکا از بهترین ابرقهرمانان تاریخ

کاپیتان آمریکا از بهترین ابرقهرمانان تاریخ

 

کاپیتان آمریکا یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های تاریخ است و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. او مظهر ارزش‌های اصلی حقیقت، عدالت، شجاعت و فداکاری است. او بدون توجه به عواقب کارش، از آن‌چه درست است دفاع می‌کند. مری سو می‌گوید: «راستش آمریکا در حال حاضر مکانی ترسناک است اما کاپیتان آمریکا آن را کمی روشن‌تر می‌کند. او از دهه ۱۹۴۰ نماد قدرت و انعطاف آمریکا بوده است. او ریشه در ضد فاشیسم دارد و در اولین کمیک خود در سال ۱۹۴۱ در حال مشت زدن به هیتلر به تصویر کشیده شد.»

پس از مبارزه با بارون زیمو، کاپیتان آمریکا درست قبل از پایان جنگ جهانی دوم در یخ‌های قطب جنوب گرفتار شد. سال‌ها بعد، پس از این‌که انتقام‌جویان او را پیدا کردند او تبدیل به بزرگ‌ترین رهبر آن‌ها می‌شود! عذاب زندگی‌اش که از کنارش گذشت، همراه با ذهنیتی که هرگز دست از سرش برنمی‌دارد، داستان او را تبدیل به داستانی کلاسیک از یک قهرمان می‌کند.

همانطور که دکتری که او را انتخاب کرد می‌گوید، استیو راجرز «فقط یک سرباز نیست، بلکه یک مرد خوب است.» تمام دلیل او برای نام نویسی برای مبارزه با نازی‌ها این است که او «قلدرها را دوست ندارد» و او روی یک نارنجک می‌پرد تا این نکته را ثابت کند. TMH اضافه می‌کند که او یک دسته از بچه‌ها را نجات می‌دهد که به او از دید تحقیر نگاه می‌کردند. علی‌رغم این‌که فوق‌العاده قوی و مشهور است، او همیشه معتقد است که «فقط یک بچه اهل محله بروکلین نیویورک است.»

او الگوی بزرگی برای همه ما است، نه تنها در ابرقدرت‌هایش بلکه در شجاعت و اراده‌اش هم همین‌طور است. هر چقدر هم که شرایط سخت باشد او هرگز امید خود را از دست نمی‌دهد و همیشه در مقابل چالش برمی‌خیزد. Comic Basics نتیجه‌گیری می‌کند: «تعصبات شخصی را کنار بگذاریم، کاپیتان آمریکا یکی از بهترین ابرقهرمانان تاریخ است. نقش او در کتاب‌های مصور از زمان آغاز به کارش زیاد منحرف نشده است. او مظهر خوبی است. او تعهدی تزلزل ناپذیر به انجام آن‌چه درست است دارد و علاوه بر این او از کسانی دفاع می‌کند که نمی‌توانند حق خودشان را بگیرند.»

3- بتمن

بتمن

بتمن

 

بتمن نزدیک به ۸۵ سال است که یک ابرقهرمان نمادین بوده، اما داستان اصلی او اساساً ثابت مانده. بتمن از ابرقهرمانان کلیشه‌ای فاصله می‌گیرد چون او با نترس بودن تعریف نمی‌شود، بلکه با توانایی‌اش در غلبه بر عمیق‌ترین و تاریک‌ترین ترس‌هایش و در آغوش کشیدن آن‌ها تعریف می‌شود.

این کارآگاه عدالت‌جو برای دهه‌ها مورد علاقه طرفداران بوده و هنوز هم یکی از برجسته‌ترین چهره‌های کمیک و سرگرمی است. چه کمیک‌ها، چه فیلم‌ها یا مجموعه‌های انیمیشن و حتی بازی‌های ویدیویی او، همه فوق‌العاده موفق بوده‌اند. دلیل موفقیت او، شخصیت بتمن است. گذشته تاریک و آسیب پذیری‌های انسانی او را به شخصیتی برجسته در میان ابرقهرمانان معمولی تبدیل می‌کند.

اگرچه بتمن دارای قدرت‌های معمولی مافوق بشری نیست که اکثر قهرمانان دارند، اما آن را با آموزش هنرهای رزمی، تجهیزات فنی و هوش محض خود جبران می‌کند. من شما را به چالش می‌کشم تا به اصطلاح «داستان پیدایش و شکل‌گیری یک شخصیت» فکر کنید و شروع بتمن یکی از اولین افکار شما نباشد.

Cinema Blend می‌گوید: «همه شما حداقل دو بار آن را در کمیک، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی مختلف دیده‌اید. بروس وین و والدینش در حالی که از یک فیلم به خانه می‌رفتند یک خلافکار که اشیای قیمتی آن‌ها را می‌خواست رویشان اسلحه کشید. درگیری پیش آمد و توماس و مارتا وین در مقابل چشمان بروس به قتل رسیدند. بروس که اکنون یتیم شده بود، عهد کرد که علیه جنایت مبارزه کند و پس از آموزش جسمی و روحی، شنل و لباس را پوشید تا تبدیل به بتمن شود، پارتیزان وحشتناکی که از ترس برای تسلیم کردن خلافکاران استفاده می‌کند.»

«آن‌چه او را شایسته لقب یکی از بهترین ابرقهرمانان تمام دوران می‌کند، ظاهرش نیست، روشی نیست که او به جنایت حمله می‌کند، حتی وسایل او هم نیست. همچنین روشی نیست که شخصیت او در طول سال‌ها تاریک‌تر شده است. چیزی که او را به یکی از بهترین ابرقهرمانان تاریخ تبدیل می‌کند دشمنان متنوع اوست.»

Comic Basics می‌گوید: «بتمن شناخته‌شده‌ترین و بدخواه‌ترین دشمنان تاریخ کتاب‌های مصور را دارد. جوکر، پنگوئن، بین (Bane)، پیچک سمی (Poison Ivy)، رأس الغول و این لیست ادامه دارد.»

در نتیجه نبرد اجباری بتمن علیه موج به ظاهر پایان ناپذیر جنایت در شهر گاتهام و عزم سخت او برای ادامه مبارزه با جنایت علی‌رغم همه موانع، او تبدیل به یک افسانه شده است. Comic Vine در پایان می‌گوید: «بتمن نمونه‌ای است که اگر ذهنمان را روی انجام کاری متمرکز کنیم، می‌توانیم هر کاری که انتخاب می‌کنیم انجام دهیم یا هر چیزی که می‌خواهیم باشیم. تضادهای ذاتی او این شخصیت را بیش از پیش عمیق‌تر می‌کند. رفتار منطقی او با استعداد او در اقدامات نمایشی مقابله می‌کند، موقعیت هوشیار او با حضور او به عنوان محافظ گاتهام و شخصیت تنهای نهایی‌اش در کنار خانواده‌ای از قهرمانان دیگر در تضاد است و علی‌رغم این‌که بتمن جنگی بی‌رحمانه علیه جنایتکاران به راه انداخته است، او خود را با قوانین اخلاقی قوی کنترل می‌کند.»

4- سوپرمن

سوپرمن

سوپرمن

 

او یک پرنده است، او یک هواپیما است، او سوپرمن است! سوپرمن چندین دهه است که یک ابرقهرمان محبوب بوده و جای تعجبی هم ندارد. او به دلیل قدرت چشم‌گیر، از خودگذشتگی و اخلاق تزلزل ناپذیرش در میان گروه ابرقهرمانان برجسته است. Geek Bomb می‌گوید: «سوپرمن برای بسیاری از مردم معنای زیادی دارد و او همیشه نور امیدی بوده است که جهان به شدت به آن نیاز دارد.»

Screen Rant می‌افزاید: «سوپرمن فقط یک الگو نیست، او تنها الگوی ابرقهرمانان است. سوپرمن نه تنها معروف‌ترین ابرقهرمان است، او کسی است که الهام‌بخش همه چیزهایی است که پس از او انجام شد. مطمئناً او از شخصیت‌های اسطوره‌شناسی کلاسیک الهام گرفته اما او کسی بوده که تمام آن‌چه قهرمانان آرزوی آن را دارند را در خود جای داده. با اینکه قدرت‌هایش او را شبیه به یک خدا می‌کند و حتی با خدایان جنگیده و آ‌نها را شکست داده، این جنبه شخصیت پیشاهنگی او که در کانزاس بزرگ شده است او را به آن چیزی که هست تبدیل کرده. او گاهی اوقات به عنوان چیزی شبیه به یک شخصیت خوشبین دیده می‌شود و جهان را آن‌طور که می‌تواند باشد می‌بیند و تلاش می‌کند تا با الگوبرداری از آن به مکانی بهتر تبدیل شود.»

شاهکارهای قهرمانی او الهام بخش نسل‌های مختلف بوده و او همچنان یکی از نمادین‌ترین قهرمانان فرهنگ عامه است. کامیک بوک می‌افزاید: «اگرچه سوپرمن ممکن است اولین ابرقهرمان نباشد – هم فانتوم (The Phantom) و هم زورو (Zorro) جلوتر از مرد پولادین هستند – اما او هنوز این ژانر را تعریف می‌کند. تا سال ۱۹۴۱، سوپرمن در شش کتاب کمیک مختلف ظاهر شد، نمایش رادیویی خود، ستون روزنامه و یک سریال کارتونی داشت. بدون محبوبیت گسترده سوپرمن این احتمال وجود دارد که بقیه قهرمان‌هایی که با آن‌ها بزرگ شده‌ایم وجود نداشته باشند… یا حداقل فوق‌العاده کسل‌کننده باشند.»

