باهوش ترین شخصیت های مارول چه کسانی هستند؟

باهوش ترین شخصیت های مارول

دنیای مارول در طول این سال‌ها تنها میزبان شرورها و قهرمانان متفاوت نبوده. برخی از شخصیت‌ها جزو نوابغ دنیای خود محسوب می‌شوند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی باهوش ترین شخصیت های مارول بپردازیم.

اگر از هوش درست استفاده شود، نتایج ترسناکی با خود خواهد داشت. برخی از قدرتمندترین افراد جهان به این دلیل قدرتمند هستند که توانایی برنامه‌ریزی و هوش بالایی دارند. همین را می‌توان در مورد شخصیت‌های کتاب‌های کمیک نیز گفت. بعید است که کسی به اندازه شخصیت‌های این لیست باهوش باشد!

بسیاری از شخصیت‌های دنیای مارول فقط به دلیل هوش سرشارشان می‌توانند بین خدایان، جادوگرها و ابرقدرت‌ها خودی نشان بدهند و حریفان خود را شکست دهند. مرد آهنی به دلیل هوش و علاقه‌اش به فناوری یکی از قدرتمندترین قهرمانان مارول است و دکتر دووم (Doctor Doom) به دلیل هوش خارق‌العاده و اراده تزلزل ناپذیرش می‌تواند بزرگ‌ترین شخصیت منفی جهان مارول باشد.

این افراد از مهندسی ژنتیک گرفته تا ساخت ابرسلاح های سیاره‌ای، کارهای غیرممکن را به بخشی از کارهای روزمره خود تبدیل کرده‌اند.

25 – روح سرخ (Red Ghost) از باهوش ترین شخصیت های مارول

روح سرخ از باهوش ترین شخصیت های مارول

روح سرخ از باهوش ترین شخصیت های مارول

 

اگرچه او ممکن است شناخته شده‌ترین شخصیت در این لیست نباشد، اما روح سرخ یکی از اولین شخصیت‌های منفی چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) بود و هوش باورنکردنی‌ای دارد که شایسته شناخته شدن است. ایوان کراگف (Ivan Kragoff) و ابرمیمون‌هایش اولین بار در کمیک شماره ۱۳ چهار شگفت انگیز در سال ۱۹۶۳ توسط استن لی (Stan Lee) و جک کربی (Jack Kirby) ظاهر شدند.

او یک دانشمند موشکی شوروی بود که مصمم بود در مسابقه برای رسیدن به فضا پیروز شود و به نام کمونیسم ادعای سلطه بر ماه را داشته باشد. او سه میمون را آموزش داد تا خدمه او باشند و خود را به فضا شلیک کرد.

او خود را در مسیر طوفان کیهانی قرار داد، طوفانی که به چهار شگفت انگیز قدرت‌های ماوراء طبیعی آن‌ها را داده بود. او به درستی این نظریه را مطرح کرد که قرار گرفتن در معرض طوفان کیهانی به او قدرت می‌دهد. درست پس از این اتفاق روح سرخ متولد شد.

نقطه قوت اصلی روح سرخ توانایی او برای ناملموس بودن است، اما هوش باورنکردنی او می‌تواند مفیدتر از قدرت او باشد. کراگف در صنایع موشک، مهندسی، ژنتیک، رباتیک، فیزیک و هیپنوتیزم تخصص دارد و دارای مدرک دکترا است.

او اسلحه‌ها و ماشین‌های زیادی اختراع کرده است که به او در کشیدن نقشه‌های شیطانی کمک کرده‌اند و حتی به اندازه کافی باهوش در نظر گرفته می‌شود که به گروه Intelligencia، انجمن باهوش‌ترین ابرشرورهای روی زمین بپیوندد. این گروه شامل موداک (M.O.D.O.K) و حتی دکتر دوم (Doctor Doom) بود.

24 – نورمن آزبورن (Norman Osborn)

نورمن آزبورن

نورمن آزبورن

 

شاید او دشمن اصلی مرد عنکبوتی باشد اما آزبورن توانست از یک شخصیت شرور ساده کمیک مرد عنکبوتی فراتر برود و در جریان رویداد عصر تاریک (Dark Reign) به شخصیت منفی دنیای مارول تبدیل شود. آزبورن توسط استن لی و جک کربی خلق شد و اولین بار در سال ۱۹۶۴ در کمیک شماره ۱۴ مرد عنکبوتی شگفت انگیز ظاهر شد.

او مردی خودساخته است که شرکت خود را به نام صنایع آزکورپ (Oscorp Industries) راه اندازی کرد. با این حال، حرص و طمع باعث شد تا او شریک تجاری خود را رها کند و از یادداشت‌هایش برای تکمیل یک داروی بهبود عملکرد استفاده کند. این ماده شیمیایی توانایی‌های جسمانی و ذهنی او را به قیمت از دست دادن سلامت روان افزایش داد.

آزبورن شاید حیله گرترین فرد روی کره زمین باشد. او مانند اولتران (Ultron) یک برنامه‌ریز باورنکردنی است. اما برخلاف اولتران، او طرز فکر تجاری دارد که به او اجازه می‌دهد به طولانی مدت فکر کند. همچنین، بر خلاف اولتران او انسانی است که با احساسات بازی می‌کند و دیگران را به انجام آن‌چه می‌خواهد ترغیب می‌کند.

او اساساً نسخه باهوش‌تر لکس لوثور (Lex Luthor) است. او سال‌ها مرد عنکبوتی را با موفقیت شکنجه داد. در طول رویداد دوران تاریک، آزبورن خود را در موقعیتی قدرتمند قرار داد که اساساً به او اجازه می‌داد هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.

23 – شوری (Shuri)

شوری

شوری

 

پلنگ سیاه عنوانی است که عموماً در خانواده سلطنتی باقی‌مانده و به همین دلیل اجتناب ناپذیر بود که خواهر کوچکتر تچالا (T’challa)، شوری، در نهایت لقب پلنگ سیاه را حتی اگر موقتی باشد یدک بکشد.

او توسط رجینالد هادلین (Reginald Hudlin) و جان رومیتا جونیور (John Romita Jr) خلق و اولین بار در کمیک شماره ۲ بلک پنتر در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. در فیلم پلنگ سیاه (۲۰۱۸) دنیای سینمایی مارول، شوری در واقع باهوش‌ترین فرد روی زمین است، حتی باهوش‌تر از تونی استارک و بروس بنر. او به عنوان یک نابغه فناوری مقیم واکاندا عمل می‌کند و مغز متفکر پشت برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روی زمین است.

نبوغ شوری در کمیک ممکن است کاملاً همتای شخصیت او در MCU نباشد، اما او هوشی قابل مقایسه با برادرش تچالا دارد. شوری آموزش‌های بسیار مشابهی را با تچالا گذراند، زیرا زمانی که تچالا از واکاندا تبعید شد، او مجبور شد به پلنگ سیاه تبدیل شود.

در طول این آموزش، او تا حد نابغه شدن مطالعه کرد، اگرچه او نسبت به برادر بزرگترش شاهکارهای هوشی کمتری برای نمایش دارد. با این حال، او ثابت کرده که یک متخصص فنون جنگی ماهر است و در طول سلطنت خود فرماندهی ارتش واکاندا را بر عهده داشت و از تاکتیک‌های غیر متعارفی برای ریشه‌کن کردن شورشیان خود استفاده می‌کرد.

22 – آرنیم زولا (Arnim Zola) از باهوش ترین شخصیت های مارول

آرنیم زولا از باهوش ترین شخصیت های مارول

آرنیم زولا از باهوش ترین شخصیت های مارول

 

اکثر افراد حاضر در این لیست نام خود را به خاطر اختراعات مکانیکی یا دانش خود در مورد هر یک از شاخه‌های فیزیک مطرح کردند، اما آرنیم زولا متفاوت است. او برجسته‌ترین متخصص جهان در علوم زیستی است. زولا در سال ۱۹۷۷ در کمیک شماره ۲۸۸ کاپیتان آمریکا معرفی شد.

او توسط جک کربی خلق شد و (حداقل از نظر زمانی) به عنوان یکی از اولین نابغه‌های شیطانی و همچنین به عنوان یکی از اولین دانشمندانی که به طور واقعی مهندسی ژنتیک را پس از یافتن داده‌های باقی‌مانده از اولین Deviantها (گروهی از غیر انسان‌ها که شباهت زیادی به مردان ایکس دارند) آزمایش کرد، شناخته شده است.

زولا یک بیوشیمیدان استثنایی است که بیشتر به خاطر انجام آزمایش‌های ژنتیکی که می‌تواند ابرانسان‌هایی مانند پریموس (رباتی با قابلیت تغییر شکل دادن) را به چالش بکشد، شناخته شده است. او همچنین استعدادی در علوم اعصاب دارد، زیرا توانایی انتقال آگاهی‌ها را به راحتی نشان داده است و بدن رباتیک او همیشه دارای یک جعبه ESP است که می‌تواند ذهن مخلوقات او و دیگران را کنترل و به آن‌ها حمله کند. نبوغ او یکی از دلایلی است که جمجمه سرخ (Red Skull) تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین شرورهای دنیای مارول شده است.

