ده فکت موربیوس که ممکن است در فیلم به آنها اشاره شود

ده فکت جالب از موربیوس که ممکن است در فیلم به انها اشاره شود

تریلر فیلم موربیوس (The Morbius) اوایل سال 2020 بیرون آمد و به محض انتشار توجه ها به سمت این آنتاگونیست دنیای مارول (Marvel) جلب شد. با ما در کافه کامیک با ده فکت موربیوس همراه باشید.

فکت موربیوس شماره یک: موربیوس برنده جایزه نوبل بود

فکت موربیوس :موربیوس برنده جایزه نوبل بود

فکت موربیوس :موربیوس برنده جایزه نوبل بود

چیزی که از تریلر دستگیرمان شد، نشان می‌دهد که فیلم قرار است به زندگی مایکل موربیوس (Michael Morbius)، بیولوژیست و دانشمند علوم زیستی بپردازد. متاسفانه مایکل حال و احوال خوشی ندارد و از یک اختلال خونی نادر رنج می‌برد اما با این وجود تمام تلاش‌اش را می‌کند تا به بیماران و کسانی که به او و توانایی‌اش تکیه کرده‌اند، کمک کند. تحقیقات و پروژه‌های موربیوس به حدی شگفت‌آور و حیرت انگیز بود که برای قدردانی از زحمات‌اش در علم به او جایزه نوبل تعلق گرفته است؛ همین نکته به تنهایی برای ایمان اوردن به هوش و نبوغ موربیوس کافی است!

فکت موربیوس شماره دو: بهترین دوست، اولین قربانی

فکت موربیوس شماره دو: بهترین دوست،اولین قربانی

فکت موربیوس شماره دو: بهترین دوست،اولین قربانی

متاسفانه زمانی که موربیوس (Morbius) برای اولین بار تبدیل به یک هیولا شد، در همان لحظات ابتدایی جان اولین قربانی خود را گرفت و طمع خون‌اش را چشید. شاید برای شما سوال باشد که این اولین قربانی چه کسی بود؛ او کسی نبود جز صمیمی‌ترین دوست موربیوس، امیل نیکوس. رابطه دوستی این دو به دوران کودکی‌شان باز می‌گردد. گفته می‌شود که نیکوس از لحاظ هوش و استعداد دست کمی از موربیوس نداشته و در پروژه‌های مختلف با او همکاری می‌کند. نیکوس در تلاش بوده تا به مایکل در درمان بیماری‌اش کمک کند اما زندگی به کام‌اش نبود و در پروژه آخر، توسط دوست کودکی‌اش کشته می‌شود؛ البته موربیوس بلافاصله ابراز پشیمانی و ناراحتی می‌کند اما این پشیمانی دیگر فایده‌ای ندارد.

شماره سه: خون اسپایدرمن راه نجات اوست

خون اسپایدرمن راه نجات اوست

خون اسپایدرمن راه نجات اوست

کدورت و دشمنی میان موربیوس و اسپایدرمن (Spider-Man) واضح و آشکار است و گواه‌مان درگیری‌ها و روابط ان‌ها در سری کامیک های مختلف می‌باشد. سوال اصلی این است که چرا موربیوس باید از اسپایدرمن متنفر باشد، بطوریکه تمام تلاش‌اش را برای از بین بردن‌اش انجام دهد؟ جواب سوال این است: خون اسپایدرمن درمانی برای موربیوس است. گویا یک‌بار به‌طور اتفاقی مقداری از خون پیتر (Peter Parker) عزیز مانع از تبدیل شدن موربیوس به هیولای وحشتناک داستان شده است و حالا این دشمنی منطقی به‌نظر می‌رسد اما نه تا وقتی که می‌فهمیم این درمان ابدی نبوده و برای فقط برای مدت کوتاهی است!

شماره چهار: موربیوس می‌تواند تلپورت کند!

موربیوس میتواند تله پورت کند

موربیوس می‌تواند تلپورت کند

طبق چیزی که در تریلر دیدیم (البته بسیار کوتاه بود)، در برهه از زندگی موربیوس با چیزهایی که تصمیم دارم باند های تلپورتی (teleportation bands) نام گذاری‌شان کنم، مواجه می‌شود. بنظر می‌رسد که فیلم تصمیم دارد درباره چگونگی برخورد به این باندها توضیح دهد. به هرحال این باندها قابلیت جا به جایی موربیوس را از بعدی به بعد دیگر دارند و در بعد جدید، امکان اسیب رساندن به کسی از سوی موربیوس وجود ندارد. شاید با خودتان بگویید به به درمان دیگری هم پیدا شد، اما قصد دارم همین‌جا ماشین امیدتان را پنچر کرده و خدمت‌تان عرض کنم که این روش هم نمی‌تواند ومپایر داستان ما را درمان کند، اما این‌که چرا باز هم موربیوس از این باندها استفاده می‌کند را باید از فیلم بفهمیم.

شماره پنج: موربیوس و اسپایدرمن متحد می‌شوند

موربیوس و اسپایدرمن متحد هم می‌شوند

موربیوس و اسپایدرمن متحد هم می‌شوند

درست است که رابطه موربیوس (Morbius) و اسپایدرمن خوب نبوده است ولی دفعاتی هم دیده شده که علی‌رغم میل باطنی با هم متحد شده‌ و علیه دشمنان مشترک‌شان جنگیده‌اند؛ از جمله این دشمنان مشترک می‌توان به کارنج (Carnage) اشاره کرد. شاید اگر کارنج نبود هیچ وقت یکی از جالب‌ترین همکاری‌های دشمنان را در دنیای مارول (Marvel) را نمی‌دیدیم؛ البته کارنج دشمنان دیگری هم داشت که ان‌ها هم به موربیوس و اسپایدرمن برای نابودی کارنج پیوستند. به شخصه انتظار دارم از این همکاری حداقل یک فیلم ساخته شود!

