کمیک های نگهبانان کهکشان را چگونه بخوانیم؟

کمیک های نگهبانان کهکشان

سه گانه Guardians of the Galaxy به تازگی و با اکران آخرین قسمت خود به پایان رسید. به همین مناسبت با کافه کمیک همراه باشید تا سیری در آثار کمیک های نگهبانان کهکشان داشته باشیم.

هر روز طرفداران جدید با صنعت کتاب‌های کمیک آشنا و با خیل عظیم داستان‌های مختلف روبرو می‌شوند. نگهبانان کهکشان هم یکی از گروه‌هایی است که به لطف جیمز گان (James Gunn) و دنیای سینمایی مارول (MCU)، به شهرت زیادی رسیده و طرفداران به دنبال خواندن آثار این گروه در دنیای کمیک هستند. اگر نمی‌دانید کمیک های نگهبانان کهکشان را از کجا شروع کنید و می‌خواهید با تاریخچه این گروه آشنا شوید، با ما همراه باشید.

خلقت کمیک های نگهبانان کهکشان | نسخه اصلی Guardians of the Galaxy

شروع کمیک های نگهبانان کهکشان

شروع کمیک های نگهبانان کهکشان

گروهی که ما الان به عنوان نگهبانان کهکشان می‌شناسیم، گروهی بود که در سال ۲۰۰۸ خلق شد. نگهبانان کهکشان اولیه، گروهی بودند که در اواخر عصر نقره‌ای کمیک‌ها و در سال ۱۹۶۹ خلق شدند. اولین حضور این گروه که اعضای آن شامل مارتینکس (Martinex)، یاندو (Yondu)، ونس آسترو (Vance Astro) و چارلی-۲۷ (Charlie-27) می‌شد در شماره ۱۸ از سری Marvel Super-Heroes بود.

این کمیک به دست خالقان Guardians of the Galaxy یعنی آرنولد دریک (Arnold Drake) و جین کولان (Gene Colan) نوشته شد. خواندن آثار جیم ولنتینو (Jim Valentiono) به شما کمک می‌کند که با تیم کلاسیک و اولیه محافظان کهکشان مارول بیشتر آشنا شوید.

بعد از این گروه، شاهد دو نسخه دیگر از نگهبانان کهکشان بودیم تا در نهایت و در سال ۲۰۰۸ تیم اصلی توسط دن ابنت (Dan Abnett) و اندی لنینگ (Andy Lanning) معرفی شود. تیمی که اعضایی مثل گامورا (Gamora)، گروت (Groot)، استارلرد (StarLord) و درکس (Drax) داشت.

کمیک های نگهبانان کهکشان در عصر مدرن | آثار محافظان را از کجا شروع کنیم؟

نگهبانان کهکشان در عصر مدرن

نگهبانان کهکشان در عصر مدرن

برای خواندن کمیک های نگهبانان کهکشان بهتر است از داستان نابودی (Annihilation) شروع کنید. این رویداد از بهترین کمیک‌های تاریخ مارول است که اکثر شخصیت‌های کیهانی مارول از جمله نگهبانان کهکشان هم در آن حضور پیدا می‌کنند. هم‌چنین اولین حضور اعضای نگهبانان کهکشان به عنوان یک تیم در کنار هم، در شماره ۶ کمیک Annihilation: Conquest رخ داد که دنباله‌ای برای رویداد اصلی محسوب می‌شود. پس با این رویداد شروع کنید و سپس سراغ دنباله‌‌ی آن بروید تا اولین حضور نگهبانان را کامل خوانده باشید.

Annihilation و Annihilation: Conquest

همان‌طور که گفته شد، مارول پیش از این‌که نگهبانان کهکشان رسما یک تیم باشند، کراس‌اور Annihilation را منتشر کرد. این رویداد که صرفا یک پایه‌ریزی برای ورود نگهبانان کهکشان بود، فراتر از حد انتظار عمل کرد تا به یکی از بهترین کراس‌اورهای کمیک‌های مارول تبدیل شود. این داستان، یک ماجراجویی فضایی برای علاقمندان به شخصیت‌های دنیای کیهانی مارول است تا به خوبی برای تیم‌ Guardians of the Galaxy در شماره ۶ Conquest پایه‌ریزی کند.

در ادامه هم Annihilation: Conquest که خود یکی از چندین دنباله این کمیک بود، اولین حضور نگهبانان را رقم زد تا دنیای کیهانی مارول برای همیشه تغییر کند. از آن‌جا که این دو کمیک از بهترین داستان‌های مارول هستند و اولین حضور و نحوه جمع شدن نگهبانان کهکشان آمدنشان در این داستان‌ها به تصویر کشیده می‌شود، خواندن آن برای هواداران جدید ضروری است.

Guardians of the Galaxy: Cosmic Avengers

بدون شک، برایان مایکل بندیس (Brian Michael Bendis)، معمار و سازنده دنیای مدرن مارول است. او آثار فوق‌العاده و مهمی را در سال‌های اخیر برای مارول نوشته و نگهبانان کهکشان: انتقام‌جویان کیهانی هم قطعا یکی از آثار مهیج و هیجان انگیز این نویسنده است.

