خدایان مارول علیه خدایان دی سی | نبرد قدرتمندترین های دنیای کمیک

در این قسمت از سری مقالات مولتی‌ورس، به سراغ قدرتمندترین خدایان DC و Marvel می‌رویم. با کافه کمیک همراه باشید تا نبرد خدایان مارول علیه خدایان دی سی را بررسی و تحلیل کنیم.

نبرد ثور علیه واندروومن

نبرد ثور علیه واندروومن

نبرد ثور علیه واندروومن

 

می‌توان گفت که شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های خداگونه همین دو شخصیت‌اند. خدای رعد مارول و الهه حقیقت جهان دی‌سی در مقابل هم مبارزه‌ای نفس‌گیر خواهند داشت. دو شخصیت افسانه‌ای از گروه‌های انتقام‌جویان (Avengers) و لیگ عدالت (Justice League) که شباهت‌های زیادی به یکدیگر و از نظر قدرت نیز با یکدیگر تقریبا در یک سطح قرار دارند.

در نگاه اول ثور (Thor) قدرتمندتر می‌رسد. در مقابل خیلی‌ها ممکن است برای این‌که واندروومن (Wonder Woman) توانسته چکش ثور را بلند کند، پیروز نبرد را زن شگفت انگیز بدانند. اما باید به این هم توجه کرد که توانایی واندروومن برای بلند کردن میولنیر (Mjolnir) دلیلی بر این نیست که ثور نتواند پتک خود را بلند کند. علاوه بر این، ثور هم‌چنان سلاح‌های دیگر خود نظیر استورم‌بریکر (Stormbreaker) را خواهد داشت. در مقابل نیز دایانا، شمشیر خود و کمند حقیقت را خواهد داشت.

اگر فکر می‌کنید ثور قدرتمندتر است باید بگویم که واندروومن هم دست کمی از او ندارد. شاید جالب باشد بدانید که یکی از قدرت‌های ناشناخته‌ی دایانا، مهار و حتی کنترل صاعقه هست. این اتفاق باعث می‌شود قدرت اصلی خدای رعد توسط واندروومن مهار شود. در سمت مقابل نیز ثور واقعا یک خداست و قدرت زیادی دارد. اما در مقایسه با او، دایانا در سطح بالاتری از قدرت و سرعت قرار دارد. با این وجود این مبارزه پایاپای و ثور حریفی قدرتمند برای الهه‌ی حقیقت خواهد بود. به هر حال زن شگفت انگیز پیروز این نبرد است.

اترنیتی علیه رایتر

اگر با شخصیت رایتر (Writer) یا نویسنده آشنا نیستید، باید بگویم که او نمادی از نویسندگان کمپانی دی‌سی است. پرزنس (The Presence) به عنوان خدا و خالق جهان DC شناخته می‌شود اما رایتر او را آفریده. به زبان ساده‌تر همه چیز در دنیای دی‌سی دست رایتر است. او از این جهت با اترنیتی (Eternity) یا ابدیت شباهت دارد. اترنیتی که بهتر است بگوییم یک نهاد انتزاعی است تا یک شخصیت، قدرت مطلق برای انحراف واقعیت دارد. اما در مقابل او، رایتر تعیین‌کننده همه چیز است، اگر اترنیتی در جهان دی‌سی بود، وجود او توسط رایتر مشخص می‌شد. به وضوح، رایتر قدرتمندتر از اترنیتی است.

زئوس مارول علیه زئوس دی‌سی

خدایان مارول علیه خدایان دی سی : زئوس

خدایان مارول علیه خدایان دی سی : زئوس

 

زئوس (Zeus) از مشهورترین خدایان است. نسخه‌هایی از این خدا در مارول و دی‌سی نیز وجود دارند. مقایسه بین این دو نسخه مختلف شاید سخت به نظر برسد اما کفه‌ی ترازو کاملا به نفع نسخه‌ی دی‌سی زئوس سنگینی می‌کند. همان‌طور که در فیلم Thor: Love and Thunder دیدیم، زئوس در مارول بیشتر شخصیتی طنز و کمدی دارد تا این‌که یک خدای قدرتمند باشد. اما در سمت مقابل و در دی‌سی، زئوس چیزی نزدیک به قادر مطلق است. البته زئوس در دنیای مارول نیز بسیار قدرتمند بوده. به هر حال، زئوس دنیای دی‌سی به راحتی همتای خود در مارول را شکست خواهد داد.

