چه می‌شد اگر جنگ داخلی در دنیای DC اتفاق می افتاد؟

چه می‌شد اگر جنگ داخلی در دنیای DC اتفاق می افتاد؟

رویداد جنگ داخلی یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای کمیک است که در سال ۲۰۰۷ توسط کمپانی مارول منتشر شد. در مقاله‌ای دیگر از بخش مولتی‌ورس، به سراغ این می‌رویم که اگر جنگ داخلی در دنیای DC رخ می‌داد چه اتفاقی می‌افتاد؟ با کافه کمیک همراه باشید.

جنگ داخلی در دنیای DC | کدام شخصیت‌ها از کدام جبهه حمایت می‌کنند؟

جنگ داخلی در دنیای DC

جنگ داخلی در دنیای DC

 

در دنیای مارول، جنگ داخلی به دلیل سانحه کشتار مردم عادی در یک برنامه تلویزیونی ابرقهرمانی توسط گروهی از تبهکاران رخ داد. این اتفاق نظر عموم مردم نسبت به جامعه ابرقهرمانان را عوض کرد و باعث شد ابرقهرمان‌ها در داستان جنگ داخلی برای مردم تبدیل به تبهکاران شوند.

همین شد که دولت آمریکا با حمایت شخصیت‌هایی مانند مرد آهنی (Iron Man) و رید ریچاردز (Reed Richards) طرحی را با نام ثبت نام ابرقهرمانی را تصویب کرد که در واقع نقابداران قدرتمند دنیای مارول را به ابرپلیس‌ها تبدیل می‌کرد. عده‌ای که قلبشان از کشته شدن مردم بی‌گناه به درد آمده بود و می‌خواستند که هرکسی که قدرت دارد نتواند تبدیل به یک قهرمان شود و هرکاری که خواست بکند، با این طرح موافقت کردند و مرد آهنی را به عنوان رهبر خود انتخاب کردند. عده‌ای که به دنبال آزادی قهرمان‌ها بودند نیز طرف کاپیتان آمریکا (Captain America) را انتخاب گرفتند و او رهبری آن‌ها را بر عهده گرفت.

موافقت نمی‌کند: آکوامن

آکوامن

آکوامن

 

به هیچ عنوان، آکوامن (Aquaman) شخصیتی نیست که بخواهد تبدیل به یک پلیس و خدمتکار دولت شود. او را که می‌توان پادشاه آتلانتیس خطاب کرد، خود دنیای بزرگ برای فرمانروایی دارد. پس چرا باید تبدیل به یک مامور ساده‌ی دولت بشود. قطعا برای پادشاه اقیانوس‌ها خوب نیست که تبدیل به مامور حکومت‌های دیگر شود.

شخصیت آکوامن سابقه نبرد با دیگر قهرمانان را دارد. او در داستان فلش‌پوینت (Flashpoint) در نبردی مقابل واندروومن گرفت و می‌خواست انتقام همسرش را از او بگیرد. خوشبختانه، سوپرمن نبرد آن‌ها را متوقف کرد و از خسارات بیشتر جلوگیری کرد. اما این نشان می‌دهد که این شخصیت پتانسیل درگیری با دیگر قهرمانان در جنگ داخلی را دارد.

موافقت می‌کند: سوپرمن

سوپرمن

سوپرمن

 

واقعا سخت است که بگوییم مرد پولادین با آن همه قدرت که او را به یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های لیگ عدالت و کل دنیای‌ دی‌سی تبدیل می‌کند، حاضر است به مامور دولت تبدیل شود و هویت خود را به خاطر آن فاش کند. اما سوپرمن (Superman) قبلا ثابت کرده که پتانسیل تبدیل شدن به چنین شخصیتی را دارد.

در یکی از مشهورترین نبرد‌های تاریخ کمیک‌های بتمن (Batman) او در مقابل مرد پولادین قرار گرفت. در واقع او می‌خواست پس از بازنشستگی دوباره لباس شوالیه تاریکی را به تن کند اما شهرداری گاتهام و دولت آمریکا مخالف این اتفاق بودند. این شد که سوپرمن را مامور کردند جلوی بتمن را بگیرد. این موضوع ثابت می‌کند که سوپرمن حاضر است در جنگ داخلی به قیمت مقابله با همکار سابقش، طرف دولت آمریکا را به دلیلی بگیرد. البته همچنان تصورش بسیار سخت است که مرد فردا را با تمام قدرت‌هایش به عنوان یک مامور دولت ببینیم.

