آیا DC چاپ کمیک را متوقف می‌کند؟ جیم لی پاسخ می‌دهد

dc-comics-jim-lee-header

جیم لی(Jim Lee) در مصاحبه اخیر خود با The Hollywood Reporter به شایعات مبنی بر توقف چاپ کمیک‌ توسط DC پاسخ داده. همراه کافه کمیک باشید.

 

در عصری زندگی می‌کنیم که رسانه‌های دیجیتال و سرویس‌های استریمینگ کم‌کم در حال تصاحب جای بسیاری از دیگر رسانه‌ها هستند. این اتفاق برای بعضی‌ها تداعی کننده‌ی مرگ برخی از مدیاهاست. با توجه به استقبال زیاد افراد از کمیک‌های دیجیتال، چاپ کمیک یکی از این مدیاهایی هست که ممکن هست فکر مرگش به سراغمان آمده باشد. اخیرا هم شایعاتی مبنی بر توقف چاپ کمیک‌های DC بالا گرفته. جیم لی، مدیر ارشد تیم خلاقیت DC درباره‌ی این شایعات صحبت می‌کند:

«این موضوع بسیار از حقیقت دور هست؛ اصلا دقیقا برعکس واقعیت! کمیک‌هایی که ما منتشر می‌کنیم، هدایت کننده‌ی همه چیز در دنیای DC هستند. ما مدام به شخصیت‌ها و جهانی که که در دنیای چاپی DC ساخته می‌شه اشاره می‌کنیم. داشتن انتشارات چاپی برای ما حیاتیست. این انتشارات نقش مهمی در سالم نگه داشتن صنعت دارند. ماموریت ما این هست که مطمئن شیم جهان و قهرمانی که ساختیم توسط طرفداران دوست داشته شده و این، بله، سنگ بنای کاری ماست.»

همچنین قابل توجه هست که WarnerMedia ، اخیراً با Discovery ادغام شد و Warner Bros. Discovery را تشکیل داده. این اتفاق باعث شد تا برخی از طرفداران در تعجب باشند که این عنوان تازه تاسیس قرار هست چه تاثیر و تغییری را بر بازار اعمال کند.

«بدون وارد شدن به تجزیه و تحلیل اعداد، به راحتی میگم که این صنعت در غرب بسیار وابسته به نشر و چاپ فیزیکی بوده. انتشار و چاپ کمیک بخش بزرگی از تجارت ماست و خواهد بود. یک تجارت پر جنب‌و‌جوش در این بخش جریان داره.»

در ادامه‌ی صحبت‌ها، رئیس ارشد و مدیر کل دنیل چری سوم(Daniel Cherry III) درباره‌ی اهمیت چاپ کمیک‌ها اضافه کرد:

«هسته‌ی اصلی انجمن ما اونجاست و بصورت دیجیتالی هم گسترش پیدا میکنه. افرادی که به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند بعدا درگیر انتشار دیجیتالی هم خواهند شد. گسترش این انجمن دیجیتالی چیزیه که ما بخاطرش هیجان زده هستیم. ما قادر هستیم از این ویژگی برای طرفداران سراسر دنیا استفاده کنیم. اگر انتشار دیجیتالی را از این دید ببینیم که برای گسترش اشتیاق ما نسبت به بازار اصلی بوده، هیچوقت نمی‌تونیم جایگزین چاپ و انتشار فیزیکی کمیک قرارش بدیم. چاپ دیجیتال نقش یک میانبر و راهی برای بزرگتر کردن یک فندوم هست.»

برای آخرین اخبار کمیک بوکی با کافه کمیک همراه باشید.

منبع: Comicbook

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.