بهترین بتمن بعد از بروس وین کیست؟

موثرترین افرادی که بعد از بروس وین عنوان بتمن را یدک کشیدند چه کسانی هستند؟

عنوان بتمن بعد از بروس وین توسط چند نفر از نزدیکانش ادامه پیدا کرده اما آن‌ها بهترین بتمن نبودند. دنیای دی سی همیشه تفاوت‌های شاخصی با دیگر منتشران کتاب‌های کمیک داشته؛ آن‌ها شخصیت‌ها را زیاد دست به دست می‌کنند و طی سالیان عنوان‌های ابرقهرمانان به کاراکترهای مختلفی رسیده است. یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی، خفاش آن یعنی بتمن است که با بروس وین و شخصیت بتمن شروع شد.

بتمن در شهر گاتهام از یک شخص فراتر رفته و به یک اسطوره تبدیل شده است. بروس تیمی از نزدیکانش را آماده کرده که خواهان مبارزه با مجرمان در نقش شوالیه سیاه هستند. هواداران چندین بار شاهد این اتفاقات بوده‌اند اما همیشه لباس بتمن اندازه تن این شخصیت‌ها نبود! در ادامه این مطلب با کافه کمیک همراه باشید.

8- جیسون تاد (Jason Todd) با اسلحه جای بتمن را پر کرد

جیسون تاد، بهترین بتمن ؟

جیسون تاد، بهترین بتمن ؟

پس از مرگ ظاهری بروس وین در طول رویداد بحران نهایی (Final Crisis)، نبردی برای شنل بتمن بین تعدادی از جانشینان احتمالی او در گرفت. یکی از مدعیان این عنوان جیسون تاد، رابین سابق بود که با دیدگاهی جدید و خشونت آمیز در مورد مبارزه با جنایتکاران از مردگ برگشت.

تاد در طول خط داستانی مبارزه برای شنل در بهترین حالت خود نبود و سعی کرد عنوان بتمن را برای خودش بدزدد. او زره نظامی پوشید و در مسیر سرنگونی تعدادی از جنایتکاران شهر گاتهام از اسلحه استفاده کرد. شاید تاد اکنون در این نقش بهتر عمل کرده باشد اما در اولین تلاشش برای بتمن شدن خلاف تمام عقاید بروس وین عمل کرد.

7- تیم دریک می خواست عنوان بتمن را داشته باشد تا جیسون تاد نتواند آن را به زور مال خود کند

تیم دریک بتمن

تیم دریک بتمن

هنگامی که در رویداد نبرد برای شنل (Battle for the cowl) انتخاب معقول جایگزینی بروس وین از به دست گرفتن این عنوان امتناع کرد، به جیسون تاد اجازه داد تا عنوان بتمن را برای مدت کوتاهی بدزدد. تیم دریک یا رابین سوم تصمیم گرفت که خودش این عنوان را تصاحب کند تا تاد از نابود کردن اسم بتمن جلوگیری کند، اگرچه او نتوانست جلوی تاد را بگیرد و زمان زیادی را صرف مبارزه با جنایت در این لباس نکرد.

نسخه بعدی تیم دریک نیز نقش بتمن را در خط زمانی «تایتان های فردا» بازی می کند، هرچند تیم تحت تاثیر شکست‌هایش تبدیل به نسخه‌ای شیطانی از شوالیه تاریکی شد. این نسخه از بتمن قبل از اینکه به امید اینکه خط زمانی خود را حفظ کند، در زمان سفر کند، توانست جنایت را از نیمی از شهر خود حذف کند،

6- ژان-پال ولی/ عزرائیل (Jean-Paul Valley/ Azrael) در طول کمیک نایتفال اسم بتمن را لکه دار کرد

ژان-پال ولی/ عزرائیل

ژان-پال ولی/ عزرائیل

بروس وین پس از تقابل با بین (Bane) در حین نایتفال فلج شد و گاتهام سیتی را بدون محافظ ترک کرد. وین که نمی‌خواست مزاحم دیک گریسون / نایت وینگ (Dick Grayson / Nightwing) شود، از جدیدترین متحد خود یعنی ژان-پال ولی / عزرائیل خواست تا در کنار رابین تیم دریک نقش بتمن را بازی کند. آموزش ولی به عنوان عزرائیل شامل برنامه ریزی ذهنی معروف به سیستم بود.

او کارش را خوب شروع کرد اما بعد از اینکه توانست بین را نابود کند سیستمش بزرگ و بزرگتر شد. او لباس جدیدی ساخت که به او اجازه ایجاد ترس در شهر گاتهام را داد و تاثیرش را در این نقش نشان داد، اگرچه بی ثباتی ذهنی او باعث شد تا قاتل سریالی معروف به Abbatoir را بکشد که بروس وین را متفاعد کرد که عنوان بتمن را از او بگیرد.

5- جیم گوردون از یک ربات مکانیکی و پشتیبانی پلیس برای تصاحب کوتاه مدت عنوان بتمن استفاده کرد

جیم گوردون بتمن

جیم گوردون بتمن

در پی ناپدید شدن دوباره بروس وین یا بتمن بعد از رویداد اندگیم (Endgame)، اداره پلیس شهر گاتهام برنامه‌ای را در تلاش برای جایگزینی شوالیه تاریکی و حفظ امنیت شهر گاتهام راه اندازی کرد. آن‌ها لباس مکانیکی قدرتمندی معروف به تازه کار (Rookie) ساختند که توسط کمیسر سابق پلیس جیم گوردون هدایت می‌شد.

گوردون هدایت کننده خوبی برای لباس تازه‌کار بود و سال‌ها تجربه به‌عنوان یک افسر پلیس داشت که در به دست گرفتن این نقش به او کمک می‌کرد و توسط پلیس و متحدان سابق بتمن مانند جولیا پنی‌ورث (Julia Pennyworth) نیز حمایت می‌شد. دوران او به عنوان بتمن نسبتا کوتاه بود، اما او ثابت کرد که جایگزین موقت موثری برای عنوان بتمن است.

4- دیمین وین در نقش بتمن یبت لحم (Bethlehem) روح خود را در ازای جاودانگی فروخت

دیمین وین (Damian Wayne)

دیمین وین (Damian Wayne)

دیمین وین که اولین بار به عنوان پسر بروس وین که توسط لیگ قاتلان (League of Assassins) آموزش دیده بود ظاهر شده بود، به زودی پس از رویداد نبرد برای شنل، نقش رابین را در کنار نقش بتمن جدید، دیک گریسون بازی کرد. این دو تیمی را درست کردند که دیمین را پس از مرگ گریسون در کمیک شماره 666 بتمن به مسیری تاریک سوق داد که دیمین: پسر بتمن (Damian: Son of Batman) را نیز لانچ کرد.

در آینده، دیمین عنوان بتمن را تصاحب کرد و قول داد که گاتهام سیتی را به هر قیمتی که لازم باشد، ایمن نگه دارد. اگرچه تلاش های او برای کشنده نبودن روش‌هایش مدت زیادی به طول نینجامید. دیمین در نهایت معامله ای کرد که توانایی های ماوراء طبیعی پیدا کند که به او اجازه داد فوراً خود را درمان کرده و به این ترتیب خود را جاودانه کند. هدف از این تصمیم محافظت از شهر گاتهام بود، اگرچه این فقط به این معنا بود که او از نابودی اجتناب ناپذیر گاتهام جان سالم به در برد.

3- جیس فاکس (Jace Fox) افسانه خودش را به عنوان بتمن بعدی آغاز کرد

جیس فاکس (Jace Fox)

جیس فاکس (Jace Fox)

پسر بزرگ لوشس فاکس (Lucius Fox)، تیموتی “جیس” فاکس بعد از اینکه یک انبار مخفی پیدا کرد که به او اجازه داد لباس خفاشی خود را بسازد، نقش بتمن را در جریان رویداد حالت ترس (Fear State) بر عهده گرفت. اگرچه او زمان زیادی برای اثبات موثر بودنش در نقش بتمن نداشته ولی رویداد حالت آینده (Future State) به طرفداران نگاهی اجمالی به آینده جسی فاکس به عنوان شوالیه تاریکی داد.

فاکس در خط مقدم مبارزه برای آزادی گاتهام سیتی از دست مگیستریت (Magistrate) قرار داشت. جسی فاکس در زمان حال به تازگی شروع به مبارزه با آینده دیستوپیایی خود کرده است، اگرچه افسانه بتمن بعدی (The Next Batman) در حال تکامل است.

2- تری مک گینس توسط بروس وین سالخورده آموزش داده شد تا بتمن بیاند باشد

تری مک گینس

تری مک گینس

تری مک گینس اولین حضور غیر کمیک خود را در مجموعه انیمیشنی Batman Beyond انجام داد، اگرچه خیلی زود اولین حضورش را در کمیک هم رقم زد. مک گینس در آینده گاتهام زندگی می‌کند که آنجا با بروس وین سالخورده دوست شد.

وین به زودی آموزش جدیدترین جانشین خود را که مجهز به لباس بتمن و تجهیزات پیشرفته بود آغاز کرد. مک گینس سال‌ها با وین تمرین کرد و از گاتهام جدید در برابر انواع تهدیدات بالقوه دفاع کرد تا ثابت کند که جایگزینی شایسته و کارآمد برای میراث بتمن است.

1- دیک گریسون از سال‌ها تجربه خود برای جانشینی وین استفاده کرد

دیک گریسون

اولین همدست بتمن در جنگ علیه جنایتکاران، دیک گریسون / رابین بود که در نهایت به شخصیت ابرقهرمانی خودش یعنی نایت وینگ دست یافت. گریسون به دلیل عدم تمایل بروس وین به بتمن شدن او، برای گرفتن تصمیمش برای جانشینی بتمن با مشکل مواجه بود. پس از اینکه تاد این عنوان را به دست گرفت و تقریباً تیم دریک را کشت، گریسون وارد عمل شد و بتمن جدید شد.

او موقعیت رابین را به دیمین وین پیشنهاد کرد تا یک زوج پویای جدید و مؤثر ایجاد کند و دو سال تا بازگشت بروس وین از سفر خود در زمان به عنوان یک شوالیه تاریکی جدید درخشید. زمانیکه بروس وین برند بتمن را برای اثبات بیشتر ایمان خودش به گریسون ساخت او در شهر گاتهام به عنوان بتمن باقی ماند.

آخرین مقالات کمیک‌بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: cbr

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

بهترین بتمن بعد از بروس وین کیست؟
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane