نتیجه جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن چه می‌شود؟

نتیجه جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن

کاپیتان آمریکا و سوپرمن دو ابرقهرمان بسیار قدیمی هستند که نمادی برای اوج محبوبیت کمیک‌ها در اوج جنگ‌جهانی بوده‌اند. با این مقاله از سری مولتی‌ورس با کافه کمیک همراه باشید بفهمیم نتیجه جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن چه خواهد بود.

سوپرمن و کاپیتان آمریکا از شناخته‌شده‌ترین ابرقهرمانانی هستند که تا به‌حال خلق شده‌اند. اولی یک بیگانه است و دیگری یک سرباز از زمان خود دور افتاده که قدرت‌های فوق‌العاده دارد. اگرچه آن‌ها از پیشینه‌های بسیار متفاوتی می‌آیند اما شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. هر دو نماینده امید و شجاعت هستند و با استواری از ارزش‌های اخلاقی خود دفاع می‌کنند. به‌همین دلیل جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن بسیار بعید است اما اجازه دهید یک سناریوی فرضی را به شما ارائه دهیم. اگر روزی کار به نبرد بین کاپیتان آمریکا و سوپرمن برسد، چه کسی برنده خواهد شد و چگونه؟

همین ابتدای کار باید بگوییم سوپرمن بسیار قدرتمندتر از کاپیتان آمریکاست و در مبارزه با او پیروز خواهد شد. سوپرمن قوی‌تر، سریع‌تر و مقاومت بسیاری نسبت به قدرت‌ها و توانایی‌هایی مختلف دیگران دارد. این چیزی نیست که کاپیتان آمریکا بتواند از پس آن برآید. کاپیتان آمریکا اغلب با حریفان قدرتمندتر از خودش روبرو می‌شود اما سوپرمن به‌دلیل این‌که یکی از قدرتمندترین افراد در دنیای کمیک‌های دی سی است او را به‌راحتی می‌تواند شکست دهد. حتی مهارت‌های رزمی عالی کاپیتان نیز نمی‌تواند تفاوت‌های فیزیکی بین این دو را جبران کند.

اکنون که متوجه شدید کاپیتان آمریکا نمی‌تواند با سوپرمن رقابت کند وقت آن است که دلایل این موضوع را تحلیل کنیم. ما می‌خواهیم ببینیم هر دو شخصیت چگونه با یکدیگر در دسته‌بندی‌های فیزیکی مرتبط مقایسه می‌شوند تا به نتیجه در جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن برسیم.

پیشینه سوپرمن

superman background

 

بسیاری از خوانندگان کتاب‌های کمیک استدلال می‌کنند سوپرمن قوی‌ترین ابرقهرمان دی سی است. این موضوع جای بحث و تحلیل دارد اما سوپرمن بدون شک یکی از محبوب‌ترین و قدرتمند‌ترین ابرقهرمانان دی سی بوده.

سوپرمن از زمان آغاز به کارش در سال ۱۹۳۸ در چندین کمیک ظاهر شد. او در ژوئن همان سال در کمیک Action Comics شماره ۱ به دنیا معرفی شد. پاسخ تماشاگران تماشایی بود که به تیم دی سی انگیزه داد تا سری کمیک‌های سوپرمن را از تابستان ۱۹۳۹ راه‌اندازی کند. این موضوع در آن زمان این یک رویه معمولی نبود.

سوپرمن در سیاره کریپتون به دنیا آمد. پدر و مادرش او را کال-ال (Kal-El) نامیدند. کریپتون بلافاصله پس از به دنیا آمدن سوپرمن منفجر شد و والدین‌اش برای نجات جان فرزند خود، او را به زمین فرستادند. کال-ال بدون آسیب به زمین رسید اما والدینش در سیاره کریپتون جان باختند. سفینه سوپرمن توسط جاناتان و مارتا کنت (Kent) در حومه یک شهر کوچک آمریکایی به نام اسمالویل (Smallville) کشف شد. پدر و مادر زمینی سوپرمن او را مثل یک انسان تربیت و همدردی با همه موجودات زنده را به او آموزش دادند.