Comic Vine می‌گوید: «طنز پشت سوپرمن برای من این است که علی‌رغم این‌که او یک بیگانه با قدرت‌های خداگونه است اما به دلیل تربیتش توسط خانواده کنت مانند بقیه ما انسان‌ها عمل می‌کند. از خودگذشتگی، شفقت و میل او به انجام کارهای درست، ویژگی‌هایی هستند که می‌توانیم از آن‌ها یاد بگیریم و آرزو کنیم آن‌ها را داشته باشیم.» داستان سوپرمن واقعاً داستانی است که آزمون زمان را پشت سر گذاشته و به همین دلیل است که او در لیست ما از بهترین ابرقهرمانان تاریخ قرار گرفته است!

5- مرد آهنی

مرد آهنی

مرد آهنی

 

مرد آهنی، مردی با لباس زره‌گونه و هوش فوق‌العاده بالا به یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های تاریخ کمیک تبدیل شده است. از لباس با تکنولوژی بالا گرفته تا شوخ طبعی او، مرد آهنی نمونه‌ای از این است که یک ابرقهرمان باید قدرتمند باشد و در عین حال بتوان با او ارتباط گرفت. Toynk می‌گوید: «تونی استارک نقص‌هایی دارد که باعث می‌شود بتوان با او ارتباط گرفت. او به عنوان یک مهندس متکبر داستان خود را شروع می‌کند و بعدها توسط یک سندیکا ربوده می‌شود که از او می‌خواهند یک سلاح مرگبار بسازد. تونی استارک به جای این‌که آن‌چه آن‌ها می‌خواستند را به سندیکا بدهد، لباسی ساخت تا به او کمک کند فرار کند. او با کمک نیک فیوری به مرد آهنی و بنیان‌گذار انتقام‌جویان تبدیل شد.»

مانند بروس وین (معروف به بتمن)، استارک یک خوش‌گذران ثروتمند، بشردوست و صنعت‌گر آمریکایی است که از هوش خود برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده می‌کند. Cinema Blend می‌افزاید: «این ویژگی نه تنها یکی از بهترین داستان‌های رستگاری و پر از اکشن است، زیرا تونی از زندان فرار کرد، بلکه نشان داد که همه کسانی که ابرقهرمان می‌شوند به عنوان یک فرد با اخلاق شروع نمی‌کنند. گاهی اوقات برای کشف پتانسیل واقعی شما یک تلنگر (یا در مورد تونی، تقریباً از دست دادن قلبش در اثر اصابت ترکش) لازم است.»

«یک خوش گذران معروف با غرور فوق‌العاده بالا نیز می‌تواند دنیا را نجات دهد. تونی استارک مطمئناً از میلیاردها دلار خود استفاده می‌کند اما این قلب طلایی او است که او را مطرح می‌کند.» تونی استارک با اعمال فداکارانه و عزم تزلزل ناپذیر خود به نمادی برای امید و عدالت تبدیل شده است. او به افراد در نسل‌های متفاوت الهام داد که شجاعانه زندگی کنند، برای آن‌چه درست است بجنگند و هرگز تسلیم نشوند.

کلام آخر

ابرقهرمانان به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ عامه مدرن تبدیل شده‌اند و ارزش‌ها و آرمان‌هایی را که مردم آرزوی آن را دارند را نشان می‌دهند. نتایج این مطالعه بینش شگفت‌انگیزی از بهترین ابرقهرمانان تاریخ ارائه می‌دهد. واضح است که شخصیت‌هایی مانند مرد عنکبوتی، کاپیتان آمریکا، بتمن، سوپرمن و مرد آهنی آزمون زمان را پس داده‌اند و دهه‌هاست که مخاطبان را با اعمال قهرمانانه و مبارزات قابل توجه خود مجذوب خود کرده‌اند.

همان‌طور که ابرقهرمانان جدید به ظهور ادامه می‌دهند، جالب است که ببینیم مخاطبان چگونه از آن‌ها استقبال می‌کنند و آیا می‌توانند پا جا پای قهرمانان افسانه‌ای بگذارند یا خیر. با این وجود محبوبیت همیشگی این ابرقهرمانان کلاسیک گواهی بر جذابیت همیشگی آن‌ها و قدرت ماندگار ژانر ابرقهرمانی است.