21 – دکتر اختاپوس (Doctor Octopus)

دکتر اختاپوس

دکتر اختاپوس

 

دکتر اختاپوس یکی از شناخته شده‌ترین دانشمندان دیوانه در دنیای مارول است. دکتر آتو آکتیویس (Otto Octavius) اولین بار در کمیک شماره ۳ مرد عنکبوتی شگفت انگیز در سال ۱۹۶۳ که توسط استن لی و استیو دیتکو (Steve Ditko) خلق شده بود، معرفی شد. او سومین شروری بود که مرد عنکبوتی با آن روبرو و به یکی از شناخته‌شده‌ترین و بدجنس‌ترین تبهکاران در مجموعه شخصیت‌های منفی مرد عنکبوتی تبدیل شد.

فقط نورمن آزبورن می‌تواند او را برای عنوان دشمن اصلی مرد عنکبوتی به چالش بکشد. نبوغ علمی او و چهار بازوی مکانیکی روی پشتش که کنترل کامل روی آن‌ها دارد، او را به دشمنی تبدیل می‌کند که همیشه می‌خواهد مرد عنکبوتی را به چالش بکشد.

آکیتویس یکی از متخصصان برجسته فیزیک اتمی و دارای مدرک دکترا است. در علم هسته‌ای دانش او در مورد تشعشعات به قدری زیاد است که وقتی حاملگی سو استورم (Sue Storm) (همسر آقای شگفت‌انگیز و از اعضای چهار شگفت‌انگیز) به دلیل تشعشعات کیهانی دچار عوارض شد، آقای شگفت انگیز از او کمک خواست.

تخصص او ممکن است در فیزیک باشد، اما او همچنین یک مهندس و مخترع با استعداد است. دکتر اختاپوس در طول سال‌ها تعداد زیادی دستگاه اختراع کرده و به نظر می‌رسد هر بار که مرد عنکبوتی با او روبرو می‌شود یک دستگاه جدید برای نمایش دارد.

20 – اولتران (Ultron)

اولتران

اولتران

 

اولتران مدتهاست که یکی از بزرگ‌ترین دشمنان انتقام‌جویان بوده؛ اگرچه او بسیار قدرتمند است، اما بیشتر قدرت او از هوش و برنامه‌ریزی باورنکردنی او ناشی می شود. او توسط روی توماس (Roy Thomas) و جان بوسما (John Buscema) خلق و اولین بار در کمیک شماره ۵۴ انتقام‌جویان در سال ۱۹۶۸ معرفی شد. اولتران توسط هنک پیم (Hank Pym) اختراع شد و از الگوهای مغزی خود برای الگوبرداری او استفاده کرد. اولتران تقریباً علیه خالق خود و در نهایت علیه کل جهان شورش کرد.

اولتران از زمان خلقت خود همواره یک تهدید جهانی بوده. او یکی از بزرگ‌ترین دشمنان انتقام‌جویان است و بسیاری از آن‌ها به توانایی او در ایجاد نقشه‌های تقریباً بی‌نقص مربوط می‌شود. او انتقام‌جویان را با مهندسی موقعیت‌هایی که طراحی شده‌اند تا در متوقف کردن او شکست بخورند، به حد عالی خود رسانده است. او این کار را بهتر از بیشتر شخصیت‌های منفی دیگر انجام می‌دهد. همچنین به عنوان یک ربات، او دانش کل دنیا را در اختیار خود دارد.

19 – آدام براشیر (Adam Brashear)

آدام براشیر

آدام براشیر

 

این مرد چه کاری نمی تواند انجام دهد؟ آدام براشیر یا مارول آبی (Blue Marvel) یکی از قدرتمندترین قهرمانان دنیای مارول است. او می‌تواند با افرادی مانند ثور (Thor) و سنتری (Sentry) مبارزه کند.

اما بر خلاف آن دو، او یک نابغه بوده و جز باهوش ترین شخصیت های مارول قرار می‌گیرد. مارول آبی برای اولین بار در کمیک آدام: افسانه مارول آبی (Adam: Legend of Blue Marvel) در سال ۲۰۰۸ معرفی و توسط کوین گرویوکس (Kevin Grevioux) خلق شد. با این حال، او از دهه ۱۹۶۰ یک قهرمان بوده. هنگامی که لباس او در جنگ آسیب دید، توسط دولت ایالات متحده متقاعد شد که بازنشسته شود و آن موقع مشخص شد که او سیاه پوست بوده است.

پس از آن، براشیر از هوش خود به خوبی استفاده کرد و استاد فیزیک در دانشگاه مریلند (Maryland) شد. اما از هوش او می‌توان برای چیزهایی فراتر از آموزش استفاده کرد. براشیر دارای مدرک دکترا در فیزیک نظری و کارشناسی ارشد در مهندسی برق، هر دو از دانشگاه کرنل (Cornell) است.

با این حال، چیزی که او بیشتر به آن شهرت دارد، تخصص او در پدیده نسبتاً ناشناخته پادماده (Anti-Matter) است که از طریق تعامل بین منطقه منفی (Negative Zone) و جهان معمولی ایجاد می‌شود. او و شریکش، کانر سیمز (Connor Simms)، یک راکتور منفی را اختراع کردند تا یک دروازه پایدار به منطقه منفی ایجاد کنند و آن‌ها قصد داشتند از این افق رویداد برای ایجاد پادماده استفاده کنند. دانش او از این پدیده به او اجازه داد تا کانر سیمز قدرتمندتری را که توانایی‌های باورنکردنی را در همان تصادفی که قدرت‌های براشیر را به او داده بود، شکست بدهد.

18 – موداک (M.O.D.A.K)

موداک

موداک

 

وقتی حدود ۷۵ درصد از بدن شما از سر تشکیل شده است، مطمئناً هوش فوق العاده‌ای خواهید داشت. موداک برای اولین بار در کمیک شماره ۹۳ داستان‌های تعلیق (Tales of Suspense) معرفی شد که توسط استن لی و جک کربی به عنوان شخصیت منفی مقابل کاپیتان آمریکا خلق شده بود.

او در اصل جورج تارلتون (George Tarleton) بود تا زمانی که آزمایش‌های جهش‌زا توسط شرکت A.I.M انجام شد و او را به موداک شرور یا ارگانیسم ذهنی طراحی شده برای کشتن تبدیل کرد. A.I.M قصد داشت از هوش باورنکردنی تارلتون برای مطالعه و بهبود مکعب کیهانی استفاده کنند که اخیراً آن را درست کرده بودند اما به سختی می‌توانستند درک کنند.

موداک برای باهوش بودن ایجاد شده است. ذهن او اساساً یک ابر رایانه است، زیرا این قدرت را دارد که مقادیر زیادی از داده‌های پیچیده را تجزیه و تحلیل، برای همیشه آن‌ها را حفظ کند و محاسبات پیچیده را به طور آنی انجام دهد. او همچنین دارای توانایی محاسبه احتمال رویدادها است؛ به قدری که به نظر می‌رسد می‌داند مردم قبل از انجام آن چه کاری قرار است انجام دهند. با این حال موداک هیچ خلاقیتی فراتر از یک فرد معمولی ندارد، بنابراین اگر قبلاً با او برخورد کرده باشید، پیش بینی و مقابله با او را آسان‌تر می کند.

17 – پروفسور اگزاویر (Professor Xavier)

پروفسور چارلز اگزاویه

پروفسور اگزاویر

 

اگر بحث قدرت‌های او بود، پروفسور چارلز اگزاویر به راحتی در صدر لیست قرار می‌گرفت. با این حال، حتی بدون در نظر گرفتن قدرتش، اگزاویر همچنان بسیار باهوش است. او توسط استن لی و جک کربی خلق شد و بدیهی است که اولین بار در کمیک شماره ۱ مردان ایکس در سال ۱۹۶۳ معرفی شد. او کسی است که پنج عضو اصلی مردان ایکس را از یک زندگی مملو از ترس و انزوا بیرون کشید و به مدرسه خود آورد.

اگزاویر چندین بار به عنوان برجسته‌ترین متخصص جهان در زمینه جهش شناخته شده است. اگرچه او ممکن است از دانش خود در حدی سوء استفاده نکند که یک مغز متفکر و یک تکامل‌گرای بزرگ باشد، اما همه چیزهایی را که لازم است در مورد جهش‌یافته‌ها یاد بگیرد، می‌داند.

اما او همچنین اطلاعاتی در زمینه‌های دیگر با دانش کاربردی در علوم زیستی، مهندسی و روانشناسی دارد. او چندین دستگاه را اختراع کرد که می‌تواند توانایی های ذهنی را تقویت و تنظیم کند. علاوه بر این، اگزاویر ثابت کرده که یک استراتژیست ماهر است زیرا نشان داده می‌تواند مردان ایکس را به بهترین شکل ممکن به کار بگیرد.

16 – قلب آهنی (Iron Heart)

قلب آهنی

قلب آهنی (Iron Heart)

 

نوجوان بودن به اندازه کافی سخت است. اما باهوش بودن به اندازه پذیرش در ام آی تی (M.I.T) در سن ۱۱ سالگی و سپس اختراع زره مرد آهنی مخصوص خود سطح جدیدی از دشواری را می‌طلبد. اما ریری ویلیامز (Riri Williams) موفق به انجام این کار شد و در نهایت نقشی را به عنوان یک قهرمان جوان برای خود ساخت: قلب آهنی.

او در سال ۲۰۱۶ در کمیک شماره ۷ مرد آهنی شکست ناپذیر توسط برایان مایکل بندیس (Brian Michael Bendis) معرفی شد. او یک اعجوبه فناوری است که هوشش در سنین پایین باعث مشکلات رفتاری او شده. با این حال، همه چیز زمانی که او در آزمون ام آی تی شرکت کرد تغییر کرد. او در سن ۱۵ سالگی، زره مرد آهنی خود را پس از مهندسی معکوس ۴۱ زره مرد آهنی و سرقت قطعات اضافی از محوطه دانشگاه ساخت.

او ممکن است مدرک نداشته باشد، اما درست مانند مربی خود تونی استارک یک مهندس ماهر است. اولین لباس مرد آهنی او از قطعات منسوخ و ضعیف ساخته شده بود، با این حال او می‌توانست یک کامیون را با مشت متوقف کند. سپس، تحت نظارت تونی استارک (که در آن زمان در قید حیات نبود و به عنوان هوش مصنوعی در دنیای مارول وجود داشت) یک زره قلب آهنی ساخت که به اندازه کافی قدرتمند بود تا پا به پای کرگدن (شرور مرد عنکبوتی) مبارزه کند. او به قدری باهوش است که توانسته در شرایط جنگی دو ویروس بسازد و ماشین شگفت انگیز را در چند ثانیه تعمیر کند. قلب آهنی آینده درخشانی در دنیای مارول به عنوان یکی از برترین ذهن‌های علمی جهان دارد.

15 – مرد عنکبوتی (Spider-Man)

مرد عنکبوتی

به عنوان شخصیت پرچم‌دار مارول، تقریباً همه درباره مرد عنکبوتی می‌دانند. مرد عنکبوتی یا پیتر پارکر (Peter Parker) زمانی که استن لی قهرمانی می‌خواست که بتواند روی دیوارها بخزد توسط او و استیو دیتکو خلق شد و اولین بار در کمیک شماره ۱۵ فانتزی شگفت انگیز (Amazing Fantasy) معرفی شد. مرد عنکبوتی محبوب و در نهایت تبدیل به نهایی‌ترین قهرمان مارول شد.

همه می‌دانند که پیتر پارکر یک خوره علم باهوش بود که پنهانی لباس مرد عنکبوتی را می‌پوشید. از آن‌جایی که قدرت او استفاده از فناوری برای حل هر موقعیتی نیست، مردم فکر می‌کنند او باهوش است اما نه به اندازه کافی. آن افراد اشتباه می‌کنند.

پیتر در بسیاری از زمینه‌های علمی نابغه است و برخی از باهوش‌ترین مردان جهان به هوش او اعتراف کرده‌اند. علاوه بر این، او به راحتی یکی از خلاق‌ترین متفکران کمیک‌های مارول است. مرد عنکبوتی اغلب ضعیف‌تر از دشمنانش است. مرد شنی به اندازه شن‌های اطرافش قدرتمند است، ونوم (Venom) قوی‌تر و سریع‌تر از او است و کرگدن (Rhino) می‌تواند ضربات خود را تغییر دهد. با این حال، با یک چیز، پیتر همه آن‌ها را شکست می‌دهد زیرا می‌تواند دانش علمی و تفکر سریع را برای شکست آن‌ها بکار ببرد. او به ندرت به دلیل فقط قدرت خالی خود برنده می‌شود.

14 – پلنگ سیاه (Black Panther)

بلک پنتر

پلنگ سیاه (Black Panther)

 

مردم اغلب پلنگ سیاه را با هنرهای رزمی و پنهان کاری مرتبط می‌دانند. اما آموزش برای تبدیل شدن به یک پلنگ سیاه علاوه بر کمال جسمانی شامل تلاش برای کمال ذهنی است. تچالا توسط استن لی و جک کربی ساخته  و اولین بار در کمیک شماره ۵۲ چهار شگفت انگیز در سال ۱۹۶۶ ظاهر شد. تچالا به سرعت به یکی از مهم‌ترین شخصیت دنیای مارول تبدیل گشت.

تچالا برای هوش خود بسیار سخت کار کرد و کشور واکاندا تاکید زیادی بر تحصیلات دارد. اما تچالا علاوه بر تحصیلات واکاندایی که در سطح جهانی قرار داشت، در دانشگاه آکسفورد (Oxford) تحصیل کرد و دکترا گرفت.

او در فیزیک نیز مهندس و مخترع قابلی است. اختراعات او شامل کوین جت (Quinjet)، لباس پرنده جدید فالکون، یک قایق نجات برای زنده ماندن از حمله و یک بمب بین بُعدی برای از بین بردن سیاره است.

او همچنین در زمینه تاکتیک آموزش دیده بود زیرا می‌دانست چه برنامه‌هایی وجود دارد و اکنون به تمام دانش و تجربه پلنگ‌های سیاه قبلی دسترسی داشت. سرانجام تحصیلات او را از علوم ساده زمینی فراتر برد. تچالا با ترکیب دانش خود از علم و عرفان، یک رشته کاملاً جدید به نام فیزیک سایه ایجاد کرد که به او اجازه می‌داد سلاح‌های سایه‌ای بسازد که در برابر وایبرنیوم (Vibranium) بسیار مؤثر بودند و می‌توانستند وایبرنیوم را در سطح کوانتومی دنبال کنند.

13 – آمادئوس چو (Amadeus Cho)

آمادئوس چو

آمادئوس چو (Amadeus Cho)

 

داشتن یک ابر کامپیوتر به جای مغز تضمین می‌کند که شما در چنین لیستی قرار می‌گیرید. آمادئوس چو در کامیک شماره ۲ فانتزی شگفت انگیز در سال ۲۰۰۵ ظاهر شد و توسط گرگ پاک (Greg Pak) و تاکشی میازاوا (Takeshi Miyazawa) خلق شد. او یک روز در جوانی در یک مسابقه نوابغ شرکت کرد.

زمانی که شخص برگزارکننده مسابقه متوجه شد که چو واقعا چقدر باهوش است، سعی کرد او را از روی حسادت بکشد که منجر به انفجاری شد که پدر و مادرش را کشت. پس از این‌که مجبور می‌شود مدام در حال فرار باشد او با هالک روبرو شد و به دنیای ابرقهرمانان و قدرت های ماوراء‌طبیعی وارد شد اما هوش باورنکردنی که داشت به او این اجازه را می‌داد که در این مسیر ادامه بدهد و دوام بیاورد.

شخصیت‌های دیگر اغلب از چو به عنوان هشتمین مرد باهوش جهان یاد می‌کنند، اما این رتبه بندی آن‌قدر تغییر کرده است که دیگر دقیق به نظر نمی‌رسد. بزرگ‌ترین دارایی چو توانایی او در تشخیص الگوها و انجام محاسبات ذهنی آنی است که از آن به عنوان «توانایی طبیعی برای شناسایی متغیرها و احتمالات کوانتومی در هر موقعیتی» یاد می‌شود.

او اغلب به واسطه مهارت خود در استفاده از این توانایی برای انجام محاسبات پیشرفته و استفاده از استدلال قیاسی برای طراحی نقشه‌ها و بهره‌برداری از نقاط ضعف با ابزارهای موجود، اعم از فناوری یا محیطی، در نبرد با موجودات ابرقدرت موفق بوده است. او بسیار مدبر است. رویارویی او با خدایان یونانی باعث شد که بسیاری اظهار نظر کنند که چو از آتنا (Athena) و هفائستوس (Hephaestus) که هر دو نابغه هستند باهوش‌تر است.

12 – رهبر (The Leader)

رهبر

بروس بنر و سموئل استرنز (Samuel Sterns) هر دو موجوداتی هستند که با پرتوهای گاما تقویت شده‌اند، اما زمانی که بنر به یک موجود عضلانی باورنکردنی یعنی هالک تبدیل شد، استرنز مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. او دوز پرتوهای گاما را تقویت کرد اما به جای قدرت غیرقابل درک و باورنکردنی هالک، او هوش تقریباً بی‌نظیر رهبر را به دست آورد. این شخصیت توسط استن لی و استیو دیتکو خلق شد و اولین بار در سال ۱۹۶۴ در کمیک شماره ۶۲ داستان‌های باورنکردنی (Tales to Astonish) ظاهر شد.

او شهود باورنکردنی، مهارت‌های تشخیص الگو، استدلال قیاسی و حافظه فوق‌العاده‌ای دارد. رهبر حافظه کاملی دارد و به او اجازه می‌دهد تا هر ویژگی شخصیتی را که ممکن است داشته باشد به یاد بیاورد و سپس از این دانش برای پیش‌بینی حرکات بعدی حریف و تدوین برنامه‌هایی استفاده کند که تمام تلاش‌های حریف را پیش بینی می‌کند.

علاوه بر این توانایی قابل توجه، استرنز در بسیاری از رشته‌ها نابغه است، اما برجسته‌ترین آن‌ها بیوشیمی، مهندسی و فیزیک است. او دستگاه‌ها و ربات‌های مختلفی را برای کمک به برنامه‌های خود اختراع کرده و در مهندسی ژنتیک و دستکاری و استفاده از تشعشعات تخصص دارد. استرنز با ذهنی قوی برای مقابله با قدرت هالک در این لیست قرار می‌گیرد.

11 – هیولا (Beast)

هیولا (Beast) از باهوش ترین شخصیت های مارول

هیولا (Beast) از باهوش ترین شخصیت های مارول

 

مردم دوست دارند هیولا، این عضو دوست داشتنی مردان ایکس را از جمله باهوش‌ترین مردان جهان ندانند، اما او شایسته چنین احترامی هست. هنک مک کوی (Hank McCoy) یا هیولا، یکی از اعضای بنیان‌گذار مردان ایکس بود که توسط استن لی و جک کربی خلق شد و اولین بار در سال ۱۹۶۳ در کمیک شماره ۱ مردان ایکس (X-Men) ظاهر شد.

او در ابتدا کاملاً انسان به نظر می‌رسید، به جز یک جفت پای خیلی بزرگ اما حتی در آن زمان، او بخشی جدایی ناپذیر از تیم بود و در مواجهه با تهدیداتی مانند مگنیتو (Magneto) و گروه برادری جهش یافته‌ها (Brotherhood of Mutants) به عنوان نابغه گروه عمل می‌کرد.

مک کوی را می‌توان به عنوان یک مرد رنسانسی با دانش در زمینه‌های مختلف از جمله ادبیات توصیف کرد. هیولا دارای مدرک دکترای بیوفیزیک و ژنتیک است. با این حال، او همچنین یک متخصص الکترونیک است که به طور معمول یا سریبرو (Cerebro) را تعمیر می‌کند یا اتاق خطر (Danger Room) (محل تمرین مردان ایکس) را ارتقا می‌دهد.

او همچنین دانش کافی در علم میکروبیولوژی دارد تا بتواند از یادداشت‌های مویرا مک تاگارت (Moira McTaggert) درمان ویروس ارث (Legacy Virus) را پیدا کند. فراتر از آن، او دانش کاری برجسته‌ای در زمینه‌های علمی از جمله فیزیک نظری، مکانیک کوانتومی، فناوری نانو، آناتومی و مهندسی مکانیک دارد.

علاوه بر این، او چند زبانه است و بیشتر در مورد ادبیات، موسیقی، مردم‌شناسی و سایر علوم اجتماعی می‌داند. به عنوان فردی که مهارت‌های مختلفی مانند مک کوی دارد، ممکن است جایگاه او کمی پایین به نظر برسد، اما سخت است که او را بالاتر از افراد برتر از خودش قرار دهید.

10 – مستر سینستر (Mister Sinister)

مستر سینیستر

هر کسی که بزرگترین ذهن علمی نسل خود به حساب بیاید، شایسته حضور در این لیست است. ناتانیل اسکس (Nathaniel Essex) همین‌طور بود که در آن زمان یکی از بدنام‌ترین دشمنان تاریخ مردان ایکس بود. اسکس، که با نام مستر سینستر نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۹۸۷ در کمیک شماره ۲۲۱ مردان ایکس غیرطبیعی (The Uncanny X-Men) ظاهر شد.

