10 ابرقهرمان بدون قدرت‌ فرا بشری که حریف بتمن می‌شوند

10 ابرقهرمان بدون ابرقدرت که حریف بتمن می‌شوند

قدرت نمایی‌های بتمن بدون داشتن هیچ ابرقدرتی راه را برای قهرمانان بدون قدرت دیگر باز کرد، اما کدام یک از این قهرمانان حریفی در جایگاه او خواهند بود؟ با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ۱۰ ابرقهرمان که می توانند حریف بتمن باشند، بپردازیم.

بتمن بود که ابرقهرمان بودن بدون داشتن ابرقدرت را در صعنت کمیک باب کرد. این قهرمان شنل پوش زمانی معرفی شد که قدرت‌های فراانسانی شاخصه اصلی هر ابرقهرمانی به حساب می‌آمد. بتمن بدون هیچ ابرقدرتی و فقط با اتکا به هوش فوق‌العاده‌اش، مهارت‌های کارآگاهی‌ و بهترین فناوری‌هایی که در دسترس داشت شهر گاتهام را بارها و بارها نجات داد.

قدرت نمایی‌های او بدون داشتن هیچ ابرقدرتی، او را به چهره‌ای شاخص در کتاب‌های کمیک تبدیل کرد و راه را برای دیگر قهرمان‌ها با این مشخصات باز کرد.

10- هیت گرل (Hit-Girl)

هیت گرل؛ حریف بتمن

هیت گرل؛ حریف بتمن

هیت گرل اولین بار در شماره اول کمیک Kick-Ass نوشته مارک میلار (Mark Millar) به خوانندگان معرفی شد. او یک ضدقهرمان است که برخلاف سن کمی که دارد توسط پدر خود به خوبی در آموزش تن به تن و استفاده از سلاح آموزش دیده است.

به علاوه این شخصیت از طریق اقتباس سینمایی کمیک Kick-Ass توانست طرفداران بسیاری پیدا کند. خوانندگان با دیدن خشم او در کمیک‌های اخیر متوجه شدند که او چقدر می‌تواند در صحنه مبارزه بی‌رحم باشد.

این دقیقا همان نوع بی‌رحمی‌ است که برای شکست دادن بتمن در نبرد ضروری قلمداد می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که بتمن هیت گرل را دست کم گرفته و به او ترحم کند. کاری بتمن از انجام آن سریعا پشیمان می‌شود.

9- گرین ارو (Green Arrow)

گرین ارو حریف بتمن

گرین ارو حریف بتمن

این تقابل یکی از نزدیک‌ترین‌های موجود در این لیست است. در واقع، می‌توان استدلال کرد که این دو مرد، دو روی یک سکه هستند، دقیقاً همان قهرمان میلیاردر با مهارت‌های رزمی برابر. جای تعجب نیست که چرا این دو در طول این سال‌ها تا این حد با هم کنار آمده‌اند، گرین ارو حتی به بتمن در جنگ علیه سوپرمن (در کمیک The Dark Knight Returns) کمک کرده است.

این تقابل می‌تواند به هر سمتی پیش برود، اما گرین ارو بخاطر مهارت در استفاده از کمان و ضربات از راه دور شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

8- کاتانا (Katana)

کاتانا

کاتانا

در کمیک‌ها، کاتانا ثابت کرده که یکی از نزدیک‌ترین متحدان بتمن است. این دو رزمی‌کار بارها با هم متحد شده‌اند، اما در کمال تعجب، هیچ نمونه‌ای از مبارزه آن‌ها با یکدیگر وجود ندارد.

اگر چنین روزی فرا برسد، نبرد نزدیکی در راه خواهد بود. هر دو در مسائل جنگی بسیار ماهر هستند، اما کاتانا ممکن است کمی سریعتر باشد. این برتری تمام چیزی است که او برای تکه تکه کردن بتمن با شمشیر قابل اعتمادش نیاز دارد که یک امتیاز دیگر برای اوست.

حتی اگر خفاش ما او را خلع سلاح کند، کاتانا به اندازه کافی سریع خواهد بود تا بتواند با اکثر حملات او مقابله کند.

7- بیوه سیاه (Black Widow)

بیوه سیاه

بیوه سیاه

بیوه سیاه و بتمن کم و بیش از نظر مخفی کاری، مبارزه و ابزارآلات به طور مساوی با هم مطابقت دارند. از نظر مهارت در مبارزه، بتمن باید بتواند نبرد را ببرد، زیرا او از مزیت قدرت بدنی برخوردار است. با این حال، ابزارهایی که این دو شخصیت استفاده می‌کنند عنصری است که نتیجه مبارزه را ممکن است کاملا تغییر دهد.

تفاوت این دو تکنولوژیست در این است که ابزار بلک ویدو برای کشتن ساخته شده است. فرقی نمی‌کند اسلحه در غلاف او باشد یا گلوله‌هایی که از مچ دستش شلیک می‌شوند، تنها چیزی که لازم است چکاندن ماشه در انگشت اوست که این تقابل پایان سریعی پیدا کند.

6- پانیشر (The Punisher)

پانیشر

پانیشر

اگر بروس وین (Bruce Wayne) تصمیم می‌گرفت تراژدی خود را در مسیری بسیار تاریک‌تر ببرد، او اساساً تبدیل به پانیشر می‌شد. پانیشر (بخاطر تمرینات در نیروی نظامی) به همان اندازه در مبارزات مهارت دارد اما برخلاف بتمن آن‌قدر ظالم است که تنها زمانی دست از مبارزه می‌کشد که طرف مقابلش جانی در بدن نداشته باشد.

