۱۰ اختراع تونی استارک که دنیای مارول را تغییر داد

اختراع تونی استارک

تونی نه تنها با قهرمان بودن بلکه با ذهن خلاقش تاثیر قابل ملاحظه ای بر دنیای مارول گذاشت. امروز با هم ۱۰ اختراع تونی استارک که مسیر دنیای مارول را برای همیشه تغییر داد، بررسی می‌کنیم.

اختراعات تونی نقش اساسی در شکل دادن دنیای مارول ایفا کرده‌اند و اکثر این اختراعات مرد اهنی را قدرتمندتر کرده است اما بعضی مواقع با نتایج فاجعه بار همراه بوده‌اند. چه خوب چه بد، این اختراعات تاثیرات زیادی بر روی جامعه گذاشته است.

۱۰- مرد اهنی مارک ۱ (Iron Man Mark 1)

اولین نسخه مرد اهنی نه تنها انقلاب تاکتیک‌های جنگی را پایه گذاری کرد، بلکه یک روش کاملا جدید را برای تولید سلاح ایجاد کرد. این اختراع هوشمندانه تحولی در هوش مصنوعی در دنیای مدرن به وجود اورد؛ اما همیشه چیزهای خوب همراه با چیزهای بد هستند. با تولید مارک ۱، سیل جدیدی از دشمنان و شرورهای مارول پا به دنیا گذاشتند.

۹-التران (Ultron)

التران اختراع تونی استارک

التران اختراع تونی استارک

داستان پیدایش التران پیچیده است اما دنیای مارول امروزه التران را یکی از اختراعات تونی می‌داند. تونی التران را به منظور محافظت دنیا از نسل کشی بوجود اورد که انطور که میخواست پیش نرفت. به محض اگاه شدن از تخریب وارد شده به زمین توسط انسان ها، التران انسان ها را دشمن اصلی خود قرار داد. التران می‌توانست بزرگترین اختراع اگاه تونی باشد، اگر به یکی از قدرتمند ترین شرورهای مارول تبدیل نمیشد.

۸-انرویشن اینتنسیفایر (The Enervation Intensifier)

انرویشن اینتنسیفایر

انرویشن اینتنسیفایر

تونی این دستگاه را برای نجات جان هپی هوگن (Happy Hogan)، یک کاراکتر کمیکی، ساخت. این دستگاه نه تنها جان هپی را نجات داد بلکه قدرت های او را هم تقویت کرد و علاوه بر آن جان هپی را به فریک (The Freak) تبدیل کرد. این اختراع به طور واضح نشان می‌دهد که چگونه کار خوبی مانند نجات دادن جان یک انسان می‌تواند مشکل ساز باشد.

۷- عینک ایدیث (E.D.I.T.H Glasses)

عینک ایدیث اختراع تونی استارک

عینک ایدیث اختراع تونی استارک

اختراعات تونی حتی بعد مرگش هم دردسر ساز اند. تونی این عینک را ساخت تا بعد از مرگش به «قابل ترین قهرمان» داده شود. این عینک دارای هوش مصنوعی است و دسترسی به سلاح هایی با قابلیت کشتار جمعی دارد.

بعد از مرگ تونی این عینک به مردعنکبوتی رسید که در ادامه پیتر پارکر در فیلم دور از خانه (Spider-Man: Far From Home) این عینک را به مستیریو (Mysterio) داد. مستیریو از این عینک استفاده شرورانه ای کرد و در اخر هویت پیتر را افشا کرد.

۶- زره ایرون اسپایدر  (Iron Spider Armor)

زره ایرون اسپایدر 

زره ایرون اسپایدر

این زره وقتی پا به دنیای مارول گذاشت که جنگ با شرورها به فضا کشیده شده بود. این زره قابلیت نفس کشیدن در فضا را به پیتر پارکر داد. همچنین تعدادی دست عنکبوتی نیز به ان متصل بود. این اختراع نشان داد که مهم نیست یک قهرمان چقدر قوی است، همیشه جای پیشرفت توسط اختراعات تونی وجود دارد.

۵- راکتور ارک (The Arc Reactor)

راکتور ارک

راکتور ارک

راکتور ارک کل دنیای مارول را تغییر داد. با استفاده از این راکتور مارول قادر به تولید لباس قهرمانان با انرژی پاک و بدون اسیب به طبیعت شد. این راکتور کمک شایانی در پیشرفت تکنولوژی کرد و تکنولوژی سلاح ذرات اتمی را پایه گذاری کرد.

تونی استارک با این اختراع برای همیشه زنده میماند.

۴- تولید عنصر بداسیم (Element Badassium)

تولید عنصر بداسیم

تولید عنصر بداسیم

برای جلوگیری از تخریب راکتور ارک در بخش هسته پالادیمی اش، تونی مجبور به ایجاد یک عنصر جدید شد. درسته که این در حقیقت ایده پدر تونی، هاورد استارک (Howard Stark) بود اما تونی موفق به کشف این عنصر شد. تنها نتیجه کشف این عنصر یک مربع جدید در جدول تناوبی نبود. این عنصر ایده های جدید و فروانی برای استفاده از انرژی پاک را عرضه کرد.

۳- برنامه اکسترمیز (Extremis 3.0 App)

برنامه اکسترمیز

برنامه اکسترمیز

در لیست اختراع تونی استارک، نام برنامه اکسترمیز نیز جای می‌گیرد که بدترین خصوصیات مردم را رو کرد. این برنامه برای همه رایگان بود و سلامت، زیبایی و جاودانی ایجاد می‌کرد. این اختراع نشان داد که چقدر یک برنامه ساده می‌تواند از کنترل خارج شده و نتایج فاجعه باری را رقم زند. همچنین این برنامه معایب اخلاقی را هم شامل بود و با پرداخت مقداری پول دسترسی به تمام گزینه های برنامه باز می‌شد.

۲- جارویس (.J.A.R.V.I.S)

جارویس اختراع تونی استارک

جارویس اختراع تونی استارک

این هوش مصنوعی بر اساس خدمتکار استارک ادوین جارویس (Edwin Jarvis) اختراع شد. بعد از مدتی این اختراع با به روزرسانی شدن در زره تونی چیزی فراتر از تصور او شد. این اختراع نشان داد که استارک توانایی ایجاد زره ای هوشیار با قابلیت های ابتکاری فراوان دارد.

۱- دستگاه ضد جاذبه (Anti-Gravity Device)

دستگاه ضد جاذبه

دستگاه ضد جاذبه

این دستگاه که اولین بار در کمیک داستان های معلق (Tales of Suspense Vol 153) پدیدار شد دنیای مارول را زیر و رو کرد. بیوه سیاه (Black Widow) با به دست گرفتن دستگاه توانایی بلند کردن کوه ها را به دست اورد. تونی با این اختراع، نیروهای فضا را در یک اسلحه دستی کوچک جا کرد و بازهم باعث پیشرفت تکنولوژی شد.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

۱۰ اختراع تونی استارک که دنیای مارول را تغییر داد
  • نام : آنتونی ادوارد تونی استارک
  • خالق : استن لی، لری لیبر، دان هک، جک کربی
  • اولین اثر : داستان‌های در حال تعلیق شماره ۳۹ام (۱ مارس ۱۹۶۳)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : آدم آهنی، شوالیه آهنی
  • محل تولد : لانگ آیلند
  • معروفترین آثار : Iron Man: Armor Wars Iron Man: The Mask In The Iron Man Iron Man: Heroes Return Iron Man: The Five Nightmares Of Tony Stark Iron Man: Extremis
  • قابلیت ها : هوش بسیار بالا، دانشمند، مکانیک، دسترسی به اطلاعات گسترده، دارای لباس زره‌ای با قابلیت‌های مختلف (سرعت بالا، قدرت زیاد، شلیک، پرواز، تجهیزات درمانی، استفاده از انواع بمب‌ها و ... )
  • شغل : صنعت‌گر و مهندس
  • حالت های دیگر : Iron Hammer MCU Iron Man Iron Goblin Iron Lantern Iron Man Noir Fantastic Four: The End Iron Man Earth X Iron Man Victor Von Doom Lord Iron
  • همکاران: ماشین جنگ پپر پاتز مرد عنکبوتی کاپیتان آمریکا بیوه سیاه هالک ثور
  • دشمنان: Thanos Mandarin Iron Monger Madame Masque Crimson Dynamo Zeke Stane Titanium Man