10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

اولین فیلم بتمن در سال 1966 ساخته شد و از همان سال تا به امروز گجت‌های مختلفی را برای شخصیت بتمن، در فیلم‌ها دیده‌ایم اما این تمام چیزی نیست که در کمیک‌ها وجود دارد. با اینکه 57 سال از ساخت اولین فیلم بتمن گذشته، هنوز سلاح‌ها و گجت‌های زیادی در کمیک‌ها می‌توان یافت که هیچ وقت از آن‌ها برای فیلم اقتباس نشده است. در این مقاله از کافه کمیک قصد داریم به معرفی 10 گجت بتمن بپردازیم که هنوز وارد دنیای فیلم‌های بتمن نشده‌اند.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

  • شوکر انگشتی (Finger Taser)

یکی از گجت‌های بتمن که جای آن در دنیای فیلم خالی است، شوکر انگشتی است. بتمن در طول سال‌های فعالیت خود شوکرهای مختلفی داشته اما این شوکر با همه آن‌ها متفاوت است. در شماره 871 کمیک Detective Comics، یک شوکر انگشتی معرفی می‌شود که در نوک انگشتان بتمن مخفی شده و می‌تواند یک وسیله دفاعی بسیار قوی باشد. بدون شک دیدن این وسیله در یکی از فیلم‌های بتمن یک شوک واقعی به طرفداران این شخصیت وارد می‌کند.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

  • چشم خفاش (The Bat-Eye)

همه گجت‌های بتمن به شکلی ارگونومیک طراحی نشده‌اند که بتوان به راحتی آن‌ها را در دست گرفت یا مخفی کرد. پهپاد بزرگ Bat-Eye در اصل یک پهپاد کروی به اندازه توپ بسکتبال است که به لطف دوربین قدرتمندش به بتمن و رابین در شناسایی و ردیابی اهداف‌شان، کمک زیادی می‌کند. البته با وجود اینکه این گجت داخل جیب جا نمی‌شود اما به راحتی می‌توان آن را داخل ماشین بتمن قرار داد تا در شرایط اضطراری به کمک قهرمان داستان بیاید.

چشم خفاش در کمیک‌ها، مانند یک چشم واقعی است که از راه ناشناخته‌ای در هوا معلق می‌ماند. اگر Bat-Eye در فیلم ظاهر شود، احتمالاً به عنوان یک پهپاد معلق در هوا بر پایه آیرودینامیک، باورپذیر باشد زیرا این فناوری دارای پایه‌ای قوی در واقعیت است. نکته جالب دیگر در مورد این گجت احتمال حضور Lucius Fox به عنوان مکانیک مسئول تعمیر و نگهداری دستگاه است. در واقع با کمک این گجت می‌توان شخصیت جدیدی را به دنیای فیلم‌های بتمن اضافه کرد.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

  • محافظ صورت ضد گلوله (Bulletproof Face-Shield)

لباس بتمن معمولاً ضد گلوله توصیف شده و لباس بتمن رابرت پتینسون آخرین نمونه آن است. با این حال همیشه فک بتمن در معرض دید قرار گرفته و ممکن است به آن آسیب وارد شود. کمیک‌ها راه حل منحصر به فردی برای برطرف کردن این خطر ارائه داده‌اند. در سری Batman: Odyssey، بتمن دارای یک محافظ صورت است که خطرات را به حداقل می‌رساند. این گجت با مکانیسم دفاعی شفاف، قادر به محافظت از صورت بتمن در برابر شلیک اسلحه‌های کوچک است.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

  • نارنجک‌های یخ زده (Freeze Grenades)

بتمن در فیلم‌های خود از انواع مختلف نارنجک غیر کشنده استفاده کرده که معمولاً به شکل بمب‌های دودزا نشان داده می‌شوند. نارنجک‌های یخ زده، یکی از گجت‌های همه‌کاره بتمن در کمیک‌ها است که هنوز مشابه آن را در فیلم ندیده‌ایم. این سلاح‌های کوچک هنگام برخورد، یک منطقه، اجسام و حتی افراد را منجمد می‌کند.

در واقع این گجت را می‌توان مشابه تکنولوژی مستر فریز (Mr. Freeze) دانست، به همین دلیل معرفی این گجت پس از ساخت فیلمی در مورد مستر فریز، منطقی‌تر خواهد بود. این گجت می‌تواند در برابر شخصیت کلِی‌فِیس (Clayface) مفید واقع شود. از آنجایی که تصور می‌شود کلِی ‌فِیس شخصیت شرور احتمالی The Batman: Part II باشد، این نارنجک‌ها بهترین شانس را برای نمایش خواهند داست.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

  • شمشیر تاشو (Collapsible Sword)

به‌نظر خیلی غیر معقول بنظر می‌رسد که بتمن را در حال شمشیر کشیدن تصور کنیم اما این اتفاق در کمیک‌ها افتاده است. شمشیر تاشو یکی از گجت‌های بتمن است که هیچ وقت در فیلم‌ها اثری از آن ندیده‌ایم. موقعیت‌های مختلفی وجود دارد که بتمن در آن‌ها می‌تواند از یک شمشیر برای مبارزه استفاده کند. در فیلم بعدی بتمن می‌توان سازمان‌های مرگباری مانند لیگ قاتلان یا محفل جغدها را معرفی کرده و بتمن را مجبور به مبارزه با شمشیر کرد. با در نظر گرفتن اینکه بتمن از زورو الهام گرفته شده، استفاده او از شمشیر کاملا منطقی است.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

  • گوش‌های پرتاب شونده (Projectile Ears)

هر ساله اسلحه‌های مخفی بیشتری به لباس بتمن اضافه می‌شود که لذت تماشای فیلم‌ها را دو چندان می‌سازند. بروس وین قبل از مبارزات خود، برنامه ریزی انجام داده و کاملا آماده به جنگ با دشمنان می‌رود، در نتیجه عجیب نیست که دارای گوش‌هایی باشد که به سمت دشمن پرتاب شوند. فرستادن گوش‌ها به سمت صورت دشمنان می‌تواند حواس آن‌ها را برای مدتی پرت کند. هر چقدر هم که این گجت هوشمندانه باشد اما پس از پرتاب کردن گوش‌ها، ظاهر بتمن احمقانه بنظر می‌رسد، احتمالا به همین دلیل است که در فیلم‌ها اثری از این گجت نمی‌بینیم.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

  • چکمه‌های پروانه‌ای- شناور (Propeller Boots)

اگرچه بتمن از نظر فنی هیچ قدرت ابر انسانی ندارد، اما آماده سازی او قبل از هر مبارزه را می‌توان یک قدرت کمیاب دانست. بدون آنکه بتمن بداند چه زمانی لازم است در آب یا فاضلاب شیرجه بزند، همیشه با پوشیدن چکمه‌ها آماده شنا در آب است. این چکمه‌ها به بتمن کمک می‌کنند راحت‌تر در آب حرکت کرده و سرعت عمل بیشتری داشته باشد. این گجت در خط داستانی کمیک Hush معرفی شد؛ جایی که بتمن برای نجات کت وومن مجبور شد به داخل آب سرد بپرد. این چکمه‌های جذاب شانس زیادی برای ظاهر شدن در فیلم‌های بتمن دارند.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

  • گجت بترنگ گرم‌شده (Heated Batarang)

بترنگ یکی از شناخته شده‌ترین گجت‌های بتمن است که طرفداران این شخصیت به خوبی با آن آشنا هستند اما این سلاح همه‌کاره، خیلی بیشتر از یک بومرنگ ساده تکامل یافته است. در شماره 24 کمیک Gotham City Sirens نسخه‌ای خاص از بترنگ معرفی می‌شود. در داخل این گجت یک هیتر مینیاتوری تعبیه شده که می‌تواند دمای باورنکردنی ایجاد کند. بدون شک این گجت می‌تواند سلاحی عالی برای مبارزه با کلی ‌فیس باشد. ممکن است شاهد استفاده بتمن رابرت پتینسون از این نوع بترنگ باشیم.

  • تور خفاشی (Bat-Nets)

این گجت برای به دام انداختن دشمنان است نه کشتن آن‌ها. تور خفاشی ابزار بسیار خوب برای درگیر کردن مجرمان است تا زمانی که پلیس برسد. بتمن در مینی سریال Gotham After Midnight، از یک سیستم تحویل پیچیده برای تارها استفاده می‌کند!

در این مینی سریال، بتمن از خفاش‌های مکانیکی کوچک برای تورها استفاده کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا قبل از شلیک تار، دشمنان را به‌طور خودکار از طریق هوا ردیابی کنند. این توری‌های قابل حمل، دقیق و همه‌کاره، گجت فوق‌العاده جالبی برای فیلم‌های بتمن خواهد بود. البته پیاده‌سازی آن در دنیای واقعی کمی غیر واقعی است، به همین دلیل احتمال کمی وجود دارد که بتوان این گجت را در فیلم‌های بتمن دید.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند

  • حلقه فانوس سبز (Green Lantern Ring)

حلقه فانوس سبز از لحاظ فنی یک گجت نیست اما بتمن بارها در کمیک‌ها از آن استفاده کرده است. سطوح فرابشری اراده و عزم بروس وین، سوخت بسیار خوبی برای حلقه ایجاد کرده و به او اجازه استفاده از تمام قدرت حلقه را می‌دهد. بدون شک دیدن این گجت در فیلم‌ها هیجان انگیز است اما باید زمان زیادی را تا آن روز صبر کرد.

این اتفاق زمانی به واقعیت تبدیل خواهد شد که دنیای دی‌سی تغییر کرده و قبل از آن کراس اور‌های متعددی ساخته شده باشد. هیاهویی که بتمن با حلقه فانوس سبز می‌تواند ایجاد کند، لحظه شگفت‌انگیزی است، درست مانند زمانی که کاپیتان آمریکا چکش ثور را بلند می‌کند. حلقه فانوس سبز یکی از سلاح‌های قدرتمند دنیای کمیک است که قرار نیست به این زودی‌ها آن را در فیلم‌ ببینیم.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 گجت بتمن که هنوز بعد از 57 سال در فیلم‌ها استفاده نشده‌اند
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane