• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • ۱۰ شخصیت شرور کمیک های دی سی و مارول که در قالب قهرمان جذاب خواهند بود

۱۰ شخصیت شرور کمیک های دی سی و مارول که در قالب قهرمان جذاب خواهند بود

10 Super Villains Who Are More Interesting As Heroes

لقب قهرمان برای شخصیت‌های شرور دی سی و مارول با این‌که ایده‌ عجیبی است اما فوق‌العاده جالب خواهد بود! چه به دلیل انگیزه‌ها و اعمال‌شان، و چه از منظر نمود ظاهری آنان. با کافه کمیک همراه باشید تا با ده مورد از شرورهایی که در قالب قهرمان جالب‌تر می‌شوند آشنا شویم.

شخصیت‌های شرور دی سی شهره بی‌رحمی و شرارت هستند؛ به‌طوری که کتاب‌های مصور اغلب باید به‌جای نشان دادن خون‌ریزی‌هایی که آن‌ها مسبب‌اش هستند، به کارهایی اشاره کنند که این شرورها انجام می‌دهند.

در دنیای دی سی، ابرشرورهایی مانند جوکر در شهر بیداد می‌کنند و اغلب هرجا که می‌روند هرج و مرج ایجاد می‌کنند. در مارول، افراد شرور در دسته‌ی «ضد قهرمان» یا «سلطه‌ی جهانی» قرار می‌گیرند.

هیچ‌کدام از این شرکت‌ها از ساختن قهرمان‌های ترسناک مانند Ghost Rider و Lobo نمی‌ترسند؛ اما چه می‌شود اگر تبهکارانی که بسیاری از طرفداران پروپاقرص کمیک عاشق آن‌ها شده‌اند، با همان ظاهر و رفتار باقی بمانند اما به جای شر برای خیر مبارزه کنند؟!

10) Joker

Joker

Joker

ایده‌ی تبدیل شدن جوکر به یک ابرقهرمان، کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا این شخصیت مرتکب اعمال وحشتناکی شده است اما همچنان چشم‌انداز فوق‌العاده هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد.

جوکر تقریباً به همان اندازه که یک ابرشرور کتاب‌های مصور باید باشد، شیطان است! او به‌شدت آشفته است و برای سرگرمی شخصیت‌های خوب داستان را می‌کشد تا احساسات بتمن را بیش از هر چیز دیگری تحریک کند؛ او همچنین به‌شدت وحشیانه و دقیق است. اگر جوکر یک قهرمان بود، احتمالاً بسیاری از ژست‌های وحشیانه‌اش را حفظ می‌کرد. یک لحظه جوکر را تصور کنید، درحالی‌که جان یک شخصیت مثبت را در داستان نجات داده است و به طرز احمقانه‌ای می‌خندد!

9) Doctor Doom

Doctor Doom

Doctor Doom

در میان شخصیت‌های شرور مارول، دکتر دووم به‌راحتی یکی از باحال‌ترین شرورهای ممکن است. او را به‌عنوان کسی که اغلب با عقل برتر خود، در کنار شیطان قرار دارد می‌شناسند. در حالی که او هنوز در دنیای سینمایی مارول مورد توجه زیادی قرار نگرفته است، اما طرفداران مارول به‌طور گسترده‌‌ای به این شخصیت علاقه نشان داده‌اند.

او سخنور بوده و برخی از قوی‌ترین شخصیت‌های مارول(از جمله Thanos) را شکست داده است. اگر قرار بود به یک ابرقهرمان تبدیل شود، مطمئناً یکی از بهترین‌هایی بود که وجود دارد و به دلیل گذشته‌ی پر دردسرش می‌توانست صحنه‌های جذابی خلق کند.