موافقت نمی‌کند: پیکان سبز

پیکان سبز

پیکان سبز

 

قطعا یکی از شخصیت‌هایی که حاضر نیست به یک مامور دولت تبدیل شود، پیکان سبز (Green Arrow) است. او در عمل یک پارتیزان واقعی است و در بین قهرمانان کمیک‌بوکی یکی از شخصیت‌هایی است که همیشه بیشترین تلاش را برای حفظ هویتش کرده و قرار نیست که به همین راحتی‌ها هویتش را برای تمام دنیا آشکار کند.

در واقع او به عنوان یک پارتیزان همیشه تحت تعقیب پلیس بوده و می‌توانیم در یک کلام بگوییم که او دقیقا نقطه‌ی مخالف کاراکتری است که در جنگ داخلی با طرح ثبت نام موافقت کند.

موافقت می‌کند: فانوس سبز

فانوس سبز

فانوس سبز

 

در یک نظرسنجی در فضای مجازی از هواداران DC پرسیده شد که کدام شخصیت‌ها در جنگ داخلی با مرد آهنی موافقت می‌کنند. کاپیتان اتم، هاوکمن و فانوس سبز (Green Lantern) پاسخ‌های محبوب بودند. فانوس سبز یکی از شخصیت‌هایی است که مشکلی با کار در یک سیستم شبیه به سیستم پلیس ندارد. در واقع او همین حالا نیز در یک سیستم پلیسی کار می‌کند. ارتش فانوس سبز را می‌توان گروهی از پلیس‌های فضایی دانست.

موافقت نمی‌کند: بتمن

بتمن

بتمن

 

بدون شک بتمن یکی از شخصیت‌هایی است که از طرح ثبت نام حمایت نمی‌کند. او قطعا به این شک خواهد کرد که توطئه‌ای در کار است و دولت می‌خواهد از ابرقهرمانان به نغع خودش استفاده کند. او که در گاتهام فساد مقامات پلیس و شهرداری را به چشم دیده قطعا حاضر نیست که تبدیل به ماموری برای مقامات دولتی شود.

از طرفی بتمن یکی از شخصیت‌هایی است که بیشترین تلاش را برای مخفی نگه‌داشتن هویتش می‌کند. پس باز هم احتمال این اتفاق کم می‌شود. رویارویی بتمن در مقابل سوپرمن به جای مرد آهنی و کاپیتان آمریکا می‌تواند برای هواداران دنیای کمیک بسیار جذاب باشد!

موافقت می‌کند: هاوکمن

هاوکمن در جنگ داخلی دی سی

هاوکمن در جنگ داخلی دی سی

 

هاوکمن (Hawkman) یکی از اعضای اصلی انجمن عدالت آمریکا (JSA) محسوب می‌شود. تمامی اعضای این گروه مشکلی با کار کردن برای دولت ندارند. در واقع از همان ابتدا، گروه JSA برای شرکت در جنگ جهانی دوم و مقابله با هیتلر تاسیس شد و مامور دولت بودند. طرفداران دی‌سی نیز اکثرا موافق این هستند که هاوکمن، در جنگ داخلی با مرد آهنی و گروهش موافقت می‌کند. البته تصور اینکه هاوکمن در مقابل بتمن و دیگر قهرمانان آزادی‌خواه بجنگد سخت است.

جنگ داخلی در دنیای DC | دیگر چه شخصیت‌هایی با طرح ثبت نام مخالف هستند؟

بتمن، گرین ارو و آکوامن شخصیت‌های بودند که تا اینجا به عنوان مخالفان طرح ثبت نام معرفی شدند اما در دنیای مارول علاوه بر چندین شخصیت اصلی در هر گروه، شخصیت‌های زیادی بودند. در کنار بتمن و گرین ارو، شخصیت‌های مرتبط با این دو مانند نایت وینگ (Nightwing)، رد ارو (Red Arrow)، رابین (Robin) و … که از شورشی‌ها و به اصطلاح پارتیزان‌های دنیای دی‌سی هستند این گروه را انتخاب می‌کنند.

یکی از دیگر شخصیت‌های مخالف با طرح ثبت نام فلش (Flash) خواهد بود. با اینکه بری آلن (Barry Allen) در اداره پلیس کار می‌کند، اما در عین حال یکی از شخصیت‌هایی است که بیشترین تلاش را برای حفظ هویت خود می‌کند و به همین دلیل احتمال کمی دارد که در جنگ داخلی با طرح ثبت نام موافقت کند. زن شگفت انگیز (WonderWoman) نیز با توجه به قدرت‌های زیادی که دارد و این‌که یک الهه از تمیسکیرا است احتمال کمی دارد که همراه با سوپرمن با دولت همکاری کند.

دیگر چه شخصیت‌هایی موافق طرح ثبت نام هستند؟

واقعه‌ی جنگ داخلی از کشتار کودکان بی‌گناه شروع شد و چه کسی دلسوزتر از شزم و خانواده‌‌اش برای کودکان بی‌گناه! بیلی بتسون (Billy Batson) و خانواده‌اش همه کم سن و سال هستند و مطمئنا حس دلسوزی بیشتری نسبت به دیگران برای کودکان کشته شده دارند. کاپیتان اتم نیز از شخصیت‌هایی بوده که در نظرسنجی بین هواداران دی‌سی برای این گروه انتخاب شده و احتمالا این دو شخصیت هم عضو گروه شیلد و دولت می‌شوند.

در جنگ داخلی در دنیای DC کدام گروه پیروز می‌شود؟

پیروز جنگ داخلی در دنیای DC

پیروز جنگ داخلی در دنیای DC

 

با وجود این‌که سوپرمن می‌تواند کمک زیادی به گروه مرد آهنی کند، اما حتی بدون در نظر گرفتن او، دیگر شخصیت‌های گروه نیز قدرت زیادی دارند و از شخصیت‌هایی مثل گرین ارو و بتمن که قدرت ماورایی ندارند، قدرتمندتر هستند. با در نظر گرفتن اینکه شخصیت‌ها همین گروه را انتخاب کنند، مانند داستان اصلی جنگ داخلی گروه مرد آهنی پیروز خواهد شد.

نظر خود را درباره‌ی این مقاله با ما در میان بگذارید. خوشحال می‌شویم ایده‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما بنویسید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

10 دیدگاه در حال حاضر

  1. عالی و کامل ممنون از کافه کامیک
    ببخشید میخواستم بگم اگه میشه یه معرفی کامل و جامعی درباره‌ی بت کیو قرار بدین….

    • ممنون از شما که مطالعه کردی
      حتما، در حال پخت و پز هست این مطلب

  2. تغریبا یه جنگ داخلی بود دیگه injustices

    • سلام. ممنون که مطلب رو خوندید و نظر دادید. اتفاقا مطلبی با موضوع اینکه اگر اینجاستیس در مارول اتفاق می افتاد چه می‌شد هم در برناممون داریم.

  3. سلام خیلی مقاله خوبی بود، لطفا بازم از اینجور مقالات با موضوع های جالب و تئوری‌گونه(یا وات ایف) از دی سی بزارید

  4. مرد اهنی چیه همش میگی مرد اهنی یا سازمان شیلد و فلان و فلان گروه مرد اهنی پیروز می‌شود و….. داش گلم توی دی سی نه سازمان شیلدی هست یا مرد اهنی و نه گروهش پس وقتی چیزی ندیدی لازم نیست چیزی بگی

    • مطلب تئوریه و منظور اینه که اگر این اتفاق در دیسی می افتاد چی میشد وگرنه همه می‌دونن که مرد آهنی در دنیای دیسی نیست.

  5. من بتمن رو بیشتر دوس دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

چه می‌شد اگر جنگ داخلی در دنیای DC اتفاق می افتاد؟
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار
چه می‌شد اگر جنگ داخلی در دنیای DC اتفاق می افتاد؟
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)