همه کمیک های بتمن پیر | بهترین کمیک های Old Man Batman کدام‌اند؟

همه کمیک های بتمن پیر (Old Man Batman)

با تماشای فیلم فلش و مواجهه با بتمن سالخورده، ممکن است بخواهید آثار کمیک‌ با حضور این نسخه از بتمن را بخوانید. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی تمام کمیک های بتمن پیر بپردازیم.

هواداران برای تماشای فیلم فلش و بتمن با بازی مایکل کیتون (Michael Keaton) به سینماها رفتند تا شاهد بازگشت نسخه دوست‌داشتنی بتمن فیلم‌های تیم برتون (Tim Burton) باشند. او بار دیگر بازگشت تا به بری آلن (Barry Allen) در اقتباسی از داستان فلش پوینت کمک کند.

نسخه‌های دیگری از بتمن پیر در این سال‌ها در دنیای کمیک ظاهر شده‌اند. برای مثال در کمیک بی‌نظیر «شوالیه تاریکی بازمی‌گردد» اثر فرانک میلر (Frank Miller) شاهد بازگشت بروس وین سالخورده بودیم تا عدالت را به شهرش برگرداند. در کمیک‌ها و سری انیمیشن‌ Batman Beyond هم بروس وین پیر در سال ۲۰۳۹ جانشین خود را راهنمایی می‌کند.

۱۰- بتمن/سوپرمن: نسل‌ها یکی از کمیک های بتمن پیر

  • خالق: جان برن

خالق افسانه‌ای دنیای کمیک، جان برن (John Byrne)، داستان جدیدی در جهان‌های دیگر (Elseworlds) دی‌سی نوشت که پیر شدن قهرمانان را به‌تصویر می‌کشید. کمیکی که داستان‌هایی از عصر طلایی را روایت کرد و سپس پیر شدن بتمن و سوپرمن در کنار هم را به تصویر کشید. هردو آن‌ها ازدواج کردند و بازنشسته شدند تا فرزندان آن‌ها میراثشان را ادامه دهند. زمانی که بروس بازنشسته شد، دیک گریسون (Dick Grayson) جای او را گرفت و بروس وین جونیور هم تبدیل به رابین شد. البته در نهایت بروس با کمک گرفتن از چشمه لازاروس به جاودانگی رسید و به دنیای مبارزه با جنایت بازگشت.

۹- بتمن بیاند (Batman Beyond) یکی از کمیک های بتمن پیر

بتمن بیاند از کمیک های بتمن پیر

بتمن بیاند از کمیک های بتمن پیر

  • خالقان: بروس تیم، هیلاری جی بادر، تری بیتی، ریک برچت، لی لورید، تیم هارکینز

این سری کمیک که بر اساس سریال انیمیشنی بتمن بیاند ساخته شد، خاستگاه تری مک‌گینس (Terry McGinnis) را به‌عنوان بتمن آینده روایت کرد. او بروس وین را از دست باند تبهکاری جوکرها نجات داد، سپس هویت مخفی بتمن را کشف کرد و از یک لباس پیشرفته در غار خفاشی استفاده کرد تا پرونده قتل پدرش را حل کند. با وجود این‌که این اثر در ابتدا اقتباسی از سری انیمیشنی بود، اما آرک‌های بعدی داستان را فراتر از انیمیشن هم پیش بردند.

۸- بتمن: سال ۱۰۰

  • خالقان: پاول پاپ، جرد کی فلجر، خوزه ویلاروبیا، جان ورکمن

۱۰۰ سال پس از آغاز دوران طلایی بتمن در سال ۱۹۳۹، شوالیه تاریکی هم‌چنان از گاتهام محافظت می‌کند. با این‌حال شهر او به میدان جنگ تبدیل شده. ماموران فدرال به دنبال دستگیری بتمن و ماموران پلیس به دنبال محافظت از او هستند. در این دنیای تاریک، نوه جیمز گوردون (James Gordon) پرونده بازگشت بتمن به گاتهام را دنبال می‌کند در حالی که هیچکس انتظار ندارد که بتمن پیر بتواند دوباره از روی ساختمان‌ها بپرد. گوردون در نهایت معمای بتمن پیر را کشف می‌کند که میراث ادامه‌دار او را حتی در دنیایی با کمترین امید به آینده برجسته کرد.

۷- بتمن: ابرسنگین

  • خالقان: اسکات اسنایدر، گرگ کاپلو

«بتمن: ابرسنگین» یا Superheavy، آرک هشتم از ده آرکی بود که اسکات اسنایدر (Scott Snyder) به همراه گرگ کاپلو (Greg Cappullo) برای عنوان Batman خلق کرد. آرکی که به اندازه محفل جغدها یا سال صفر سر زبان‌ها نیفتاد اما از یک نظر متفاوت بود. ابرسنگین داستان بتمن پیر را خارج از جهان‌های دیگر روایت کرد. پس از مرگ ظاهری بتمن و جوکر (Joker) در آرک هفتم بتمن نیو ۵۲ یعنی Endgame، قدرت‌های بین‌المللی و پلیس شهر گاتهام متحد شدند تا بتمن جدیدی برای این شهر خلق و کمیسر گوردون را به عنوان شوالیه تاریکی جدید انتخاب کردند.

اگرچه گوردون خیلی به عنوان بتمن پیر نبود، اما او نزدیک ۵۰ سال سن داشت و خوشبختانه لباس‌های رباتیک خفاشی به او کمک کردند تا با تبهکاران مبارزه کند. در نهایت بروس وین بازگشت تا جایگاهش را دوباره به‌دست بیاورد و گوردون هم در اداره پلیس گاتهام شغلش را ادامه داد.

۶- داستان‌هایی از چندجهانی تاریک – بتمن: سقوط شوالیه

  • خالقان: اسکات اسنایدر، کایل هیگینز، خاوی هرناندز، الکس گیمارش

سری Tales from the Dark Multiverse اتفاقات نمادین دنیای کمیک را به شکل متفاوتی در جهان‌های دیگر به تصویر می‌کشد. یکی از کمیک‌های این سری هم در رابطه با کمیک مشهور بتمن: سقوط شوالیه و نبرد بتمن با بین (Bane) است که در این کمیک اتفاقات متفاوتی نسبت به داستان اصلی رخ می‌دهد. بروس وین عنوان بتمن را از عزرائیل (Azrael) پس گرفت، با این‌حال این اتفاقات با عواقبی هم همراه بود و عزرائیل در نبرد با بتمن کمر او را شکست. عزرائیل بتمن را به مدت سی سال شکنجه و زندانی کرد تا به بتمن مقدس و اصلی تبدیل شود. با این‌حال بروس در نهایت موفق شد با استفاده از نانوبات‌ها خودش را نجات دهد. بروس با استفاده از همین تکنولوژی دشمنش را کشت و به یکی از تاریک‌ترین نسخه‌های بتمن به نام The Broken تبدیل شد.

۵- کینگدام کام (Kingdom Come)

کمیک های بتمن پیر

کمیک های بتمن پیر

  • خالقان: مارک وید، الکس راس، تاد کلین

کمیک جذاب کینگدام کام که از برترین کمیک های بتمن پیر و حتی دنیای دی‌سی محسوب می‌شود، داستانی از یک آینده تاریک و محتمل برای دنیای دی‌سی را روایت می‌کند. پس از اتفاقی دردناک، لیگ عدالت از یکدیگر جدا شدند، با این‌حال آن‌ها بعد از سال‌ها از بازنشستگی برگشتند تا با نسل جدید ابرشرورها مبارزه کنند. البته همه قهرمانان با یکدیگر موافق نبودند، در حالی که سوپرمن لیگ عدالت خود را بنیان‌گذاری کرد، بتمن به صورت مخفیانه با تبهکاران مبارزه کرد و یک اسکلت بیرونی زره‌دار هم برای جلوگیری از آسیب دیدن خود به عنوان بتمن پیر طراحی کرد.