8) The Ventriloquist

The Ventriloquist

The Ventriloquist

Ventriloquist (کسی که به‌جای عروسکی سخن می‌گوید) و Scarface (صورت‌زخمی) یک زوج پویا از شخصیت‌های شرور در دنیای بتمن می‌سازند. ونترلوکوییست مردی متواضع و آرام است که همیشه توسط عروسک تهاجمی و تشنه‌ی جنایت خود، یعنی صورت‌زخمی تحت فشار قرار می‌گیرد. بسیاری از مردم جهان فکر می‌کنند که صورت‌زخمی در حال دستکاری ونترلوکوییست است و او را مجبور به انجام شرارت می‌کند، در حالی که این مرد واقعاً شیطانی بوده و از صورت‌زخمی به عنوان یک قربانی استفاده می‌کند.

اگر ونترلوکوییست واقعاً مرد خوبی بود، در حالی که عروسک خیمه شب بازی او شرور بود، داستان بسیار جالبی ایجاد می‌شد. این باعث می‌شود که این دو اغلب با هم برخورد کنند و ونترلوکوییست را به یک قربانی دائمی تبدیل می‌کند که برای آزادی خود می‌جنگد.

7) Harley Quinn

Harley Quinn

وقتی صحبت از همسویی اخلاقی هارلی کویین در طول تاریخ شخصیتش به میان می‌آید، کمی عجیب است. او بیشتر ضدقهرمانی است که با آنچه که فکر می‌کند درست است، هماهنگ می‌شود؛ همین موضوع اغلب او را در تیم‌های بسیار عجیب و غریب با ابرقهرمانان مشهور قرار می‌دهد.

این کمیک‌ها نشان می‌دهند که نسخه‌ی قهرمان هارلی، به مراتب جالب‌توجه‌تر از نسخه‌ی شرور او است. او روحیه وحشی و کمی تنبلی دارد که وقتی نوبت به نجات روز می‌رسد، از آلوده کردن دستانش ابایی ندارد.

6) Venom

Venom

طرفداران ونوم (Venom) از قبل می‌دانند که این شخصیت بیشتر در دسته «ضد قهرمان» قرار می‌گیرد، تا یک شرور مستقیم. ونوم، همزیست‌بیگانه‌ی حساسی است که خود را به ویژگی‌های مختلف زندگی می‌چسباند و به‌عنوان یک لباس فوق‌العاده برای افراد گوناگون عمل می‌کند؛ او این‌گونه با آن‌ها پیوند برقرار می‌کند.

ونوم به نوعی از همسویی اخلاقی میزبان خود پیروی می‌کند. او اغلب سعی می‌کند با نیّات شیطانی، اعمال انسان‌ها را صرف‌نظر از این‌که در ذات خود خوب هستند یا بد، دستکاری کند. به همین دلیل ونوم می‌تواند یک قهرمان فوق‌العاده باشد.

به‌ عنوان یک قهرمان می‌توانست میزبان را به‌گونه‌ای تحت سلطه‌ی خود گیرد، که او تنها کارهای مثبت و خوب را انجام دهد. حتی با وجود ظاهر ترسناکش! آن‌ها احتمالاً بسیار شبیه به مرد عنکبوتی هستند اما ظاهری وحشتناک دارند. فیلم Venom 2018 این شخصیت را در سمت شخصیت‌های خوب نشان داد تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و عملکرد چندان بدی هم نداشت.

5) Mephisto

Mephisto

Mephisto

مفیستو تقریباً شیطان دنیای مارول است. او در سرتاسر داستان‌های مارول هرج و مرج زیادی ایجاد کرده است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها قراردادی بود که با مرد عنکبوتی و مری جین بست. آن دو باید از ازدواج با یکدیگر دست می‌کشیدند تا جنگ داخلی مارول پایان یابد و جهان از هویت مخفی پیتر آگاه شود.

مفیستو به‌عنوان یک مرد خوب، بسیار جذاب خواهد بود؛ زیرا با ذاتی بد با انسان‌ها معامله کرده و آن‌ها را به فردی با اعمال ناپسند تبدیل می‌کند اما به‌عنوان یک قهرمان، می‌تواند به آن‌ها خوبی ببخشد. رفتار سرد و ظاهر شیطانی او مطمئناً عده‌ای را می‌ترساند؛ این دقیقاً همان چیزی است که او را در لباس یک قهرمان بسیار جالب و پیچیده می‌کند.

4) Green Goblin

Green Goblin

گرین گابلین یک ابرشرور فوق‌العاده وحشتناک را به تصویر می‌کشد اما دقیقاً همین نکته است که ایده‌ی تبدیل شدن او به یک قهرمان را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند! مارول از ساختن قهرمان‌هایی با ظاهر «ترسناک» مانند Ghost Rider چندان نمی‌ترسد. اگر قرار باشد افرادی مانند گرین گابلین، ساکنین شهر را نجات دهد، احتمالاً آن‌ها به وحشت می‌افتند اما این دقیقاً همان چیزی است که برای ساخت یک داستان ابرقهرمانی جالب و سخت لازم است.

گرین گابلین با ظاهر و ابزارهایش وارد عمل می‌شود و به شیوه‌ای دیوانه‌وار با شروران مبارزه می‌کند و کسانی را که نجات می‌دهد با گلایدر خود می‌برد.

3) Mysterio

Mysterio

Mysterio

میستریو گه‌گاهی در طول اجرای خود به‌عنوان یک ابرشرور اصلی در کمیک‌های مرد عنکبوتی، کارهای خوبی انجام داده است. با این حال اگر این شخصیت همیشه پسر خوبی بود، احتمالاً سروصدای هیجان‌انگیزی در دنیای مارول به پا می‌شد!

بدیهی است که او نمی‌تواند به تنهایی با افراد بد نام و نشان بزرگ کنار بیاید؛ زیرا بیش از هر چیز دیگری با توهمات برخورد می‌کند اما او یک حمایت‌کننده عالی برای کسی خواهد بود که می‌خواهد با بدی‌ها مبارزه کند. او با ایجاد یک عامل توهم برای شخصیت منفی داستان، به شخصیت مثبت کمک می‌کند تا بر او غالب شود.

2) Deathstroke

Deathstroke

Deathstroke تمایل دارد بین «درست و غلط» آن‌طور که هست، تلنگر بزند اما او به طور قابل توجهی در دنیای DC بیشتر یک شرور است تا یک قهرمان. این مزدور از وحشیگری ابایی ندارد و می‌توان حدس زد که اگر قهرمان بود باز هم همین کارها را می‌کرد. او احتمالاً کمی شبیه به Punisher مارول است. دیدن یک Deathstroke که کسی را نمی‌کشد، مطمئناً جالب خواهد بود زیرا او بیشتر و بیشتر شبیه بتمن می‌شود و احتمالاً اگر اینطور شود رابطه پیچیده‌تری با Robin خواهد داشت.

1) Scarecrow

Scarecrow

Scarecrow

Scarecrow یک ابرقهرمان فوق‌العاده جالب را به وجود می‌آورد زیرا تاکتیک‌های مبارزه با جرم و جنایت او کمی تیره‌تر از بقیه است.

در حالی که Crane در زمان مبارزه قطعاً نیاز به پشتیبان داشت، می‌توانست موقعیت‌ها را به نفع خود با سموم ترس‌هایی که در یک منطقه پخش می‌شوند، دستکاری کند. استفاده از مفهوم ترس آنقدر «شیطانی» است که دیدن آن برای انجام کارهای خوب می‌تواند داستان‌های کم‌نظیری را ایجاد کند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

7 دیدگاه در حال حاضر

  1. لوکی:neutral_face::neutral_face::neutral_face:بهترین کسی بود که میتونس تو این …لیست باشه و یه ابرقهرمان شه….

  2. ایول مطلب خوبی بود
    از نظر من جای پانیشر هم خالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.