منبع: studyfinds

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. به نظر من بهترین و قدرتمندترین ابرقهرمان بن تن هست

  2. خیلی لیست مضخرفی بود مضخرف ترین لیست باید نام گذاری شه

  3. این لیست لیستی از پرطرفدار ترین قهرمانان کمیک ها در تاریخ هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان چه کسانی هستند؟
  • نام : استیو راجرز
  • خالق : جو سایمن و جک کربی
  • اولین اثر : کامیک‌های کاپیتان آمریکا شماره اول (مارس ۱۹۴۱)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : Nomad
  • محل تولد : ۴ جولای ۱۹۱۸ در بروکلین نیویورک
  • معروفترین آثار : The Winter Soldier Captain America No More Operation Rebirth War & Remembrance Man Without A Country The Death Of The Red Skull The Strange Death Of Captain America Under Siege Death Of The Dream
  • قابلیت ها : قدرت ابر انسانی، عمر طولانی، استاد تاکتیک و استراتژیست، استاد هنرهای رزمی، مهارت زیاد در مبارزات، اراده قوی، تیرانداز و شمشیرزن خبره، دارای سپر ویبرانیومی
  • شغل : ابر سرباز وطن‌پرست
  • حالت های دیگر : Sam Wilson Bucky Barnes U.S. Agent Soldier Supreme Captain America 2099 Hydra Cap Peggy Carter
  • همکاران: شارون کارتر فالکون باکی مرد آهنی ثور بیوه سیاه
  • دشمنان: Red Skull Baron Zemo Hydra Arnim Zola Serpent Society A.I.M Taskmaster Batroc
بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان چه کسانی هستند؟
  • نام : مرد عنکبوتی
  • خالق : استن لی - استیو دیتکو
  • اولین اثر : شماره ۱۵ Amazing Fantasy سال ۱۹۶۲
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : پیتر بنجامین پارکر - Wall Crawler - Web-Head - Friendly Neighborhood Spider-Man
  • محل تولد : کویینز نیویورک
  • معروفترین آثار : Spider-Man: No More، The Death of Gwen Stacy، The Death of Jean DeWolff، Kraven's Last Hunt، Spider-Verse
  • قابلیت ها : حس عنکبوتی - هوش بالا - بالا رفتن از روی تقریبا هر سطحی - قدرت بدنی زیاد بخاطر نیش عنکبوت رادیو اکتیوی - سرعت و انعطاف بالا
  • شغل : صاحب شرکت Parker Industries - عکاس و خبرنگار روزنامه Daily Bugle - محقق در آزمایشگاه Horizon
  • حالت های دیگر : مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (میگل اوهارا) - مرد عنکبوتی (مایلز مورالس) - Ricochet
  • همکاران: چهار شگفت‌انگیز انتقام‌جویان جدید گربه سیاه سیلک مردان ایکس زن عنکبوتی مادام وب
  • دشمنان: گابلین سبز هاب گابلین دکتر اختاپوس مرد شنی کارنیج الکترو
بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان چه کسانی هستند؟
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane
بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان چه کسانی هستند؟
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو
بهترین ابرقهرمانان تاریخ از دید کارشناسان چه کسانی هستند؟
  • نام : آنتونی ادوارد تونی استارک
  • خالق : استن لی، لری لیبر، دان هک، جک کربی
  • اولین اثر : داستان‌های در حال تعلیق شماره ۳۹ام (۱ مارس ۱۹۶۳)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : آدم آهنی، شوالیه آهنی
  • محل تولد : لانگ آیلند
  • معروفترین آثار : Iron Man: Armor Wars Iron Man: The Mask In The Iron Man Iron Man: Heroes Return Iron Man: The Five Nightmares Of Tony Stark Iron Man: Extremis
  • قابلیت ها : هوش بسیار بالا، دانشمند، مکانیک، دسترسی به اطلاعات گسترده، دارای لباس زره‌ای با قابلیت‌های مختلف (سرعت بالا، قدرت زیاد، شلیک، پرواز، تجهیزات درمانی، استفاده از انواع بمب‌ها و ... )
  • شغل : صنعت‌گر و مهندس
  • حالت های دیگر : Iron Hammer MCU Iron Man Iron Goblin Iron Lantern Iron Man Noir Fantastic Four: The End Iron Man Earth X Iron Man Victor Von Doom Lord Iron
  • همکاران: ماشین جنگ پپر پاتز مرد عنکبوتی کاپیتان آمریکا بیوه سیاه هالک ثور
  • دشمنان: Thanos Mandarin Iron Monger Madame Masque Crimson Dynamo Zeke Stane Titanium Man