۱۰ بازی برتر ساخته شده از Batman | معرفی بهترین بازی های بتمن

۱۰ بازی برتر ساخته شده از Batman

نوبتی هم باشد، نوبت آن رسیده که نگاهی داشته باشیم به بهترین بازی‌های ساخته شده از بتمن (Batman). با کافه کمیک همراه باشید.

شوالیه تاریکی، بتمن، همان‌قدر که در جهان کمیک بوکی و سینمایی طرفداران بسیاری را برای خود کسب کرده، در جهان بازی‌های ویدیویی نیز ادعا دارد و عناوین چشم‌گیری را به خود اختصاص داده که در ادامه می‌خواهیم به ۱۰ مورد از بهترین‌های‌شان بپردازیم.

شماره ۱۰: Batman: Rise Of Sin Tzu

اگر سریال بتمن با صداپیشگی کوین کانروی (Kevin Conroy) برای دهه ۹۰ میلادی را به یاد داشته باشید، پس قطعا از Batman: Rise Of Sin Tzu خوش‌تان خواهد آمد. Rise Of Sin Tzu یکی از آن دسته آثاری‌ است که تا جای ممکن وفاداری‌اش را به منبع اقتباس خود حفظ کرده و به لطف صدای کانروی در نقش بتمن، جذابیت عجیبی را به‌دست آورده است. شاید جالب باشد که بدانید Rise Of Sin Tzu را می‌توان به نوعی بنیانگذار سبک مبارزات بتمن در سری بازی‌های آرکهام دانست. اگر یک نکته‌ی منفی قابل توجه درباره‌ی اثر وجود داشته باشد، ان چیزی نیست جز موسیقی آزاردهنده و بی‌نهایت بد طراحی شده‌ی بازی.

Batman: Rise Of Sin Tzu : معرفی بهترین بازی های بتمن

Batman: Rise Of Sin Tzu : معرفی بهترین بازی های بتمن

شماره ۹: Batman: Vengeance

یکی دیگر از آثاری که سریال Batman Animated Series را به‌عنوان منشا الهام خود قرار داد و از آن اقتباس کرد، عنوان Batman: Vengeance بود. یکی از عناوین ابرقهرمانی که هم برای کنسول‌های بازی و هم برای کامپیوتر عرضه شد. اگر بخواهیم یکی از بازی‌هایی که از سریال مذکور به درستی الهام گرفته‌اند را معرفی کنیم، قطعا Batman: Vengeance صدر لیست قرار دارد و این نتیجه به لطف حضور صداپیشه‌های سریال و همچنین استفاده‌ از سبک طراحی و زیبایی‌شناسی مخصوص سریال حاصل شده است. البته این عنوان نیز خالی از ایراد نیست و بزرگ‌ترین موردی که گیمرها از آن شکایت کرده‌اند، نحوه‌ی کنترل بازی‌ است.

معرفی بهترین بازی های بتمن Batman: Vengeance

معرفی بهترین بازی های بتمن Batman: Vengeance

شماره ۸: Batman: Revenge Of The Joker

یک بازی 16-Bitیی که برای ساگا جنسیس ساخته شده را در نظر بگیرید، حال بتمن و دشمن تاریخی او جوکر (Joker)، را در نقش شخصیت منفی اصلی قرار دهید؛ بله، Revenge Of The Joker دقیقا چنین اثری‌ است. آن چیزی که باعث جذابیت بازی می‌شود، اضافه شدن یکسری از تم‌ها و ویژگی‌های کمیک بوکی برای کاراکترهاست؛ برای مثال استفاده‌ی از رنگ آبی-خاکستری برای لباس خفاشی. هم‌چنین می‌توان به این نکته اشاره کرد که بازی علاوه بر اینکه یک اثر beat-em-up است، توانایی پرتاب بومرنگ‌های خفاشی در آن جذابیت جالبی را به بازی بخشیده است.

معرفی بازی های Revenge Of The Joker Batman

معرفی بازی های Revenge Of The Joker Batman

شماره ۷: Batman Begins

امکان ندارد آثار سینمایی بتمن را دنبال کرده باشید و نام سه‌گانه‌ی معروف کریستوفر نولان را نشنیده باشید. حال تصور کنید که قسمت اول آن سه‌گانه، یعنی Batman Begins، تبدیل به یک بازی ویدیویی شده و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منبع اقتباس خود وفادار باشد اما چیزی که باعث جذابیت دو چندان بازی شد، سیستم گیم‌پلی stealth آن بود که بعدها منجر به روی کار آمدن همین سیستم در سری بازی‌های آرکهام شد. دلیل ساخته شدن بازی را احتمالا می‌توانیم موفقیت فیلم اصلی، چه در گیشه و چه در نظر منتقدین دانست.

بازی Batman Begins

بازی Batman Begins

         شماره ۶: Batman: The Video Game

سال ۱۹۸۹ را می‌توان به لطف تیم برتون (Tim Burton) سال بتمن نامید. سالی که فیلم جدید شوالیه تاریکی با بازی مایکل کیتون (Michael Keaton) نمایش داده شد و توجه افراد زیادی در صنعت تولید کالاهای مربوط به سرگرمی را به سمت این شخصیت جلب کرد. همان‌طور که حدس زدید یکی از چند صد کالایی که سالانه برای سرگرمی ساخته می‌شود، بازی‌های ویدیویی‌ست. Batman: The Video Game را می‌توانیم یکی از عناوین ساخته شده‌ی موفق از بتمن بدانیم، چراکه علاوه بر مجلات و رسانه‌های مخصوص ویدیو گیم که به تعریف از آن پرداختند، بازی از نظر فروش نیز پیروزی خوبی را پشت سر گذاشت.