مفیستو علیه لوسیفر

مفیستو علیه لوسیفر

مفیستو علیه لوسیفر

 

این دو شخصیت یک خدا محسوب نمی‌شوند اما از نظر قدرت قابل مقایسه با خدایان و الهه‌های کمیک‌بوکی هستند. مفیستو (Mephisto) و لوسیفر (Lucifer) با این‌که فضای داستان‌هایشان کاملا متفاوت است اما یک وجه اشتراک بزرگ دارند. هردو به عنوان اهریمن و شیطان جهان خودشان شناخته می‌شوند. با این حال، مفیستو بیشتر شبیه به یک شرور کیهانی است تا شخصیتی در حد و اندازه‌ی قادر و دانای مطلق. تنها پرزنس و پرایمال مانیتور (The Primal Monitor) (رایتر) می‌توانند لوسیفر را از بین ببرند. مفیستو هیچ‌گاه نمی‌تواند جلوی دانایی مطلق و اراده‌ی مطلق لوسیفر را بگیرد. لوسیفر بسیار قدرتمندتر از مفیستو است.

بانوی مرگ علیه دث

بانوی مرگ علیه دث

بانوی مرگ علیه دث

 

پیش از نوشتن این بخش از مقاله، نکرون (Necron)، شرور رویداد بی‌نظیر تاریک‌ترین (Blackest Night) شب در برابر بانوی مرگ در نظر گرفته شده بود. اما پس از کمی تحقیق بیشتر درباره این دو شخصیت و شخصیت دث (Death)، نکرون کنار گذاشته شد زیرا او به راحتی در مقابل بانوی مرگ شکست خواهد خورد.

در عوض، دث، عضو خانواده‌ی اندلس (Endless) دست کمی از معشوقه‌ی تانوس (Thanos) ندارد. حتما هواداران مارول و دی‌سی به واسطه‌ی کمیک‌های سندمن و دستکش ابدیت با این دو شخصیت آشنایی دارند. بانوی مرگ، همان شخصیتی است که تانوس، برای جلب نظر او، نیمی از موجودات جهان را کشت. در سمت مقابل، دث، خواهر مورفیس (Morpheus) و عضو خانواده اندلس است. او قوی‌ترین عضو این خانواده و یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های دی‌سی است.

با این‌که بانوی مرگ نیز مانند Death نمادی از مرگ است اما بیشتر به یک ابرشرور کیهانی شباهت دارد. از طرف دیگر، می‌توان گفت که دث قدرتی نزدیک به لوسیفر و حتی پرزنس دارد. این نبرد هم با برد شخصیتی از دنیای DC به پایان خواهد رسید. پیروزی دیگری برای خدایان DC علیه مارول!

والای همگان علیه پرزنس

این نبرد، نفس گیرترین مبارزه خدایان مارول علیه خدایان دی سی است. قدرتمندترین شخصیت و قادر مطلق دنیای مارول، والای همگان (The One Above All) در مقابل خدای دنیای دی‌سی، پرزنس (The Presence). این دو شخصیت در جهان‌های خود، نمادی از خدا و قادر مطلق هستند. هر دو نیز تقریبا در یک سطح از نظر قدرت قرار دارند. والای همگان، قدرتمندترین و توانا بر هر چیز است و می‌تواند هر شخصیتی را شکست دهد. اما شکست دادن پرزنس برای والای همگان در جنگ خدایان DC علیه Marvel آسان نیست.

با این وجود تنها تفاوت این دو شخصیت این است که والای همگان در مارول، به معنای واقعی کلمه قدرتمندترین موجود تمام جهان‌ها و قادر مطلق مارول است. اما پرزنس خود نیز خالقی در دنیای دی سی دارد و آن موجودی نیست جر پرایمال مانیتور (The Primal Monitor) یا رایتر. هیچ قدرتی بالاتر از والای همگان در مارول وجود ندارد اما پرزنس بعد از پرایمال مانیتور دومین شخصیت قدرتمند دی‌سی است. شاید همین موضوع است که نشان می‌دهد One above all از Presence قوی‌تر است و برخلاف دیگر مبارزات، این مبارزه‌ی خدایان Marvel علیه DC با برد شخصیتی از مارول به پایان می‌رسد.

برنده جنگ خدایان مارول علیه خدایان دی سی : خدایان دی‌سی

برنده جنگ خدایان مارول علیه خدایان دی سی

برنده جنگ خدایان مارول علیه خدایان دی سی

 

خدایان دی‌سی می‌توانند به راحتی خدایان مارول را شکست دهند. اما این بستگی به شخصیت‌هایی که از هر دنیا انتخاب می‌کنید هم دارد. با شخصیت‌هایی که در این مقاله انتخاب شدند، شکست خدایان مارول حتمی است.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا نتیجه مبارزات به همین شکل که نوشته شده، رقم می‌خورد؟ به نظر شما چه شخصیت‌هایی در این مقاله باید می‌بودند؟ حتما نظرات و پیشنهادات خود را درباره این مقاله با ما در میان بگذارید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

26 دیدگاه در حال حاضر

  1. وقتی نویسنده این وبلاگ دی سی فنه

  2. همه چیز اوکی بود جز اینکه زئوس مارول نسخه سینمایی بود و داشت با زئوس دیسی مقایسه میشد که این جوکه. (زئوس مارول تو کمیک با یه مشت هالک رو فرستاده ماه) از طرفی مرگ خودش هم سطحه لوفسیفر تلفی میشه بعد چون دث هم سطح لوسیفره برندست؟ و اینکه با چه منطقی دایانا ثور رو میزنه یا حتی بعید میدونم ثور هم بتونه دایانا رو بزنه. لوسیفر رو هم با مفیستو مقایسه نکنید که توهینه به لوسیفر. و اینکه جای دادگاه عدالت هم خالیه

  3. به نظرم اگه برای مقایسه این شخصیت ها از قدرت واقعی شون توی کمیک ها استفاده می‌شد یکم بهتر بود مثلا همون زئوس

    • سلام. ممنون که مطلب رو خوندی. راستش زئوس رو اگر سایت های انگلیسی زبان رو هم چک بکنی همه گفتن که زئوس دیسی قوی تره

  4. خب من دیسی فنم ولی این وبلاگ واقعا مضخرفه بهم بر خورد وقتی دیدم داره رایتر رو قوی ترین شخصیت کامیک با اترنیتی مقایسه میکنه حداقل با ابلیویون مقایسه میشد خدایان دیسی خیلی زیاد تر از خدایان مارول اند اما دلیل بر این نمیشه که به راحتی بتونن مارول رو شکست بدن

  5. جالبه که برای قدرتهای شخصیتهای مارول به فیلمهاشون استناد شده ولی برای شخصیتهای دیسی به کمیکهاش

  6. نیست چون اصلا نمیتونه مبارزه بکنه همونطور که مارول فنای عزیز میدونن والای همگان شکست خیلی سختی از تانوس خورد چطور کسی که میتونه از تانوس کتک بخوره میتونه درمقابل پرزنسی که تغریبا هیچ محدودیتی نداره مقابله کنه ؟؟؟؟

    • قدرتمند ترین نسخه تانوس که استرال تانوس یا تانوس رگلاتور هست تونسته والای دیگران که آواتار والای همگان هست رو جذب خود کنه.خیلی ها این رو اشتباه می گیرند خوده دادگاه زندگی به اون میگه one above all others که یعنی والای دیگران.والای همگان آواتار های زیادی داره.اینم بگن که والای همگان همون نویسنده است مثل د رایتر،چون د رایتر نماینده ی نویسنده است و والای همگان نماینده ی استنلی و هنین دلیل باعث میشه قدرتمندترین شخصیت کل کمیک در کنار رایتر دی سی بشه.ولی تانوس یه شخصیت داخل کمیک هست.یه پیز دیگه،استرال رگلاتور که تانوس با وسیله آن تبدیل شد به همین تانوس رگلاتور،خد والای همگان خلق کرده.و غیر ممکنه که وسیله ای که خود والای همگان خلق کرده بتونه خودش رو جذب کنه بلکه آواتار والای همگان رو جذب خود کرد.