۴- شوالیه تاریکی باز می‌گردد

  • خالقان: فرانک میلر، کلاوس جانسون، لن وارلی 

کمیک The Dark Knight Returns یکی از بهترین آثار تاریخ کمیک‌های بتمن است که به عنوان اثری منحصر به‌فرد شناخته می‌شود و اگر قرار بر این بود که در این لیست بر اساس کیفیت آثار و شهرت کمیک‌ها را رتبه‌بندی کنیم، این کمیک قطعا رتبه اول را به‌دست می‌آورد. آثاری که بالاتر از این کمیک قرار می‌گیرند، تصویر بهتری از بتمن پیر را به عنوان یک نسخه متفاوت نشان می‌دهند. البته، دنیای تاریک این کمیک‌ هم چشم‌انداز دنیای کمیک را دگرگون کرد و بتمنی پیر و خشن را به هواداران نشان داد. بازگشت شوالیه تاریکی یکی از سالخورده‌ترین بتمن‌های تاریخ کمیک را به تصویر می‌کشد، با این‌حال او هنوز قادر به مبارزه با دشمنانش هست. این اثر رویارویی بتمن و سوپرمن را به تصویر کشید و میلر در چندین ادامه دیگر به میراث بتمن و سوپرمن این دنیا پرداخت.

۳- بتمن ۶۶

  • خالقان: جف پارکر، جانتان وست، وس آبات

سری کمیک بتمن ۶۶ داستان‌هایی را از سریال لایو اکشن قدیمی شوالیه تاریکی که در سال ۱۹۶۶ شروع شد را اقتباس کرد و آدام وست (Adam West) و برت وارد (Burt Ward) هم در نقش بتمن و رابین (Robin) ظاهر شدند. اگرچه این سری یک بتمن پیر را به نمایش نمی‌گذارد، اما قهرمانی که حالا به شوالیه روشنایی مشهور است را در سن بالاتری نشان می‌دهد. با الهام گرفتن از کمیک‌های دهه ۵۰ و ۶۰ سری بتمن ۶۶ داستان‌های متفاوتی از شهر گاتهام را روایت می‌کند که با آثار معمول شوالیه تاریکی که فضای جنایی و تاریکی دارند متفاوت است.

۲- روزهای بهتر

  • خالقان: پیتر جی. توماسی، لن برترام، سال کیپریانو، دیو استورات

ریبوت نیو ۵۲ در سری‌های طولانی مثل کمیک‌های اکشن و کارآگاهی نتیجه داد. برای مثال زمانی که  شماره ۲۷ از سری دوم کمیک‌های کارآگاهی به فروشگاه‌ها رسید و هواداران زیادی آن را تهیه کردند، شاهد تولد ۷۵ سالگی بروس وین در کنار نزدیکانش بودند. در حالی که همه برای ادای احترام به حماسه دنباله‌دار خانواده خفاشی لباس‌های ابرقهرمانی خود را بر تن داشتند، بروس وین پیر تصمیم گرفت تا یک شب دیگر را به‌عنوان بتمن پیر به مبارزه با جرم و جنایت بپردازد.

۱- فلش پوینت (Flashpoint)

بهترین کمیک بتمن پیر، فلش پوینت

بهترین کمیک بتمن پیر، فلش پوینت

  • جف جانز، اندی کوبرت، ساندرا هو‌پ، الکس سینکلایر

فیلم فلش ۲۰۲۳ یک اقتباس ضعیف از تلاش بری آلن برای سفر در زمان ارائه داد. در دنیای کمیک، این کار بری، دنیا را کاملا تغییر داد و قهرمانانی مثل بتمن، آکوامن و واندروومن را به جان یکدیگر انداخت. در خط‌زمانی دنیای فلش پوینت، بروس به جای پدر و مادرش کشته شد تا توماس وین به نسخه‌ای پیرتر و خشن‌تر از بتمن تبدیل شود و زندگی‌اش را وقف مبارزه با تبهکاران کند. با این‌حال مرگ بروس، شوک بزرگی به مارتا وین وارد کرد و او به جوکر تبدیل شد. این نسخه خشن‌تر از بتمن در بین هواداران محبوب شد و از پایان دنیاهای متناوب هم جان سالم به‌در برد.


آخرین مقالات کمیک‌بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همه کمیک های بتمن پیر | بهترین کمیک های Old Man Batman کدام‌اند؟
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane
همه کمیک های بتمن پیر | بهترین کمیک های Old Man Batman کدام‌اند؟
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار