دنیای سینمایی مارول به وجود خواهر مرد عنکبوتی نیاز دارد!

دنیای سینمایی مارول به وجود خواهر مردعنکبوتی نیاز دارد!

دنیای سینمایی مارول به وجود خواهر مردعنکبوتی نیاز دارد! اما چرا و چگونه؟ در این مقاله قرار است در این‌باره بیشتر توضیح دهیم و شما را بیشتر با دنیای مرد عنکبوتی آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

با فاش شدن یکی از مهم‌ترین راز‌های جهان سینمایی «مارول» (Marvel)‌ بعد از تیتراژ پایانی فیلم «مردعنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home)، توسط شخصیت «میستیریو» (Mysterio)، آینده‌ی قهرمان محبوب «مارول» بیشتر از همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و غیرقابل پیش‌بینی شده است. اما این موضوع ما را به مبحث مهم دیگری وصل می‌کند. «مارول» (Marvel) در شرایط کنونی بهترین موقعیت را جهت فرستادن «پیتر پارکر» (Peter Parker) سراغ خواهر گمشده‌اش، به‌منظور دریافت کمک یافته که موضوع مقاله‌ی امروز در وب‌سایت «کافه‌ کمیک» است. به‌واسطه‌ی مکاشفات اخیر در داستان‌های مردعنکبوتی حول موضوع «خواهر گمشده»، ممکن است شاهد تغییراتی در دنیای سینمایی «مارول» هم باشیم که امروز به بررسی آن می‌پردازیم.

آز آنجایی که بسیاری از طرفداران مردعنکبوتی با خواهر گمشده‌ی او یعنی «ترسا دوراند» (Teresa Durand)، آشنا نیستند، نیاز است درجهت وصف شگفتی این موضوع، ابتدا به بررسی هویت وی بپردازیم. «ترسا» ابتدا درسال 2012، به‌عنوان خواهر ناتنی «پارکر» معرفی شد. هرچند جلوتر مشخص می‌شود که به دلایلی نامعلوم، بعدها از خانواده‌اش جدا شده که غیبتش در باقی ماجراهای مردعنکبوتی را توجیه می‌کند. اما چیزی که هواداران از آن آگاه هستند، این است که «ترسا دوراند» یک مامور سازمان اطلاعات بوده و از توانایی و دانش لازم برای مراقبت کردن از برادر برخوردار است. «ترسا پارکر» همچنین تجربه‌ی همکاری با «نیک فیوری» (Nick Fury)، از جمله شخصیت‌های محبوب «مارول» را دارد. اگر فکر می‌کنید که این ماجرا خیلی عجیب است، باید بگویم که این فقط شروع کار بوده و دنیای سینمایی «مارول» بیشتر از آن‌چه که تصورش را بکنید نشانه‌هایی از وجود چنین وقایعی در جهان سینمایی‌اش قرار داده، پس بهتر است که آماده باشید!

مردعنکبوتی به کمک خواهرش نیاز دارد!

وقتی صحبت از بازسازی داستان مردعنکبوتی در دنیای سینمایی «مارول» شد، تصمیم بر کنار گذاشتن «عمو بن» و ادامه‌ی داستان از بعد از وقایعی که همه‌ی ما با آن آشنا هستیم، بود. نتیجه‌ی این بینش، عدم بازبینی مجدد ریشه‌های عنکبوتی برای بار چندم بوده، اما درعوض اطلاعات چندانی هم از خانواده‌ی «پارکر»، به جز «زن‌عمو مِی» داده نشد که خود شانسِ تغییر را بیشتر از قبل کرد. این مسئله مخاطبین را ترغیب می‌کند تا ناخودآگاه خودشان را برای پذیرش وجود چنین خواهری، «ترسا» (Teresa Parker)، آماده کنند. مهم‌ترین دلیل چنین رویدادی باید داستان Spider-Man: Family Business باشد که طی آن «ترسا» برادرش «پیتر»‌ را به لطف تمرین‌هایی که حین تجربه‌ی مامور بودنش داشته، درست مانند پدرومادرش، نجات می‌دهد و این شروع ماجراست.

دنیای سینمایی مارول به وجود خواهر مردعنکبوتی نیاز دارد!

گویا پدرومادر Spider-Man، «ریچارد و مری پارکر»، صرفا ابرمامورهای مخفی نبوده‌اند. آن‌ها مامورانی بودند که ثروت‌های کسب شده توسط نیروهای نازی را در مقبره‌ای مخفی کرده‌اند که توسط یک ربات غول‌پیکر نگهبانی می‌شود و تنها مشخصات ژنتیکی «ریچارد» قادر به باز کردن دریچه‌اش است. هیچکس البته از این موضوع اطلاعی ندارد، مخصوصا پسرشان. به همین خاطر، وقتی که جنایت‌کاران به‌منظور دست‌یابی به این گنجینه، قصد دزدیدن «پیتر» را که نزدیک‌ترین شخص به پدرش بوده می‌کنند، موجب تحیر و تعجب فراوان «پیتر» می‌شوند. البته خوشبختانه «پیتر» به کمک یک مامور کاربلد، که از قضا خواهرش بوده، نجات پیدا می‌کند و تازه وارد ماجرا می‌شود. درواقع عنکبوتی آنجا می‌فهمد که خواهری هم دارد.

«ترسا» (Teresa Parker) خود را سپس به‌عنوان یک مامور تمرین دیده‌ی سازمان اطلاعات، استخدام شده توسط «فیوری»، معرفی می‌کند که موجب تعجب بیشتر «پیتر» می‌شود. «ترسا» به وی می‌گوید که هردوی آنان در خطر هستند و بایستی با یکدیگر همکاری کنند تا بلکه جان سالم به‌در برند. بعدها به مرور زمان مشخص می‌شود که جنایت‌کار اصلی این وقایع کسی نیست جز «کینگ‌پین» (Kingpin)، به عبارتی دیگر، «ویلسون فیسک»‌ (Wilson Fisk). وی موفق شده تا مقبره‌ی مخفی پدر «پیتر» و «ترسا» را پیدا کند. لذا، به‌منظور کسب محتویات درون آن، قصدِ دزدیدن‌ فرزندان «ریچارد» را می‌کند. از بدشانسی قهرمان ما، «کینگ‌پین» آنجا متوجه می‌شود که مردعنکبوتی کسی نیست جز «پیتر پارکر» که ماجرا را پیچیده‌تر می‌کند. درواقع نقشه‌ی «کینگ‌پین» این بوده که به کمک یک جهش‌یافته با نام «منتالو» (Mentallo)، «ترسا» را فریب داده و کاری کند که باورش شود خواهر «پیتر» است. این‌گونه «پیتر» از مکان امن خود بیرون آمده و در دستان دشمن قرار گیرد تا تمامی خاطرات درون ذهن «ترسا» را از سَر «پیتر» بیرون بکشند، اما «پیتر» از آنجایی که عنکبوتی مهربان داستان است، به وی می‌گوید که با این حال، باز هم او را عضوی مهم از خانواده‌اش حساب می‌کند. سپس درگیری مسلحانه‌ای رخ می‌دهد، «ترسا» به کد اخلاقی «پیتر» در قبال نکشتن افراد روی آورده و در آخر نبرد تمام می‌شود. این است داستانی گیرا با مسائل روان‌شناختی، بازی با خاطرات و هویت‌های پنهان. البته این روایت با زیر‌سوال‌بردن دی‌ان‌اِی «ترسا» تمام می‌شود که این سوال را ایجاد می‌کند: آیا او واقعا خواهر «پیتر» است؟

دنیای سینمایی مارول به وجود خواهر مردعنکبوتی نیاز دارد!