شماره شش: او عضوی از گروه فرزندان نیمه شب است

او عضوی از گروه فرزندان نیمه شب است

او عضوی از گروه فرزندان نیمه شب است

فرزندان نیمه شب یا میدنایت سانز (The Midnight Sons) یکی از گروه‌های کمتر شناخته شده در سری کمیک‌های مارول است. اعضای این تیم هرکدام دارای قدرت های مختلف و گوناگونی بودند و همدیگر را کامل می‌کردند تا با قدرت بیشتر علیه دشمن ناشناخته‌شان مبارزه کنند (داستان میدنایت سانز و دشمنان‌شان طولانی تر از این‌هاست که بشود اینجا به آن بپردازم). این تیم در روزهای ضدقهرمانی موربیوس ساخته می‌شود و همانطور که اشاره کردم، او نیز عضوی از میدنایت سانز است. نکته جالب توجه، لیست اعضای این گروه است که از ان‌ها می‌توان به دکتر استرنج (Doctor Strange)، گوست رایدر (Ghost Rider)، بلید (Blade) و … اشاره کرد؛ واقعا عجب گروهی!

شماره هفت: مرگ، شتری که دم خانه همه می‌نشیند!

مرگ موربیوس

مرگ موربیوس

تا اینجا می‌دانیم که موربیوس یک ومپایر است و طبق افسانه ها ومپایرها فناناپذیرند. شاید یکی از انتظاراتی که از موربیوس داریم همین فناناپذیری‌اش است؛ اما موربیوس هم می‌تواند کشته شود!
با استناد به صحبت‌های بلید (Blade)، طی یک برهه زمانی او به‌واسطه تسخیر شدن توسط نیرویی اهریمنی تبدیل به موجودی بسیار ظالم و خطرناک شده و فعالیت خود را با سویچ بلید (Switchblade) ادامه می‌دهد (سوییج بلید از سلاح های خاص بلید بوده که دارای دو سر است.) بلید تسخیر شده ما در این زمان افراد زیادی را می‌کشد، دوست یا دشمن هم برایش فرقی ندارد. از جمله کسانی‌ که به دست بلید شیطانی کشته می‌شود، موربیوس است. شاید به‌نظر پایان تلخی بنظر برسد اما بگذارید دل گرم‌تان کنم، موربیوس دوباره زنده می‌شود و سوییچ بلید هم نابود می‌شود، اما در اینکه این موربیوس همان ومپایر شرور قبلی است اظهار نظر نمی‌کنم!

شماره هشت: بلودبث،دشمن موربیوس از جنس اهریمن

فکت موربیوس بلودبث،دشمن موربیوس از جنس اهریمن

فکت موربیوس بلودبث، دشمن موربیوس از جنس اهریمن

شخصیت‌های بسیاری در دنیای مارول حضور داشتند و پس از مدتی به باد فراموشی سپرده شدند که یکی از این شخصیت‌ها بلودبث (Bloodbath)، یکی از دشمنان موربیوس بود. نحوه آشنایی این دو به خرابکاری‌های بلودبث برمی‌گردد؛ در گذشته موربیوس (Morbius) متهم به قتل‌ها و خرابکاری های متعددی می‌شود که به‌نظر می‌رسید کار یک ومپابر باشد. بعدا مشخص می‌شود تمامی این جنایات کار بلودبث بوده و او به اشتباه متهم شده است. موربیوس و بلودبث چندین بار باهم به مبارزه پرداخته‌اند و  اصلا دل خوشی از هم ندارند.

فکت موربیوس شماره نه: موربیوس توسط اجنه قوی‌تر مورد تسخیر قرار می‌گیرد

موربیوس توسط اجنه قویتر مورد تسخیر قرار میگیرد

موربیوس توسط اجنه قویتر مورد تسخیر قرار می‌گیرد

با توجه به وضعیت روحی روانی متغییر موربیوس، اجنه‌های قوی تر از او به‌راحتی می‌توانند کنترل او را بدست بگیرند و تسخیرش کنند، این اتفاق در تریلر نیز دیده شده و کاملا مشهود است که او به فرد دیگری تبدیل می‌شود. مشکل اصلی اینجاست که هر زمان که او تسخیر می‌شود، دوستان و هم‌پیمانانش بسیار محتاطانه رفتار کرده و نسبت به او بی‌اعتماد می‌شوند؛ همین حرکت برای تبدیل کردن دوستان و هم‌پیمانان‌اش به دشمنان قسم خورده کافی است. سوال اینجاست که چرا باید موربیوس بگذارد توسط اجنه تسخیر شود و خودش را در اختیار آن‌ها قرار دهد؟ شاید این راهی بوده تا بتواند با کسب قدرت‌های بیشتر، عضو گروه شش خبیث (The Sinister Six) شود.

 شماره ده: موربیوس می‌تواند ویژگی قربانیان‌اش را کسب کند

موربیوس میتواند ویژگی قربانیانش را کسب کند
موربیوس (Morbius)، ومپایر زنده ما، مانند هر ومپایر دیگری خون قربانیان‌اش را نوش جان می‌کند اما نکته مهم اینجاست که اگر این قربانیان ویژگی‌های خاصی داشته باشند، احتمال اینکه او هم این ویژگی‌ها را کسب کند وجود دارد؛ پس باید حواس‌اش را به‌خوبی جمع کند که خون کدام جنبده‌ای را می‌خورد، یک گرگینه یا یک انسان!

 

منبع: CBR.com

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.