10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

مطمئنا همه‌ی طرفداران مجلات مصور و بازی‌های ویدیویی طی چند هفته اخیر از تاثیر ویروس کرونا بر روی انتشار آثار مختلف آگاه شده‌اند. شرایط پیش‌آمده به‌گونه‌ای‌ است که همه از جمله ناشران و هواداران باید رفته‌رفته به برنامه جدیدِ روند انتشار و توضیع کمیک‌ها عادت کرده باشند. اگر به یاد داشته باشید، بخش عمده‌ی از ‌کمیک‌ها با وقفه‌ای نامعلوم روبه‌رو شده‌ بود و به‌نظر می‌رسد که اکنون زمان خوبی برای سر زدن به کمیک‌های کمتر شناخته است. با این‌که دو سرویس آنلاین Marvel Unlimited و DC Universe مکانی مناسب برای دیدن هزاران اثر مختلف است، دنیای کمیک فقط به این دو منبع شناخته‌شده ختم نمی‌شود؛ چراکه طرفداران می‌توانند با مراجعه به دیگر ناشران و حتی آرتیست‌های مستقل، با انواع کمیک‌های ارزشمند آشنا شوند.

بسیاری از این آثار در Comixology و سرویس‌هایی نظیر Hoopla قابل دسترسی‌ است و دیگر کمیک‌ها به این دلیل که از ابتدا فعالیت‌شان را با «وب‌کمیک» (Webcomics) آغاز کرده‌اند به‌صورت رایگان قابل خواندن هستند. خب، حالا اگر حوصله‌تان در خانه سر رفته و قصد دارید از وقت خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که معرفی 10 کمیک مستقل را در ادامه مطلب از دست ندهید.

!Check, Please

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

اگر طی هشت سال اخیر هرازگاهی به Tumblr سر زده باشید، احتمالا تصاویری از این کمیک دیده‌اید. این سری، داستان شخصیتی به نام «اریک بیتل» (Eric Bittle) را بازگو می‌کند که در گذشته به انجام ورزش پاتیناژ مشغول بوده و اکنون به عنوان تازه‌کاری به تیم هاکی کالج‌اش ملحق شده است. داستان اثر در قالب چند Vlog که در زمان حقیقی اتفاق می‌دهد، پیش می‌رود و اتفاقات مربوط به اریک و دوستانش را به نمایش می‌گذارد.

ساختهِ Ngozi Ukazu در نسخه‌های فیزیکی نیز منتشر شده است، اما در آغاز و در سال 2013 به صورت وب‌کمیک آغاز به کار کرده بود و همین امر باعث شد که روایت‌اش در پلتفرم‌هایی همچون Tumblr و Twitter رونق بگیرد. پس اگر به فکر تجربه‌ی داستانی خالص و ورزشی هستید، خواندن !Check, Please گزینه خوبی است.

Coffin Bound

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

کمیک Coffin Bound درباره زن جوانی به اسم «ایزی» (Izzy) است که بعد از مورد هدف ‌قرار گرفتن توسط قاتلی حرفه‌ای، مجبور می‌شود با کمک گرفتن از شخصیت‌هایی خوفناک، به گذشته خود رجوع کند تا تمام آثار به‌جامانده از خود را از بین برده تا که این شخصی که به دنبال اوست، از تغییر زندگی قبلی او ناکام بماند. با اینکه تنها چند چاپ از این اثر منتشر شده است، Coffin Bound یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین کمیک‌هایی‌ست که با قرض گرفتن از ژانرهایی چون «پانک راک» و «گرایندهَوس» به زیبایی درمورد موضوعاتی همچون میراث و تلاش برای بقا صحبت می‌کند که همه این‌ها را مدیون «دن واترز» (Dan Watters) و «دنی کرفت» (Dani Craft) هستیم.

Crowded

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

اگر حال و حوصله‌ی تجربه‌ کردنِ داستانی دیگر با مضمون قاتل‌ها را دارید، شدیدا به شما پیشنهاد می‌کنیم که کمیک Crowded را در اولین فرصت بخوانید. داستان این کمیک در بُعدی دیگر از دنیای حال حاضر خودمان اتفاق می‌افتد که ترور اشخاص به واسطه‌ی حمایت مالی مردم در برنامه‌ای به نام Reapr انجام می‌شود. داستان، زمانی جالب می‌شود که «چارلی اِلیسِن»  (Charlie Ellison) به عنوان زنی جوان و معمولی، از مبلغ هنگفتی که برای سر او در نظر گرفته‌اند، باخبر می‌شود. چارلی با بادیگاردی به نام «ویتا» هم‌تیم می‌شود که کمترین ریت را در برنامه Dfend دارد و در این میان سگ بامزه‌ی به آن‌ها ملحق می‌شود تا با کمک یکدیگر سرچشمه‌ی تمام اتفاقاتی که قرار به مرگ چارلی منجر شود را پیدا کنند.

«کریستوفر سبلا»، «رو استاین» و «تد برنت» مجموعه‌ای اکشن همراه با اتفاقات خنده‌دار را خلق کرده‌اند که روابط میان افراد را به طرز عجیب و جالبی روایت می‌کند.

Hark! A Vagrant

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

بدون شک «کیت بیتِن» (Kate Beaton) یکی از بهترین کارتونیست‌هایی است که در دهه اخیر ظهور پیدا کرده و کمیک Hark! A Vagrant به زیبایی تمام توانایی او را به رخ می‌کشد. این وب‌کمیک باقدمت، همه چیز از جمله تاریخ گذشته تا کاور کتاب‌های «ننسی درو» (Nancy Drew) را با لحنی بذله‌گویانه مورد انتقاد قرار داده است. گفتنی‌ست که شما می‌توانید از هر نقطه که دوست دارید به دنیای Hark! A Vagrant ملحق شوید و از فرمت کوتاه و عالی داستانگویی آن لذت ببرید.

iZombie

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

کمیک iZombie را می‌توان به عنوان اثری همه‌چیز تمام و خلاقانه شناخت. این سری قسمتی از لیبِل قدیمی کمپانی «دی سی» با نام «ورتیگو» (Vertigo) بود که از سال 2010 تا 2012 داستانِ دختری به نام «گوئن دیلِن» (Gwen Dylan) از شهر اُرگِن را روایت می‌کند که به زامبی تبدیل شده است و مجبور است برای سیر نگه‌ داشتنِ اشتهایش شبانه با نبش قبر کردن و خوردن مغزِ اجساد به خاطرات آن‌ها دسترسی پیدا کند.

گفتنی‌ست که این کمیک با اقتباس ویدیویی‌اش یعنی سریال iZombie که ساخت شبکه‌ی CW است، تفاوت بسیاری دارد. به‌علاوه، کمتر کمیکی را پیدا خواهید کرد که روحی از دهه 60 میلادی و یک were-terrier که ترکیبی از سگ تریر و گرگینه است در آن ایفای نقش کند.

Lady Killer

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

یکی دیگر از آثار باارزشی که نقش اولش را شخصیتی مونث بازی می‌کند، کمیک Lady Killer از «جوئل جونز» (Joelle Jones) است. این سری که در دو جلد منتشر شده، سرگذشتِ «جوزی شولر» (Josie Schuller)، زنی به ظاهر خانه‌دار را روایت می‌کند که در واقع قاتلی قراردادی است. داستان زمانی گیرا می‌شود که تاروپود دو قطب کاملا متفاوت زندگی‌اش در هم تنیده می‌شوند.

اگر مجموعه کمیک‌های اخیر Catwoman از خانم جونز را دنبال کرده باشید، قطعا با خواندن Lady Killer از لذت بیشتری برخوردار خواهید شد.

On a Sunbeam

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

«تیلی والدن» (Tillie Walden) هم یکی دیگر از آرتیست‌هایی‌ است که همواره آثاری فوق‌العاده از خود منتشر کرده است و بدون شک کمیک On a Sunbeam در این دسته قرار می‌گیرد. این مجموعه در ابتدا به عنوان وب‌کمیک انتشار پیدا کرد و داستان «میا» (Mia) را دنبال می‌کند که به عنوان جزئی از یکی تیم، وظیفه‌ی تغییر ساختار موجود در فضا را دارد. با پیشرفت داستان، درمی‌یابیم که او و دوستانش باید با شکست‌هایشان کنار بیایند. این کمیک به شدت دارای حسی عجیب و جالب بوده و طراحی آن دقیقا نشان از همین ویژگی خاصش دارد.

Nancy

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

با اینکه Nancy از دهه 30 میلادی به عنوان یکی شاخصه‌های دنیای کمیک شناخته شده است، نسخه‌ی «الویا جیمز» (Olivia Jaimes) این اثر را به پدیده‌ای بسیار جذاب تبدیل کرده است. جیمز اولین نویسنده زنی‌ است که بر روی Nancy کار کرده و باید گفت که او به خوبی توانسته ویژگی‌هایی کاملا مدرن به این شخصیت طعنه‌آمیز اضافه کند، خصوصیاتی که کسی فکرش را نمی‌کرد بتواند موفق ظاهر شوند. لازم به ذکر است که 9 ماه اول از فعالیت هنریِ جیمز بصورت نسخه‌ی «هاردکاور» جمع‌آوری شده است، اما فعالیت اخیر 2 ساله‌اش را می‌توانید به‌صورت رایگان در GoComics مشاهده کنید. پس بهتر است که خودتان را برای لحظلات دلچسب Nancy آماده کنید.

Motor Crush

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

«بِرندِن فلِچر»، «کمِران استوارت» و «بَبز تار» بعد از تغییر مسیر و هدایتِ کمیک Batgirl به سوی افقی تازه، انرژی خود را متمرکز کردند تا حاصلش تولید اثر Motor Crush شود. این سری هدفش نمایش داستان شخصیتی به نام «دامینو سویفت» (Domino swift) است که موتورسواری حرفه‌ای بوده و با شرکت کردن در مسابقات مخفی زیرزمینی سعی دارد تا با برنده‌ شدن به مواد مخدری با اسم «کراش» (Crush) دست پیدا کند.

Motor Crush پر از لحظلات اکشن و قدرتمند و تصاویر دیدنی‌ست که در حین حال داستانی غمگین از هویت و خانواده را به نمایش می‌گذارد. با اینکه تاکنون دو جلد از آن عرضه شده است، یقینا خواندنش خالی از لطف نیست.

Tank Girl

10 کمیک مستقلی که می‌توان در دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا خواند

این مجموعه پساآخرالزمانی به داستان «ربکا باک» (Rebecca Buck) و کانگوروای جهش‌یافه با نام «بوگا» پرداخته است که با یک تانک واقعی سفر می‌کنند. راستش از هر کجای سری وارد دنیای ربکا و بوگا شوید، با داستانی پانک‌گونه روبه‌رو می‌شوید که در آن ارزش چندانی برای جان افراد قائل نمی‌شوند. شاید با خواندن ماجراجویی‌های Tank Girl بتوان تا حدودی با وضعیت فعلی و بهم ریخته‌ی دنیا احساس غریبی نکرد.

در آخر، به‌نظرتان با کدام یک از آثار معرفی‌شده احساس نزدیکی خواهید کرد؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Comicbook

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.