مصاحبه: زک اسنایدر از پایان سه‌گانه Justice League می‌گوید؛ ایده ساختن فیلم «اتم»

مصاحبه: زک اسنایدر از پایان سه‌گانه Justice League می‌گوید؛ ایده ساختن فیلم «اتم»

یکی از مهم‌ترین مسائلی که الان ذهن طرفداران اسنایدر و Justice League را به خود مشغول کرده، ادامه پیدا کردن و نحوه‌ی پایان‌بندی آن است. در ادامه با مصاحبه زک اسنایدر و پایان سه‌گانه Justice League همراه کافه کمیک باشید.

این هفته، هفته‌ی عجیبی است برای زک اسنایدر (Zack Snyder) بودن. تقریباً ۴ سال پیش بود که خبر جدا شدن اسنایدر از ساخت فیلم Justice League پخش شد. فیلمی که فیلمبرداری و ساخت آن به پایان رسیده بود و قرار بود با دو قسمت دیگر ادامه یابد. اما بعد از اسنایدر، جاس ویدن بود که کارگردانی را برعهده گرفت و بخش‌های بسیاری از آن را مجدداً فیلمبرداری کرد؛ اما نهایتاً این نسخه اکرانی فیلم توسط طرفداران و منتقدین بشدت مورد حمله قرار گرفت. بعد از این داستان بود که کمپین‌هایی شکل گرفت مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی فیلم، که بالاخره بعد از ۴ سال، در ۲۸ اسفند نسخه اصلی فیلم که اکثراً آن را با نام Snyder Cut می‌شناسند، اکران شد و نه تنها نظر طرفداران را بشدت جلب کرد، بلکه از طرف منتقدین نیز نمرات قابل قبولی دریافت کرد. اسنایدر درباره‌ی این ماجرا گفت: «خیلی داستان دیوانه‌باری بود. سخت و احساسی بود. ولی خوشحالم که فیلم بالاخره بیرون اومد. (جریان اکران فیلم) یه جریان التیام‌بخش بود، به‌خصوص این هفته که اوج کار بود». تفاوت‌های بسیار زیادی بین این دو نسخه از فیلم و تکرار آن‌ها وجود دارد. نسخه‌ی اسنایدر نه تنها شامل ملاقاتی بین لکس لوثر (Lex Luthor) و دث استروک (Death Stroke) می‌شود، بلکه در پایان فیلم شاهد سکانسِ معروف کابوس‌های بتمن و جهان پسا آخرالزمانی و ملاقاتی بسیار جالب بین بتمن (Batman) و جوکر (Joker) هستیم. همچنین بعد از این سکانس کابوس، برای اولین بار می‌توانیم ملاقات بروس وین با مارشن من‌هانتر (Martian Manhunter) را ببینیم. در ادامه به سراغ مصابه اسنایدر با رسانه‌ی Entertainment Weekly می‌رویم که در آن زک اسنایدر از پایان سه‌گانه Justice League صحبت شده.

زک اسنایدر و پایان سه‌گانه Justice League

 

خبرنگار: «این نسخه از Justice League در اصل سه دنباله داشت. در ابتدا چطور دوست داشتید به پایان برسد؟»

اسنایدر: «در ابتدا قرار بود دقیقاً پایان‌بندی توی همون خونه‌ی شیشه‌ای با بروس باشه؛ اما شخصیتی که بروس باهاش صحبت می‌کرد، مارشن من‌هانتر نبود؛ یکی دیگه بود که اینجا نمی‌گم کی، اما دیالوگ‌ها دقیقاً همونایی هستن که شنیدین، مبنی بر اینکه “یک جنگ تو راهه و منم می‌خوام عضو لیگ بشم”. اما نه با من‌هانتر».

خبرنگار: «سکانس کابوس‌های آخرالزمانی کاملاً جدید بودن. چه حسی داشت؟ شما با تعداد زیادی از عوامل فیلم دوباره همراه شدید و همچنین جوکر و دث استروک رو روی صحنه آوردین».

اسنایدر: «من برای چیزهای دیوانه کننده‌ی بیشتری آماده بودم، اما به جاش همه می‌دونستن که چیکار باید کنن؛ همه توی این جهان (جهان آخرالزمانی) خیلی راحت بودن. مثل این بودش که برگردیم به چیزی که همه باهاش یجورایی آشنایی دارن و می‌دونن که باید چیکار کنن. بخاطر همین روند ساخت‌اش هم راحت و باحال بود. همیشه برنامه‌ی ما این بود که قسمت‌های بعدی فیلم درباره‌ی سقوط زمین و چگونگی درست کردن اوضاع باشه. ایده‌ی اصلی این بود که دارک‌ساید به زمین حمله می‌کنه، لوئیس لین باردار رو می‌کشه و این اتفاق سوپرمن رو به هزارتویی از غم و اندوه وارد می‌کنه که باعث میشه دارک‌ساید با استفاده از Anti-Life equation و غمِ سوپرمن، اون رو تحت کنترل خودش بگیره و این بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دلیل برای سقوط زمین میشه. در ادامه در اون جهان نابودی شده‌ی آخرالزمانی، فلش به گذشته برمی‌گرده و با اخطاری که بتمن می‌ده، باعث میشه بتمن خودش رو برای لوئیس فدا کنه و مانع مرگ‌اش بشه؛ نهایتاً هم امکان این بوجود میاد که سوپرمن با دارک‌ساید مبارزه کنه. اینا قطعات اصلی این بازی بودن. آرک داستانی این ۵ فیلم با نبردی حماسی برای زمین بالاخره به پایان می‌رسید. این خواسته‌ی طرفداراها که ما نسخه خود اسنایدر رو می‌خوایم و کارت رو بکن، جوابش اینه. این نهایت کاری بود که من می‌خواستم انجام بدم. علاوه بر این به‌نظرم بی‌ادبی بود که من کارم رو با دی سی تموم کنم، بدون اینکه ملاقاتی بین بتمن و جوکر ترتیب بدم. نباید میذاشتم چنین اتفاقی بیفته. آخرشم باحال بود».

زک اسنایدر و پایان سه‌گانه Justice League

خبرنگار: «چی میشه که دث استروک به‌طور ناگهانی از دشمن بتمن، تبدیل به متحد اون توی جهان آخرالزمانی میشه؟»

اسنایدر: «خب… دث استروک در اصل دشمن اصلیِ فیلم Batman با بازی و کارگردانیِ خود بن افلک بود. من جو (بازیگر دث استروک) رو دوست دارم. به‌خاطر همین از شانس همکاری باهاش غافل نمیشم. جو در اصل ستاره‌ی اصلی پیش‌درآمد Army of Dead هست، منم بهش گفتم که جو، نظرت چیه که دث استروک هم باهاشون توی جهان آخرالزمانی باشه؟ یه اتفاقی می‌اُفته و الان بتمن و دث استروک باهم رفیق میشن! اونم برگشت گفت که عالیه! خب دیگه، آره. تجربه‌ی باحالی بود».

خبرنگار: «فکر کنم مشخص‌ هست که ما قرار بود بیشتر از مارشن من‌هانتر توی قسمت‌های بعدی ببینیم؟»

اسنایدر: «اوه آره. اون شخصیت خیلی قدرتمندی هست و ما امید این رو هم داشتیم که حتی فانوس سبز خودش رو نشون بده و نه تنها اون بلکه تعداد خیلی زیادی از شخصیت‌های دی سی (آدم بدهاشون) رو می‌تونستیم داشته باشیم. دارک‌ساید کلی از شخصیت‌های منفی رو با خودش همراه می‌کرد و به زمین میاورد تا کنارش بجنگن».

خبرنگار: «و اینکه تو برنامه‌ای برای رایان چویی (Ryan Choi) داشتی؟ (شخصیت اتم)؟»

اسنایدر: «آره. داشتم وارنر رو هل می‌دادم تا فیلم اتم رو باهاش توی چین بسازن؛ یک فیلم ابرقهرمانی با بازیگران کاملا چینی، هدفم این بود».

زک اسنایدر و پایان سه‌گانه Justice League

این بود مصاحبه زک اسنایدر درباره پایان سه‌گانه Justice League و تمام ایده‌هایی که برای ساخت این فیلم‌ها داشت. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و مثل همیشه منتظر خواندن نظرات‌تان هستیم.

برای دنبال کردن آخرین اخبار و مقالات کمیک همراه کافه کمیک باشید.

 

منبع: Entertainment weekly

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.