ترتیب تماشای سریال The Walking Dead

ترتیب تماشای سریال The Walking Dead

تماشای سریال The Walking Dead به ترتیب خط زمانی با وجود اسپین‌آف‌ها کار سختی است. با کافه کمیک همراه باشید تا ترتیب تماشای واکینگ دد را بررسی کنیم.

هیچ‌کسی در سال ۲۰۱۰ حدس نمی‌زد که سریالی آخرالزمانی بر اساس یک کمیک‌، به فرنچایزی با ارزش تبدیل شود. در این سال‌ها، «مردگان متحرک» به چیزی فراتر از داستان ریک گرایمز (Rick Grimes) و پیدا کردن خانواده‌اش تبدیل شده. بازماندگان به یکدیگر کمک کردند تا نجات پیدا کنند و جامعه را از نو بسازند و حتی بعضی‌ از آن‌ها هم سعی کردند تا جلوی این کار را بگیرند.

با وجود چندین سریال که هرکدام چندین فصل دارند، پیچیده است تا خط زمانی اصلی را پیدا کنید. اگرچه، تماشای آثار با ترتیب تاریخ انتشار آسان‌تر است، اما تماشای سریال The Walking Dead به ترتیب وقوع رویدادها به شما کمک می‌کند تا تجربه کاملی داشته باشید. پیدا کردن یک خط زمانی در فرنچایز واکینگ دد کار غیرممکنی نیست.

توجه:  Torn Apart و Flight 462 از لیست آثار حذف شده‌اند.

ترتیب تماشای سریال The Walking Dead

۱. ترتیب تماشای سریال The Walking Dead : سریال Fear the Walking Dead (فصل‌های ۱ تا ۳)

سریال Fear the Walking Dead (فصل‌های ۱ تا ۳)

سریال Fear the Walking Dead (فصل‌های ۱ تا ۳)

ممکن است تعجب کنید که سریال‌های مردگان متحرک از نظر ترتیب زمانی با اثر اصلی آغاز نمی‌شوند. ۳ فصل ابتدایی سریال Fear the Walking Dead، دو ماه ابتدایی شروع آخرالزمان را در حالی روایت می‌کند که خانواده کلارک و متحدان‌شان سقوط دنیا را می‌بینند. در حالی که کلارک‌ها ازهم‌پاشیدن همه‌چیز را می‌بینند، ریک گرایمز (Rick Grimes) هنوز از کما بیرون نیامده است.

۲. ترتیب تماشای سریال The Walking Dead : سریال The Walking Dead (فصل‌های ۱ تا ۸)

سریال The Walking Dead

سریال The Walking Dead

ریک چند ماه اول شروع بحران را با خوش‌شانسی در کما گذراند تا این‌که در یک بیمارستان متروکه بیدار شد و با دنیایی آخرالزمانی مواجه شد که کاملا به همان صحنه نمادین و معروف در شماره ۱ سری کمیک واکینگ دد به قلم رابرت کرکمن (Robert Kirkman) وفادار است. هنوز بحث‌های زیادی درباره مدت زمان سپری شده در این سریال مطرح می‌شود اما احتمالا در هشت فصل اول سریال مردگان متحرک حدود دو سال زمان می‌گذرد.

این مدت زمان برای ریک و دوستانش بسیار مهم بود چون با دشمنانی غیر از زامبی‌ها مواجه شدند و افراد زیادی را از دست دادند. فصل‌های ابتدایی سریال مردگان متحرک بود که آن را به یکی از سریال‌های پرطرفدار و نمادین تبدیل کرد. بسیاری از هواداران هم فصل ۸ را شروعی بر افت سریال می‌دانند.

۳. سریال Fear The Walking Dead (فصل‌های ۴ و ۵)

سریال Fear The Walking Dead (فصل‌های ۴ و ۵)

سریال Fear The Walking Dead (فصل‌های ۴ و ۵)

حدود ۱ سال و نیم فاصله بین فصل‌های ۸ و ۹ سریال اصلی وجود دارد که توسط فصل‌های ۴ و ۵ Fear the Walking Dead پوشش داده می‌شود؛ در نتیجه اشاره به این بخش در ترتیب تماشای سریال The Walking Dead بسیار مهم است. کلارک‌ها و دار و دسته‌شان در این دو فصل دچار تغییرات زیادی از جمله مرگ اعضای مهم خانواده و معرفی مورگان جونز (Morgan Jones) و دوایت (Dwight) در اولین کراس‌اور مردگان متحرک شدند. این فصل‌ها نشان‌دهنده تغییر رویه سریال بود و نقدهای متفاوت و خاصی دریافت کردند.

