تریلر اول Venom: Let There Be Carnage به وعده‌ی نسخه اول آن پایبند است

تریلر اول Venom: Let There Be Carnage به وعده‌ی نسخه اول آن پایبند است

تریلر اول Venom: Let There Be Carnage خبر از همان محتوای دیوانه‌وار و کمدی قسمت اول را می‌دهد. با کافه کمیک در ادامه همراه باشید.

اولین تریلر Venom: Let There Be Carnage به تازگی توسط سونی (Sony) منتشر شد و نسبت به نسخه اول، خبر از فیلمی به مراتب کمدی‌تر، دیوانه‌وارتر و ترسناک‌تر از قسمت اول را می‌دهد. شخصیت ادی براک (Eddie Brock) با بازی تام هاردی (Tom Hardy) به همراه نیمه‌ی سیمبیوتی خود یعنی ونوم (Venom) به پرده‌ی نقره‌ای سینما، با دومین نسخه از فیلم مخصوص خود برگشته‌اند. جدیدترین قسمت ونوم همانطور که در پایان قسمت اول آن مشاهده کردیم، به وعده‌ی خود مبنی بر رویارویی ادی براک\ونوم و شرور اصلی داستان یعنی کلتوس کسدی (Cletus Kasady) عمل کرده. کلتوس در اصل همان قاتل سریالی هست که در ادامه فیلم به میزبان جدیدترین سیمبیوت داستان، کارنیج (Carnage)، تبدیل می‌شود. تریلر اول فیلم نه تنها تولد کارنیج را به تصویر می‌کشد، بلکه نسخه‌ای جدیدتری از رابطه‌ی روزمره ادی و ونوم را به ما نشان می‌دهد.

 

ونوم در سال ۲۰۱۸، به هنگام اکران خود، با انتقادات ضد و نقیض زیادی روبه‌رو شد. از طرفی این فیلم تبدیل به یکی از فیلم‌های محبوب طرفداران کمیک بوکی شده، و از طرفی دیگر بشدت توسط برخی از منتقدین مورد سرزنش قرار گرفت. اختلاف تا به این حد هست که نمره‌ی ۲۹ توسط منتقدین در سایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) به آن داده شده، اما نمره‌ی نهایی مخاطبین به آن، ۸۹ هست.

درست زمانی که منتقدین بر این باور بودند که فیلم تلفیقی نامنظم از یک اثر در ژانر ابرقهرمانی، علمی-تخیلی، ترسناک و خیلی چیزهای دیگر بوده، مخاطبین بر این باور بودند که ونوم برای اولین بار، بواسطه‌ی فیلم خاص خود، به یک شخصیت زنده تبدیل شد. تلاش فیلم برای پایبندی‌اش به محتوای تاریک یا به اصطلاح Dark خود و در عین حال محفوظ نگه داشتن عناصر دلقک مانند و مسخره‌ی شخصیت ونوم، باعث تبدیل شدنش به یک هیولای فضایی بی‌مانند شده؛ البته در این بین خطر غیرواقعی شدن وحشی‌گری هیولای فضایی ما، ونوم، وجود داشت. وحشی‌گیری‌ای که او را به یکی از دشمنان منحصر به فرد مردعنکبوتی (Spider-Man) تبدیل می‌کند.

Venom: Let There Be Carnage

اولین برخورد ونوم و ادی در قسمت اول، که خبر از ونومی متفاوت از آنچه پیشتر دیدیم را می‌دهد.

 

تریلر با آشپزی کردن ونوم و همخوانی او با موسیقی درحال پخش شروع می‌شود؛ ادی را مشاهده می‌کنیم که در بین تمام شلوغ‌ کاری‌های دوست جدیدش، برای آماده کردن صبحانه قرار دارد و در این میان نمایی از مهم‌ترین قانون آن دو به ما نشان داده می‌شود:

«قانون شماره یک؛ آدم‌خواری ممنوع‌ئه».

در ادامه با ورود ادی و ونوم به همان فروشگاه قسمت اول همراه هستیم و متوجه می‌شویم که خانم چن (Chen) به اندازه‌ی ادی با ونوم آشنایی دارد و او را می‌شناسد. تماشا کردن یک ماشین متحرک قاتل مانند ونوم که برای کارهای روزمره‌ی میزبان خود با او همراه هست، شاید مسخره باشد، اما خبر از وجود قلب، پشت چهره‌ی ترسناک ونوم را می‌دهد و این چیز تازه‌ای هست. دقیقا از همین نقطه‌ی فیلم به بعد هست که فیلم به آهستگی تاریک و تاریک‌تر می‌شود و در ادامه سلول کلتوس و سپس فرآیند اعدام ناموفق او را شاهد هستیم. اعدامی که برای هرکسی می‌توانست مرگبار باشد، اما به لطف ورود کارنیج به بدن این قاتل سریالی محکوم به اعدام، چنین اتفاقی نمی‌افتد. سرانجام در پایان تریلر، شاهد یک نمای کامل از کارنیج و اقتباس کمیک بوکی درخشان و ترسناک او هستیم.

تریلر به ما نشان می‌دهد که فیلم خط میانه‌ای را بین وقت گذراندن در ذهن یک قاتل سریالی بیمار، و تخریب‌های یک سیمبیوت قدرتمند نگه می‌دارد و از هر دو شخصیت و ترکیب آن دو، چیزی که باید را برایمان نمایانگر می‌کند. شدت دیوانگی و روان مریض کسدی، باعث می‌شود تا هیجان تماشای یکی از دیوانه‌ترین شرورهای دنیای کمیک بوکی، کارنیج، به مراتب بیشتر شود. ونوم شخصیتی شدیدا دوگانه دارد. یک محافظ مرگبار. یک قاتل و درعین حال دلقک. یک هیولای فضایی و یک موجود کاملا عادی. زندگی بخشیدن به او درون یک فیلم، نیازمند کار روی تمام این جنبه‌های مختلف و همچنین روبه رویی با هرج و مرج ناشی از ایجاد تعادل بین آن‌ها بوده. قسمت اول به‌عنوان فیلمی مستقل برای شخصیت، ارتباط خوبی را با طرفداران شخصیت برقرار کرد، چراکه نشان داد درخواست آنان از شخصیت محبوب‌شان را می‌فهمد.

Venom: Let There Be Carnage

روبه رو شدن ونوم با سیمبیوتی روانی، شاید جذاب‌ترین مبارزه‌ای باشد که قرار هست از او ببینیم.

 

ونوم به‌عنوان شخصیتی ترسناک از گوشه کنارهای جهان مارول (Marvel) عرض اندامی می‌کند و دقیقا در همان‌جا، انگل فضایی مغزخوار ما، با بدن هالک (Hulk) مانند خود، تبدیل به موجودی دوگانه می‌شود. هیولایی که مانند یک چسب عمل می‌کند و جنبه‌های کمدی و بی‌رحمی ترسناک خود را به یکدیگر پیوند می‌زند. فیلم Venom: Let There Be Carnage با وارد کردن تمام دیوانگی‌های خارج از کمیک شخصیت و با پس زدن تمام چیزهایی که درباره‌ی او در کمیک‌ها ذکر شده، بنظر می‌رسد که قرار هست به موفقیتی بزرگ‌تر از نسخه‌ی قبلی خود دست پیدا کند.

نظرتان درباره‌ی تریلر اول و بیشتر شدن طنز رابطه‌ی ادی و ونوم چیست؟ از ظاهر کارنیج راضی بودید؟ برایمان بنویسید.

برای آخرین اخبار کمیک بوکی با کافه کمیک همراه باشید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.