چهار شگفت انگیز چگونه در دنیای سینمایی مارول معرفی خواهند شد؟

چهار شگفت انگیز چگونه در دنیای سینمایی مارول معرفی خواهند شد؟

انتقام جویان: پایان بازی نه تنها خاتمه‌ای بر دنیای ابرقهرمانان محبوب مارول نبود، بلکه هم‌چون شانسی دوباره برای احیای ابرقهرمانانی است که علاوه بر کمتر پرداخت شدن به آنها، پتانسیل بالایی برای ایجاد طراوت و از بین بردن کلیشه‌های این ژانر (مانند مردان ایکس یا چهار شگفت انگیز) را دارند. در این مطلب قرار است به این موضوع بپردازیم که چهار شگفت انگیز چگونه در دنیای سینمایی مارول معرفی خواهند شد. در ادامه با ما همراه شوید.

 

چهار شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول

فیلمی که بعد از 10 سال رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از آواتار گرفت.

 

اگر به کمیک‌های مارول نگاه کنید، علاوه بر انتقام جویان گروه های دیگری را خواهید دید که در کنار انتقام جویان و گاها همراه با آنها، مشغول نجات زمین و مبارزه با انواع تهدیدات هستند. گروه‌هایی مانند مردان ایکس (X-Men)، چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)، مدافعان (Defenders) و نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)؛ البته باید این نکته را متذکر شوم که گروه‌های نام برده حداقل در کشور ما شناخته شده‌تر هستند وگرنه گروه‌های بیشتری نیز وجود دارند. از سال 2007 یعنی 13 سال پیش که آخرین فیلم دوست‌داشتنی از چهار شگفت انگیز اکران شد – بدون درنظر گرفتن محصول زباله سال 2015 – این گروه محبوب کم‌کم در سایه فیلم‌های دیگر مارول قرار گرفت، به‌طوری که خیلی ها حتی آن فیلم ها را نیز فراموش کرده‌اند.

اما پس از اکران آخرین فیلم فاز سوم دنیای سینمایی مارول و بازنشست شدن یا کشته شدن اعضای اصلی انتقام جویان، حالا است که فرصتی پیش آمده برای رونمایی از محبوب‌های قدیمی؛ ولی سوال بزرگ ما این‌جاست که چگونه گروهی متشکل از چهار شخصیت با نام‌های : آقای شگفت انگیز (Mr. Fantatic)، مشعل انسانی (Human Torch)، سوزان استورم (Susan Storm) و درنهایت هیولای سنگی (Thing) می‌توانند قدم به دنیای سینمایی مارول با این عظمت بگذارند؟

 

چهار شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول

Fantastic Four 2007

 

اولین امکان برای ورود چهار شگفت انگیز به دنیای مارول که حتی جرو تئوری‌های اصلی نیز بوده، وارد کردن آنها از طریق فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) است. ماجرا از این قرار بود که در قسمت های آینده فیلم پلنگ سیاه، تی چالا پادشاه واکاندا، به واسطه تکنولوژی پیشرفته کشورش به دنیای موازی (Multiverse) دست پیدا می‌کند و زمینه آشنایی آن با این گروه ابرانسانی فراهم می‌شود؛ که البته با مرگ چادویک بوزمن عزیز، بازیگر پلنگ سیاه، احتمال رخداد این اتفاق کمتر از پیش شده. البته باید این را بگویم که ماجرای مولتیورس کنار گذاشته نشده چراکه یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های مارول برای آینده به نام Doctor Strange: In The Multiverse of Madness بزودی وارد فاز تولید می‌شود و امید برای وارد کردن این چهار شخصیت از طریق مولتیورس هنوز هم وجود دارد. جالب است بدانید که تئوری مذکور در کمیک اتفاق افتاده و صرفا ساخته ذهن طرفداراها نیست.

چهار شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول

دومین قسمت فیلم دکتر استرینج که گویا قرار است در آن شاهد برخورد دنیاهای موازی باشیم و نظاره‌گر تعامل شخصیت‌های متعددی باشیم.

 

همان‌طور که بالاتر اشاره کردم، ماجرای دنیاهای موازی بهترین و حتی تنها راه ورود این گروه و آشنایی آنها با ابرقهرمانان شناخته شده ما است؛ حالا من می‌خواهم یک تئوری جدید را برای‌تان شرح دهم و آن هم شروع یک خط زمانی جدید (Timeline) در کنار خط زمانی حال حاضر است. بعد از اکران فیلم مردعنکبوتی: دور از خانه  (Spider-Man Far From Home)، ما رسما وارد فاز چهارم مارول شدیم؛ اما هنوز ماجرا به جاهای حساس خود نرسیده چرا که ما ویلن مشخصی برای کل فیلم‌های آینده مثل ثانوس (Thanos) نداریم و این یعنی مارول امکان شروع فرنچایز جدیدی را دارد. فرنچایزی که می‌تواند در فازهای پنجم و ششم فیلم‌های خود، موفقیت‌هایی بسیار بزرگ‌تر از انتقام جویان: پایان بازی بدست آورد.

منظور من این است که در کنار ساخت فیلم‌هایی مثل دکتر استرینج یا ثور، کلید ساخت فیلم‌های چهار شگفت انگیز نیز خورده شود و این دو تایم‌لاین به‌صورت موازی در کنار هم حرکت کنند تا اگر امکان‌اش پیش آمد، وارد یکدیگر شوند. نکته جالب ماجرا اینجاست که این تئوری که در اینجا و متن بالایی بیان کردم، در یک صورت به‌شدت قوت می‌گیرد و آن‌هم تایید حضور 3 مردعنکبوتی در سومین فیلم مردعنکبوتی است. ممکن است بپرسید حضور 3 مردعنکبوتی چه ربطی به چهار شگفت انگیز دارد؟ در نگاه اول خب موافقم که ارتباطی دیده نمی‌شود، ولی اگر شما به شخصیتی که قرار است به عنوان راهنمای پیتر پارکر را ایفا کند دقت کنید، دکتر استرینج، بازهم برمی‌گردید سمت ماجرای دنیاهای موازی. یعنی دکتر استرینج باعث اتصال 3 جهان مختلف به یکدیگر می‌شود و تجربه ثابت کرده اینگونه اقدام‌ها، نه در دنیای مارول و نه دنیای دی سی، بدون تبعات نیستند و یکی از این تبعات می‌تواند ورود چهار شگفت انگیز به جهان سینمایی مارول باشد.

چهار شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول

مرد عنکبوتی همیشه رابطه خوبی با چهار شگفت انگیز داشته.

 

ما در انتقام جویان: پایان بازی شاهد یک حرکت انقلابی در سری فیلم‌های مارول یعنی سفر در زمان بودیم. سفر در زمان یا همان Time Travel همیشه یکی از بهترین ابزارهای موجود برای اتصال جهان‌ها و شخصیت های مختلف بهم بوده؛ حالا یا به روش‌های علمی یا به شکل‌های جادویی و متافیزیک دیگر. تئوری که می‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم حداقل از نظر من امکان کمی دارد ولی به هرحال گفتنی‌ها را باید گفت، پس بگذارید به این صورت شروع کنم. طبق الگوریتم شناخته شده و درعین حال پول‌ساز و موفق مارول، ما قطعا در فاز چهارم و پنجم و فازهای آینده دنیای سینمایی این شرکت، قرار است با یک ویلن مهم روبه‌رو شویم. شخصیت‌هایی مانند دکتر دوم (Doctor Doom)، گالاکتوس (Galactus) یا کنگ اشغالگر (Kang the ‌Conqueror) می‌توانند ویلن‌های بزرگ ما در آینده باشند. حضور این ویلن بزرگ یعنی ختم شدن به یک نبرد حماسی دیگر مانند آخرین نبرد فاز سوم در فیلم اونجرز. حالا اگر به این موضوع با در نظر گرفتن ورود چهار شگفت انگیز نگاه کنیم، دکتر دوم بهترین شخصیت است که نه تنها چهار شگفت انگیز را درگیر می‌کند بلکه آنقدر خطرناک می‌تواند باشد که باعث حضور و اتحاد ابرقهرمانان مختلف باهم شود. حالا دکتر دوم چه ربطی به سفر در زمان دارد؟ احتمالا می‌دانید که دوم یکی از ویلن‌های نابغه در جهان کمیک بوکی مارول بوده و در انیمیشن و کمیک‌های بسیاری با دستکاری تایملاین باعث خرابکاری‌های بزرگی شده.

 

دکتر ویکتور وان دوم که اولین بار در کمیک شماره 5 چهارشگفت انگیز حضور پیدا کرد.

 

 

درباره سفر در زمان، دکتر دوم، دنیاهای موازی، پلنگ سیاه و اتصال جهان‌های موازی صحبت کردیم، اما به یک شکل دیگر هم می‌شود به «زمان» در فیلم‌های مارول نگاه کرد. در فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) شاهد فلش‌بک به زمانی شدیم که حتی سرویس جاسوسی شیلد (S.H.I.E.L.D) هم تشکیل نشده بود و در آن فیلم از اسکرول‌ها برای اولین بار رونمایی شد.

اسکرول‌ها (Skrulls) گونه‌ای از موجودات فضایی با قابلیت تغییر شکل هستند که برای اولین بار در کمیک شماره 2 چهارشگفت انگیز معرفی شده‌اند. معرفی این گونه‌های فضایی خودش فراهم‌کننده امکان معرفی چهار شگفت انگیز بوده که البته در فیلم کاپیتان مارول 2019 انجام نشده و به‌نظرم کاپیتان مارول بعدی که قرار است ساخته شود، فرصت خوبی برای روی کار آوردن این قهرمانان دانشمند است. حالا به دو صورت می‌شود این کار را انجام داد: شکل اول به این شکل است که کاپیتان مارول بعدی بازهم یک فلش‌بک به گذشته باشد و در آنجا شاهد ملاقات کارل (کاپیتان مارول) و چهار شگفت انگیز باشیم که البته بعید است دوباره فلش‌بک داشته باشیم.

روش دوم می‌تواند یک حضور افتخاری (Cameo) یکی از اعضا در فیلم بعدی به‌عنوان صحنه پس از تیتراژ پایانی فیلم باشد. درست عین چیزی که در آخر فیلم کاپیتان مارول مشاهده کردیم، ملاقات کاپیتان آمریکا و بلک ویدو با کاپیتان مارول.

بری لارسون در ظاهر جدید به‌عنوان کاپیتان مارول در انتقام جویان: پایان بازی.

 

سال 2019 بود که کوین فایگی در مراسم کامیک کان، اشاره‌ای کوچک به مردان ایکس و چهار شگفت انگیز کرد و با قطعیت اعلام کرد که آنها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خانواده‌های ابرقهرمانی مارول در فیلم‌ها حضور پیدا خواهند کرد؛ اما با وجود کرونا و تاخیری که تمام فیلم‌های مارول خورده‌اند، سرنوشت این گروه به آینده‌ای نامشخص موکول می‌شود چون حتی کسی به‌صورت جدی طی این یک سال و نیم اخیر، صحبتی درباره کارگردانی یا نویسندگی این فیلم نکرده و مسئولیت‌اش را به گردن نگرفته. به همین دلیل برای خاتمه دادن به این متن دوست دارم تا درباره کارگردان یا کارگردان‌هایی صحبت کنم که می توانند ساخت این فیلم را برعهده بگیرند.

اشخاص در ذهن من به ترتیب تایکا وایتیتی و پیتون رد هستند. تایکا وایتیتی را به خاطر فیلم‌های خوش‌ساخت و بامزه‌اش مثل ثور: رگناروک یا جوجو خرگوشه می‌شناسیم که به عقیده من برترین کارگردانی است که MCU به خودش دیده و قرار است ساخت فیلم جدید ثور با نام ثور: عشق و طوفان را از دی ماه 99 – اگر کرونا مشکل‌ساز نشود- آغاز کند.

در طرف دیگر کارگردان فیلم‌های مرد مورچه‌ای را داریم که درست مثل وایتیتی -ولی نه به قوت و بامزگی او – چاشنی طنز را در کارهایش دارد که این چاشنی به‌شدت می‌تواند روی ارتباط دو شخصیت Thing و Human Torch در چهارشگفت انگیز کار کند.

نفر سوم این لیست که تجربه کار روی گروه‌های ابرقهرمانی مهم را نیز دارد، جیمز گان دوست‌داشتنی است. کسی که درحال حاضر مشغول ساخت Suicide Squad برای دی سی است.

به نظر شما چهار شگفت انگیز چگونه وارد دنیای سینمایی مارول می‌شوند و کدام کارگردان فیلم آنها را کارگردانی خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آخرین مقالات کمیک را در کافه کمیک بخوانید.

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.