۱۰ مورد از بهترین هیولا های دی سی

۱۰ مورد از بهترین هیولاهای دی سی

از شیاطین گرفته تا زامبی‌ها، در دنیای دی سی هیولاها در گذر زمان در تاریکی شب به یکدیگر ممکن است برخورد کنند. هیولاهایی که ممکن است از ابتدا هیولا نبوده باشند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی ۱۰ مورد از هیولا های دی سی بپردازیم.

دنیای دی سی دنیایی است پر از قهرمانان، تبهکاران، انسان‌ها و هیولاها. با در نظر گرفتن زمینه تاریک‌ دی‌ سی، نویسندگان و تصویرگران مختلفی مانند آلن مور (Alan Moore) و گرگ کاپولو (Greg Capullo) شخصیت‌های بسیار ترسناک و غیرعادی را بررسی کرده‌اند. علاوه بر خودنمایی رنگارنگ ابرقهرمانان دی سی، مانند سوپرمن و فلش، هیولاها نیز وجود دارند و شکل‌ها و قالب‌های مختلفی به خود می‌گیرند.

در سرتاسر دنیای دی سی، هیولاهای مختلفی وجود دارند که به عنوان قهرمانان جنگ صلیبی، ضدقهرمانان اضطراب‌آور و شرورهای بدجنس بر طرفداران تأثیر گذاشته‌اند. کدام یک از آن‌ها بهترین‌اند؟ برای فهمیدن این موضوع تا انتهای مقاله همراه باشید.

شماره ۱۰ هیولا های دی سی :Monster Men

۱۰ مورد از بهترین هیولا های دی سی : مانسترمن

۱۰ مورد از بهترین هیولا های دی سی : مانسترمن

هوگو استرنج (Hugo Strange) به‌خاطر آزمایش‌های روان‌شناختی پیچیده‌اش شناخته می‌شود، اما با وجود مانسترمن (Monster Men)، هوگو استرنج به یک دانشمند دیوانه تمام‌عیار تبدیل شد. هوگو استرنج با استفاده از بیماران تیمارستان آرکام (Arkham Asylum)، ژنوم آن‌ها را تغییر می‌داد و آن‌ها را به هیولاهایی بدشکل و ناهشیار تبدیل می‌کرد.

در این مورد، می‌توان استدلال کرد که هوگو استرنج بیشتر از قربانیانش هیولاست، اما این موضوع شامل حال آن‌ها هم می‌شود. آن‌ها جانوران بلند و سرسختی‌اند که یادآور هیولاهای فرهنگ عامه‌پسند مانند دیوهای آدم‌خوار یا غول‌ها هستند.

شماره ۹: Killer Croc

Killer Croc

Killer Croc

ویلون جونز (Waylon Jones) متأسفانه با مصیبت داشتن پوست فلسی شکل به‌دنیا آمد و بخاطر همین موضوع با او به مانند یک هیولا رفتار می‌شد. مانند بسیاری از داستان‌های غم‌انگیز مشابه، مانند یک هیولا با او رفتار کردن باعث شد که او واقعا به یک هیولا تبدیل شود. یک ابرانسان آدم‌خوار که در فاضلاب زندگی می‌کند و بدین گونه او نام کیلر کراک (Killer Croc) را برای خود به ارمغان آورد.

کیلر کراک یکی از معروف‌ترین دشمنان بتمن است. وضعیت منحصربه‌فرد او باعث شد که قدرت مافوق بشری، پنجه‌های تیز و آرواره‌‌ای قوی‌ با دندان‌های تیز داشته باشد. نه تنها اغلب بتمن برای مبارزه با او دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه کیلر کراک حتی توجه آماندا والر (Amanda Waller) را نیز به خود جلب کرده است. در نهایت او به عضوی از جوخه انتحاری (Suicide Squad) تبدیل شد.

شماره ۸: The Trench

The Trench

The Trench

افسانه‌هایی که ملوانان از هیولاهای دریایی‌ گفته‌اند، احتمالاً در مقایسه با ترنچ (Trench)، از اهمیت کمتری برخوردارند. این موجودات ساکن در اعماق دریا به بهترین شکل به عنوان نسخه‌های زیر آب موجودات زنومورف (Xenomorph) سری فیلم‌های Alien توصیف می‌شوند. ترنچ‌ها بلند، دندان‌های تیز و بدنی دوپا دارند که آن‌ها را هم در داخل و هم در خارج از آب به یک تهدید تبدیل می‌کند.

