• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • معرفی 10 مورد از شخصیت‌ های عنکبوتی دنیای مارول به غیر از پیتر پارکر

معرفی 10 مورد از شخصیت‌ های عنکبوتی دنیای مارول به غیر از پیتر پارکر

معرفی 10 مورد از شخصیت‌های عنکبوتی دنیای مارول

یکی از شناخته شده‌ترین شخصیت‌ های عنکبوتی دنیای کمیک، پیتر پارکر با نام مستعار مرد عنکبوتی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. پیتر بعد از نیش زده شدن توسط یک عنکبوت رادیواکتیوی، قدرتی مشابه یک عنکبوت واقعی پیدا کرد و مسئولیت‌های مختلفی بر دوش او گذاشته شد. علاوه بر پیتر پارکر شخصیت‌های دیگری هم بودند که به اسپایدرمن یا اسپایدر وومن تبدیل شدند و در این مقاله از کافه کمیک قصد داریم به معرفی آن‌ها بپردازیم.

مایلز مورالز (Miles Morales)

مایلز مورالز (Miles Morales)

  • مایلز مورالز (Miles Morales)

یکی از برجسته‌ترین اسپایدرمن‌ها در تاریخ کمیک‌های مارول، مایلز مورالز است که نخستین بار در سال 2011 به طرفداران معرفی شد. بیشتر افراد مایلز را به دلیل حضور پررنگ در انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse شناختند که در آن مایلز یک نوجوان دو نژادی در بروکلین است که پس از مرگ پیتر پارکر، لباس مرد عنکبوتی را به تن می‌کند. از زمان معرفی مایلز، این شخصیت در کنار پیتر پارکر به یکی از محبوب‌ترین افراد عنکبوتی تبدیل شده که الهام‌بخش داستان‌های مختلف در کمیک‌ها، بازی‌های ویدیویی و البته نمایش‌های فیلم و برنامه‌های تلویزیونی است. البته مایلز نماینده همه چیزهایی است که مرد عنکبوتی به آن اعتقاد داشته است؛ شخصی که هدف اصلی او محافظت از کسانی است که به کمک او نیاز دارند.

گوئن استیسی از شخصیت‌های عنکبوتی

گوئن استیسی از شخصیت‌ های عنکبوتی

  • گوئن استیسی (Gwen Stacy) از شخصیت‌ های عنکبوتی

اولین عشق حقیقی پیتر پارکر، گوئن استیسی است که توسط گرین گابلین کشته شد اما بعدها شاهد حضور نسخه‌های دیگری از او در کمیک‌ها بودیم. گوئن استیسی دنیای 65 یک دانش آموز دبیرستانی است که توسط عنکبوت گزیده می‌شود؛ پس از دست یافتن به قدرت‌های عنکبوتی، خود را زن عنکبوتی نامید.

پیتر در این دنیا توسط قلدرهای مدرسه اذیت می‌شد و گوئن همیشه به دنبال دفاع از او بود، پیتر دلباخته گوئن شده و برای شبیه شدن به او، با تهیه فرمولی خاص به هیولایی به نام لیزارد تبدیل شد. در یک مبارزه، پیتر جان خود را از دست می‌دهد و این تصور ایجاد می‌شود که گوئن او را کشته است، در نتیجه به چشم تهدید به او نگاه می‌کنند. در سال 2015 گوئن عنکبوتی رابطه عاشقانه‌ای با مایلز شروع کرد و با سفر به بعدهای مختلف، شاهد داستان‌های مختلفی در زندگی خود بود.

فلش تامپسون

فلش تامپسون

  • فلش تامپسون (Flash Thompson)

یکی از شخصیت‌ های عنکبوتی محبوب، فلش تامپسون است که به عنوان همکلاسی پیتر پارکر شناخته می‌شود. تامپسون در ابتدا قلدر مدرسه بود که پیتر را آزار می‌داد و از سمت دیگر مرد عنکبوتی را ستایش می‌کرد. پس از دبیرستان به ارتش پیوست و در حین خدمت، دو پای خود را از دست داد. پس از پیوند خوردن تامپسون با یک سیمبیوت، شخصیت جدیدی با عنوان ” مامور ونوم” معرفی شد. با اینکه از این شخصیت همراه با اسم ونوم یاد می‌شود اما در برخی کمیک‌ها به عنوان کاپیتان عنکبوتی حضور دارد.

  • مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

با اینکه عشق اول پیتر پارکر، گوئن استیسی است اما رابطه عاشقانه پیتر با مری جین واتسون با نام مستعار MJ بیشتر شناخته می‌شود. این شخصیت داستان پیچیده‌ای در طول زندگی با پیتر پارکر پشت سر گذاشته اما در دنیای دیگر، MJ قدرت‌های عنکبوتی پیدا می‌کند. نام مری جین واتسون با قدرت‌های عنکبوتی، Spinneret است. در مرحله دیگری از زندگی ابرقهرمانی خود، این نسخه از MJ با سیمبیوت پیوند خورده و تبدیل به ونوم می‌شود.

می‌دی پارکر از شخصیت های عنکبوتی

می‌دی پارکر از شخصیت های عنکبوتی

  • می‌دی پارکر (Mayday Parker)

اگر چه تمام نسخه‌های پیتر پارکر به قدری خوش شانس نبودند که صاحب خانواده شوند اما در مولتی ورس نسخه‌های خوشبختی هم حضور دارند. در دنیای شماره 982 دختر پیتر پارکر با نام می‌دی پارکر، جایگزین پدر خود شد و به مبارزه به جرم و جمایت پرداخت. می‌دی پارکر با سایر شخصیت‌های عنکبوتی متحد می‌شود تا گروه Web Warriors را تشکیل دهد که هدف آن‌ها محافظت از زمین‌هایی است که به اندازه کافی خوش شانس نیستند تا افراد عنکبوتی برای محافظت از خود داشته باشند. این شخصیت نقش مهمی در دنیای عنکبوتی دارد حتی اگر در Across the Spider-Verse، به عنوان یک بچه به تصویر کشیده شود.

جسیکا درو از شخصیت‌ های عنکبوتی

جسیکا درو از شخصیت‌ های عنکبوتی

  • جسیكا درو (Jessica Drew)

یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ های خانم عنکبوتی، جسیکا درو با نا مستعار زن عنکبوتی است که قدرت‌های او به دلیل آزمایشات پدرش به وجود آمده است. زمانی که مادر جسیکا او را باردار بود، پدرش آزمایشی بر روی فرزندش انجام می‌دهد که نتیجه آن بروز قابلیت‌های عنکبوتی در جسیکا است. پس از اینکه جسیکا کمی بزرگ‌تر شد، مشخص شد پدرش برای هایدرا کار می‌کرده و او نیز توسط تسک مستر در این سازمان آموزش‌های رزمی را فرا گرفت. با وجود اینکه جسیکا از جمله ماموران هایدرا بود اما توانست از شست و شوی مغزی آن‌ها خلاص شده و با آزادی در مورد زندگی و اقدامات خود تصمیم بگیرد.

  • اوتو اکتاویوس (Otto Octavius)

طرفداران مارول می‌دانند که اوتو اکتاویوس یکی از بزرگترین دشمنان پیتر پارکر است. او یک دانشمند دیوانه است که طی یک اتفاق، آزمایشات او به خطا رفته و چندین بازوی مکانیکی به بدن خود اضافه کرده است. او در کمیک‌ها با نام ابرشرور معروف به دکتر اختاپوس شناخته می‌شود اما در یک خط داستانی، ذهن و جسم او با ذهن پیتر پارکر عوض شده و پیتر اصلی کشته می‌شود. اوتو در بدن پیتر پارکر اهداف خود را دنبال کرده و ماهیت ضد قهرمانی پیدا می‌کند. در این دوره نام ” مرد عنکبوتی برتر” را می‌گیرد و هیچ کس در واقع نمی‌داند که پیتر واقعی دیگر زنده نیست.

شخصیت‌ های عنکبوتی

شخصیت‌ های عنکبوتی

  • بن رایلی (Ben Reilly)

در دهه 70 میلادی، پروفسور مایلز وارن با استفاده از خون گوئن استیسی و پیتر پارکر، یک کلون جدید ساخت. کلون پیتر پارکر در این دوره بنظر کشته شده بود اما در نهایت در دهه 90 توجه زیادی به خود جلب کرده و دوباره به دنیای کمیک‌های مارول بازگشت. این کلون از اسم اسکارلت اسپایدر برای معرفی خود استفاده می‌کرد و مدتی با پیتر متحد بود. پیتر پارکر برای داشتن زندگی آرام با همسرش، نیویورک را ترک کرده و بن تنها شخصیت عنکبوتی این شهر شد.

شخصیت های عنکبوتی

  • جولیا کارپنتر (Julia Carpenter)

یکی از شخصیت‌های عنکبوتی قوی، جولیا کارپنتر است که نام زن عنکبوتی را در دنیای کمیک‌ها به خود اختصاص داده است. در زمین شماره 616 گروهی که در تلاش بودند تا ابرقهرمانان جدیدی بسازند، نزد خانمی به نام جولیا رفته و درخواست کردند تا در آزمایشات آن‌ها شرکت کند. در این آزمایش ترکیبی از گیاه و زهر عنکبوت به او تزریق شد که نتیجه آن بروز قدرت‌های عنکبوتی بود. پس از درگذشت مادام وب، قدرت‌های او به جولیا رسیده و به همین دلیل در برخی کمیک‌ها نام مادام وب برای جولیا استفاده می‌شود.

میگل اهارا از شخصیت‌ های عنکبوتی

میگل اهارا از شخصیت‌ های عنکبوتی

  • میگل اهارا (Miguel O’Hara) از شخصیت‌ های عنکبوتی

میگل اهارا که با نام مرد عنکبوتی 2099 شناخته می‌شود، اسپایدرمن آینده دنیای مارول در سال 2099 است. میگل در آن دوران برای شرکتی به نام الکمکس کار می‌کند که آزمایشات خطرناکی روی انسان انجام می‌دهند. میگل نمی‌تواند این آزمایشات را قبول کند و تصمیم به ترک شرکت می‌گیرد اما مدیر شرکت دارویی به او می‌دهد که میگل برای رهایی از اثرات آن دارو، مجبور به ایجاد تغییرات DNA بر روی خود می‌شود. در طی این اتفاقات، حادثه‌ای پیش می‌آید که باعث بروز قدرت‌های عنکبوتی در میگل اهارا شده و او را تبدیل به یکی از شخصیت‌های عنکبوتی می‌کند.

منبع

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی 10 مورد از شخصیت‌ های عنکبوتی دنیای مارول به غیر از پیتر پارکر
  • نام : مرد عنکبوتی
  • خالق : استن لی - استیو دیتکو
  • اولین اثر : شماره ۱۵ Amazing Fantasy سال ۱۹۶۲
  • متعلق به کمپانی : مارول
  • لقب ها : پیتر بنجامین پارکر - Wall Crawler - Web-Head - Friendly Neighborhood Spider-Man
  • محل تولد : کویینز نیویورک
  • معروفترین آثار : Spider-Man: No More، The Death of Gwen Stacy، The Death of Jean DeWolff، Kraven's Last Hunt، Spider-Verse
  • قابلیت ها : حس عنکبوتی - هوش بالا - بالا رفتن از روی تقریبا هر سطحی - قدرت بدنی زیاد بخاطر نیش عنکبوت رادیو اکتیوی - سرعت و انعطاف بالا
  • شغل : صاحب شرکت Parker Industries - عکاس و خبرنگار روزنامه Daily Bugle - محقق در آزمایشگاه Horizon
  • حالت های دیگر : مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (میگل اوهارا) - مرد عنکبوتی (مایلز مورالس) - Ricochet
  • همکاران: چهار شگفت‌انگیز انتقام‌جویان جدید گربه سیاه سیلک مردان ایکس زن عنکبوتی مادام وب
  • دشمنان: گابلین سبز هاب گابلین دکتر اختاپوس مرد شنی کارنیج الکترو