بعد از این وقایع، «ترسا» تا مدتی محو می‌شود. تا این‌که ماجرای The Spectacular Spider-Man آغاز می‌شود، روایتی که طی آن «ترسا» دوباره بازگشته و آگاهی‌ قبلی‌اش از هویت «پیتر» را دوباره به‌دست آورده است. رابطه‌ی خواهر و برادری‌شان بلافاصله دوباره جرقه زده و «ترسا» برادرش را در یک ماموریت مهم سفر در زمان، در باب یافتن ریشه‌های اصالت «ترسا»، همراهی می‌کند. بعد از رسیدن به هدف‌شان، آن‌ها متوجه می‌شوند که «ترسا» واقعا خواهر واقعی «پیتر» و فرزند «ریچارد» است. «چیپ زدارسکی» (Chip Zdarsky)، نویسنده‌ی داستان، تایید می‌کند که «ترسا» واقعا خواهر مردعنکبوتی بوده و دیگر جایی برای شک و تردید وجود ندارد. وی همچنین طی این پروسه به شکلی منطقی توجیه می‌کند که چرا «ترسا» باید یک جفت بال مکانیکی مشابهِ بال‌های «فالکون» (Falcon) دریافت کند و جان «پیتر» را به دفعات متعدد نجات دهد.

داستان دنیای سینمایی پذیرای وجود ترسا خواهد بود

هرچند نمی‌توان از کمی گیج‌کننده بودن رابطه‌ی بین «ترسا»‌ و «پیتر» برای پیاده شدن در جهان سینمایی «مارول» گذشت، اما نتیجه‌ی آن قطعا یک رابطه‌ی دوست‌داشتنی و گرم خواهد بود. به‌لطف وجود رویدادهای بزرگتر در فیلم بعدی Spider-Man، احتمال وجود «ترسا» و معرفی شدنش به مخاطبین سینمایی خیلی زیاد است. او می‌تواند به‌عنوان یک خواهر بزرگتر که از «بشکن تانوس» (Thanos) جان سالم بدر برده معرفی شود. سن وی هم توجیهی خواهد بود بر وجودش در سازمان اطلاعات. اگر هم ماجرای ثروت نازی‌ها و نقشه‌ی «کینگ‌پین» کمی زیادی «طولانی» است، قطعا سناریوی حمله‌ی همه‌جانبه‌ی دشمنان عنکبوتی به وی به‌طور یکباره می‌تواند از پس قراردهی «ترسا» در داستان برآید.

دنیای سینمایی مارول به وجود خواهر مردعنکبوتی نیاز دارد!

باید اشاره کرد که این داستان ابتدا و انتهایش به خانواده‌ی «پارکر» وصل شده که نقشی پررنگ برای‌ «زن‌عمو می» هم ایجاد می‌کند. مثلا وی از قبل می‌دانسته که «ترسا» وجود داشته، اما به منظور مراقبت از وی آن را فاش نکرده است. فیلم Homecoming که همانطور که اشاره شد، داستان عنکبوتی جدیدی را آغاز کرده است، در دنباله‌اش مشخص می‌کند که بزرگترین یاور «پیتر» در بدترین شرایط، خانواده‌ای است که هیچ‌گاه از وجودشان آگاه نبوده، لذا وجود «ترسا» در چنین فضایی چندان هم عجیب به‌نظر نمی‌آید. وجود فیلم بعدی در قلب دنیای سینمایی «سونی» (Sony) و الهام‌گیری کامل از مجلات مصور این شخصیت هم دلایل موجه دیگر برای وجود «ترسا» در دنباله‌ی بعدی این مجموعه هستند. اگر نظر ما را بخواهید، باید بگوییم که این شانس تنها یک‌بار به‌وجود می‌آید، پس بهتر است از آن استفاده کنند! نظر شما در این‌باره چیست؟

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات عنکبوتی مفیدی را کسب کرده باشید.

 

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.