آن‌ها هرگز تنها نیستند، به صورت دسته جمعی سفر می‌کنند و می‌توانند در عرض چند دقیقه یک کشتی را غرق کنند. ترنچ‌ها سریع، کشنده و حریص هستند، به اندازه‌ای که حتی آکوامن را از ورود به برخی نقاط دریا می‌ترساند. مهم‌تر از همه، آن‌ها توسط یک ملکه، شبیه به ملکه زنومورف در Aliens رهبری می‌شوند.

شماره ۷: Etrigan

Etrigan

Etrigan

جیسون بلاد (Jason Blood) در زندگی‌اش شوالیه کملوت بود تا این‌که مرلین جادوگر یک دیو را به روحش زنجیر کرد و بدین گونه او جاودانه شد. با استناد به یک شعر، جیسون بلاد به دیو معروفی به نام اتریگان تبدیل شد که با وجود روش‌های خشونت‌آمیز و کشنده‌اش برای خیر و خوبی‌ می‌جنگید.

این وضعیت مشابه جانی بلیز (Johnny Blaze) و گوست رایدر (Ghost Rider) دنیای مارول است؛ به جز این‌که جیسون بلاد حتی اگر هم با نیمه‌ دیگرش کنار نمی‌آید تمایل دارد با آن هماهنگ باشد. اتریگان یک هیولای منحصربه‌فرد است که به ماجراجویی‌های عرفانی زیادی می‌پردازد؛ مخصوصاً با تیم لیگ عدالت تاریک و گاهی اوقات هم بتمن.

 شماره ۶: Clayface

۱۰ مورد از بهترین هیولاهای دی سی Clayface

Clayface

در گذشته باسیل کارلو (Basil Karlo) (یا مت هاگن (Matt Hagen) بسته به داستان) قبل از قدرتش یک فرد درجه دو بود. پس از به دست آوردن توانایی تغییر شکل، اوضاعش بدتر شد. زمانی که با فعالیت‌های مجرمانه سر و کار داشت از بازیل کارلو بودن دور و به هیولای تغییر شکل دهنده، یعنی کِلِی فِیس تبدیل شد.

کِلِی فِیس یک بازگشت به دوران بازیگران کلاسیک ترسناک است، حتی نام او از بوریس کارلوف (Boris Karloff)، بازیگر نقش مومیایی و هیولای فرانکنشتاین، بهره می‌گیرد. کِلِی فِیس با توانایی‌هایش می‌تواند به هر کسی تغییر شکل دهد و از بدن خود سلاح‌های سردی شبیه به T-1000 در Terminator 2: Judgment Day بسازد. این باعث می‌شود که او خشن و شکست دادن‌اش تقریبا غیرممکن باشد، چه برسد به کشتنش.

شماره ۵ هیولا های دی سی : Frankenstein

۱۰ مورد از بهترین هیولاهای دی سی

Frankenstein

بله، موجودی از رمان مری شلی (Mary Shelley’s) در دنیای DC وجود دارد و حتی تیمی از هیولاهای خودش را در کمیک Frankenstein: Agent Of S.H.A.D.E رهبری می‌کند. این که دکتر ویکتور فرانکنشتاین (Victor Frankenstein) از خون یک موجود بیگانه برای زنده کردن یک هیولا استفاده کرد تغییر غافلگیرکننده‌ای در دنیای دی سی بود.

فرانکنشتاین به دلیل جاودانگی‌اش و در طی جنگ‌های مختلف از جمله جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام چندین دهه است که با شیطان می‌جنگد. چه فرا انسان باشد، یا مرده متحرک و یا حتی انسان، فرانکنشتاین همیشه آماده است تا همه آن‌ها را حتی در جهان امروز بکشد.

این نسخه DC که قبلاً برای طرفداران کمیک و مخاطبان عمومی به عنوان یکی از معروف‌ترین هیولاهای فیلم‌های کمپانی یونیورسال (Universal) شناخته می‌شد، به طور قابل توجهی قدرتمندتر و هوشمندتر از نسخه سینمایی قبل از خودش است.

شماره ۴: Solomon Grundy

Solomon Grundy

Solomon Grundy

«سولومون گراندی، متولد روز دوشنبه» شعر معروفی را آغاز می‌کند که معمولاً دنباله‌روی این شخصیت است. او یک مرده متحرک بی‌رحم است که در قرن نوزدهم از زمان مرگش به‌عنوان سایرس گلد (Cyrus Gold)، گاتهام را تسخیر کرده است. او در قرن بیستم با نقش سولومون گراندی (Solomon Grundy) به عنوان یک شرور برای آلن اسکات (Alan Scott) نسخه اصلی گرین لنترن است، دوباره به زندگی برگشت.

از آن زمان سولومون گراندی یک شرور و ضدقهرمان تکراری در بسیاری از فرنچایزهای مختلف DC بوده و حتی او را به کراس اورهایی همچون کمیک‌ها و بازی Injustice آورده‌اند. او سبک کلاسیک زامبی را با خاطره‌ای تصویری از هیولای فرانکنشتاین ترکیب می‌کند.

شماره ۳ : Man-Bat

۱۰ مورد از بهترین هیولاهای دی سی

Man-Bat

این یک داستان کلاسیک است که از مسیرش منحرف شده است: یک دانشمند خوب که سعی می‌کند ناشنوایی را در جهان درمان کند. بنابراین DNA خود را با یک خفاش خون آشام ادغام کرد. چه اشتباهی ممکن است اتفاق رخ دهد؟ خب، کرک لانگستروم (Kirk Langstrom) در نهایت تبدیل به موجودی عظیم و خارج از کنترل به نام من-بت می‌شود.

این به مانند چیزی است که مستقیماً از یک فیلم ترسناک بیرون آمده است و داستان‌ها معمولاً از آن بهره‌ی کامل را می‌برند. در Batman: Arkham Knight، من-بت یکی از ترسناک‌ترین ماموریت‌های تجسسی Arkham را به انجام می‌رساند، به خصوص با پرش ترسناکی که شخصیت را در بازی معرفی می‌کند.

شماره ۲: Doomsday

Doomsday

Doomsday

اگر در دنیای دی سی چیزی را بتوان به عنوان یک هیولا دسته‌بندی کرد، آن دومزدِی (Doomsday) است. او موجودی است که برای تبدیل شدن به یک سلاح زنده کشتار جمعی طراحی شده است. او می‌جنگد، می‌کشد و با هر مبارزه به لطف قدرت شفابخشش قوی‌تر می‌شود.

دومزدِی قادر به مبارزه با کل لیگ عدالت است و حتی سوپرمن را به قتل رسانده که همین امر ثابت می‌کند او از این شخصیت هم قوی‌تر است. او نشان داده است که با دارکسید (Darkseid) قدرتمند نیز مبارزه می‌کند، اما چیزی که دومزدِی را بسیار ترسناک می‌کند، نداشتن احساسات است. او فقط می‌کشد و به یافتن موجودات بیشتری برای سلاخی کردن ادامه می‌دهد.

شماره ۱ هیولا های دی سی : Swamp Thing

۱۰ مورد از بهترین هیولاهای دی سی

شماره ۱ هیولا های دی سی : Swamp Thing

اگرچه آلن مور سوامپ ثینگ (Swamp Thing) را خلق نکرد، اما با خلق یک ضدقهرمان پیچیده‌تر، کاراکتر را متحول کرد. پس از کشته شدن دکتر الک هالند (Dr. Alec Holland)، ضمیر خودآگاه او با یک گیاه ترکیب و موجودی شبه‌انسان ایجاد می‌شود که برای پوشش گیاهی زمین به نام گرین (The Green) می‌جنگد و در عین حال سعی می‌کند با بشریت در صلح باشد.

این به دور از خاستگاه ابرقهرمانی کلیشه‌ایست و بهتر است به عنوان یک داستان هیولایی غم‌انگیز توصیف شود. سوامپ ثینگ یک بار دیگر از هیولاهای کلاسیک یونیورسال مانند The Wolfman و مخلوق Black Lagoon تقلید می‌کند. با این حال، سوامپ ثینگ به عنوان یک ابرقهرمان عمل کرده و ثابت کرده است که در دنیای توسعه‌یافته DC موجود قدرتمندیست.

سوامپ ثینگ با قدرتی که از گرین به دست می‌آورد، تمام پوشش گیاهی روی زمین را متحد می‌کند. او با اختلاف زیاد، قوی‌ترین «هیولا» در کمیک‌های DC و قهرمانی است و از زمان اولین حضورش در دهه ۱۹۷۰ جان‌های بی‌شماری را نجات داده است.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۰ مورد از بهترین هیولا های دی سی
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار