The Immortal Hulk : قدیمی‌ترین هالک مارول وحشتناک‌ترین هست

کمیک The Immortal Hulk: Time Of Monsters  به داستان شخصی پرداخته که می‌توان حضور قدیمی‌ترین هالک تاریخ مارول را به آن داد. با توجه به ویژگی‌های این موجود می‌توان گفت که او یکی از خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین هالک‌ها بوده. همراه کافه کمیک باشید.

جهان مارول(Marvel Universe) به‌واسطه‌ی انرژی گاما، شاهد هالک های متفاوتی بوده. از جمله می‌توان به بروس بنر(Bruce Banner) اشاره کرد. اما بروس نه تنها اولین بلکه با ابهت‌ترین هالک هم نبوده. در واقع در این سری کمیک به داستان یکی از قدیمی‌ترین هالک‌ها پرداخته می‌شود که بسیار قدرتمند و وحشتناک بوده.

این خبر ممکن است بخش‌هایی از کمیک را اسپویل کند.

داستان این مجموعه به 9 هزار و پانصد سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. جوانی روستایی بنام تموز واقع در منطقه‌ای که امروزه به اردن معروف است زندگی می‌کند. روستای تموز از لحاظ منابع غذایی دچار قحطی شده. این قحطی به‌خاطر وجود سنگی مشهور به چشم سبز خوب(Good Green Eye) هست.

این کمبود غذا باعث می‌شود تا تموز و دوست صمیمی‌اش شالیم قصد فرار از روستا را داشته باشند. در همین حال، پدر شالیم، رئیس قبیله و روستا، از نقشه‌ی آن‌ها با خبر می‌شود و با نقشه‌ای شوم تموز را به امید پیدا کردن غذا به طرف سنگ می‌کشاند. این کار برای این بوده تا تموز را با قدرت سنگ قربانی کند.

هنگامی که تموز در معرض سنگ قرار می‌گیرد، در گودال ناشی از انرژی سنگ ذوب شده و غرق می‌شود. پس از آن، با دیدن در سبز رنگی به سوی Below Place، به هالک تبدیل می‌شود. موجودی سبز رنگ، همراه با پنجه‌های تیز و شاخ‌هایی روی سرش.

 

بعد از این اتفاق، تموز تصمیم می‌گیرد تا به روستا بازگردد و قدرت جدیدش را با دیگران به اشتراک بگذارد. اما مردم گمان می‌کنند که این موجود، همان حیوانیست که رئیس قصد قربانی کردنش را برای نجات روستا داشته. در نتیجه، به او حمله می‌کنند. امتیاز شکست دادن این موجود به شلیم می‌رسد. دوست صمیمی تموز، با ضربه‌ای مرگبار چشمش، او را از پای در می‌آورد.

مردم که این اتفاق را خوش یمن می‌دانستند، دور هم جمع شدند و جشن بزرگی را ترتیب دادند. همه در این جشن مشغول خوردن تکه‌های سبز رنگ این موجود عظیم الجثه و پر هیبت شده بودند. تنها کسی که از خوردن امنتناع کرد شالیم بود. آن هم بخاطر علامتی روی بدن این هیولای سبز رنگ که با خالکوبی تموز شباهت بسیاری داشت.

شالیم، کار عاقلانه‌ای انجام داد. در ادامه، One Below All روح تموز را ملاقات کرده و در تلاش است تا با استفاده از آواتار هالک، پایان همه چیز را رقم بزند.

تموز، دوباره از طریق در سبز دیگری به دنیا باز می‌گردد و خشمگین از جنایتی که روستا و مردمش علیه او انجام دادند، برای گرفتن انتقام دست به‌کار می‌شود. او به همان شکلی که در Immortal Hulk #8 به آن اشاره شده، تکه‌های بدن خود را دوباره متحد می‌کند. تکه ها از شکم اهالی روستا بیرون کشیده می‌شوند و در این فرایند همه‌ی روستاییان تکه تکه شده و می‌میرند.

همه‌ی اهالی روستا به جز یک نفر، همه مرده‌اند. شلیم، تنها رو در روی دوست صمیمی‌اش ایستاده و درخواست گذشت دارد. با وجود انگیزه‌ی تموز برای گذشت و بخشش، One-Below-All او را تحت فشار قرار می‌دهد تا آخرین انسان روستایش را از بین ببرد و واقعا تبدیل به یک هیولا شود(با کشتن شلیم).

 

Time Of Monsters حقایق بیشتری را از گوشه‌ی تاریک جهان مارول فاش می‌کند. مثل این نکته که One Below All از چه زمان‌های دوری در تلاش بوده تا مرگ را به جهان بکشاند.

انگیزه و شباهت‌هایی بین تموز و بروس وجود دارد؛ هردو افرادی هستند که مورد قضاوت نادرستی به‌خاطر قدرت بسیار زیاد و عجیبشان قرار گرفتند. اما تموز با نیمه‌ی تاریک‌تر One Below All رو‌به‌رو شده و همین باعث شد تا تمام نفرت و خشمش را برای از بین بردن همه چیز استفاده کند.

از آن‌جایی که زندگی تموز به بسیار قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، باید دید که آیا مارول تمایل دارد تا پیوندی بین این هالک و دیگر چهره‌های قدیمی و باستانی، مثل اولین میزبان Starbrand ایجاد کند یا نه.

آخرین اخبار کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع : CBR

 

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.