• صفحه خانگی
  • >
  • مارول
  • >
  • از طرح معنادار جدید شخصیت دورمامو از سری دکتر استرنج رونمایی شد

از طرح معنادار جدید شخصیت دورمامو از سری دکتر استرنج رونمایی شد

دورمامو

از ظاهر جدید «دورمامو» (Dormammu)، شخصیت فیلم «دکتر استرنج» (Doctor Strange)، در یک طرح معنادار جدید به اثر «جراد اس. مارانتز» Jerad S. Marantz، رونمایی شد. با «کافه کمیک» در این خبر همراه باشید!

«جراد اس. مارانتز» که در ساخت فیلم «دکتر استرنج» سال 2016 عرضه شد، نقش داشت، به تازگی از یک طرح معنادار جدید رونمایی کرده که ظاهر جدیدی برای «دورمامو» را به نمایش می‌گذارد. فیلم «دکتر استرنج»، تمام المان‌های عرفانی کمیک را به حد کمال رسانده بود، در حدی که می‌توان به آن به عنوان یک شروع تازه‌ی انقلابی برای «مارول» (Marvel) نگاه کرد. عده‌ی زیادی سبک بصری این فیلم را مورد تحسین قرار دادند؛ بطوری که قرار است سال بعد دنباله‌ی اثر، با نام «دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)، روی پرده‌های سینما قرار بگیرد. شخصیت «دکتر استرنج» در دیگر فیلم‌های جهان سینمایی «مارول»، از جمله «ثور: راگناروک» (Thor: Ragnarok) و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War)، نیز ایفای نقش کرده است. متأسفانه او هم میان افراد بدشانسی بود که به دلیل بشکن «ثانوس» (Thanos)، از بین رفتند. البته او در نهایت به در فیلم «انتقام‌جویان: بازی پایانی» (Avengers: Endgame) بازگشت.

به واسطه‌ی این اتفاقات، راه «دکتر استرنج» برای فیلم جدیدش باز شد. البته این فیلم در پشت صحنه با موانعی مواجه بوده است. در ماه ژانویه اعلام شد که «اسکات دِریکسن» (Scott Derrickson)، از این پروژه به دلیل تفاوت ایده‌ها، پا پس کشیده است. گمان می‌رود که «دریکسن» اصرار داشته که المان‌های ژانر ترسناک در این فیلم وجود داشته باشد، که طبیعتاً «مارول»، مخالفت جدی‌ای با این ایده داشته است. ماه گذشته، استدیوی سازنده، «سم رِیمی» (Sam Raimy)، کارگردان مشهور سگانه‌ی «اسپایدر-من» (Spider-Man) با بازی «توبی مگوایر» (Tobey Maguire)، را استخدام کرد که جایگزین وی شود. «دریکسن» نیز طرفدار این ایده بود و از «ریمی» به عنوان «یک انتخاب عالی برای به دست گرفتن دکتر استرنج» نام برد.

یکی از شخصیت‌های کلیدی این اثر، شخصیت شرور اصلی فیلم، یعنی «دورمامو» بود که سعی داشت جهان را به بعد تاریک خودش بکشاند. در نهایت، هوش سرشار دکتر استرنج مانع او شده و بازتابی منفی از شخصیت او به حساب می‌آید. در واقع «بندیکت کامبربچ» (Benedict Cumberbatch)، بازیگر شخصیت «دکتر استرنج»، حتی صداگذاری و موشِن کپچر این شخصیت را نیز به عهده داشته. به تازگی «جراد اس. مارانتز»، یکی از طراح‌های مشغول به کار زیر نظر «مارول»، از ظاهر جایگزین «دورمامو» در یک طرح معنادار جدید رونمایی کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness تا سال آینده عرضه نمی‌شود. با این حال ممکن است طرفداران، پیش از آن اطلاعاتی در این باره دریافت کنند. VandaVision، برنامه جدید شبکه Disney+ با بازی «الیزابث السن» (Elizabeth Olsen) و «پال بتنی» (Paul Bettany)، قرار است در این دسامبر پخش شود. از آنجایی که «اسکارلت ویچ» (Scarlet Witch) با بازی «السن» در هردوی آن‌ها نقش دارد، انتظار می‌رود که این سری رابطه‌ی مستقیم با فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness داشته باشد. «دکتر استرنج» و «اسکارلت ویچ» قدرت‌های مشابهی دارند، با این حال همچنان در جهان سینمایی «مارول» برخورد زیادی با یکدیگر نداشته‌اند. امیدواریم که رویدادهای VandaVision، اتفاقات دنباله‌ی فیلم «دکتر استرنج» را کمی شفاف‌تر بسازد.

حال که اشتیاق زیادی برای دنباله‌ی این اثر داریم، خوب است که دوباره گذری به شخصیت‌های این فیلم، به خصوص «دورمامو»، بزنیم. طرح نهایی‌ای که در فیلم استفاده شد، بساز ماورائی بود، برای همین جالب است که ببینیم سازندگان، به توضیح «مارانتز»، «انتخابات انسانی‌تری» را نیز در نظر گرفته بودند. طرح‌های معنادار، نقش مهمی را در فیلم ایفا می‌کنند،بخصوص آن‌هایی که مربوط به موجوداتی است که تا به حال دیده نشده‌اند. حال که طرفداران منتظر عرضه‌ی Doctor Strange in the Multiverse of Madness هستند، خوب است که دوباره این طرح‌ها را مشاهده کنند که یادشان بیاید که چگونه عاشق فیلم اصلی شدند.

منبع: ScreenRant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.