کال-ال در سیاره زادگاه‌اش کریپتون زندگی بسیار عادی داشت اما وقتی او در معرض تابش خورشید زرد زمین قرار گرفت و هوای روی زمین را تنفس کرد توانایی‌های مافوق بشری پیدا کرد. او می‌تواند با سرعت نور پرواز، از چشمانش لیزر شلیک کند، اجسام هزار برابر سنگین‌تر از خودش را بلند، بدون نوشیدن و خوردن به زندگی ادامه دهد و از همه مهم‌تر همیشه راهی برای شکست دادن دشمنان‌اش پیدا کند.

سوپرمن با حضور در بسیاری از کمیک‌ها به پرده نقره‌ای نیز راه پیدا کرد. از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۲۰، فیلم‌های انفرادی زیادی را دیدیم که بازیگران مختلفی نقش سوپرمن را بازی کردند. از سوپرمن (Superman) در سال ۱۹۷۸، بازگشت سوپرمن (Superman Returns) در سال ۲۰۰۶، سوپرمن ۴: جست‌وجو برای صلح (Superman IV: The Quest For Peace) در سال ۱۹۸۷ تا فیلم اخیر بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت (Batman V Superman: Dawn Of Justice) در سال ۲۰۱۶ هر یک از این فیلم‌ها نسخه جدیدی از این ابرقهرمان را به مخاطبان نشان داد.

پیشینه کاپیتان آمریکا

captain america background

 

کاپیتان آمریکا یک شخصیت ابرقهرمانی از کمیک‌های مارول است. او توسط جو سایمون (Joe Simon) و جک کربی (Jack Kirby) خلق شد. او اولین حضور خود را در سال ۱۹۴۱ با کمیک Captain America شماره ۱ انجام داد. او در ابتدا به‌عنوان یک ابرسرباز میهن‌پرست به تصویر کشیده شد که کنار ارتش آمریکا در جبهه جنگ جهانی دوم می‌جنگید. او اغلب در حال مبارزه با نیروهای متحدین (ژاپن، ایتالیا و آلمان) به تصویر کشیده می‌شد.

بزرگ‌ترین نقطه قوت کاپیتان آمریکا زره اوست که از فلز غیر قابل تخریب ساخته شده. کاپیتان آمریکا از آن برای محافظت از خود در برابر ضربات استفاده می‌کند و همچنین آن را به سمت دشمنان خود پرتاب می‌کند.

نام اصلی کاپیتان آمریکا استیو راجرز (Steve Rogers) است. استیو در آرزوی تبدیل شدن به یک افسر نظامی ارتش آمریکا بود اما متأسفانه ویژگی‌های فیزیکی او مناسب این کار نبود. او کوتاه قد و شکننده بود اما خوشبختانه، برای یک آزمایش مخفی که توسط دولت ایالات متحده ترتیب داده شده بود، انتخاب شد. سرم ابرسرباز که یک ترکیب شیمیایی بود به بدن استیو راجرز تزریق شد.

این آزمایش با هدف ارائه یک سلاح جدید به ایالات متحده برای مبارزه در جنگ جهانی دوم انجام شد. برنامه‌های آن‌ها موفقیت‌آمیز بود. استیو پس از این آزمایش به بسیاری از قدرت‌های مافوق بشری دست یافت. او به ایالات متحده کمک کرد تا در جنگ پیروز شود اما متاسفانه درست بعد از جنگ درگیر یک حادثه تاریخ‌ساز شد.

او با یک هواپیما بر فراز اقیانوس اطلس شمالی پرواز کرد. هواپیما در دریا سقوط کرد و کاپیتان آمریکا چند دهه آینده در حالت یخ‌زده باقی ماند. کاپیتان آمریکا همزمان با ماجراجویی‌های خود در دنیای کمیک چندین بار به دنیای فیلم راه پیدا کرد. ما او را به‌عنوان بخشی از دنیای سینمایی مارول می‌شناسیم و در فیلم‌هایی مانند کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) در سال ۲۰۱۶، انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) در سال ۲۰۱۹ و فیلم‌های متعدد دیگر ظاهر شد. او اولین بار در سال ۱۹۴۴ با سری فیلم‌های کوتاه کاپیتان آمریکا روی پرده نقره‌ای ظاهر شد.

قدرت و توانایی

power

 

کلید قدرت‌ها و توانایی‌های سوپرمن در فیزیولوژی کریپتونی او نهفته است. سوپرمن قادر به جذب و استفاده از تشعشعات زرد خورشید بوده که به او قدرت‌ها و توانایی‌های گسترده‌ای می‌دهد و از لحاظ فیزیکی او را در مقایسه با یک انسان معمولی عملا تبدیل به یک از خدایان اساطیری می‌کند.

سوپرمن می‌تواند امواج قدرتمندی را با دست خالی ایجاد کند. او مجموعه‌ای از توانایی‌های مخرب مانند دید گرمایی و نفس یخ‌زده دارد که می‌تواند در سطح مولکولی آسیب وارد کند. سوپرمن توانایی‌های دیگری دارد که برای انسان‌های معمولی دست‌نیافتنی است. قدرت‌های او بر دیگر شخصیت‌های دارای ابرقدرت در کمیک‌های دی‌سی نیز غلبه می‌کند.

کاپیتان آمریکا یک انسان معمولی به دنیا آمد اما به‌دلیل تزریق سرم ابرسرباز به یک سرباز فوق‌العاده با فیزیولوژی پیشرفته تبدیل شد. او هیچ‌گونه توانایی مبتنی بر جادو یا پراکندگی انرژی ندارد اما فیزیولوژی او در مقایسه با یک انسان معمولی به شدت تفاوت پیدا کرده. این مقایسه ساده‌ای است زیرا کاپیتان در جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن در حوزه قدرت چیزی برای ارائه ندارد.

استقامت

endurance

 

سوپرمن قدرت غیرقابل تصوری در اختیار دارد. این امر با این واقعیت تأیید می‌شود که او اغلب در کمیک‌ها حتی اجرام آسمانی را دستکاری می‌کند. اگرچه محدودیت‌های دقیق قدرت او مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود که او می‌تواند تا ۲ میلیارد تن وزن را بلند کند. این قدرت به لطف تابش خورشید زرد است. سوپرمن ذخایر عظیمی از استقامت برای افزایش قدرت در اختیار دارد. این ابرقهرمان تا زمانی که به انرژی خورشیدی دسترسی داشته باشد با حداکثر ظرفیت خود مبارزه خواهد کرد و نه به اکسیژن و نه به غذا نیاز دارد.

قدرت استیو راجرز کمی ضعیف‌تر بوده اما هم‌چنان چشمگیر است. او می‌تواند تا ۶۰۰ کیلوگرم وزنه را بلند کند اما به‌طور متوسط حدود ۴۰۰ کیلو را بلند می‌کند. با توجه به سرم ابرسرباز، کاپیتان آمریکا عملکرد بدنی بالایی دارد که به او اجازه می‌دهد به قدرت و استقامتی که برای انسان‌های معمولی امکان‌پذیر نیست، دسترسی داشته باشد. این امر به او این امکان را می‌دهد که بسیار طولانی‌تر از آن‌چه توانایی انجامش را دارد بجنگد. کاپیتان آمریکا نشان داد که می‌تواند در محیط‌های خشن تا حدی با توانایی بیشتر از یک انسان معمولی زنده بماند.

کاپیتان آمریکا در مقایسه با استانداردهای انسانی قوی است اما در جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن حرفی برای گفتن ندارد.