فرانک کسل (Frank Castle) به اندازه هیت گرل خشونت بی‌رحمانه در چنته دارد. هرچند این مقایسه‌ای است که احتمالاً کسی انتظارش را ندارد، اما به همان دلایلی که هیت گرل می‌تواند بتمن را نابود کند، پانیشر نیز شوالیه تاریکی را به همان شیوه مجازات می‌کند.

5- بوستر گلد (Booster Gold)

بوستر گلد

بوستر گلد

مانند بتمن، بوستر گلد فقط یک مرد معمولی بدون ابرقدرت است که لباسی با تکنولوژی بالا در کنار خود دارد. تفاوت این دو؟ لباس بوستر گلد متعلق به قرن ۲۵ است.

حتی اگر این موضوع که ابزارهای بتمن نمی‌توانند با فناوری بسیار پیشرفته‌تر بوستر گلد همراه شوند را در نظر نگیریم، بوستر گلد همچنین دارای مزیت داشتن فناوری‌ای است که به او ترفندهای بسیار خوبی مانند میدان‌های نیرو و سفر در زمان را ارائه می‌دهد. اگر این دو به بخش رزمی مبارزه برسند، بوستر گلد می‌تواند به عنوان یک ورزشکار سابق از پس خودش بر بیاید.

4- آدام استرنج (Adam Strange)

آدام استرنج می‌تواند حریف بتمن باشد

آدام استرنج می‌تواند حریف بتمن باشد

آدام استرنج از ارزش‌ها و اخلاقیاتی حمایت می‌کند که ممکن است با معیارهای امروزی قدیمی یا حداقل غیرعادی به نظر برسند اما چیزی که استرنج را تا این حد چشمگیر می‌کند این است که او صرفاً با استفاده از هوش و ابزارهایی که ساخته بود تنها ناجی سیاره دوردست ران (Rann) شد.

وقتی آدام را به سیاره‌ای دیگر بردند، او صرفاً یک دانشمند بود، اما او با استفاده از هوش بالا از زمان خود نهایت استفاده را برد. اگر یک دانشمند آموزش ندیده بتواند محافظ یک سیاره بیگانه شود، پس احتمالاً می‌تواند با بتمن نیز مقابله کند.

3- کا-زار (Ka-Zar)

کا-زار

کا-زار

کا-زار اساساً نسخه مارول از تارزان است، فقط به جای اینکه کا-زار توسط میمون‌ها در جنگل بزرگ شود توسط یک ببر دندانه‌دار با هوش انسانی به نام زابو (Zabu) در مخفیگاه‌های سرزمین وحشی (Savage Land) بزرگ شد، حفاظت‌گاهی ماقبل تاریخ که در قطب جنوب پنهان شده بود و خانه دایناسورها بود.

کا-زار با یادگیری نوع چابکی و استقامتی که حیوانات اطرافش با او به اشتراک می‌گذارند، نداشتن ابرقدرتش را جبران می‌کند. این همچنین به این معنی است که او از زندگی در سرزمین وحشی یک نوع خاص از استقامت را فرا گرفته که بتمن نمی‌تواند با آن مقابله کند.

2- مرد آهنی (Iron Man)

تونی استارک

تونی استارک

تونی استارک (Tony Stark) اغلب به عنوان نسخه مارول از بتمن با کمی کاریزمای بیشتر شناخته می‌شود، اما می‌توان استدلالی برای شکست خوردن بتمن از او مطرح کرد. بدیهی است که بزرگترین مزیت او، لباس مرد آهنی با فناوری پیشرفته و زره محافظ اوست.

می‌توان گفت که بتمن لباس زرهی مخصوص خود را برای ضدحمله علیه استارک دارد، اما برای عملی بودن این سناریو، تصور کنید که بتمن چیزی جز لباس معمولی خود بر تن ندارد. زمانی برای آماده شدن با زره وجود ندارد. او فقط ابزارآلات موجود در کمربند خود را به همراه دارد که در برابر یک ماشین جنگی متحرک کافی نیست.

1- قلب آهنی (Iron Heart)

قلب آهنی

قلب آهنی

سن ریری ویلیامز (Riri Williams) نباید باعث شود او را دست کم بگیرید. بله، فقدان تجربه در سن او در مقابل هر جنگجوی آموزش دیده‌ای مانند بتمن یک نقطه منفی محسوب می‌شود، اما دلیلی وجود دارد که خانم ویلیامز به عنوان جانشین عنوان مرد آهنی توسط تونی استارک انتخاب شد.

او می‌تواند به همان دلایلی که استارک می‌تواند بتمن را در یک مبارزه شکست دهد اینکار را انجام بدهد، اما شاید هوش او حتی بالاتر از استارک باشد.

با این‌که استارک لباس مرد آهنی خود را تحت فشار با تکه‌ای از ضایعات در یک غار دورافتاده ساخت، ویلیامز ساعت سه صبح در اتاق خوابگاهش برای به چالش کشیدن خودش لباس را درست کرد. شاهکار او حتی چشمگیرتر است و نشان می‌دهد که او ممکن است حتی نابغه‌تر از استارک باشد و در نتیجه برای نبرد عقلانی با بزرگترین کارآگاه جهان مجهزتر باشد.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 ابرقهرمان بدون قدرت‌ فرا بشری که حریف بتمن می‌شوند
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane