The Suicide Squad بهترین فیلم قهرمانی DC نیست، اما از بهترین‌هاست

the-suicide-squad

امتیاز‌های اولیه فیلم The Suicide Squad جیمز گان به‌طوری بالا بود که بنظر می‌رسید با بهترین فیلم ابرقهرمانی DC طرف هستیم. همراه کافه کمیک باشید.

سری به Suicide Squad ساخته‌ی دیوید آیر(David Ayer) بزنیم. این فیلم که در 2016 منتشر شد نتوانست آرای بسیار مثبتی از منتقدین کسب کند. حال اما با ساخته‌ی جیمز گان(James Gunn) طرف هستیم، اثری که قبل از اکرانش در 6 اگوست توانست با 96درصد، رضایت منتقدین را جلب کند. البته این نمره در حال حاضر با توجه به اکران رسمی در HBO MAX و سینماها کاهش یافته. از جمله عوامل دیگری که باعث کاهش امتیاز فیلم جیمز گان پس از اکران شده، حمله طرفداران دیگر فیلم‌های DC مثل دوستداران اسنایدرکات بوده. البته همچنان، این فیلم از بهترین فیلم های قهرمانی DC هست.

با توجه به لیستی از Rotten Tomatoes با عنوان 75 Best Superhero Movies Of All Time، عنوان بهترین فیلم ابرقهرمانی متعلق به Spider-Man: Into the Spider-Verse هست. داستان مایلز مورالز(Miles Morales) جوان در کنار دیگر مخلوقات عنکبوتی از جهان‌های موازی. در رده‌ی دوم، انیمیشن شگفت انگیزان(The Incredibles) قرار دارد که با وجود کسب امتیاز بالا از منتقدین، امتیاز بسیار بالایی از مخاطبین را نتوانست کسب کند.

در اوایل گمان می‌شد که با امتیاز بسیار خوبی که The Suicide Squad در اوایل کسب کرده، نه تنها بین 5 فیلم برتر قهرمانی در این لیست قرار بگیرد، بلکه به بهترین فیلم قهرمانی DC تبدیل شود. اما حال، امتیاز این فیلم به 91 درصد کاهش یافته. Wonder Woman با اختلاف دو درصد وضعیت بهتری نسبت به The Suicide Squad در آرای منتقدین دارد اما در نظر مخاطبین، ورق به نفع ساخته‌ی جیمز گان بر می‌گردد.

 

جدای از جدال بر سر نمره، جوخه‌ی انتحار نه تنها در اکران، بلکه از نظر منتقدین هم بسیار خوب عمل کرده. برای مثال، اولی ریچاردز(Olly Richards) از مجله‌ی Empire  این‌گونه عنوان کرد:

«جیمز در نگهبانان کهکشان برای مارول از چرندیات طلا ساخت، او زیرکانه همینکار را هم برای دیسی انجام داد. او به‌ گونه‌ای به شخصیت‌ها جان بخشید که فیلم آیر اصلا این کار را نکرد.»

 

فیلم The Suicide Squad که در 6 آگوست منتشر شد، تا الان توانسته رضایت 91 درصدی منتقدین را کسب کند.

 

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.