10 تن از قهرمانان عضو هایدرا که به هویت خود پشت کردند

اکثر قهرمانان انسان‌هایی شبیه به ما هستند. شاید همین مورد باعث شده که با آن‌ها ارتباط بهتری برقرار کنیم. اما قهرمانان هم مانند ما می‌توانند دچار لغزش شوند. در این مقاله به سراغ ده مورد از قهرمانان عضو هایدرا می‌رویم. در ادامه با کافه کمیک همراه باشید.

هایدرا شاید شرور­ترین سازمان کمیک­‌های مارول باشد و به کمک مکعب کیهانی، قادر به نفوذ در شیلد، دولت ایالات متحده و حتی خود کاپیتان آمریکا بودند. این اتفاق در رویداد امپراطوری مخفی در سال 2017 به اوج خود رسید. جایی که استیو راجرز فرماندهی ارشد هایدرا را برعهده گرفت، دولت ایالات متحده را به سلطه­‌ی خود درآورد و تعدادی از انتقام­جویان را منعقد کرد که به او بپیوندند.

تعداد انتقام­‌جویان که در این قضیه کنار کاپیتان آمریکا بودند حیرت­‌انگیز بود، کمترین چیزی که می‌توان گفت این هست که تعدادی از آن‌ها اعضای قدرتمند تیم بودند.

زن عنکبوتی (Spider-Woman)

یکی از اولین قهرمانان عضو هایدرا در واقع هیچ ارتباطی با امپراطوری مخفی­‌ای که قبلا گفتیم نداشت. جسیکا درو خیلی زود یعنی در اوایل زندگی­‌اش به هایدرا وارد شد. بعد از اینکه قدرت­‌های او از طرف پدرش به او رسید و او به تکاملی بالا در کوه وانداگور رسید. جسیکا وانداگور را در زمان نوجوانی ترک و توسط هایدرا پیدا شد. آن‌­ها به او جایگاهی مقدس، تمرینات فیزیکی و دروغی درباره­‌ی مبارزه علیه شرکت‌­های بزرگ شیطانی در سراسر جهان دادند.

 

زورن (Xorn)

قهرمانان عضو هایدرا

زورن یک شخصیت مرموز و معمایی هست که در شرایط مختلفی عضو مردان ایکس بود و رابطه­‌ی خوبی با مگنتو و اما فراست داشت.

همین امر باعث شد تا او به عنوان رهبر نیو­تیان (New Tian) انتخاب شود، دولت جهش یافته­‌هایی که به‌­صورت موقت با هایدرا در زمان امپراطوری مخفی متحد بود. زمانی که موتور خورشیدی زورن حاکم عمومی نیو­تیان بود، او به­‌طور حقیقی کنترل کشور را در دست نداشت.

 

اما فراست (Emma Frost)

قهرمانان عضو هایدرا

اما فراست حاکم حقیقی نیو­تیان بود،حتی اگر طبق دستورات استیو راجرز عمل می­کرد. فراست واسطه‌ی قدرتمندی بود که زورن را برای راجرز کنترل می­‌کرد.

درحالی که فراست سابقه­‌ی طولانی­‌ای در دلالی قدرت خود محورانه دارد، ظاهرا برای حفظ احساس صلح بین نیوتیان و هایدرا تلاش می‌­کرد. اما این تلاش فایده‌­­ای نداشت و در زمان مقرر نیو­تیان را برای مبارزه با هایدرا رهبری کرد.

 

ولورین (Wolverine)

قهرمانان عضو هایدرا

ولورین هم در­واقع ارتباطی با امپراطوری مخفی ندارد. در طول داستان دشمن دولت و در عنوان ولورین شوالیه­‌ی مارول(Marvel Knights Wolverine)، لوگان توسط گورگن در راستای کار کردن برای هایدرا شستشوی مغزی شد. در این زمان هایدرا، A.I.M و The Hand با هم­دیگر در تلاش بودند تا قدرت را در ایالات متحده به­‌دست گیرند.

در طول این زمان ولورین به جنگ شیلد، الکترا، دردویل، چهار شگفت­‌انگیز و حتی دوستانش در مردان ایکس هم رفت. ولورین نورث­‌استار (از اعضای مردان ایکس) را کشت و کمک کرد الکترا را دستگیر و ذهن او را توسط Hand دوباره برنامه‌­ریزی کنند. سرانجام کاپیتان آمریکا ولورین را رام و او را از دست شستشو‌ی مغزی هایدرا آزاد کرد.

 

ویژن (Vision)

قهرمانان عضو هایدرا

ویژن در میان قهرمانان عضو هایدرا بود که توسط آن‌ها در طول داستان امپراطوری مخفی شستشوی مغزی شدند. آرنیم زولا یک ویروس AI(هوش مصنوعی) ساخت که با آن بتواند ویژن را آلوده کند و زمانی که انتقام‌­جویان در ابتدا به حمله­‌ی هایدرا پاسخ دادند به قهرمان تزریق شد. او دیگر قادر به کنترل خود نبود و خودش را با کاپیتان آمریکا و هایدرا متحد کرد.

 

مگنتو (Magneto)

قهرمانان عضو هایدرا

مگنتو با هایدرا همکاری داشت چون فکر می‌کرد این بهترین کار برای گونه­‌ی جهش­‌یافته هست. قبل از این‌که کاپیتان آمریکا حمله­‌ی هایدرا به ایالات متحده را آغاز کند، او با مگنتو تماس گرفت و به او قول داد که بعد از پیروزی هایدرا یک ملت جهش یافته در ساحل غربی را در اختیار او قرار دهد. اریک گروه مردان ایکس خود را رهبری می‌­کند و معامه را می­‌پذیرد تا این رهبری باعث به­‌وجود آمدن نیو­تیان شود.

مگنتو راضی به همکاری با نازی‌­ها شد در حالی­که خودش یکی از بازماندگان هولوکاست بود. این اتفاق بیشتر از آن‌چه به نظر می‌رسید ناامید­کننده بود. اما وقتی که آن‌­ها به نیو­تیان خیانت کردند او مسئولیت این اتهام را برعهده‌ی هایدرا گذاشت. در یکی از خاطره­‌انگیز­ترین لحظه­‌ها در امپراطوری مخفی، مگنتو کمک کرد تا هایدرا در واشنگتن سرنگون شود.

 

ثور اودین­سان (Thor Odinson)

قهرمانان عضو هایدرا

ثور اودین­سان بعد از آن‌که نتوانست میولنیر را بلند کند، یکی دیگر از قهرمانان عضو هایدرا شد. او حتی بهانه­‌ی شستشوی مغزی­‌ای که ویژن داشت را هم نداشت. از طرف دیگر به اودین­سان قول داده بودند که کاپیتان آمریکا جین فاستر را که در آن زمان لقب هویت و پتک ثور را در اختیار داشت از بعد موازی آزاد کند. اعتماد ذاتی اودین­سان به استیو راجرز مطمئنا نقش مهمی را در این قضیه بازی کرد اما مردم دوست دارند فکر کنند وقتی اودین­سان ظلم و ستم را می­‌بیند آن­‌را بتواند تشخیص دهد.

 

هالک (Hulk)

قهرمانان عضو هایدرا

از لحاظ فنی هالک شگفت‌­انگیز در زمان امپراطوری مخفی مرده بود. او درواقع توسط هاک­آی و یک تیر از جنس گاما کشته شد. با این حال هایدرا راهی پیدا کرد تا او را به­‌طور موقت زنده کند و پایگاه مقاومت زیرزمینی که در نزدیکی لاس‌وگاس بود رها کند. آن‌­ها هالک را مثل یک بمب روی پایگاه مخفی انداختند و در پایان پایگاه و همین‌طور لاس­‌وگاس با خاک یکسان شدند.

 

اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)

قدرت دستکاری واقعیت اسکارلت ویچ می­‌توانست بزرگ­ترین تهدید نقشه­‌ی هایدرا برای تصاحب ایالات متحده باشد، و به همین دلیل او در بین اولین کسانی بود که در جریان حمله­‌ی هایدرا رام شد. استیو راجرز با در اختیار داشتن خدای آشوب، چتون، کنترل واندا را در دست گرفت. این کار قدرت‌های اسکارلت ویچ را از کار انداخت و چتون نیز به گروه انتقام­‌جویان هایدرا پیوست.

 

کاپیتان آمریکا (Captain America)

قهرمانان عضو هایدرا

با این حال در پایان کاپیتان آمریکا به تنهایی ثابت کرد که ارزشمند­ترین دارایی هایدرا در طول امپراطوری مخفی بود. او با تحت فشار قرار دادن سازمان آن را بیش از جمجمه‌­ی سرخ(Red Skull)، بارون زیمو و یا بارون استروکر به سلطه­‌ی جهانی نزدیک کرد.

او کمک کرد تا هایدرا ایالات متحده­‌ی آمریکا را تصاحب کند، تعدادی از انتقام‌­جویان را عضو خود کرده و همچنین کمک کرد تا مردم را متقاعد کنند که همه‌ی این­ اتفاقات نیت خوبی دارد. از لحاظ قدرت، استیو راجرز در بیشتر این مدت دارای یک مکعب کیهانی نیز بود. در حالی که در آن زمان استیو راجرز در واقع یک شرور برای تمامی هدف­‌های کاپیتان آمریکا بود.

نظر شما چیست؟ قهرمانان دیگری را می‌شناسید که عضو هایدرا بودند؟ خبیث شدن قهرمانان تابحال برایتان قابل درک بوده؟ با ما در میان بگذارید.

برای آخرین مقالات کمیک بوکی، با کافه کمیک همراه باشید.

 

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. پینگ بک: کسانی که سپر کاپیتان آمریکا را در دست گرفتند؛ از بدترین تا بهترین | کافه کمیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.