آشنایی با تیم‌ های کمتر شناخته شده‌ مارول

آشنایی با تیم‌ های کمتر شناخته شده‌ مارول

این بار قصد داریم به تیم‌ های کمتر شناخته شده‌ مارول نگاهی داشته باشیم. با کافه کمیک در ادامه همراه باشید.

مارول (Marvel) در طول چند دهه‌ای که عمر کرده، گروه‌های ابرقهرمانی و ضد ابرقهرمانی زیادی را به خود دیده است. از مردان ایکس (X-Men) گرفته، تا انتقام جویان (Avengers) و چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) که اولین تیم مارول در عصر نقره‌ای بود؛ اما شناخته‌ شده‌تر بودن این تیم‌ها، دلیلی بر عدم وجود گروه‌های دیگر در این جهان بی‌کران نمی‌شود و قطعا گروه‌هایی هستند که شما از وجودشان بی‌خبرید. در ادامه نگاهی‌ داریم به تیم‌ های کمتر شناخته شده‌ مارول که در این جهان حضور دارند.

   شماره ۱۰: انتقام جویان ساحل غربی

انتقام جویان بزرگ‌ترین قهرمانان جهان هستند، اما پایگاه قدیمی‌شان در نیویورک گاهی اوقات در رسیدن‌شان به خطر ایجاد شده و رفع آن، تاخیر ایجاد می‌کرد و سبب مشکلاتی می‌شد. همین اتفاق باعث ایجاد یک پایگاه جدید در ساحل غربی کشور شد تا اعضایی که در آن قسمت حضور دارند، بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به تهدیدات به وجود آمده در سواحل غربی ایالات متحده و امتداد اقیانوس آرام، دسترسی داشته باشند. از اعضای اصلی این تیم می‌توان به مرد آهنی (Iron Man)، هاکآی (Hawkeye) و اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) اشاره کرد.

تیم‌ های کمتر شناخته شده‌ مارول 1: انتقام جویان ساحل غربی

تیم‌ های کمتر شناخته شده‌ مارول 1: انتقام جویان ساحل غربی

   شماره ۹: مدافعان (The Defenders)

زمان تشکیل مدافعان تا سال‌ها بعد، همیشه فرض بر این بود که این تیم قرار است به‌ عنوان همراه انتقام جویان فعالیت کند اما چنین نشد و مسیری کاملا متفاوت را در پیش گرفت. اولین اعضای تیم را هالک (Hulk)، دکتر استرنج (Dr. Strange)، موج سوار نقره‌ای (Silver Surfer) و نامور (Namor) تشکیل می‌دادند؛ یک ترکیب قدرتمند که از مهم‌ترین دلایل جذابیت تیم بود. چند سال بعد از تشکیل گروه اعضای تیم تغییراتی را تجربه کرد، برای مثال برخی از اعضای قدیمی مردان ایکس مانند مردیخی (Iceman) به عضویت‌شان درآمد.

مدافعان (The Defenders)

مدافعان (The Defenders)

    شماره ۸: مردان ایکس، تیم طلایی

یکی از اتفاقاتی که مردان ایکس تجربه کردند، تقسیم شدن گروه‌شان به دو تیم آبی و طلایی بود. این تقسیم بندی شاید بهترین راه حلی بود که می‌توانست مشکلات درون گروهی‌شان را حل کند اما اوضاع برای دو تیم، به‌طور یکسان پیش نرفت. تیم آبی به‌دلیل حضور اعضای محبوب‌تر مردان ایکس، محبوبیت بیشتری پیدا کرد و شناخته شد، ولی در همین حین تیم طلایی، آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفت و به‌ نوعی تیم درجه دوم محسوب می‌شد. نکته‌ی جالب این‌ جاست که تیم طلایی در قیاس با تیم آبی، به‌شدت قدرتمندتر بود. از اعضای تیم‌ طلایی می‌شود به طوفان (Storm)، جین گری (Jean Grey) و مردیخی اشاره کرد.

مردان ایکس، تیم طلایی

مردان ایکس، تیم طلایی

    شماره ۷: انتقام جویان تاریک (The Dark Avengers)

درحالی که همه‌ گروه اصلی انتقام جویان را می‌شناسیم، اما کمیک‌های مارول و داستان‌های آن دورانی را به خود دیده‌اند که کاری از دست ابرقهرمانان درست‌کار برنمی‌ آمد و نیاز به حضور شرورهایی بود تا راه حلی برای تاریک‌ترین بحران‌ها پیدا کنند. از اعضای انتقام جویان تاریک می‌شود به ونوم (Venom)، بولزآی (Bullseye) و آکی‌هیرو (Akihiro) اشاره کرد؛ همچنین پس از گذشت مدتی از تشکیل تیم، ولورین (Wolverine) نیز به عضویت آن‌ها درآمد.

انتقام جویان تاریک (The Dark Avengers)

انتقام جویان تاریک (The Dark Avengers)

    شماره ۶: ایکس فکتور (X-Factor)

ایکس فکتور همیشه یکی از گروه‌های کمتر شناخته شده‌ی مارول بود که مسئولیت بررسی مرگ‌های مشکوک جهش یافته‌ها را در منطقه‌ای به نام Krakoa بر عهده داشت. از مبارزه‌هایی که تیم از سر گذرانده می‌توان به نبردهایی که با موجو (Mojo) و الهه ایرلندی، موریگان (Morrigan)، پرداختند، اشاره کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که یکی از عوامل عدم معروف بودن تیم، کنسل شدن سری کمیک آن بود که توسط مارول صورت گرفت.

ایکس فکتور (X-Factor)

ایکس فکتور (X-Factor)

    شماره ۵: میدنایت سانز (Midnight Sons)

مارول در طول حیات خود افراد زیادی را دیده که توانایی کار کردن با جادو را داشته‌اند و به قدرتمندترین حالت آن نیز دست یافته‌اند، همین موضوع باعث شد تا اوایل دهه ۹۰ میلادی که گوست رایدر (Ghost Rider) از محبوبیت بسیاری برخوردار بود، تیمی را روی کار آورد به نام پسران نیمه شب، یا همان Midnight Sons. از اعضای غیررسمی تیم می‌شود به گوست رایدر، موربیوس (Morbius)، بلید (Blade) و هانیبال کینگ (Hannibal King) اشاره کرد. البته باید این موضوع را اعلام کنیم که تقریبا تمام افرادی که در مارول سر و کار‌شان با جادو بود، حداقل یکبار پای‌شان به این تیم باز شده‌ است.

میدنایت سانز (Midnight Sons)

میدنایت سانز (Midnight Sons)

    شماره ۴: مبارزان جدید (New Warriors)

تیم‌هایی که متشکل از نوجوانان هستند، آن‌طور در مارول جایی نداشته و از محبوبیت زیادی برخوردار نبوده‌اند. نزدیک‌ترین چیزی که مارول به یک تیم تقریبا غیرجهش یافته‌ی متشکل از نوجوانان داشت، تیم مبارزان جدید بود؛ گروهی که تشکیل شده بود از نووا (Nova)، اسپیدبال (Speedball)، ناموریتا (Namorita)، فایر استار (Firestar) و ریج (Rage) بود و در دهه ۹۰ میلادی، خودی نشان دادند. در ابتدای کار خوانندگان از آشنایی با تیم لذت بردند و داستان‌های‌شان را دنبال کردند، اما پس از اقدام مارول برای ریبوت شخصیت‌های آن، محبوبیت تیم کاهش چشم‌گیری را تجربه کرد.

مبارزان جدید (New Warriors)

مبارزان جدید (New Warriors)

    شماره ۳: نگهبانان کهکشان، نسخه اصلی

نگهبانان کهکشان را می‌توان یکی از موفق‌ترین دستآوردهایی دانست که مارول تا به حال کسب کرده است. گروهی که از هیچ شروع کرد اما با موفقیت‌های روزافزون آن‌ها، به جهان سینمایی نیز ورود کرد. شاید برای‌تان جالب باشد تا بدانید که نسخه‌ی ابتدایی تیم، تفاوت فاحشی با نسخه‌ی مدرن آن داشت. از اعضای ابتدایی تیم در قرن ۳۰ام می‌توان به آسترو (Astro)، یاندو (Yondu)، مارتینکس (Martinex) و نیکی (Nikki) اشاره کرد. نسخه‌ی اصلی نگهبانان، در طی داستان‌های خود به زمان گذشته نیز سفر کرده‌اند و ماموریت‌های مشترکی با انتقام جویان را پشت سر گذاشته‌اند.

نگهبانان کهکشان، نسخه اصلی

نگهبانان کهکشان، نسخه اصلی

    شماره ۲: Generation X

Generation X در اصل گروهی از نوجوانان جهش یافته بود که مسیرشان را از مردان ایکس جدا کرده بودند. این گروه تحت آموزش‌های اما فراست (Emma Frost) قرار گرفته و نهایتا تیم مستقل خود را تشکیل دادند. این گروه را می‌توانیم ترکیبی جذاب از شخصیت و قدرت‌های فرا انسانی بدانیم که به‌طور خاصی کنار هم قرار گرفته‌اند. اشاره به این نکته مهم است که اعضای تیم همیشه یکسان نبودند و مانند دیگر تیم‌های مهم مارول، ریبوت شدن را تجربه کرده‌اند.

شماره ۲: Generation X

شماره ۲: Generation X

    شماره ۱: پرواز آلفا (Alpha Flight)

پرواز آلفا در اصل نسخه‌ی کانادایی انتقام جویان بودند؛ گروهی از ابرقهرمانان قدرتمند که مسئولیت محافظت از زمین و کانادا را عهده‌ دار بودند. اگر بخواهیم با برخی از اعضای تیم آشنا شویم، باید به نگهبان (Guardian)، ویندیکیتور (Vindicator)، ستاره‌ی شمال (Northstar)، آئورا (Aurora) و شامان (Shaman) اشاره کرد. دهه ۸۰ زمان اصلی فعالیت این گروه بود اما در اواسط دهه ۹۰ نیز شاهد حضور مجددشان بودیم. از آن زمان تا به امروز، تیم با تغییرات ناموفقی روبه رو شده و همین تغییرات، از دلایل عدم معروف بودن آن برای مخاطبان جدید است.

پرواز آلفا (Alpha Flight)

پرواز آلفا (Alpha Flight)

 

امیدواریم از معرفی تیم‌ های کمتر شناخته شده‌ مارول لذت برده باشید. حتما نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید و اگر شخصیت یا گروهی وجود دارد که می‌خواهید آن‌ها را معرفی کنیم، نام‌ آن‌ها را در بخش کامنت بنویسید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

آشنایی با تیم‌ های کمتر شناخته شده‌ مارول
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)