آنچه تا به امروز از DCU می‌دانیم | آینده دنیای سینمایی دی سی

آنچه تا به امروز از DCU می‌دانیم | آینده دنیای سینمایی دی سی

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره برنامه مدیران جدید دی‌سی برای دنیای DCU اعلام شد که در برنامه جدید، تغییرات زیادی نسبت به اثار قبلی دنیای سینمایی دی سی به چشم می‌خورد. در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات منتشر شده در مورد فاز اول DCU را با یکدیگر مرور کنیم.

فیلم بتمن و جوکر جز دنیای DCU خواهند بود؟

پیش از بررسی دنیای DCU اجازه دهید ابتدا در مورد دو فیلمی صحبت کنیم که طرفداران زیادی منتظر انتشار آن‌ها هستند. اولین اثر، فیلم بتمن 2 با عنوان The Batman : Part II است که نقش اصلی آن بر عهده رابرت پتینسون است. تاریخ انتشار این فیلم برای 3 اکتبر 2025 برنامه ریزی شده و در کنار آن فیلم جوکر هم به روی پرده سینما خواهد رفت.

دنباله فیلم جوکر با عنوان Joker: Folie à Deux فیلم برداری خود را آغاز کرده و با توجه به بازیگران، انتظار می‌رود حرف‌ زیادی برای گفتن داشته باشد. این دو فیلم جزئی از دنیای جدیدی دی‌سی نخواهند بود بلکه در DC Elseworlds قرار می‌گیرند. این بدان معناست که دو فیلم بتمن 2 و جوکر تعاملی با سایر فیلم‌ها و پروژه‌های دی‌سی نخواهند داشت اما ممکن است در آینده تغییراتی ایجاد شود.

جایگاه فیلم بتمن و جوکر در DCU

فیلم بتمن و جوکر در DCU

فیلم‌های پیش روی دنیای DCEU

طرفداران دی‌سی می‌توانند فیلم مورد انتظار Shazam! Fury of the Gods را در تاریخ 17 مارس، فیلم The Flash را در تاریخ 16 ژوئن، Blue Beetle را در تاریخ 18 اگوست و فیلم Aquaman and the Lost Kingdom را در تاریخ 25 دسامبر ببینند و پس از آن منتظر فاز جدید دنیای دی‌سی باشند که در ادامه پروژه‌های جدید را معرفی خواهیم کرد.

فاز نخست دنیای DCU

فاز نخست دنیای جدید دی‌سی با نام خدایان و هیولاها (Gods And Monsters) معرفی شده است. از آنجایی که تمرکز این دنیا بر روی ابر قهرمانانی مانند سوپرمن، بتمن، سوپر گرل و … و هیولاهایی مانند سوامپ تینگ به طور همزمان است، بنظر خدایان و هیولاها نام مناسبی برای این فاز بوده و به نوعی کاراکترهای اثار پیش رو را معرفی می‌کند. 10 فیلم و سریال فاز نخست معرفی شدند اما امکان دارد برخی از پروژه‌ها با توجه به زمان ساخت به این لیست اضافه شوند.

فیلم‌های تایید شده DCU

طبق گفته جیمز گان DCU هر سال 2 فیلم سینمایی و 2 سریال منتشر خواهد کرد که چند مورد از این فیلم‌ها معرفی شده است.

  • فیلم سینمایی Superman: Legacy

یکی از فیلم‌های مورد انتظار دنیای جدید دی‌سی، فیلم Superman: Legacy بوده که نویسندگی آن توسط جیمزگان انجام گرفته است. در این فیلم زندگی سوپرمن در دورانی روایت خواهد شد که در تلاش است یک تعادل بین قدرت‌های ابرقهرمانی و زندگی شخصی به عنوان خبرنگار برقرار کند و به نوعی جوانی این شخصیت را به تصویر خواهد کشید. تاریخ اکران فیلم سوپرمن برای 11 جولای 2025 برنامه ریزی شده است.

فیلم سینمایی Superman Legacy اولین فیلم DCU

فیلم سینمایی Superman Legacy اولین فیلم DCU

  • فیلم سینمایی The Authority از پروژه‌های آینده DCU

یکی دیگر از فیلم‌های مورد انتظار دنیای توسعه یافته دی‌سی، فیلم The Authority است که در این فیلم گروهی متشکل از 7 ابر قهرمان، متفاوت از گروه‌های ابر قهرمانی دیگر عمل می‌کنند. آن‌ها برای نجات دنیا به روش‌های خشونت آمیز روی آورده و از تواناهایی‌های خاص خود در ویرانی استفاده می‌کنند. در واقع هدف دنیای جدید دی‌سی این است که همه چیز را به شکل سیاه و سفید نشان ندهد بلکه از شخصیت‌های خاکستری هم در اثار خود استفاده کند که فیلم The Authority دقیقا همین کار را انجام خواهد داد. بنظر می‌رسد حال و هوای این فیلم مشابه سریال محبوب د بویز است.

فیلم سینمایی The Authority

فیلم سینمایی The Authority

  • فیلم سینمایی The Brave and the Bold

فیلم The Brave and the Bold اولین فیلم بتمن در دنیای جدید دی‌سی خواهد بود. بتمن 2 ساخته مت ریوز و با بازی رابرت پتینسون ارتباطی با این فیلم ندارد. در این فیلم دیمین وین حضور خواهد داشت که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای بتمن شده و داستان‌های هیجان انگیزی را روایت می‌کند. دیمین وین پسر بتمن و تالیا الغول بوده و نوه رأس‌الغول، یکی از شخصیت‌های شرور دنیای دی‌سی است. هنوز مشخص نیست که بتمن این فیلم را چه بازیگری به تصویر خواهد کشید.

فیلم سینمایی The Brave and the Bold

فیلم سینمایی The Brave and the Bold

  • فیلم سینمایی Supergirl: Woman of Tomorrow

برای دیدن تصویری جدید از شخصیت سوپرگرل، فیلمی تحت عنوان فیلم Supergirl: Woman of Tomorrow ساخته خواهد شد که اولین فیلم سوپرگرل در دنیای سینمایی دی‌سی محسوب می‌شود. البته در سال 1984 فیلمی در مورد این شخصیت ساخته شد اما بازخورد خوبی دریافت نکرد، در نتیجه انتظارات برای فیلم جدید بسیار بالاست. در این فیلم تفاوت زندگی کارا و کلارک کنت به خوبی نشان داده خواهد شد زیرا کلارک در خانواده‌ای با محبت بزرگ شده اما کارا سختی‌های زیادی کشیده و مرگ افراد زیادی را به چشم دیده است که این موضوع باعث تفاوت زندگی این دو ابرقهرمان می‌شود.

فیلم سینمایی Supergirl Woman of Tomorrow

فیلم سینمایی Supergirl Woman of Tomorrow

  • فیلم سینمایی Swamp Thing

اخرین فیلمی که در فاز جدید دنیای سینمایی دی سی اکران می‌شود، فیلم Swamp Thing است که بسیار متفاوت از فیلم‌های این لیست است. تاریکی این فیلم ببینده را میخکوب کرده و او را آماده ورود به فاز بعدی می‌کند. Swamp Thing یکی از شخصیت‌های جالب دنیای دی‌سی است که احتمالا فیلم آن هم جذاب خواهد بود. این شخصیت در مورد گیاه شناسی به نام الک هالند است که به دلیل یک حادثه در باتلاق جان خود را از دست داده و پس از آن تبدیل به شخصیتی می‌شود که توانایی کنترل انواع گیاهان را دارد. او از این توانایی برای محافظت از زندگی انسان‌ها و گیاهان استفاده می‌کند. البته مشخص نیست این فیلم قرار است چه داستانی را به تصویر بکشد اما با توجه به جذابیت این شخصیت، می‌توان انتظار اثر خوبی را داشت.

فیلم سینمایی Swamp Thing در دنیای سینمایی دی سی

فیلم سینمایی Swamp Thing در دنیای سینمایی دی سی

سریال‌های تایید شده دنیای جدید دی‌سی

علاوه بر فیلم‌های قابل انتظار، سریال‌های زیادی هم در راه هستند که طرفداران دی‌سی انتظار آن‌ها را می‌کشند.

  • سریال انیمیشنی Creature Commandos

سریال Creature Commandos یک انیمیشن 7 قسمتی بوده که توسط خود جیمزگان نوشته شده است. در این انیمیشن گروهی از موجودات عجیب در کنار هم کار می‌کنند تا توانایی مقابله با نازی‌ها را پیدا کنند. هنوز مشخص نیست چه بازیگرانی به عنوان صداپیشگان در این انیمیشن حضور خواهند داشت.

سریال انیمیشنی Creature Commandos

سریال انیمیشنی Creature Commandos

  • سریال Waller

سریال Waller بر روی شخصیت آماندا والر (Amanda Waller) تمرکز می‌کند که به نوعی زیر مجموعه سریال Peacemaker محسوب می‌شود. نقش اصلی سریال، وایولا دیویس خواهد بود که در سریال، همه چیز در مورد زندگی گذشته این شخصیت بیان خواهد شد.

سریال Waller

سریال Waller

  • سریال Lanterns

سریال Lanterns داستان جدیدی درباره فانوس‌های سبز است که جزئیات زیادی در مورد آن منتشر نشده است. سازمان The Green Lantern Corps به عنوان یک سازمان پلیسی کهکشانی فعالیت کرده و تمرکز آن بیشتر بر روی دو شخصیت جان استوارت و هال جردن است. این سریال از جمله مهم‌ترین آثار این لیست است که تاثیر زیادی در آینده دنیای دی‌سی دارد.

سریال Lanterns

سریال Lanterns

  • سریال Paradise Lost از پروژه‌های DCU

این سریال جذاب‌ترین اثر این لیست برای طرفداران Wonder Woman خواهد بود. پیش از این واندر وومن دو فیلم اختصاصی داشت و در کنار آن در ترکیب لیگ عدالت هم فعالیت می‌کرد. در حالی که ببینده‌ها منتظر فیلم سوم بودند، جیمزگان آن را کنسل کرده و سریال Paradise Lost را جایگزین کرد. این سریال قرار است جزیره تمیسکیرا، زادگاه واندر وومن را به تصویر بکشد. جیمز گان این سریال را سریالی مانند بازی تاج و تخت معرفی کرده که اتفاقات سیاسی و دسیسه‌های سرزمین مادری پرنسس دایانا را نشان می‌دهد.

سریال Paradise Lost

سریال Paradise Lost

  • سریال Booster Gold

سریال Booster Gold به شخصیتی می‌پردازد که از آینده به گذشته سفر کرده و خود را یک ابرقهرمان می‌نامد. این شخصیت هیچ قدرت خاصی ندارد بلکه تنها با استفاده از تکنولوژی در زمان سفر کرده و به نوعی بقیه را فریب می‌دهد.

سریال Booster Gold در DCU

سریال Booster Gold در DCU

اخبار مرتبط با دنیای جدید دی‌سی

علاوه بر معرفی فیلم‌ها و سریال‌های جدید، چند خبر در مورد فیلم‌ها و بازیگران مرتبط با این دنیا منتشر شده است.

  • فیلم فلش دنیای دی‌سی را ریست خواهد کرد

پیش از اینکه وارد DCU شویم، فیلم فلش زمینه را برای این دنیا آماده خواهد کرد. طبق گفته جیمزگان فلش یکی از بهترین فیلم‌های ابر قهرمانی بوده و به دو مدیر عامل دی‌سی کمک می‌کند تا بهتر نقشه راه خود را پیاده کنند. از آنجایی که تمرکز این فیلم فلش بر روی مولتی ‌ورس و سفر در زمان است، به راحتی می‌توان تغییرات لازم را در این دنیا ایجاد کرد.

آینده دنیای سینمایی دی سی DCU

آینده دنیای سینمایی دی سی DCU

  • بن افلک دیگر در نقش بتمن حضور نخواهد داشت

جیمزگان برای نقش بتمن به دنیای بازیگر متفاوتی است و دیگر قرار نیست بن افلک را در این نقش ببینیم. آخرین حضور این بازیگر در دو فیلم آکوامن – پادشاهی گمشده و فلش است و پس از آن با نقش خود خداحافظی خواهد کرد. البته جیمزگان به این موضوع اشاره کرده است که احتمالا بن افلک به عنوان یک کارگردان در پروژه‌های آینده حضور داشته باشد و این پایان راه دی‌سی با این بازیگر نیست.

  • آیا جیسون موموا شخصیت لوبو را به تصویر خواهد کشید؟

پیش از این شایعات زیادی در مورد حضور جیسون موموآ در نقش لوبو منتشر شده بود اما مدیران دی‌سی مستقیما به این موضوع اشاره کردند. به گفته آن‌ها امکان حضور یک بازیگر در دو نقش وجود ندارد و از آنجایی که جیسون موموآ فعلا شخصیت آکوامن را بازی می‌کند، نمی‌تواند همزمان بر روی شخصیت لوبو هم کار کند. البته اگر در آینده دنیای دی‌سی آکوامن نقشی نداشته باشد، جیسون موموآ می‌تواند بازی شخصیت‌های دیگری از جمله لوبو را بر عهده گیرد.

  • در دنیای DCU بازیگران در همه پروژه‌ها مشترک خواهند بود

در آینده دنیای سینمایی دی سی بازیگران قراردادی ده ساله امضا می‌کنند تا در همه پروژه‌های مرتبط با آن شخصیت حضور داشته باشند. به طور مثال بازیگر یک سریال با بازیگر فیلم و صدا پیشه یک انیمیشن یکسان خواهد بود و امکان ندارد دو بازیگر یک شخصیت را به تصویر بکشند. این قانون باعث یکپارچگی دنیای دی‌سی شده و نگرانی طرفداران بابت تعویض بازیگران را از بین می‌برد.

  • بازی‌های ویدیویی به فیلم و سریال مرتبط هستند

در دنیای سینمایی دی سی نه تنها فیلم و سریال‌ها، بلکه بازی‌ها هم به اثار دیگر مرتبط هستند. به طور مثال پس از انتشار فیلم سوپرمن ممکن است یک بازی معرفی شود که داستان‌های بعد از آن را به تصویر کشیده و زمینه برای اثر بعدی را فراهم کند. این ارتباط بین اثار مختلف می‌تواند یکی از دلایل جذابیت نقشه راه مدیران دی‌سی باشد.

آیا ازرا میلر در نقش فلش DCU باقی می‌ماند؟

آیا ازرا میلر در نقش فلش DCU باقی می‌ماند؟

  • آیا ازرا میلر در نقش فلش DCU باقی می‌ماند؟

ازرا میلر در یک سال گذشته مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر پرونده او در جریان است اما مدیران دی‌سی اعلام کردند که منتظر ریکاوری این بازیگر می‌مانند. با توجه به این موضوع ممکن است ازرا میلر بازیگر فلش در پروژه‌های DCU باشد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

آنچه تا به امروز از DCU می‌دانیم | آینده دنیای سینمایی دی سی
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار