نتیجه جنگ هالک و مرد عنکبوتی چه می‌شود؟

نتیجه جنگ هالک و مرد عنکبوتی چه می‌شود؟

در این قسمت از سری مقالات مولتی‌ورس، شاهد مبارزه بین دو نفر از نمادین‌ترین قهرمانان جهان مارول خواهیم بود. با کافه کمیک همراه باشید تا جنگ هالک و مرد عنکبوتی را بررسی کنیم.

بسیاری از شخصیت‌های کتاب‌های کمیک با توانایی‌های مافوق بشری متولد نشده‌اند و در عوض یک رویداد زندگی آن‌ها را تغییر داده و دارای قدرت‌های فوق‌العاده شدند. این اتفاق برای پیتر پارکر (Peter Parker) نیش یک عنکبوت رادیواکتیوی بود و برای بروس بنر (Bruce Banner) در حین آزمایش با پرتوهای گاما اتفاق افتاد.

سوال اصلی اینجاست که اگر مرد عنکبوتی و هالک با هم مبارزه کنند چه کسی برنده خواهد شد و چرا؟

تصور می‌شود که این موضوع بسیار یک طرفه‌تر از آن چیزی باشد که به‌نظر می‌رسد. هر دو دارای قدرت‌های باورنکردنی هستند که می‌تواند آن‌ها را نسبت به دیگری برتری دهد اما در نهایت انتظار می‌رود غول سبز مارول مشکلی برای این جنگ نداشته باشد. در ادامه یک آنالیز کامل از جنگ هالک و مرد عنکبوتی همراه با نتیجه آن خواهیم داشت.

پیش‌زمینه مرد عنکبوتی

جنگ هالک و مرد عنکبوتی

جنگ هالک و مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی که با نام پیتر پارکر نیز شناخته می‌شود یک ابرقهرمان کتاب‌های کمیک است که توسط نویسنده استن لی (Stan Lee) و هنرمند استیو دیتکو (Steve Ditko) خلق شده. او اولین بار در کمیک شماره ۱۵ Amazing Fantasy در اوت ۱۹۶۲ معرفی شد. پیتر پارکر دانش آموز دبیرستانی بود که پس از گزش توسط یک عنکبوت رادیواکتیوی توانایی‌هایی عنکبوتی به‌دست آورد. او از قدرت خود برای مبارزه با جرم و جنایت و محافظت از شهروندان شهر نیویورک استفاده می‌کند.

پیش‌زمینه هالک

هالک که با نام بروس بنر نیز شناخته می‌شود، یک ابرقهرمان کمیک است که توسط نویسنده استن لی و هنرمند جک کربی (Jack Kirby) خلق شده. او اولین بار در ماه می‌ ۱۹۶۲ در کمیک شماره ۱ The Incredible Hulk معرفی شد. بروس بنر دانشمندی باهوش است که وقتی عصبانی می‌شود یا تحت استرس قرار می‌گیرد به هیولایی غول پیکر با پوست سبز تبدیل می‌شود که هالک نام دارد. هالک از قدرت و استقامت باورنکردنی برخوردار است و به دلیل ماهیت غیرقابل کنترلش اغلب تحت تعقیب ارتش و سایر مقامات قرار می‌گیرد.

پیش‌زمینه مارول

مرد عنکبوتی و هالک هر دو شخصیت‌های دنیای کمیک مارول هستند که در سال ۱۹۳۹ با نام انتشارات تایملی (Timely) تأسیس شد. مارول کامیکس یکی از بزرگ‌ترین ناشران کتاب‌های کمیک در جهان است و به‌خاطر شخصیت‌ها و داستان‌های نمادین خود شناخته شده. مارول در طول سال‌ها مجموعه‌های کمیک، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های موفق متعددی تولید کرده و شخصیت‌های آن در سراسر جهان به نام‌های معروفی در فرهنگ عامه تبدیل شده‌اند.

مرد عنکبوتی و هالک در دنیای ابرقهرمانان دو نمونه از نمادین‌ترین شخصیت‌ها هستند. مرد عنکبوتی به‌خاطر چابکی، توانایی‌های تارزنی و هوش بالای خود معروف است. در حالی‌ که هالک به‌خاطر قدرت باورنکردنی و خشم غیرقابل کنترلش سر زبان‌ها افتاده. این دو شخصیت در طول سال‌ها در مجموعه‌های کمیک، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی متعددی حضور داشته‌ و مورد علاقه طرفداران در هر سنی قرار گرفته‌اند.

