• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • رتبه‌بندی هفت مورد از نسخه‌ های شیطانی سوپرمن که با آن‌ها آشنا نیستید

رتبه‌بندی هفت مورد از نسخه‌ های شیطانی سوپرمن که با آن‌ها آشنا نیستید

نسخه‌های شیطانی Superman چه کسانی هستند؟

سوپرمن (Superman) قوی‌ترین شخصیت زمین است؛ اما چه می‌شود اگر که این موجود قدرتمند، از مسیر درست خود خارج شود و تبدیل به نقطه عکس خود یعنی سوپرمن شیطانی بشود؟ با کافه کمیک همراه باشید.

سریال The Boys اولین باری‌ست که نسخه‌ای شیطانی از مردی با قدرت‌های سوپرمن را، تحت عنوان هوملندر (Homelander) به تصویر می‌کشد و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود. سوپرمنی که همیشه به‌عنوان نماد امید و روشنایی شناخته می‌شد، حالا در مسیری نادرست قرار گرفته و موجب اتفاقات وحشتناکی می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر The Boys، به شش داستان دیگری بپردازیم که در آن‌ها شاهد نسخه‌ای تاریک از سوپرمن بودیم.

شماره ۷: هوملندر از سریال The Boys

آنتونی استار به بهترین شیوه‌ی ممکن، سوپرمن شیطانی و البته خطرناک را برایمان به ارمغان آورد

 

نسخه‌ای از سوپرمن را تصور کنید که به یک سلبریتی خود شیفته، لوس و نیازمند به توجه تبدیل شده که در برابر دوربین لبخند به لب دارد و طوری رفتار می‌کند که انگار پاک‌ترین فرد روی زمین است؛ اما در زندگی واقعی خود یک بیمار روانی‌ خودبزرگ پندار هست. این نسخه دقیقا توصیفی از Homelander است. به‌نظر می‌رسد که او باید بهترین قهرمان روی زمین باشد و این نقش را به خوبی در اجتماع ایفا می‌کند، اما در واقع او یکی از پیچیده‌ترین و شیطانی‌ترین شرورهایی‌ست که می‌توانید پیدا کنید. علاقه‌اش به قدرت‌ آن قدر زیاد هست که حاضر باشد ضعیف‌تر از خود را از روی زمین محو کند؛ همچنین در امور سیاسی چهره‌ای تندرو دارد. علی رغم تلاش‌هایش برای تشکیل خانواده (که آن تلاش‌ها نیز در بدترین شکل خود هستند)، Homelander به هر لحاظ شخصیتی منفور است.

شماره ۶: سوپرمن از انیمیشن Superman: Red Son

قدرتمندترین مرد روی زمین، در اختیار بلوک شرق

هیچ‌وقت نباید یک کودک را به‌خاطر تربیت بد او مورد سرزنش قرار داد. سوپرمنی که همه‌مان می‌شناسیم، آن پسرک فضایی‌ست که در یک مزرعه، توسط پدر و مادری مهربان بزرگ شد و نهایتا به‌عنوان قهرمان جهان شناسایی و دوست داشته شد. اما در انیمیشن و کمیک Superman: Red Son اتفاقی دیگر می‌افتد. در این جهان موازی، کال ال (Kal-El) در اتحاد جماهیر شوروی فرود آمده، توسط آن‌ها تربیت یافته و تبدیل به یک سوپرمن شیطانی می‌شود. قوی‌ترین مرد جهان در جایگاه دست راست استالین قرار دارد. کسی که تبدیل به یک سلاح برای عوض کردن وضعیت شوروی و آمریکا در جنگ سرد شد. قطعا چنین شخصی که در اصل یک سلاح فرا انسانی‌ست، نمی‌تواند آن قدیسی باشد که می‌شناسیم.

شماره ۵: برندون بریر از فیلم Brightburn

سوپرمن شیطانی در قالب پسر بچه‌ای کوچک که حتی به خانواده‌ی خود رحم نمی‌کند

 

در شماره‌ی قبل به عدم شماتت کودک بابت تربیت بد او اشاره داشتیم؛ اما در این باره، این خود کودک هست که از زمان تولد تبدیل به یک ماشین کشتار دست جمعی می‌شود و کمترین رحمی برای خانواده‌اش نیز، قائل نیست. در نسخه‌ای دیگر از داستان سوپرمن، یعنی فیلم Brightburn به تهیه‌کنندگی جیمز گان (James Gunn)، کودکی فضایی را در مزرعه‌ی کانزاس مشاهده می‌کنیم، که علاوه بر پرواز کردن، می‌تواند از چشمان خود لیزر خارج کند و هر آنچه که روبه‌ رویش است را با خاک یکسان کند؛ علاوه بر این قدرت فکر نکنم نیازی باشد تا به قدرت ابرانسانی‌اش اشاره کنم.

برندون بریر (Brandon Breyer) به هیچ عنوان یک قهرمان دوست داشتنی و خیرخواه نیست. او فرستاده شده بود تا بشریت را نابود کند و شکسته شدن قلبش، باعث حرکت او به هدف اصلی‌اش شد. برندن را می‌توانیم یکی از نسخه های شیطانی Superman بدانیم که با سلاخی کردن انسان‌ها، رابطه‌ی خوبی دارد.

شماره ۴: پلوتونین از کمیک‌های Irredeemable

نسخه‌ های شیطانی سوپرمن

این سناریو را در ذهن خود تصور کنید: لیگ عدالتی (Justice League) را در نظر بگیرید که سوپرمن‌شان به نام پلوتونین (Plutonian) به آن‌ها خیانت می‌کند. پلوتونین نه تنها افراد گروه خود را از لب تیغ می‌گذراند، بلکه در جهان هرج و مرج و آشوب برپا می‌کند. سری کمیک‌های Irredeemable داستان‌هایی ترسناک، هیجان انگیز و رازآلود را با محوریت یک سوپرمن تاریک، برایتان روایت می‌کند. پلوتونین، با توجه به اعمالش یکی از نسخه‌ های شیطانی سوپرمن است که می‌توان شناخت. او دست به اعمال خبیثی مانند قتل عام گسترده و حتی غرق کردن یک جزیره‌ی کامل در سنگاپور زده است. پلوتونین یک چیز را به ما ثابت می‌کند؛ اینکه بتمن (Batman) در فیلم Batman vs. Superman دلیلی برای کشتن سوپرمن داشت. او می‌دانست که سوپرمن قادر به چه کارها و جنایاتی‌ست.

شماره ۳: هایپرین از Marvel Universe

نسخه‌ های شیطانی سوپرمن

خیلی‌ها فکر می‌کنند که کاپیتان آمریکا (Captain America) عهده‌دار نقش سوپرمن در مارول (Marvel) است، اما شخصیتی دیگر به نام هایپرین (Hyperion) در این جهان وجود دارد که طی سالیان سال تغییراتی را تجربه کرده و بیشترین شباهت را به یکی از نسخه‌ های شیطانی سوپرمن دارد. یکی از نتایج تغییرات شخصیت هایپرین، می‌تواند تلاش او برای تصرف زمین خود و بدل کردن آن به نسخه‌ی ایده آل ذهنی‌اش باشد. یک زمین کامل. وقتی این برنامه‌اش با شکست مواجه می‌شود، تصمیم به اقامت در جهان مارول می‌گیرد و خواستار پیاده کردن برنامه‌اش در آنجا می‌شود. اما قبل از اینکه موفق شود، شکست خورده و نقشه‌اش ناتمام می‌ماند.

شماره ۲: آمنی من از سریال و کمیک‌های Invincible

نسخه‌ های شیطانی سوپرمن

یک سرباز وفادار به امپراطوری ویلتروم (Viltrum)

درست مانند هایپرین، آمنی من (Omni-Man) از سری کمیک‌های Invincible در ابتدا خود را به‌عنوان یک قهرمان جلوه داد، اما نهایتا مشخص شد که او از سیاره‌ای به نام ویلتروم آمده که خود را اوج قدرت در کهکشان می‌داند و خواستار تصرف تمامی سیارات است. مردمان ویلتروم برای کامل کردن سیاره خود، شروع کردند به سلاخی کردن افراد ضعیف سیاره‌ و این برنامه را نیز برای باقی سیارات در ذهن دارند. آمنی من به‌عنوان سوپرمن زمین به مدت ۲۰ سال به انسان‌ها خدمت می‌کند، اما ناگهان تمام قهرمانان زمین را ازبین می‌برد تا مانعی در سر راه خود برای تضعیف زمین نداشته باشد. او در این مسیر دربرابر فرزند خود قرار می‌گیرد و حتی قصد کشتن او را دارد، که پشیمان می‌شود و زمین را ترک می‌کند.

شماره ۱: High Chancellor Superman از سری داستان‌های Injustice

نسخه‌ های شیطانی سوپرمن

اگر از طرفداران سری بازی‌های Injustice باشید یا با کمیک‌های دی سی (DC) سرو کله زده باشید، قطعا نام High Chancellor Superman برایتان آشناست. سوپرمنی که در یک جهان موازی دیگر، توسط جوکر (Joker) در حین مبارزه به موادی آلود می‌شود و در اثر توهم، همسر باردار خود، لوئيس لین (Lois Lane)، را به قتل می‌رساند و همین موجب شکل گیری خطرناک‌ترین موجود زمین می‌شود.

او پس از قتل جوکر، زمین را تحت حاکمیت خود در می‌آورد و تنها یک دولت است که در سیاره زمین وجود دارد؛ دولت سوپرمن. او در ابتدا با اهداف نیک حکومت خود را آغاز می‌کند، اما در ادامه به دلیل زیاده‌ روی‌هایش، قهرمانان و حتی ویلن‌های زیادی کشته می‌شوند که تمام این اتفاقات موجب دشمنی بتمن با او و تبدیل شدنش به یکی از نسخه‌ های شیطانی سوپرمن است. بازی‌های Injustice با روی کار آوردن این نسخه و سناریو از سوپرمن، باعث الهام گیری افراد زیادی، از جمله زک اسنایدر (Zack Snyder) شدند.

کدام یک از این نسخه‌ها را می‌پسندید و دوست دارید تا محتوای بیشتری از آن‌ها تولید شود؟ برایمان بنویسید.

برای مطالعه آخرین مقالات کمیک بوکی با کافه کمیک همراه باشید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

2 دیدگاه در حال حاضر

  1. قطعا هوملندر

  2. اخه حاجی اونایی که برای کمیک دی سی نیستن نسخه ای از سوپرمن به حساب نمیان بلکه خودشون شخصیت جداگانه دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.