سرعت

speed

 

سوپرمن با وجود این‌که به اسپیدفورس (Speed Force) دسترسی ندارد، یکی از سریع‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک DC است. سوپرمن با دسترسی به سرعتی فراتر از نور می‌تواند با سرعتی به اندازه ۲۹۹ هزار کیلومتر در ثانیه و احتمالاً حتی فراتر از آن حرکت کند. سرعت سوپرمن به این مورد محدود نمی شود زیرا او دارای رفلکس‌های برق آسا و زمان واکنش پایین در مبارزه است. به سختی شخصیتی وجود دارد که بتواند به پای او برسد.

کاپیتان آمریکا در مقایسه با یک انسان معمولی می‌تواند به سرعت پایین اما چشمگیری دست یابد. او می‌تواند با سرعتی در حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت بدود، اگرچه در یک موقعیت به‌راحتی می‌تواند این سرعت را دو برابر کند. کاپیتان آمریکا در مبارزه چابک است، واکنش‌های فوق‌العاده‌ سریعی نشان می‌دهد و رفلکس‌های او مانند بقیه خصوصیات فیزیولوژیکی‌اش تقویت شده است. سوپرمن می‌تواند به‌راحتی مسابقه دو با فلش برگزار کند اما این چیزی نیست که برای کاپیتان آمریکا قابل تصور باشد.

دوام

durability

 

سوپرمن فناناپذیر و عملاً نابود نشدنی است. بافت‌ها و ماهیچه‌های بدن او به دلیل فیزیولوژی کریپتونی چندین میلیون بار سخت‌تر از انسان‌های معمولی بوده و می‌تواند در برابر آسیب‌ها و تخریب‌های دیوانه‌کننده مقاومت کند. سوپرمن به‌راحتی سیارات کامل، بمب‌های هسته‌ای و سقوط از ارتفاعات شدید را تحمل می‌کند و حتی با نامناسب‌ترین محیط‌ها سازگار می‌شود. کشتن سوپرمن ممکن است، اما به قدرت و عزم کیهانی یا به کریپتونایت و جادو نیاز دارید. او نسبت به هر دوی این موارد ضعیف است.

کاپیتان آمریکا دوام بالایی دارد و می‌تواند آسیب بیشتری نسبت به یک انسان معمولی وارد کند اما به هیچ‌وجه نزدیک به مقابله در برابر انفجار نیست. او دارای سیستم ایمنی و متابولیسم استثنایی است که به او اجازه می‌دهد در صورت آسیب‌دیدگی به سرعت بهبود یابد. او همچنین در برابر بیماری‌ها و سموم مقاوم است اما اگر در جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن، در معرض آسیبی قرار گیرد قطعا از بین می‌رود. سوپرمن تقریباً نابود نشدنی است اما این جمله را نمی‌توان در مورد استیو راجرز گفت.

هوش

intelligence

 

اگرچه این توانایی شناخته شده این ابرقهرمان نیست اما سوپرمن به‌دلیل ساختار منحصربه‌فرد مغزش که به او امکان تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات را با سرعتی باورنکردنی می‌دهد، بسیار باهوش است. این جنبه از شخصیت یعنی هوش فوق‌العاده او اغلب نادیده گرفته می‌شود زیرا معمولاً اعتقاد بر این است که بتمن مغز لیگ عدالت و سوپرمن عضله این گروه است.

استیو راجرز در نتیجه سرم ابرسرباز دارای اوج توانایی‌های پردازش ذهنی انسان است. حافظه تصویری و یادآوری کامل این ابرقهرمان به او این امکان را می‌دهد تا اطلاعات را به‌سرعت پردازش، موقعیت‌ها را به‌طور شهودی درک کند و هر تاکتیک نظامی که به‌یاد می‌آورد را در هر موقعیتی به کار بگیرد. گفته می‌شود کاپیتان آمریکا می‌تواند در عرض چند ثانیه نحوه استفاده و تسلط بر هر سلاحی را یاد بگیرد. کاپیتان آمریکا و سوپرمن هر دو باهوش هستند اما به هوش خود معروف نبوده و شاهکارهایی در این زمینه ثبت نکردند که بتواند به آن‌ها در جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن کمک کند.

مهارت‌های رزمی

martial arts

 

سوپرمن آموزش‌های گسترده‌ای را در اشکال مختلف مبارزه از جمله بوکس، جوجیتسو، کراوماگا، کشتی و شمشیرزنی دیده که او را به یک مبارز تن‌به‌تن عالی تبدیل کرده. با وجود این‌که او جزو بهترین مبارزان یا رزمی‌کاران دی سی محسوب نمی‌شود اما به‌دلیل مزایای بیولوژیکی‌اش، شکست دادن او در جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن سخت است.

کاپیتان آمریکا یکی از بزرگترین مبارزان دنیای مارول است. او تقریباً در تمام انواع مبارزات از جمله هنرهای رزمی استاد بوده. این امر به‌دلیل تجربه نظامی طولانی و گسترده، حواس تقویت شده و توانایی‌های بدنی او است. کاپیتان آمریکا در حین مبارزه از بوکس، جودو، دیفندو، کیک بوکسینگ، جوجوتسو، توده، آیکیدو، کاراته و سایر رشته‌های رزمی غیرمسلح استفاده می‌کند. کاپیتان آمریکا بیشتر انتقام‌جویان را آموزش داد و تجربه و مهارت‌های تاکتیکی‌اش او را به یک حریف قابل احترام در اکثر مبارزه‌ها تبدیل می‌کند.

اگرچه کاپیتان آمریکا مطمئناً در یک مبارزه تن‌به‌تن مقابل سوپرمن شکست می‌خورد اما امتیاز این بخش به این قهرمان تعلق می‌گیرد زیرا او واقعاً یک مبارز توانا بوده و تجربه بیشتری در مبارزه نسبت به سوپرمن دارد.

حکم نهایی: چه کسی برنده جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن خواهد بود؟

سوپرمن بسیار قوی‌تر از کاپیتان آمریکا است و به‌راحتی او را در جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن شکست می‌دهد. سوپرمن می‌تواند چندین تن بیشتر از استیو بلند کند، با حرکات سریع خود از او سبقت بگیرد و هرچیزی را که استیو راجرز می‌تواند به سمت او پرتاب کند را تحمل کند.

اگر اختلافات فیزیکی بین این دو کمی بیشتر بود، کاپیتان آمریکا به‌دلیل این‌که جنگجوی بهتری است می‌توانست سوپرمن را به دردسر بی‌اندازد. با این‌حال در حال حاضر، سوپرمن برای استیو راجرز بسیار قدرتمند و غیرقابل شکست است.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نتیجه جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن چه می‌شود؟
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو
نتیجه جنگ کاپیتان آمریکا و سوپرمن چه می‌شود؟
  • نام : استیو راجرز
  • خالق : جو سایمن و جک کربی
  • اولین اثر : کامیک‌های کاپیتان آمریکا شماره اول (مارس ۱۹۴۱)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : Nomad
  • محل تولد : ۴ جولای ۱۹۱۸ در بروکلین نیویورک
  • معروفترین آثار : The Winter Soldier Captain America No More Operation Rebirth War & Remembrance Man Without A Country The Death Of The Red Skull The Strange Death Of Captain America Under Siege Death Of The Dream
  • قابلیت ها : قدرت ابر انسانی، عمر طولانی، استاد تاکتیک و استراتژیست، استاد هنرهای رزمی، مهارت زیاد در مبارزات، اراده قوی، تیرانداز و شمشیرزن خبره، دارای سپر ویبرانیومی
  • شغل : ابر سرباز وطن‌پرست
  • حالت های دیگر : Sam Wilson Bucky Barnes U.S. Agent Soldier Supreme Captain America 2099 Hydra Cap Peggy Carter
  • همکاران: شارون کارتر فالکون باکی مرد آهنی ثور بیوه سیاه
  • دشمنان: Red Skull Baron Zemo Hydra Arnim Zola Serpent Society A.I.M Taskmaster Batroc