قدرت هالک و مرد عنکبوتی

قدرت هالک و مرد عنکبوتی

قدرت هالک و مرد عنکبوتی

بر کسی پوشیده نیست که هالک یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های مارول است که قدرت بدنی خالصی دارد. وقتی بروس بنر عصبانی می‌شود، آن‌قدر قوی شده که می‌تواند یک رشته کوه کامل را بلند کند. هر چه او عصبانی‌تر می‌شود، هالک نیز قوی‌تر می‌شود.

حد قدرت او ناشناخته است، اما ما او را دیده‌ایم که صرفا با استفاده از نیروی بدنی خارق العاده‌اش، کارهای غیرقابل درکی انجام می‌دهد. او در قوی‌ترین حالت خود هالک جهان‌شکن (World-breaker Hulk) شد و صرفا قدم‌های او باعث شد یک قاره به لرزه دربیاید و از هم بپاشد. هالک معمولی هم از نظر فیزیکی قوی‌تر از ثور است. اگر این غول سبز به اندازه کافی عصبانی شود، مقایسه بین او و مرد عنکبوتی معنا ندارد.

از طرف دیگر معمولاً به پیتر پارکر اعتبار کافی برای قدرتش داده نمی‌شود. همه ما می‌دانیم که مرد عنکبوتی قدرت مافوق بشری دارد اما قدرت واقعی او بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم. برخلاف هالک که در حالت عصبانیت هیچ چیزی نمی‌فهمد، مرد عنکبوتی می‌تواند قدرت خودش را کنترل کند زیرا اگر این‌کار را انجام ندهد می‌تواند به راحتی دشمنان خود را شکست داده و یا حتی بکشد.

مرد عنکبوتی در قوی‌ترین حالت خود به‌راحتی آرواره اسکورپیون (Scorpion) که یک شرور زره‌پوش و فوق‌العاده قوی بود را، شکاند. او می‌تواند به‌طور منظم حدود ۱۰ الی ۲۰ تن را بلند کند اما برخی موقعیت‌ها ثابت کرده‌اند که حد قدرت او به محدوده ۷۰ الی ۱۰۰ تن نزدیک‌تر است. این اعداد برای پسری که آن‌قدر عضلانی به نظر نمی‌رسد غیرقابل درک است.

با این‌حال هر چقدر هم که آمار مرد عنکبوتی تاثیرگذار باشد از نظر قدرت حتی به هالک نزدیک هم نیست. تقریباً هیچکس از این نظر به هالک نمی‌رسد بنابراین جای تعجب نیست که این غول سبز برتری را در این بخش از جنگ هالک و مرد عنکبوتی از آن خود کند.

سرعت

وقتی مردم به هالک نگاه می‌کنند، فکر می‌کنند که او فقط یک آدم بی‌ذهن است که احتمالاً در آن بدن بزرگ سرعتی ندارد. باید بگوییم این باور غلطی است. هالک نشان داده به اندازه کافی سریع است که اگر به اندازه کافی نزدیک باشد، می‌تواند چندین شخصیت فوق سریع مارول را بگیرد. او دارای عکس‌العمل و زمان واکنش عالی در فاصله نزدیک بوده. او یک بار موج‌سوار نقره‌ای (Silver Surfer) یکی از سریع‌ترین شخصیت‌ها در تمام کمیک‌های مارول را در مسابقه سرعت شکست داده.

هم‌چنین، قدرت باورنکردنی هالک به او این را اجازه می‌دهد تا با سرعتی بسیار سریع از روی ساختمان‌ها یا حتی کوه‌ها بپرد. آیا این مشخصات در رقابت با کسی به سرعت مرد عنکبوتی کافی است؟ بعید به نظر می‌رسد.

مرد عنکبوتی فقط سریع نیست. او به‌طور غریزی بی‌عیب و نقص است. وقتی پیتر تمرکز کرده و از حس عنکبوتی برای هدایت خود استفاده می‌کند، می‌تواند از باران گلوله‌ها بدون حتی یک خراش در امان بماند. مرد عنکبوتی در مواقعی نشان داد به اندازه کافی سریع است تا از برخورد لیزر با سرعت نور و همچنین برخورد صاعقه جلوگیری کند.

هالک به هر اندازه که می‌تواند سریع باشد به سطح مرد عنکبوتی نمی‌رسد. رفلکس‌های پیتر خودکار هستند بنابراین او مجبور نیست آگاهانه از حملات جاخالی بدهد. وقتی پیتر مشغول فکر کردن، برنامه‌ریزی و حرکت برای حمله است به غرایز خود اجازه می‌دهد تا کار سخت را انجام دهند. برای هالک بسیار سخت است که حتی یک بار به او ضربه بزند.