  7. ترایگان یادت رفت

  8. تو فازت چیه مارول رو با سینمایی میگیری بعد دی سی رو با کمیک ببخشیدا پرنسس دایانا همونی نبود که تو فیلم از سوپرمن مشت خورد و کمند حقیقتش هم هیچ اثری روش نداشت؟؟

    • سلام دوست عزیز . ربطی نداره اون سوپرمن اینجا با ثور مقایسه. سوپرمن خودش قوی تر از ثور هست و کامل قضیه فرق میکنه.

  9. چقدر دی سی فنه :joy:

  10. کسانی که میگن سینمایی مارول با کمیک دیسی مقایسه شده خودشون اصلا کمیک نخوندن و اینو هم به خاطر زئوس میگن که تو سینمایی مارول کلا تخریبش کردن اما سرزدن به کمیک هم متوجه میشید زئوس دیسی آخری، پرنزس قطعا از رایتر ضعیف تره اما مگه والای همگان قدرت مقابله با رایتر رو داره؟ و اینکه والای همگان در مبارزه ای علیه تانوس شکست خورد و دیگه اصلا برازنده لقب قادر مطلق هم نیست پس مشخصا از پرنزسی که حتی شیطان اعظم دیسی هم نتونست شکستش بده ضعیف تره مورد بعدی هم اینکه بعضی از موارد توهین به شخصیت ها بود مقایسه رایتر با ایتنرتی یا مقایسه لوسیفر با مفیستو

  11. قشنگ معلوم که دی سی فنی وگرنه ثور با یه دستش واندرومن رو شکست میده
    رون کینگ ۲ور حتی می تونه سوپرمن پراید رو شکست بده

  12. مزخرف ترین مقایسه کل اینترنت متعلق به خودته رفیق

  13. این چه سمی بود من خوندم آخه واندر ومن از ثور قویتره منطقیه:joy::joy::joy::joy:

  14. کاملأ نادرست برنده خدایان مارول

  15. قدرتمند ترین نسخه تانوس که استرال تانوس یا تانوس رگلاتور هست تونسته والای دیگران که آواتار والای هگان هست رو جذب خود کنه.خیلی عای این رو اشتباه می گیرند خوده دادگاه زندگی به اون نیگه one above all others که یعنی والای دیگران.والای همگان آواتار های زیادی داره.

  16. درسته والای همگان از تانوس شکست خورد ام باید بدونیم که والای همگان لازم نیست بجنگه اگه بخواد میتونه مخلوق خودش رو نابود کنه چون استن لی هست و استن لی میتونه بنویسه:تانوس مرد پس مرد!خب بنابراین حتی اگه والای همگان شکست بخوره قاضی زنده پیروز میشه چون هر سه چهره ی عدالت،واقعیت و انتقام رو دارهپس میتونه حکم به نابودی هر جهانی بده.واما اترنیتی اولین کسی که بهش برسه ارزوشو بر اروده میکنه خوب چرا ارزوی خودش رو براورده نکنه؟

  17. والای همگان وجودش موجودات و جهان ها رو از بین میبره چجوری تو فکر میکنی والای همگان اینقد خودشو حقیر میکنه که بره با مخلوق خودش بجنگه تازه قضاوت قضاوت قاضی زنده که معلوم نشده

  18. سلام داداش خوبی باچه منطقی میگی واندرومن از ثور قوی تره تازه چرا مارول رو باسینماش مقایسه کردی ولی دیسی رو کمیک من خودم دیسی فنم ولی کاراکتر های دیسی هم انقدر قوی نیستن و :expressionless::expressionless:درضمن ثور خداست پس از واندرومن قوی تره

    • واندرومن هم نیمه خدا و نیمه انسان هست.
      دوما واندرومن رو در این مقایسه اکثر منابع خارجی برنده دونستن از جمله سی بی ار که رو دستش تو رسانه های کمیک بوکی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

خدایان مارول علیه خدایان دی سی | نبرد قدرتمندترین های دنیای کمیک
  • نام: دی سی یا .Detective Comics, Inc
  • سال تاسیس: 1934
  • موسس: مالکوم ویلر-نیکلسون
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • حوزه فعالیت: نشر و تولید کتاب‌های مصور
  • درآمد: طبق گزارشات در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸ میلیارد دلار
خدایان مارول علیه خدایان دی سی | نبرد قدرتمندترین های دنیای کمیک
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)