۴. سریال The Walking Dead (فصل ۹، قسمت‌های ۱ تا ۵)

از آن‌جا که یک فاصله چندین ساله بین دو بخش فصل ۹ است، بازگشت به سریال اصلی برای بیننده‌ها خیلی طولانی نخواهد بود. ۵ قسمت ابتدایی نهمین فصل سریال واکینگ دد مملو از تلاش‌ها برای صلح و آرامش است و ضربه دیدن کاراکترها به دلیل خیانت را به‌ تصویر می‌کشد. ریک برای اولین بار برای جوامع دیگر هم مسئول می‌شود و اوضاع به نفع او پیش نمی‌رود. شرایط سریال‌های مردگان متحرک بعد از این ۵ اپیزود برای همیشه تغییر کرد.

۵. ترتیب تماشای سریال The Walking Dead : سریال Fear the Walking Dead (فصل ۶ و ۷)

مدتی طول می‌کشد تا بینندگان دوباره سریال اصلی را تماشا کنند و در این بین با آلیشیا کلارک (Alicia Clark) و انفجاری هسته‌ای همراه می‌شوند. در فصل‌های ۶ و ۷ سریال Fear the Walking Dead زامبی‌ها کم اهمیت‌ترین موضوع در سریال هستند. در این دوره سریال یک قالب آنتولوژی را آزمایش می‌کند و راه تاریک‌تری نسبت به فصول قبلی اثر را در پیش می‌گیرد.

۶. ترتیب تماشای سریال The Walking Dead : سریال Tales of the Walking Dead

سریال Tales of the Walking Dead در ترتیب تماشای سریال The Walking Dead جایگاه ویژه‌ای دارد. این سریال در قسمت‌های مختلف خود افراد مختلفی در زمان‌های مختلف را به تصویر می‌کشد. در بعضی قسمت‌ها روزهای ابتدایی شیوع و در دیگر قسمت‌ها رویدادهایی از سال‌های پس از شیوع روایت می‌شود. مهم‌ترین قسمت، اپیزود سوم است که آلفا را به عنوان شرور آینده سریال The Walking Dead در کنار دی (Dee) معرفی می‌کند. شما می‌توانید داستان پیشینه فوق‌العاده دی و رابطه‌اش با دخترش لیدیا (Lydia) را دنبال کنید.

۷. سریال The Walking Dead: World Beyond

سومین اسپین‌آف (Spinoff) از مجموعه واکینگ دد، داستان آینده آخرالزمانی‌اش را از دید چهار نوجوان درحال بلوغ روایت می‌کند. پس از گذشت ده سال‌ از شروع، فرنچایز واکینگ دد با این سریال برای اولین بار Civic Republic را به خوبی به مخاطبانش معرفی می‌کند تا آن‌ها را تبدیل به شرور بعدی سریال کند. تماشای سریال قبل از The Ones Who Live ضروری است. با تمام این‌ها، این اثر در IMDb نمره ۴/۵ را کسب کرد تا به عنوان ضعیف‌ترین اسپین‌آف واکینگ دد شناخته شود.

۸. سریال The Walking Dead (فصل ۹، قسمت‌های ۶ تا ۱۶)

بالاخره هواداران می‌توانند به سریال اصلی بازگردند تا ببینند که بازماندگان چگونه با پیامد‌های رویدادهای پنج اپیزود ابتدایی فصل ۹ روبرو شده‌اند. با وجود مرگ یکی از شخصیت‌های اصلی، فصل ۹ سریال The Walking Dead هیچ‌گاه جایگاه خود را از دست نداد و شرور‌های جدیدی مثل Whisperes و آلفا را معرفی کرد تا با پایان فصل همه‌چیز را برای دو فصل آخر تغییر دهد.

۹. سریال Fear the Walking Dead (فصل ۸)

سریال Fear the Walking Dead

سریال Fear the Walking Dead

پس از پایان فصل ۷، سریال Fear the Walking Dead به یک ریبوت نیاز داشت و این اتفاق با روایت داستانی از آینده‌ای نه‌چندان دور رخ داد تا بالاخره رویدادهای این سریال با سریال اصلی هم‌زمان شود. هرچند که این فصل اصلا نمره خوبی از هواداران دریافت نکرد. هم‌اکنون بخش دوم فصل هشت این اثر در حال تولید است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا در آینده داستان چندین سال پرش خواهد داشت یا شروری قدیمی بازخواهد گشت؛ با این‌حال رویداد‌های فصل ۸ این اثر بین فصل‌های ۹ و ۱۰ سریال اصلی رخ می‌دهد.

۱۰. ترتیب تماشای سریال The Walking Dead : سریال The Walking Dead (فصل ۱۰ و ۱۱)

سریال The Walking Dead

سریال The Walking Dead

متاسفانه، سریالی که همه‌چیز را شروع کرد، در اینجا به پایان خود می‌رسد. دو فصل پایانی پر از سکانس‌های احساسی و پایه‌ریزی برای آینده فرانچایز هستند. فصل ۱۰ پنج ماه پس از پایان فصل قبلی آغاز می‌شود. ریپرز، ویسپررز و کشورهای مشترک المنافع این زمان را پر می‌کنند تا دو فصل پایانی به غیر از یک پرش یک ساله به پایان سریال، حدود ۱۲ ماه زمان داشته باشند. اگرچه کیفیت اثر با گذشت زمان پایین آمد، اما پایان‌بندی سریال اصلی چندان بد نبود. هرچند که همین موضوع هم با انتقاداتی مواجه شد.

۱۱. ترتیب تماشای سریال The Walking Dead : سریال The Ones Who Live

از نظر جدول زمانی، The Walking Dead: The Ones Who Live سریال عجیبی است، زیرا احتمالاً وقایع آن همزمان با رویدادهای فصل یازدهم The Walking Dead اتفاق می‌افتد. چندین سال بعد از دستگیری ریک گرایمز توسط ارتش جمهوری مدنی (CRM)، او بارها تلاش کرد تا فرار کند. یک‌بار در حین فرار، موفق شد پیامی را همراه با وسایلش به دست همسرش میشون برساند. او شش سال در حومه فیلادلفیا کار کرد و پس از آن اجازه ورود به شهر را می‌گیرد. تمام رویای ریک این است که بتواند با میشون زندگی آرامی داشته باشد، در نتیجه پیشنهاد کار در CRM را پذیرفته و به عنوان یک فرمانده به زندگی خود ادامه می‌دهد.

12. سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

مردگان متحرک: دریل دیکسون پنجمین اسپین‌آف مردگان متحرک است که حوادث آن پس از داستان سریال اصلی اتفاق می‌افتد. شخصیت دریل توسط بازیگر توانا، نورمن ریدس به تصویر کشیده می‌شود. دریل به ساحل پاریس رسیده و در تلاش است تا بفهمد چطور سر از آنجا درآورده است. در این سریال، سفر دریل در فرانسه را دنبال کرده و شاهد تلاش‌های او برای بازگشت به خانه هستیم.

13. سریال The Walking Dead: Dead City

مردگان متحرک: شهر مرده، بر زندگی دو شخصیت مگی و نیگان متمرکز است. این دو در طول سریال به دنبال هرشل، پسر گمشده مگی هستند که ربوده شده است. این دو برای پیدا کردن هرشل به منهتن نیویورک می‌روند. نیویورک تبدیل به یک خرابه شده و زامبی‌ها در همه جای آن دیده می‌شوند. وقایع این اسپین آف که از شش قسمت تشکیل شده، چند سال پس از پایان فصل یازدهم The Walking Dead اتفاق می‌افتد، به همین دلیل در آخر این لیست قرار می‌گیرد.


نظرات خود را با ما در میان بگذارید. خوشحال می‌شویم تا پیشنهادات و انتقادات‌تان را بخوانیم.

آخرین مقالات کمیک‌بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

10 دیدگاه در حال حاضر

  1. عالی بود🤞🏼ممنون از سایتِ خفن تون🤟🏼

  2. از کجا سریال والکینگ ددو دانلود کنیم؟

  3. سلام وقت بخیر
    یه جا دیگه خوندم ترتیب دیدن این سریال رو یه کم فرق داشت با این که شما گفتین

  4. لطفا سایت رو اپدیت کنید

  5. متشکرم

  6. سلام لطفا اگه ممکنه مطالب رو بروز رسانی کنید من سرچ کردم دیدم ی سریال دیگه هست ک توی زیر دریایی هستند و یک سریال دیگه هم ک مربوط ب ریک و میشون هست اگه ممکنه اوناروهم پوشش بدین

  7. چرا آپدیت نمیکنید سایتو؟‌دوتا سریال دیکسون و the one who lives هم منتشر شده

  8. واقعا ک سالاری 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

ترتیب تماشای سریال The Walking Dead
  • نام: واکینگ دد
  • دنیا: Others
  • محل تولد تیم:

    پسا آخرالزمان

  • سازنده: رابرت کرکمن
  • شکل های دیگر:
  • همکاران دست اول :
  • دشمنان دست اول:
  • Fear The Hunters No Way Out All Out War Part 1 Made To Suffer Something To Fear