فیلم‌ های لغو شده دی سی که در جاسیتس لیگ زک اسنایدر پایه ریزی شدند

فیلم سینمایی جاسیتس لیگ زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League) برای فیلم‌هایی از DCEU شخصیت‌ها و داستان‌هایی را پایه ریزی کرد. بعضی از این پروژه‌ها کنسل شدند، بعضی از آن‌ها بازسازی و بعضی هم کنار گذاشته شدند. با کافه کمیک همراه باشید تا به فیلم‌ های لغو شده دی سی که در این فیلم برایشان پایه ریزی شده بود، بپردازیم.

جالب است بدانید که بخشی از فیلم برداری مجدد Justice League 2017 با کارگردانی جاس ویدون برای پایه ریزی داستان‌هایی بود که کاملا از نسخه زک اسنایدر از این فیلم متفاوت بودند. برای مثال صحنه پس از تیتراژ هر دو نسخه سکانسی از دث استروک  (Deathstroke) و لکس لوثر (Lex Luthor) است اما دیالوگ‌ها و مفهوم سکانس کاملا متفاوت متفاوت هستند. این صحنه در نسخه جاس ویدون مربوط به تشکیل لیگ بی عدالتی (Injustice League) و در نسخه زک اسنایدر مربوط به هویت بتمن (Batman) می‌شود.

در ابتدا برنامه این بود که یک جهان مشترک و با دو فیلم در سال، از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ ساخته شود. اما حتی بدون در نظر گرفتن همه‌گیری کرونا، تعداد زیادی از این فیلم‌ها اکران نشدند. رویداد‌های لیگ عدالت زک اسنایدر می‌توانست باعث شود که آینده‌ی دنیای گسترش یافته دی‌سی شکل بگیرد.

طرح اولیه برادران وارنر که احتمالا باقی خواهد ماند، فلش (The Flash) است که احتمالا داستانی متفاوت نسبت به آنچه در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ پیش بینی شده بود را روایت می‌کند، البته با همان سبک فیلم‌های دیگر دی‌سی. داستان‌هایی که در Zack Snyder’s Justice League پایه ریزی شدند، احتمالا هیچوقت در یکی از فیلم‌ها یا سریال‌های دی‌سی روایت نخواهند شد، مگر اینکه این فیلم به موفقیت بالایی در استریم برسد و هواداران برای دنباله‌ی آن چراغ سبز نشان دهند.

لیگ عدالت ۲ و ۳ (Justice League 2&3)

جاسیتس لیگ زک اسنایدر

جاسیتس لیگ زک اسنایدر

بدون شک مهم ترین فیلم‌ های لغو شده دی سی لیگ عدالت ۲ و ۳ هستند. مفهوم جهان‌های مشترک در دهه ۲۰۱۰ در هالیوود رسوخ کرد. دنیای گسترش یافته دی‌سی هم از این نظر تفاوتی ندارد. ممکن است تفاوت‌های فرعی خاص خود را داشته باشد، اما بزرگترین تفاوتش با دیگر فرنچایز ها این است که قرار بود که یک پایان مشخص داسته باشد.

طرح اسنایدر که شامل پنج قسمت بود، باعث می‌شد که سکانس‌های Knightmare جان بگیرند. با حضور دارکساید و پیروانش و اهالی آپوکالیپس که تمامی قهرمانان زمین، نه فقط شش عضو اصلی لیگ عدالت را به مبارزه دعوت می‌کنند.

آز آنجایی که داستان‌های لیگ عدالت چندین بار در طول توسعه و پیش تولید تغییر کرده اند، مشخص نیست که پیش نویس‌های نهایی دو دنباله چیست. با این حال بر اساس روند داستانی آشکار شده برای دو فیلم، می‌توان گفت که رویداد‌های Justice League 2 در آینده Knightmare است. همانطور که در اسنایدرکات نشان داده شده، ممکن است دارکساید با استفاده از معادله ضد زندگی لوییس لین را کشته باشد و کنترل سوپرمن را در دست داشته باشد.

در ادامه و همچنین در لیگ عدالت ۳، تیم بتمن در Knightmare فلش را به گذشته بر می‌گردانند تا از سقوط جهان جلوگیری کنند. پس از موفقیت او، کل تیم از جمله سوپرمن، می‌توانند یک نبرد پایانی با دارکساید و ارتش او داشته باشند.

کسی از جزئیات این دو فیلم خبر ندارد اما طرح کلی فاش شده است. از جمله پسر کلارک و لوییس که قرار است بتمن جدید باشد. اگر Snyder Cut تبدیل به یک موفقیت بزرگ شود، ممکن است وارنر تصمیم به سرمایه گذاری بر روی دنباله آن بگیرد. این تقریبا بعید است اما زک اسنایدر و برخی بازیگران تمایل خود را برای ادامه‌ی این پروژه ابراز کرده‌اند.

بتمن پس از جاسیتس لیگ زک اسنایدر

بتمن در جاسیتس لیگ زک اسنایدر

بتمن در جاسیتس لیگ زک اسنایدر

دو سال پس از اینکه بن افلک (Ben Affleck) برای بازی در نقش بتمن انتخاب شد، اعلام شد که او برای بازی، نویسندگی و کارگردانی در یک اسپین‌آف باز خواهد گشت. همانطور که در سکانسی از لیگ عدالت زک اسنایدر مشخص شد.

اسلید ویلسون (Slade Wilson) که از هویت شوالیه تاریکی اطلاع داشت قرار بود در فیلم اختصاصی بتمن حضور داشته باشد. او تلاش می‌کرد تا بروس وین را شکار و زندگی او را نابود کند. جو مانگانیلو (Joe Manganiello) تایید کرد که در این فیلم بازخواهد گشت، اما متاسفانه این اتفاق نخواهد افتاد.

پس از آن افلک در اوایل ۲۰۱۷ از مشارکت در تمامی پروژه‌های DC کناره‌گیری کرد. البته به استثنای حضور در فیلم سینمایی فلش که قرار است مایکل کیتون هم در آن به بازی در نقش بتمن بازگردد. فیلم The Batman به یک اقتباس مستقل تبدیل شد که با DCEU ارتباطی ندارد.

مت ریوز (Matt Reaves) کارگردان این فیلم بود و رابرت پتینسون (Robert Pattinson) تبدیل به بازیگر نقش شوالیه شنل پوش شد. انتظار می‌رود که این فیلم آغاز یک سه‌گانه سینمایی باشد. از آنجا که در دنیای دی‌سی مولتی‌ورس وجود دارد، امکان دارد که The Batman با دیگر فیلم‌ها پیوند بخورد. البته این اتعاق فعلا گزینه اصلی دی‌سی برای آینده دنیای سینمایی نیست.

فیلم‌ های لغو شده دی سی : دث‌استروک (Deathstroke)

دث‌استروک

دث‌استروک

اگرچه که ساخت این فیلم در برنامه اولیه وارنر در ۲۰۱۴ برای DCEU نبود، اما یک فیلم انفرادی برای دث‌استروک به همان خوبی داستان این شخصیت را روایت می‌کند که فیلم The Batman می‌تواند اینکار را بکند. در سال ۲۰۱۷ گزارش شد که گرت ایوانز (Gareth Evans) در ساخت یک فیلم از Deathstroke همکاری خواهد کرد.

با این حال ۳ سال بعد از پروژه کناره‌گیری کرد و گفت که هیچگاه رسما در مقام کارگردان یا نویسنده نبوده است. به گفته مانگانیلو که احتمالا در پروژه حضور داشته، در آن زمان ۷ پروژه از دث‌استروک در دست ساخت بود. احتمالا منظور او هفت نسخه متفاوت از یک فیلم سینمایی بود. این تنها موردی نبود که با آن درگیر شد زیرا در ابتدا قرار بود دث‌استروک در  Suicide Squad 2 هم حضور داشته باشد.

اینطور که به نظر می‌رسد مانگانیلو همچنان علاقمند به بازی در این نقش است اما در حال حاضر ساخت فیلمی اختصاصی برای اسلید ویلسون بعید به نظر می‌رسد.

اتم (The Atom)

اتم (The Atom)

اتم (The Atom)

یکی از شخصیت‌های متعددی که داستانش کاملا از فیلم‌های لیگ عدالت حذف شده، رایان چوی (Ryan Choi) است. او دانشمند آزمایشگاه Star Labs بود که در کنار سیلاس استون در حال تحقیق درباره‌ی یک فناوری بیگانه بود. در دنیای کمیک، رایان چوی سومین شخصی است که پس از ری پالمر (Rey Palmer) به اتم تبدیل می‌شود. هنوز نمی‌دانیم که آیا پالمر در DCEU وجود دارد یا نه اما در هر صورت رایان چوی تبدیل به اتم خواهد شد.

آینده او در دنیای دی‌سی با عنوان شغلی‌اش مشخص شد: مدیر بخش فناوری نانو. این فناوری نانو است که به اتم قدرت تغییر اندازه می‌دهد. پس از اکران اسنایدرکات، زک اسنایدر گفت که پیشنهاد یک فیلم از Atom با بازی ژنگ کای در نقش رایان چوی در کنار بازیگرانی تماما چینی را به وارنر داده است. از آنجا که پیش از این کسی صحبتی درباره‌ی فیلمی از اتم نکرده و رایان چوی در نسخه اصلی لیگ عدالت با کارگردانی جاس ویدون حضور نداشته، به نظر نمی‌رسد که این فیلم ساخته شود.

سایبورگ (Cyborg)

فیلم‌ های لغو شده دی سی سایبورگ (Cyborg)

فیلم‌ های لغو شده دی سی سایبورگ (Cyborg)

جدای از دنباله‌های جاستیس لیگ، غم انگیزترین نتیجه اکران نشدن اسنایدرکات در سینما‌ها و تبدیل نشدنش به فیلم اصلی، ادامه داستان است که طرفداران دوست دارند یک فیلم اختصاصی از سایبورگ با بازی ری فیشر (Ray Fisher) ببینند. ممکن بود بیشتر از دو فیلم و در فیلم اختصاصی خودش، سه سال بعد از اسنایدرکات و بعد از لیگ عدالت ۲ او را ببینیم.

اما این حقیقت که اسنایدرکات در حقیقت رخ نداده و رابطه نه چندان خوب وارنرمدیا و جاس ویدون در هنگام فیلم‌برداری مجدد لیگ عدالت، به این معنی است که شانس کمی برای بازگشت فیشر در یکی از فیلم‌های آینده DC وجود دارد. فیشر آشکارا از همکاری با والتر هامادا (Walter Hamada)، رییس DC Films امتناع کرده و او را متهم به تلاش برای ابطال تحقیقات کرده است.

نقش سایبورگ در فیلم The Flash حذف شده و احتمالا فیلم سایبورگ هم کاملا کنسل شده است (حداقل با بازی فیشر).

سپاه فانوس سبز (Green Lantern Corps)

سپاه فانوس سبز (Green Lantern Corps)

سپاه فانوس سبز (Green Lantern Corps)

ریبوت کردن Green Lantern پس از فیلم فاجعه ۲۰۱۱ ممکن است جاه‌طلبانه به نظر برسد. اینطور نیست که مردم به ابرقهرمانان با بازی افراد مختلف عادت نداشته باشند، چندین بتمن، سوپرمن و مردعنکبوتی وجود دارند، اما یک فیلم از گروهی بزرگ از فانوس‌های سبز به این معنی است که شانس بازگشت رایان رینولدز (Ryan Reynolds) که پیش از این نقش هل جوردن (Hal Jordsn) را بازی کرده بود وجود دارد.

اسنایدر گفته بود که می‌خواهد از رینولدز یک هل جوردن بسازد اما برنامه این بود که یک فانوس سبز متفاوت در پایان اسنایدرکات حضور پیدا کند. اگرچه که از یالان گور در اسنایدرکات به عنوان یک شخصیت تاریخی یاد شد، اما یک کیلواگ مرده توانسته یک فیلم از فانوس سبز را پایه ریزی کند. آن‌ها برنامه‌هایی برای حضور جان استوارت در قامت Green Lantern دارند و این امکان وجود دارد که این برنامه برای Green Lanrern Corps باشد.

آخرین قسمت از برنامه وارنر در سال ۲۰۱۴ فیلم Green Lantern Corps بود که نامش را از سازمانی با همین نام در کمیک‌های دی‌سی گرفته بود. از همام ابتدا و با نام فیلم مشخص است که فیلم درباره‌ی یک فانوس سبز نیست و به صورت کلی قرار است به تمام آنها بپردازد که در حال مقابله با تهدیدات در کهکشان هستند.

نویسندگان سه‌گانه شوالیه تاریکی، ترمیناتور: سرنوشت تاریکی و مرد پولادین استخدام شده بودند که فیلمنامه‌ی “سپاه فانوس سبز” را بنویسند که قرار بود از داستانی از گویر و جف جانز نوشته بودند اقتباس شود. پس از سازماندهی مجدد DC Films جف جانز مسئولیت نوشتن پیس‌نویس خود را در سال ۲۰۱۸ بر عهده گرفت.

برنامه این بود که داستان فیلم تا ۲۰۱۹ تکمیل شود، اما از آن موقع تا حالا به‌روزرسانی نشده است. در عوض HBO Max قرار است سریالی از Green Lantern بسازد که باعث می‌شود دیگر نیازی به ساخت یک فیلم سینمایی از این شخصیت یا شخصیت‌ها نباشد.

مرد پولادین ۲ (Man of Steel 2)

فیلم‌ های لغو شده دی سی : مرد پولادین ۲

فیلم‌ های لغو شده دی سی : مرد پولادین ۲

فیلم مرد پولادین (Man of Steel) با بازی هنری کویل (Henry Cavill) بیشترین درخواست‌ها را برای ساخته شدن دنباله داشت. می‌دانیم که بتمن علیه سوپرمن، دنباله‌ی این فیلم بود اما یک دنباله که فیلم اختصاصی سوپرمن باشد، چیزی بود که پس از اکران مورد بحث قرار گرفت.

این صحبت‌ها تا ۲۰۲۰ ادامه داشت و شایعاتی در رابطه با همکاری بعضی فیلم‌سازان برای ساخت دنباله فیلم با دی‌سی وجود داشت. با توجه به اینکه فعلا کویل نقش سوپرمن را برای مدتی کنار گذاشته به نظر می‌رسد که او به سمت تبدیل شدن به سوپرمن کلاسیک نمی‌رود.

اگرچه کویل گفته که دوست دارد به نقش سوپرمن بازگردد، وارنر در حال پیشبرد ریبوت کردن مرد پولادین است و شاید شاهد یک سوپرمن سیاه‌پوست در دنیای سینما باشیم اما این به این معنی نیست که نسخه اصلی سوپرمن در این فرنچایز نخواهد بود و ممکن است شاهد دو سوپرمن در یک فرنچایز باشیم.

اما نکته این است که هواداران باید بدانند، اگر یک فیلم سینمایی ساخته می‌شود، دلیلی وجود ندارد که حتما دنباله آن ساخته شود. ممکن است کویل دوباره در کنار دواین جانسون، بن افلک و یا مارگو رابی در فیلمی از بلک آدام، بتمن و یا جوخه انتحار ظاهر شود.

زن شگفت انگیز ۲ (Wonder Woman 2)

زن شگفت انگیز ۲ از فیلم‌ های لغو شده دی سی

زن شگفت انگیز ۲ از فیلم‌ های لغو شده دی سی

واندروومن ۲ پیش از این هم با نام Wonder Woman 1984 ساخته شده اما بر اساس پایان فیلم Zack Snyder’s Justice League ماجرایی جدید پیش روی دایانا پرینس قرار دارد که احتمالا قرار است در آن او به تمیسکیرا (Themyscira) بازگردد.

استپن‌ولف به او گفت که مردم سرزمینش کشته شده‌اند و مادرش، ملکه هیپولیتا در لحظات مرگش برای او التماس می‌کند. دایانا از باور حرف‌های خدایان جدید (New Gods) امتناع می‌کند و آن‌ها را دروغگو خطاب می‌کند، اما این به این معنا نیست که او به فکر بازگشت نیست و تیر آرتمیس او را در مسیر هدایت می‌کند.

با توجه به اینکه هنوز نمی‌دانیم پس از رویداد‌های لیگ عدالت چه اتفاقی برای زن شگفت انگیزخواهد افتاد و فیلم دوم او هم یک پیش درآمد بوده، ممکن است در آینده این خط زمانی را در قالب یک فیلم ببینیم. اما فعلا جایگزین شده و ساختش به زمانی دیگر موکول شده است.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فیلم‌ های لغو شده دی سی که در جاسیتس لیگ زک اسنایدر پایه ریزی شدند