کمی قبل از اکران قسمت اول فیلم‌های محافظان کهکشان، بندیس این داستان را نوشت تا برای ورود این گروه به MCU پایه‌ریزی کند. این کمیک هم‌چنین حضور مرد آهنی (Ironman) در کنار این گروه به تصویر می‌کشد و ریشه‌های شخصیت استارلرد را روایت می‌کند که خود یکی از نقاط قوت این داستان است. این کمیک حال و هوایی مشابه ماجراجویی‌های محافظان در دنیای سینما دارد.

All-New Guardians of the Galaxy

کمیک نگهبانان کهکشان کاملا جدید

کمیک نگهبانان کهکشان کاملا جدید

نگهبانان کهکشان کاملا جدید، یک از بهترین کمیک‌های این گروه و حتی تمام دنیای مارول است. گری دوگان (Garry Duggan) اگرچه نویسنده درجه یکی نیست، اما یکی از نویسنده‌های مطرح دنیای کمیک است و در این داستان هم توانسته موفق عمل کند. او ما را غرق دنیای جذاب کیهانی مارول و داستان‌های نگهبانان کهکشان می‌کند تا با استارلرد و دوستانش همراه شویم.

این کمیک داستان‌ها را با چاشنی طنز روایت می‌کند و دنیای جذاب محافظان را به بهترین شکل تصویر می‌کشد تا بفهمید چرا این گروه از چنین پتانسیلی برخوردار است و مارول چگونه موفق شده یک سه‌گانه موفق از این گروه بسازد.

کمیک های نگهبانان کهکشان : Guardians Assemble

این داستان سری اول از سری Guardians Team-Up به قلم برایان بندیس است. نویسنده‌ای که کمی قبل و در رابطه با انتقام‌جویان کیهانی درباره او گفتیم. گرچه این بخش داستانی خیلی سرگرم‌کننده نیست، اما طنز و حال و هوای مخصوص Guardians of the Galaxy را دارد. در این کمیک شاهد حضور نبیولا (Nebula) و نژاد چیتاری‌ها (Chitauri) هستیم که یکی از نژادهای مهم فضایی دنیای مارول بود ه و در فاز ۱ MCU هم نقشی کلیدی داشتند.

همچنین انتقام‌جویان (Avengers) با حضور بیوه سیاه (Black Widow) و هاکای (Hawkeye) هم در این آرک ۵ جلدی حضور دارند و با محافظین کهکشان متحد می‌شوند تا نبیولا و ارتش چیتاری‌ها را شکست بدهند. طراحی‌های این کمیک خیلی خوب نیست اما چندان ضعیف هم نیست و می‌توان آن را متوسط به‌حساب آورد. دنیاسازی و فضای مخصوص نگهبانان کهکشان می‌تواند شما را در یکی از اولین تجربه‌هایتان جذب این داستان کند.

ران ال اوینگ در Guardians of the Galaxy 2020

ران ال اوینگ در Guardians of the Galaxy 2020

ران ال اوینگ در Guardians of the Galaxy 2020

سری کمیک های نگهبانان کهکشان ۲۰۲۰ با این‌که پس از ۱۸ شماره به پایان رسید، اما یکی از بهترین سری‌های این گروه بود. ال اوینگ (Al Ewing) در سال‌های اخیر داستان‌های نسبتا مهمی برای مارول نوشته. در سال ۲۰۲۰ هم او نویسندگی سری جدید GOTG را برعهده گرفت و موفق ظاهر شد. اوینگ تعدادی از بهترین کمیک‌های تاریخ نه‌چندان طولانی Guardians of the Galaxy را در طول رانش نوشته که سرآمد آن‌ها، «ما ابرقهرمانان هستیم» است که خیلی‌ها آن را به عنوان بهترین داستان کل کمیک‌بوک‌های محافظان کهکشان می‌شناسند. داستانی که در آن نگهبانان کهکشان با دکتر دووم (Doctor Doom) متحد شدند.

اوینگ ۳ سال قبل از شروع رانش یک سری اختصاصی هم برای راکت راکون نوشت که در آن هم موفق ظاهر شد. از آن‌جا که سری ۲۰۲۰ نگهبانان، یک سری جدید با یک نویسنده جدید است و شامل برترین داستان‌های این گروه می‌شود، گزینه‌ای مناسبی برای شروع است.

کلام آخر

مواردی که خواندید، گزینه‌هایی بود که می‌توانید با آن‌ها داستان‌های نگهبانان کهکشان را شروع کنید. پس از مطالعه این آثار می‌توانید به سراغ آثار برتر این گروه مثل Final Gauntlet از دانی کیتس (Donny Cates)، نگهبانان کهکشان: میراث (Legacy) و War of Kings بروید تا نهایت لذت را از خواندن کامیک‌بوک‌های این گروه محبوب و جذاب ببرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید. نظر شما درباره این مقاله و کمیک‌های Guardians of the Galaxy چیست؟ دوست دارید درباره کدام شخصیت‌ها یا تیم‌ها مقالاتی مثل این بنویسیم و شما را برای خواندن داستان‌های آن‌ها راهنمایی کنیم؟

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

 

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

کمیک های نگهبانان کهکشان را چگونه بخوانیم؟
کمیک های نگهبانان کهکشان را چگونه بخوانیم؟
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)