Nightwing مسئولیت بزرگ‌ترین میراث سوپرمن را برعهده می‌گیرد

Superman-Nightwing

در حالی که سوپرمن(Superman) برای خروج از زمین آماده می‌شود، مسئولیت بزرگترین میراث خود را برعهده‌ی نایت‌وینگ(Nightwing) می‌گذارد. با کافه کمیک همراه باشید.

هشدار: این مطلب تا حدی کمیک Nightwing #83 را اسپویل می‌کند

هر دو سوپرمن و نایت‌وینگ با تغییرات چشمگیری در زندگی شخصی خود مواجه شده‌اند. این تغییرات در زندگی قهرمانی آن‌ها نیز تاثیر گذاشته. بطور مثال، قبل‌تر داشتیم که نایت‌وینگ به وجود خواهری ناتنی پی برده که شهردار بلادهیون(Bludhaven) هست. سوپرمن هم متوجه شده برای مبارزه‌ای حماسی به WarWorld برود و خانواده‌اش را ترک کند. این دو قهرمان به مکالمه‌ای کوتاه می‌پردازند و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند. در همین حین، سوپرمن مسئولیت یکی از عزیزترین دارایی‌هایش را به نایت‌وینگ می‌سپارد؛ پسر نوجوانش جان کنت(Jon Kent) یا Man Of Steel جدید زمین.

دیک گریسون(Dick Grayson) اخیرا تغییرات زیادی را در زندگی شخصی خود دیده. از موضوع خواهرش بگذریم، کشته شدن آلفرد توسط Bane از دیگر حوادث قابل توجه هست. مرگ آلفرد منجر به رسیدن ارث زیادی به دیک شده. این ارث عملا از دیک یک میلیاردر ساخته. اکنون نایت‌وینگ ثروتمند‌تر از بتمن هست چرا که بروس وین بخش زیادی از اموال خود را در کراس‌اور “Joker War” از دست داده. در حالی که مردم زیادی در بلادهیون با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند، سوال دیک این هست که آیا یک قهرمان و انسان خوب می‌تواند ثروتمند هم باشد یا نه. برای فهمیدن جواب تصمیم گرفت تا سراغ بهترین قهرمانی که می‌شناسد برود، یعنی سوپرمن!


در همین حین که گفت‌وگو با سوپرمن ادامه پیدا می‌کند، دیک اعتراف می‌کند که سوپرمن بیشتر از بتمن دیدگاه انسانی نسبت به مسائل دارد و این را تحسین می‌کند. در ادامه هم سوپرمن از آلفرد و فداکاری‌هایش برای خانواده‌ی قهرمانش حرف می‌زند. در حالی که سوپرمن برنامه‌های نایت‌وینگ را برای استفاده از ثروت جدیدش تحسین می‌کند، مسئولیت عزیزترین دارایی‌اش را در زمین به دیک می‌سپارد. از آنجایی که قرار هست سوپرمن زمین را برای مدتی ترک کند، مسئولیت‌های پدر بر عهده پسر میفتد و از این بابت نیازمند راهنمایی خواهد بود.

جان کنت که هنوز در روزهای اولیه‌ی پیروی از پدر هست خیلی به خودش مطمئن نیست. او هم مثل نایت‌وینگ دچار سوالات اخلاقی شده. از جمله اینکه با دولتی که از لحاظ اخلاقی تصمیمات مشکوکی می‌گیرد چطور باید برخورد کرد و از دیک هم در این مورد مشاوره گرفته.

سوپرمن در مقایسه با بتمن خشن و بی‌عاطفه شخصیتی گرم‌تر و مشوق‌تری برای دیک در دوران رشد ابرقهرمانی خود بوده. تا آن‌جایی که دیک نام دیگر خود را از برگرفته از افسانه‌ای کریپوتونی که سوپرمن تعریف کرده انتخاب کرد. احترام بین این دو شخصیت هنوز به قوت خود باقیست. نگاهی که دیک به سوپرمن دارد تا حدی مشابه مرد پولادین جوان و نایت‌وینگ هست. با این اوصاف، چه راهنما و پشتیبانی بهتر از دیک گریسون؟

 

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.