 بازی Batman: The Video Game

بازی Batman: The Video Game

     شماره ۵: The Adventures Of Batman & Robin

سریال Batman Animated Series یکی از مهم‌ترین نقاط تاریخچه‌ی بتمن است که سبب ساخته شدن آثار زیادی پس از خود شد که یکی از آن‌ها را می‌توان The Adventures of Batman & Robin دانست. اما تصور کنید که محدودیت‌های اکشن سریال کاهش یافته، داستان‌گویی کمتر شده و درگیری‌ها افزایش یافته است. این دقیقا همان چیزی‌ است که طرفداران پس از تماشای سریال نیاز داشتند. همان‌طور که از نام بازی متوجه شدید، حضور پسرک جوان و کمک‌حال بتمن یعنی رابین نیز یکی از مزیت‌هایی‌ست که می‌توان برای بازی در نظر گرفت.

معرفی بهترین بازی های بتمن : بازی The Adventures Of Batman & Robin

معرفی بهترین بازی های بتمن : بازی The Adventures Of Batman & Robin

          شماره ۴: Batman: The Telltale

در کنار سری بازی‌های آرکهام، بازی Batman: The Telltale را می‌توان از مهم‌ترین بازی‌های ساخته شده‌ی چند سال اخیر از شوالیه تاریکی دانست. اثری که عرف‌های همیشگی بازی‌های ویدیویی را شکسته و به‌جای آنکه یک گیم‌پلی هیجان انگیز به طرفداران هدیه دهد، با داستان غنی و سریالی خود، سبک جدید از بازی‌ بتمن را به جهان نشان داد. کمپانی The Telltale که ساخت بازی را در دست داشت به‌ لطف آثار قبلی خود، تجربه‌ی زیادی را در چنین سبک بازی‌هایی کسب کرده بود که می‌توان اوج آن‌ها را در بتمن دانست. درباره‌ی روند بازی نیز این را باید بگوییم که داستان بازی از نگاه دو شخصیت یعنی بتمن و بروس وین روایت می‌شود و همین موضوع منجر به درگیری داستان‌های بیشتری برای گیمر می‌شود.

بازی Batman: The Telltale

بازی Batman: The Telltale

      شماره ۳: Batman Returns

درحالی که اکثر بازی‌های 16-Bitیی از بتمن مشغول تکرار یک الگوی یکسان بودند، Batman Returns مسیری تازه را در پیش گرفت و همین نوآوری باعث شد تا نام بازی در لیست ۱۰ اثر برتر قرار گیرد. سیستم مبارزه‌ی بازی ترکیبی بود از سه بازی Rival Turf، Final Fight و Sonic Blastman که استفاده‌ی از همین سه سبک گیم‌پلی تبدیل یه یکی از دلایل اصلی موفقیت اثر شد. Batman Returns آن قدر در زمان عرضه‌اش مورد توجه قرار گرفت که بعضی آن را بهترین بازی ساخته شده از روی فیلم‌های بتمن می‌نامند.

بازی Batman Returns

بازی Batman Returns

     شماره ۲ بهترین بازی های بتمن : Lego Batman: The Video Game

هر سنی که دارید، قطعا نمی‌توانید جذابیت و بامزگی بازی‌های لگویی را انکار کنید. تماشا و بازی کردن با شخصیت‌های کمیک بوکی لگو شده‌ی جهان دی سی، یکی از آن اتفاقات خوبی بود که در جهان بازی‌های ویدیویی رخ داد. مبارزات بامزه، ساخت و سازهای تند و تیز، پازل‌ها و مکان‌های مخفی؛ همه این ویژگی‌ها چیزی نبودند جز مواردی که بازی Lego Batman را تبدیل به یکی از بهترین آثار ساخته شده از شوالیه تاریکی می‌کنند.

بهترین بازی های بتمن : Lego Batman: The Video Game

بهترین بازی های بتمن : Lego Batman: The Video Game

      شماره ۱ بازی های بتمن : Batman: Arkham City

نمی‌شود صحبت از بازی‌های ویدیویی بتمن بشود و نامی از سری آرکهام و بزرگ آن‌ها، Batman: Arkham City نکنیم. اثری که از هر لحاظ کامل بود. صداپیشکی کانروی در کنار همتای همیشگی‌اش مارک همیل (Mark Hamill) در نقش جوکر، یکی از بهترین اتفاقاتی بود که گیمرها با آن روبه‌رو شده‌اند. البته نکات مثبت بازی به این یک مورد ختم نمی‌شود. جهان باز بودن بازی، حضور شخصیت‌های مثبت و منفی متعدد و داستان‌های مخصوص خودشان، پازل‌های بی‌پایان ریدلر (Riddler)؛ تمامی این‌ها بخشی از دلایلی‌ست که هرکس را ترغیب می‌کند بهترین بازی ساخته شده از بتمن را تجربه کند.

شماره ۱ بازی های بتمن : Batman: Arkham City

شماره ۱ بازی های بتمن : Batman: Arkham City

 

امیدواریم از لیست ۱۰ بازی برتر ساخته شده از Batman خوش‌تان آمده باشد. نظرات‌ خود را حتما در بخش کامنت برای ما بنویسید و اگر موضوعی‌ وجود دارد که دوست دارید درباره‌ آن مطلبی تهیه کنیم، آن موضوع را پیشنهاد دهید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۰ بازی برتر ساخته شده از Batman | معرفی بهترین بازی های بتمن
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane