۱۰ کاستوم برتر Wolverine | زیباترین لباس های ولورین

لباس های ولورین

ولورین سهم عادلانه خود از لباس‌ها را به تن کرده است؛ لباس‌هایی که منعکس کننده دیدگاه و داستان زندگی شخصیت جذاب لوگان (Logan) هستند. با کافه کمیک همراه باشید تا برترین لباس های ولورین را معرفی کنیم.

ولورین، شخصیت مشهور و محبوب دنیای مارول با نام جیمز هاولت (James Howlett) متولد شد اما در اکثر داستان‌ها ما او را با نام لوگان می‌شناسیم. بعضی از خوانندگان او را با پنجه‌ها و قدرت شفابخشی به یاد می‌آورند و دیگران ولورین را با رفتار خشن و در عین حال جسورانه‌اش می‌شناسند. لباس‌های نمادین او مکمل ویژگی‌های شخصیتی ولورین هستند.

لباس‌های ولورین به خوبی نشان دهنده‌ی ماموریت‌های او و فصل‌‌هایی از زندگی‌اش است که او گذرانده است. او سال‌ها تجربه جنگی بیشتری نسبت به هم رزمانش یعنی مردان ایکس (X-Men) دارد. از زمان اولین حضور Wolverine در کمیک‌های مارول یعنی شماره ۱۸۰ و ۱۸۱ سری The Incredible Hulk تا حالا، طراحی لباس این شخصیت یکی از بهترین‌ها بوده است.

10- Feral

لباس دوره Feral

لباس دوره Feral

ولورین پس از وقایع داستان «جاذبه‌های کشنده» قدرت‌های خود که شامل شفابخشی و اسکلت آدامانتیومی می‌شد را از دست داد. او مردان ایکس را ترک کرد و تصمیم گرفت که اوضاع زندگی خود را مرتب کند اما مثل دفعات دیگری که دیده شده، زندگی ابرقهرمانی یا بهتر است بگوییم نظامی و ضد قهرمانی او، دست از سرش بر نمی‌دارد.

لوگان در یک درگیری مقابل ددپول (Deadpool) قرار گرفت و طی اتفاقاتی قدرت شفابخشی خود را دوباره بدست آورد. ولورین به مردان ایکس بازگشت و توانست دشمن درجه یک خود یعنی سیبرتوث (Sabertooth) را متوقف کند. پس از بازگشت، او کم‌کم در حال تبدیل شدن به یک موجود وحشی بود.

بله می‌دانم که ولورین در حالت معمول هم خوی درندگی و وحشی‌گری دارد و این یکی از خصوصیات مهم اوست، اما این نسخه از Wolverine به معنای واقعی کلمه بی‌رحم بود و مانند یک حیوان درنده‌ بود. بدون هیچ تفاوتی! او لباس زرد و آبی پاره‌ی خود را پوشید. این لباس لوگان، نشان دهنده‌ی اوضاع درونی Wolverine است.

9- لباس Combat Suit برای Ultimate Wolverine

لباس Combat Suit برای Ultimate Wolverine

لباس Combat Suit برای Ultimate Wolverine

لباس رزمی Wolverine اولین بار در سال ۲۰۰۳ و در شماره‌ی ۴۲۳ سری Uncanny X-Men نوشته‌ی چاک آستن (Chuck Austen) و با هنرنمایی رون گارنی (Ron Garney) رونمایی شد. این لباس همراه با لباس New X-Men استفاده شد.

طرح اصلی و اولیه آبی و زرد شبیه به دیگر کاستوم‌های Wolverine است اما این کاستوم کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد. خطوط براق، فقدان ماسک، بالشتک‌های شانه و دستکش‌های تقویت شده، این کاستوم را به لباسی مناسب برای ماموریت‌های تاکتیکی Wolverine تبدیل کرده است. در حالی که لباس جدید ولورین فقط یک تغییر ساده داشت، توانست به نمادی در بین خواننده‌های جوان تبدیل شود.

8- کاستوم Fang

کاستوم Fang

کاستوم Fang

هنگام مبارزه با گارد امپراطوری، کاستوم Wolverine کاملا سوخت. او با فردی به نام «نیش» یا به انگلیسی Fang جنگید و او را شکست داد و سپس لباس او را بر تن کرد. لوگان تنها برای مدت کوتاهی پس از بازگشت به زمین این لباس را پوشید.

جایگزین شدن کاستوم Fang برای لباس سوخته‌ی Wolverine در کمیک X-Men #107 اتفاق افتاد. این کمیک توسط کریس کلرمانت (Chris Claremont) نوشته شد و دیو کاکرام (Dave Cockrum) آن‌را طراحی کرد. این لباس با الهام از شخصیت Timberwolf در کمیک‌های DC طراحی شد. یقه، دستکش و چکمه‌ها ظاهر خشن‌تری به لوگان می‌دادند و او را به عنوان یک جنگجو برجسته می‌کردند.

7- Here Comes Tomorrow

لباس های ولورین

لباس های ولورین

شماره ۱۵۱ مردان ایکس، لباس فوق‌العاده‌ای را معرفی کرد! در دنیای آخرالزمانی زمین ۱۵۱۰۴، ولورین لباس زیبا و آشنایی بر تن کرد. هرچند که این لباس ظاهر آشنایی دارد اما تغییر بزرگی در آن وجود دارد. لوگان برای تکمیل کاستوم همیشگی و معمول خود، کلاه گاوچرانی و شلوار جین به تن داشت. با اینکه خوانندگان در طول مطالعه توجه کمی به لباس می‌کردند، اما این طرح توانست به ظاهری نمادین و جذاب برای Wolverine تبدیل شود.

6- Wolverine کاستوم X-Uniform را بر تن کرد

Wolverine کاستوم X-Uniform را بر تن کرد

Wolverine کاستوم X-Uniform را بر تن کرد

پس از وقایع X-Tinction Agenda، لوگان به لباسی رو آورد که بیشتر با هم‌رزمانش سازگار بود. این لباس در شماره ۲۷۵ Uncanny X-Men معرفی شد و تا قبل از شکست Shadow King استفاده می‌شد. این یونیفرم ثابت کرد که لوگان می‌تواند به خوبی با یک تیم همکاری کند، حتی اگر خودش نخواهد.

این کاستوم زیبایی خاص و جذابی را برای تیم به ارمغان آورد. پس از تقسیم شدن مردان ایکس به ۲ گروه با لباس‌های آبی و زرد، Wolverine لباس قهوه‌ای خود را بر تن کرد.

5- کاستوم تاکتیکی سیاه Wolverine

کاستوم تاکتیکی سیاه Wolverine

کاستوم تاکتیکی سیاه Wolverine

لوگان در زمانی که Typhoid Mary را شکار می‌کرد، از کاستومی مخفی‌تر استفاده کرد. این لباس سیاه بود و رگه‌هایی از قرمز پررنگ و بنفش داشت که این کاستوم را متمایز می‌کرد. این لباس نفسی تازه به شخصیت می‌بخشید.

Wolverine فقط برای مدت کوتاهی از این یونیفرم استفاده کرد و رویارویی با دردویل پایان کار این کاستوم بود. این لباس در Marvel Comics Presents #150 معرفی شد و با اینکه یکی از جالب‌ترین لباس‌های ولورین بود، مورد توجه قرار نگرفت.

4- لباس های ولورین: Wolverine در ایکس فورس

لباس Wolverine در ایکس فورس

لباس Wolverine در ایکس فورس

پس از رویدادهای آرک داستانی Messiah Complex، سایکلاپس (Cyclops) به لوگان دستور داد که نسخه‌ی جدیدی از ایکس فورس (X-Force) را تشکیل دهد. به عنوان رهبر این تیم، لوگان لباس جدیدی با رنگ سیاه و خاکستری بر تن کرد که تغییری شیک نسبت به نسخه اصلی و معمول زرد و آبی بود.

قابل توجه‌ترین نکته در این کاستوم، ماسک Wolverine بود که شامل چشم‌های قرمز او می‌شد و به لوگان ظاهر خوفناکی می‌داد. لوگان به پوشیدن این لباس تا دوره‌ی دومین نسخه‌ی ایکس فورس ادامه داد اما پس از رویدادهای Final Execution آن را بطور کامل کنار گذاشت.

3- Skunk-Bear

Skunk-Bear

Skunk-Bear

پس از اینکه سیبرتوث، روباه نقره‌ای (Silver Fox) را کشت، لوگان به شرکت خلیج هادسون رفت و با سرخپوستان بلک‌فوت خز معامله کرد. در آن‌جا او با شجاعت در یک نبرد شرکت کرد و موفق شد که اهالی قبیله را نجات دهد.

سرخپوست‌ها به او لباسی هدیه دادند که Skunk-Bear نام داشت و این کلمه در زبان آن‌ها معنای Wolverine را می‌داد. این کاستوم اولین بار در Marvel Comics Presents #97 معرفی شد و در فهرست کاستوم‌های متعدد و زیبای ولورین جای گرفت.

2- لباس اصلی و کلاسیک را فراموش نکنید!

لباس اصلی و کلاسیک را فراموش نکنید!

لباس اصلی و کلاسیک را فراموش نکنید!

همانطور که گفته شد اولین حضور رسمی Wolverine در سری «هالک شگفت انگیز» و شماره‌های ۱۸۰ و ۱۸۱ بود. در واقع ولورین در صفحه پایانی شماره ۱۸۰ وارد دنیای کمیک شد. اما تا قبل از شماره ۱۸۱ خوانندگان تقریبا هیچ تصوری از او نداشتند.

ولورین پس از فرار از Weapon X به Department H پیوست و اولین کاستوم خود را ساخت. لباس زرد با چکمه، دستکش و راه‌راه‌های آبی که شامل یک ماسک زرد هم می‌شد. این لباس با این‌که تفاوت‌هایی با دیگر لباس‌های ولورین داشت، اما مطمئنا تاثیر ماندگار گذاشت. لوگان این کاستوم را در طول مبارزه با هالک در اولین حضورش، عضویت در Department H و آلفا فلایت (Alpha Flight) بر تن کرد.

1- بهترین لباس های ولورین : لباس کلاسیک طلایی و قهوه‌ای Wolverine

بهترین لباس های ولورین : لباس کلاسیک طلایی و قهوه‌ای Wolverine

بهترین لباس های ولورین : لباس کلاسیک طلایی و قهوه‌ای Wolverine

زمانی که جان بیرن (John Byrne) طراحی سری کمیک‌های مردان ایکس شد، وظیفه داشت که لباسی جدید برای لوگان طراحی کند. این لباس جدید در X-Men #139 نوشته‌ی کریس کلرمانت معرفی شد و توانست به یکی از نمادین ترین کاستوم‌های ولورین و حتی یکی از نمادین‌ترین و بهترین کاستوم‌های کمیک بوکی تبدیل شود.

طراحی جان بیرن خصوصیات معمول کاستوم‌های ولورین را تغییر داد و آن‌ها را با رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای جایگزین کرد. این لباس در دهه ۸۰ و حتی اوایل دهه ۹۰ بین هواداران محبوب بود. لوگان پس از بازیابی خاطراتش این کاستوم را بر تن کرد و حتی سال‌ها بعد، نسخه مدرن آنرا پوشید.

امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید. دوست دارید برای چه شخصیت‌های دیگری مطلبی مانند این بنویسیم؟

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۰ کاستوم برتر Wolverine | زیباترین لباس های ولورین
  • نام : ولورین
  • خالق : روی توماس - لن وین - جان رومیتا پدر
  • اولین اثر : شماره ۱۸۰ The Incredible Hulk سال ۱۹۷۴
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : جیمز هاولت - لوگان - پَچ - The Best There is
  • محل تولد : آلبرتا کانادا
  • معروفترین آثار : Old Man Logan - Wolverine #10 - Wolverine: Origin - Uncanny X-Men #133 - Weapon X
  • قابلیت ها : قدرت شفا بخشی زیاد بخاطر جهش یافته بودن به قدری که او را تبدیل به یک شخصیت تقریبا نامیرا می‌کند - دندان‌هایی بسیار تیز - سه چنگال در دستان که آغشته به فلز آدامانتیوم است - غرایز حیوانی قوی
  • شغل : جنگجوی سامورایی - ماجراجو - استاد در مدرسه جهش یافتگان - مامور سازمان سیا - مزدور - رهبر
  • حالت های دیگر : Weapon X - Death - Agent 10 - Jim Logan - Old Man Logan
  • همکاران: مردان ایکس مرد عنکبوتی پروفسور ایکس کیتی پراید جوبیلی جین گری استورم
  • دشمنان: سیبرتوث سامورایی نقره‌ای آبراهام کورنلیوس هالک امگا رد مگنیتو