• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • فیلم های لوکی در دنیای سینمایی مارول که این شخصیت در آن‌ها حضور دارد

فیلم های لوکی در دنیای سینمایی مارول که این شخصیت در آن‌ها حضور دارد

یکی از بهترین شخصیت‌های مارول بدون شک لوکی بوده که در فیلم‌های اونجرز هم حضور داشته است. با کافه کمیک همراه باشید تا در این مطلب به سراغ فیلم های لوکی در دنیای سینمایی مارول برویم.

لوکی یک آنتاگونیست(شخصیت منفی) است که او را در ابتدا به عنوان برادر ثور می‌شناختیم. این شخصیت در طی سال‌ها حضور در دنیای مارول، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

اخیرا سریال اختصاصی لوکی(Loki) از شبکه دیزنی‌پلاس پخش می‌شود و اگر قصد دارید قبل از سریال، فیلم‌هایی که لوکی در آن‌ها حضور داشته را ببینید جای درستی آمده‌اید و می‌توانید فیلم های لوکی در دنیای سینمایی مارول را از ابتدا پیدا کنید.

6. ثور جایی بود که داستان لوکی از آن شروع شد

فیلم Thor

فیلم Thor

 

از اولین فیلم های لوکی در دنیای مارول، با فیلم ثور محصول سال 2011 رقم خورد. پدر ثور، اودین طی جنگی که با غول‌های یخی دارد یک پسر بچه پیدا می‌کند. آن پسر بچه که لوکی نامیده می‌شود، به ازگارد آورده شده و به همراه ثور بزرگ می‌شود.

لوکی در حین بزرگ شدن دائما زیر سایه ثور قرار می‌گرفته و به همین دلیل کینه‌ای عجیب از او به دل دارد. در داستان ثور محصول سال 2011، ثور به خاطر اشتباهی که مرتکب می‌شود به زمین تعبید شده و لوکی با از بین رفتن جایگاه برادرش، نقشه‌ی بزرگی را در سر می‌پرواند.

با تماشای فیلم Thor یک پیش زمینه کلی از داستان دو برادر لوکی و ثور پیدا خواهید کرد.

5. لوکی با ثور، هالک، کاپیتان آمریکا، مرد آهنی و دیگر ابرقهرمانان در انتقام جویان (اونجرز) مبارزه می‌کند

لوکی در فیلم اونجرز 2012

لوکی در فیلم اونجرز 2012

 

اولین مبارزه حقیقی لوکی با اونجرز در سال 2012 و در فیلم اونجرز شکل گرفت. در این فیلم لوکی باید در مقابل هالک، کاپیتان آمریکا، مرد آهنی، ثور و … می‌جنگید. ثور خدای شرارت را به آزگارد برگرداند اما این تازه شروع داستان‌های بعدی دنیای مارول بود.

4. لوکی Thor: The Dark World به آنچه می‌خواست، رسید

شخصیت لوکی در Thor: The Dark World

شخصیت لوکی در Thor: The Dark World

 

یک سال پس از پخش فیلم اونجرز 2012، فیلم بعدی ثور تحت عنوان Thor: The Dark World منتشر شد. این فیلم ادامه‌ای بر فیلم اونجرز بود و لوکی در ابتدای آن هنوز هم در ازگارد زندانی است تا مجازات کارهای بد خود را دریافت کند.

فیلم ثور 2013 نقدهای مختلفی دریافت کرد اما افراد زیادی معتقد بودند لوکی، بیشترین جذابیت را به فیلم هدیه داده است و بازیگر این نقش، به طرز باورنکردنی اثری ماندگار از خود به جای می‌گذارد.

در قسمتی از فیلم اینطور بنظر می‌رسد که لوکی مرده است اما اخر فیلم متوجه می‌شویم که آن شخصی که مرد در اصل یک کلون بوده و لوکی به آنچه در سر داشت، دست پیدا کرد.

3. لوکی و ثور برای مبارزه با خواهر بزرگترشان در Thor: Ragnarok متحد شدند

لوکی در فیلم Thor: Ragnarok

لوکی در فیلم Thor: Ragnarok

 

حکومت لوکی بر ازگارد مدت زیادی دوام نمی‌اورد و ثور در فیلم Thor: Ragnarok متوجه می‌شود که لوکی خود را به جای پدرشان جا زده تا بتواند بر سرزمین حکومت کند. ثور برادر خود را مجبور می‌کند در کنار هم به جستجوی پدر بپردازند. پس از دیدار با اودین متوجه می‌شوند که خواهر آن‌ها قرار است حاکم بعدی ازگارد باشد.

خواهر ثور و لوکی، فردی خشونت طلب است و به همین دلیل از مقام خود خلع شده اما با توجه به فوت اودین، دوباره به جایگاه قدرت برگشته و حاکم ازگارد می‌شود. این فیلم تلاش دو برادر برا مبارزه با خواهرشان را به نمایش می‌گذارد.

2. لوکی در Avengers: Infinity War درگذشت

لوکی در فیلم Avengers: Infinity War

لوکی در فیلم Avengers: Infinity War

 

اونجرز Infinity War در سال 2018 اکران شد و در این فیلم تمام ابرقهرمانان دنیا جمع شدند تا بتوانند با ثانوس مبارزه کنند. لوکی در قسمتی از فیلم تلاش کرد تا ثانوس را بکشد، اما توسط او کشته شد و صحنه مرگ او یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌های دنیای سینمایی مارول بود.

1. لوکی نقش کوچک اما مهمی در Avengers: Endgame داشت

لوکی در فیلم Avengers: Endgame

لوکی در فیلم Avengers: Endgame

 

در فیلم Avengers: Endgame لوکی نقشی کوچک داشت اما همین نقش کوچک پیش زمینه سریال دیزنی‌پلاس شد. این فیلم سال 2019 اکران شد و در آن انتقام جویان پس از پیروزی ثانوس، تلاش کردند مردگان را زنده کنند. با این کار خط زمانی دیگری ایجاد شد که لوکی با کمک مکعب از آنجا فرار کرد. بقیه داستان این فیلم برای نقش لوکی را می‌توانید در سریال لوکی تماشا کنید.

نظر شما چیست؟ آیا لوکی لیاقت ستایش طرفداران با تمامی بدی‌های خود دارد؟ یا فقط بخاطر بازی خیره کننده «تام هیدلستون» است که این شخصیت به محبوبیت رسیده؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فیلم های لوکی در دنیای سینمایی مارول که این شخصیت در آن‌ها حضور دارد
  • نام : لوکی پسر لافی
  • خالق : استن لی، لری لیبر، جک کربی
  • اولین اثر : تاریخی ونوس جلد ۶ام (اوت ۱۹۴۹)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : لوکی اودین سان، خدای شرارت، نگه دارنده سنگ‌های نورون، قدرتمندترین قدرتمندان
  • محل تولد : یوتون‌هایم
  • معروفترین آثار : AVENGERS #1 (1963) FROG THOR: THOR #364-#366 (1986) THOR & LOKI: BLOOD BROTHERS (2011) JOURNEY INTO MYSTERY: FEAR ITSELF (2012) YOUNG AVENGERS: STYLE > SUBSTANCE (2013) LOKI: AGENT OF ASGARD (2014) VOTE LOKI (2016)
  • قابلیت ها : قدرت ابرانسانی در مبارزات، عمر طولانی، جادوگری، ایجاد توهم، نامرئی، پرواز، هیپنوتیزم
  • شغل :
  • حالت های دیگر : Alligator Loki (MCU) President Loki (Comics) King Loki (Comics) Earth-TRN707 Loki (Comics) Lady Loki (Comics) Boastful Loki (MCU) Comic Loki (MCU) Variant Loki (MCU) Sylvie (MCU) Kid Loki (Comics)
  • همکاران: Valkyrie Heimdall Skurge/Executioner Haldier The Other
  • دشمنان: Brunok Thanos Surtur Malekith Kurse HYDRA Avengers