این سرعت مبارزه بود اما حداکثر سرعت چطور؟ باز هم مرد عنکبوتی در این زمینه هالک را شکست می‌دهد. هالک می‌تواند حداقل با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بدود که قابل توجه است اما پارکر وقتی روی تارهای خود می‌چرخد می‌تواند به سرعت‌های بسیار بالاتری نیز برسد. این یعنی اگر موقعیتش محیا باشد و مرد عنکبوتی این کار را انجام دهد، او می‌تواند با استفاده از سرعت خود از هالک فرار کند و برتری در این بخش از جنگ هالک و مرد عنکبوتی متعلق به پیتر است.

هوش

هوش هالک و مرد عنکبوتی

هوش هالک و مرد عنکبوتی

وقتی در مورد شخصیت‌های باهوش مارول صحبت می‌کنیم، هالک اولین کسی نیست که به ذهن می‌رسد. با این‌حال هنگامی که او در قالب انسان است به دکتر بروس بنر تبدیل می‌شود. او یکی از درخشان‌ترین ذهن‌های روی زمین را دارد. بنر یکی از بهترین فیزیک‌دان‌های هسته‌ای در جهان است که در بسیاری از زمینه‌های علمی از جمله پزشکی، فناوری نانو، مهندسی، ریاضیات و غیره تخصص داشته.

ولی وقتی که بروس به هالک تبدیل می‌شود آن‌قدرها هم که تصور می‌شود بی‌فکر نیست. هالک هنگام مبارزه برنامه‌ریزی و تفکر می‌کند. سبک مبارزه او که در آن هالک از کوره در می‌رود و همه چیز را در مسیر خود نابود می‌کند ممکن است بی‌فکر به نظر برسد اما هالک می‌داند که در هر لحظه چه کاری انجام می‌دهد.

بنر همیشه هالک را کنترل می‌کند و در حین مبارزه به او هوش می‌دهد. اگر بنر «خاموش» باشد (که بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد) نسخه دیگری از این غول سبز را دریافت می‌کنید که به معنای واقعی کلمه هالک بی‌عقل (Mindless Hulk) نامیده می‌شود. او قوی‌تر و عصبانی‌تر از همیشه بوده اما فاقد هر گونه توانایی برای استدلال است که بیشتر از فایده باعث آسیب بیشتر می‌شود.

اگرچه هالک هنوز در هنگام مبارزه با بنر که خاموش نشده است هوش و ذکاوت دارد اما او به پتانسیل فکری کامل بروس نزدیک نیست و به مرد عنکبوتی هم نمی‌رسد.

پیتر پارکر یک نوجوان است اما این معنا را نمی‌دهد که او یک نابغه نیست. شاید او کاملاً در سطح بروس بنر نباشد اما آن‌قدرها هم دور نیست. پارکر حتی قبل از گرفتن قدرت خود بسیار باهوش بود و بعد از این‌که توانایی‌های تازه کشف شده او بر ذهنش تاثیر مثبت گذاشت این هوش بالا حتی بهتر هم شد.

پیتر یک مهندس، شیمیدان و متخصص ژنتیک باهوش است و تقریباً در هر زمینه علمی دیگری دانش زیادی دارد. هنگامی که پارکر در نبرد بوده، ذهن او بسیار سریع است و اجازه می‌دهد در کسری از ثانیه برنامه‌ریزی و استراتژی داشته باشد. به‌طور کلی مرد عنکبوتی از هالک باهوش‌تر است اما بروس بنر کمی باهوش‌تر از پیتر پارکر بوده. به همین دلیل آ‌نها در این بخش از جنگ هالک و مرد عنکبوتی برابر هستند.

استقامت

مرد عنکبوتی درجه خاصی از استقامت فوق بشری دارد. او می‌تواند ضربه‌های بسیار سختی را تحمل کند و زنده بماند. به‌عنوان مثال تانوس او را به زمین کوبید یا یک ساختمان کامل را بر روی سینه‌اش فرو ریخت. پیتر همچنین دارای یک قدرت بهبودی سریع است که به او اجازه می‌دهد تا از جراحاتی که احتمالاً برای اکثر مردم مرگبار است بهبود یابد.

جهش اسپایدرمن او را در برابر ویروس‌های شناخته شده انسانی، بیماری‌ها و حتی مواد افیونی کاملاً مقاوم کرده. با این‌حال او هنوز می‌تواند صدمه ببیند و کشته شود. یک ضربه سخت به سر می‌تواند باعث ضربه‌مغزی به مرد عنکبوتی شود و اگر آسیب به اندازه کافی شدید باشد، او را همان‌جا بکشد. اگر کسی بتواند چنین ضربه‌ای به او وارد کند آن شخص قطعا هالک است.

از طرف دیگر هالک در برابر آسیب‌های فیزیکی آسیب‌ناپذیر است. هر چیزی که به سمت او پرتاب کنید فقط او را بیشتر عصبانی می‌کند. مطمئنا او نیز می‌تواند صدمه ببیند و حتی بیهوش شود اما عملا هیچ‌چیز نمی‌تواند هالک را بکشد و او تقریبا جاودانه است.

حتی وقتی او در قالب بنر هم نمی‌تواند هالک را بکشد. بنر گفت که بارها سعی کرده خود را بکشد. وقتی بنر مچ دست خود را برید، هالک آن را به طور مستقیم بهبود بخشید. اگر بنر یک بطری قرص بخورد، هالک آن‌ها را تف می‌کند. بنر حتی سعی کرد به دهان خود شلیک کند و هالک صرفا گلوله را به بیرون پرتاب کرد.

او بدون این‌که آسیبی ببیند از انفجار بمب اتم جان سالم به در برد. تنها زمانی که می‌توان او را بیهوش کرد، ظرف چند ثانیه‌ای است که از بنر به هالک تغییر می‌کند. با این‌حال واقعاً نمی‌توان او را آزار داد یا کشت. هالک همیشه برمی‌گردد.

هم‌چنین هالک بر خلاف مرد عنکبوتی که با وجود استقامت باورنکردنی خود در نهایت خسته می‌شود، هرگز خسته نمی‌شود. حتی اگر مرد عنکبوتی بتواند برای مدت طولانی زنده بماند هالک برتری را در این بخش از جنگ هالک و مرد عنکبوتی از آن خود می‌کند.

نبردهای کمیک

این دو بارها در کمیک با هم دعوا مبارزه‌ کرده‌اند و با این‌که مرد عنکبوتی در بیشتر مواقع می‌توانست برنده شود هرگز به هالک آسیب نرساند و پیروزی او همیشه یک ابزار توطئه بود.

مرد عنکبوتی با استفاده از سرعت باورنکردنی خود معمولاً  سعی می‌کرد تا از آسیب طولانی مدت به هالک جلوگیری کند تا او را آرام کرده و اجازه دهد به شخصیت بروس بنر برگردد. او در یک مورد یک شوخی خنده‌دار برای هالک تعریف کرد و آن غول بزرگ را آرام کرد و به بنر اجازه داد دوباره ظاهر شود.

تنها باری که مرد عنکبوتی واقعا هالک را شکست داد در داستان Spider-Man Vs. Hulk بود. با این‌حال، آن مرد عنکبوتی کیهانی (Cosmic Spider-Man) با قدرت‌های کاپیتان کیهان (Captain Universe) بود که او را به یکی از قدرتمندترین موجودات جهان تبدیل کرد.

مرد عنکبوتی ثابت کرد به اندازه کافی سریع است تا در مدت زمانی که هر دو در فرم استاندارد خود هستند بارها به هالک ضربه بزند. پس از ضربه زدن به هالک، مرد بزرگ سبز رنگ عصبانی شد و دستان مرد عنکبوتی خون آلود و آسیب دیده بودند.

مرد عنکبوتی ممکن است هالک را بیهوش کند و یا او را وادار کند به شخصیت بنر برگردد یا حتی او را از شهر دور کند و به او اجازه دهد آرام شود. اما او به هیچ‌وجه نتوانست به هالک صدمه بزند و بیشتر از غول سبز به خودش آسیب زد. با این‌حال این دو ابرقهرمان در این بخش جنگ هالک و مرد عنکبوتی برابر هستند چون هر دو در چند نبرد کمیک در برابر یکدیگر پیروز شدند.

برنده جنگ هالک و مرد عنکبوتی

جنگ هالک و مرد عنکبوتی

جنگ هالک و مرد عنکبوتی

با درنظر گرفتن تمام این موارد هالک در یک رقابت فشرده در برابر مرد عنکبوتی پیروز می‌شود. این یک نبرد بسیار نزدیک است اما بستگی به این دارد که شما چه چیزی را پیروزی می‌دانید و در مورد چه نوع نبردی صحبت می‌کنیم.

اگر ما در مورد یک نزاع یک به یک و همه جانبه صحبت می‌کنیم که هدف در آن آسیب رساندن به طرف مقابل است (تا جایی که نتواند به مبارزه ادامه دهد) مرد عنکبوتی شانسی ندارد و هالک او را نابود می‌کند. مهم نیست که اسپایدرمن چقدر سریع است و چقدر می‌تواند از حس عنکبوتی خود برای جلوگیری از حملات هالک استفاده کند؛ فقط یک ضربه قوی برای کشتن او کافی است.

هالک فناناپذیر است، استقامت بسیار بیشتری دارد و سطح قدرت آن‌ها غیرقابل مقایسه بوده. با این‌حال اگر بردن در مبارزه به معنای ممانعت مبارزه از طرف مقابل یا توقف مبارزه به هر طریق ممکن باشد مرد عنکبوتی یک شانس علیه هالک دارد.

پیتر بسیار باهوش‌تر از هالک است (در عوض مقابل بروس بنر چنین چیزی برقرار نیست). او مطمئناً می‌تواند راهی پیدا کند که غول سبز را آرام کند یا حداقل برای مدت طولانی از حملات هالک دوری کند تا با او بتواند صحبت کند. اسپایدرمن می‌تواند کارهای بسیاری بکند تا حالت به درون خود رجوع کرده و یا حتی آرام شود تا به بنر بازگردد.

نتیجه نهایی جنگ هالک و مرد عنکبوتی

هالک بدون توجه به سرعت مرد عنکبوتی در یک درگیری فیزیکی برنده می‌شود. اگر پیتر سعی کند هالک را آرام و یا او را ناتوان کند تا مبارزه متوقف شود، در این‌صورت او این شانس را دارد که از مغزش برای استدلال کردن با این غول بی‌رحم استفاده کند.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نتیجه جنگ هالک و مرد عنکبوتی چه می‌شود؟
  • نام : دکتر رابرت بروس بنر
  • خالق : استن لی و جک کربی
  • اولین اثر : هالک شگفت‌انگیز شماره ۱ام (می ۱۹۶۲)
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : دکتر سبز، هالک جاویدان
  • محل تولد : اوهایو
  • معروفترین آثار : Immortal Hulk World War Hulks World War Hulk Planet Hulk Future Imperfect Hulk: The End Return Of The Monster Hard Knocks Hulk: Gray Always On My Mind
  • قابلیت ها : به عنوان بروس بنر: دانشمند و مهندس ماهر به عنوان هالک: قدرت، سرعت، استقامت و دوام مافوق بشری، آسیب ناپذیری، انتشار و دستکاری اشعه گاما، توانایی تنفس در فضا و زیر آب
  • شغل : فیزیک‌دان
  • حالت های دیگر : Grey Hulk Savage Hulk Mindless Hulk Devil Hulk. 4.1 Immortal Hulk Merged/Professor Hulk The Maestro Hulk Guilt Hulk The Green Scar
  • همکاران: بیوه سیاه کاپیتان آمریکا مرد آهنی ثور شی هالک
  • دشمنان: THE LEADER ABOMINATION GENERAL THADDEUS “THUNDERBOLT” ROSS THANOS GALACTUS RED HULK JUGGERNAUT
نتیجه جنگ هالک و مرد عنکبوتی چه می‌شود؟
  • نام : مرد عنکبوتی
  • خالق : استن لی - استیو دیتکو
  • اولین اثر : شماره ۱۵ Amazing Fantasy سال ۱۹۶۲
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : پیتر بنجامین پارکر - Wall Crawler - Web-Head - Friendly Neighborhood Spider-Man
  • محل تولد : کویینز نیویورک
  • معروفترین آثار : Spider-Man: No More، The Death of Gwen Stacy، The Death of Jean DeWolff، Kraven's Last Hunt، Spider-Verse
  • قابلیت ها : حس عنکبوتی - هوش بالا - بالا رفتن از روی تقریبا هر سطحی - قدرت بدنی زیاد بخاطر نیش عنکبوت رادیو اکتیوی - سرعت و انعطاف بالا
  • شغل : صاحب شرکت Parker Industries - عکاس و خبرنگار روزنامه Daily Bugle - محقق در آزمایشگاه Horizon
  • حالت های دیگر : مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (میگل اوهارا) - مرد عنکبوتی (مایلز مورالس) - Ricochet
  • همکاران: چهار شگفت‌انگیز انتقام‌جویان جدید گربه سیاه سیلک مردان ایکس زن عنکبوتی مادام وب
  • دشمنان: گابلین سبز هاب گابلین دکتر اختاپوس مرد شنی کارنیج الکترو