او به عنوان یک بازیگر پشت صحنه به تصویر کشیده شد که سال‌ها زندگی سایکلاپس (Cyclops) را دستکاری کرده بود. او کسی بود که یک کلون از جین گری (Jean Gray)، با نام مادلین پرایور (Madelyne Pryor)، تولید کرد تا فرزند اسکات را باردار شود، که در نهایت این فرزند تبدیل به کیبل (Cable) شد. سینستر تا اتفاقات رویداد دوزخ (Inferno) در پشت صحنه‌ماند و در آن‌جا با مردان ایکس مقابله و با آن‌ها مبارزه کرد.

او ایده‌های رادیکالی در مورد ژنتیک داشت و بدون توجه به عواقبش از آن‌ها پیروی می‌کرد. این امر او و آخرالزمان (Apocalypse) را به هم نزدیک‌تر کرد که در آن داستان اسکس به فناوری کیهانی دسترسی پیدا کرد و توسط آخرالزمان (Apocalypse) قدرتمند شد.

این به او اجازه داد بیش از یک قرن زندگی کند و دانش جمع‌آوری کند و از فناوری پیشرفته کیهانی یاد بگیرد. مستر سینستر به عنوان یکی از باهوش‌ترین مردان تاریخ ظاهر شد. او در ژنتیک، شبیه‌سازی، زیست شناسی، فیزیک و مهندسی تخصص دارد.

او می تواند از روی میل شخصی و هوس کلون درست کند، بدون آن‌که درباره عواقبش فکر کند. مستر سینستر می‌تواند به مردم قدرت‌های فوق العاده بدهد و ماشین‌هایی بسازد که می‌توانند کارهای خارق العاده‌ای انجام دهند.

9 – هنک پیم (Hank Pym)

هنک پیم

هنک پیم (Hank Pym)

 

اگر بتوانید چیزی با طول عمر و قدرت اولتران بسازید به این لیست تعلق دارید. او ممکن است مشکلات خود را داشته باشد، اما هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که هنک پیم یکی از باهوش‌ترین افراد روی زمین است. هنری «هنک» پیم در سال ۱۹۶۲ در کمیک شماره ۲۷ داستان‌های باورنکردنی به عنوان دانشمندی که ذراتی را کشف می‌کند که جرم را فشرده و به او اجازه می‌دهد تا به اندازه یک مورچه کوچک شود، معرفی شد.

این داستان خوب جواب داد بنابراین استن لی، جک کربی، لری لیبر (Larry Lieber) و دیک آیرز (Dick Ayers) چند شماره بعد او را به عنوان مرد مورچه‌ای برگرداندند. از آن‌جا، پیم و همسرش، ژانت ون داین (Janet van Dyne) یا زنبور (Wasp)، اعضای موسس انتقام‌جویان شدند و به آن‌ها کمک کردند تا با توطئه‌های لوکی (Loki) مقابله کنند.

اگرچه پیم ممکن است به دلیل ایجاد اولتران بدنام شده باشد، اما در واقع به عنوان برترین بیوشیمیست جهان شناخته می‌شود. پیم دارای مدرک دکترای متخصص در بیوشیمی و نانوتکنولوژی و متخصص در فیزیک کوانتوم، رباتیک، سایبرنتیک، هوش مصنوعی و حشره‌شناسی است.

او ذرات پیم را کشف کرد و یاد گرفت که چگونه از آن‌ها برای کوچک کردن خود، کوچک کردن دیگران و کوچک کردن اشیا بدون هیچ‌گونه اثرات مخرب استفاده کند. کنترل او بر ذرات پیم آن‌قدر پیشرفته است که هنک می‌تواند کوچک شود یا به اندازه یک جهان بزرگ شود.

علاوه بر این، او یک کلاه سایبری ساخت که به او اجازه می‌داد با مورچه‌ها و سایر حشرات تعامل داشته باشد، او اولتران قدرتمند را ایجاد کرد و تعدادی ابزار مفید برای کمک به خود و انتقام‌جویان اختراع کرد.

8 – مرد آهنی (Iron Man) از باهوش ترین شخصیت های مارول

مرد آهنی (Iron Man) از باهوش ترین شخصیت های مارول

مرد آهنی از باهوش ترین شخصیت های مارول

 

تونی استارک ممکن است سرکش‌ترین مردی باشد که تا به حال با آن روبرو شده‌اید، اما او و تکنولوژی‌اش را نباید نادیده گرفت زیرا او به یکی از مخوف‌ترین ذهن‌های مارول تبدیل شده. تونی استارک، ملقب به مرد آهنی، در سال ۱۹۶۳ در کمیک شماره ۳۹ داستان‌های تعلیق خلق شده توسط استن لی و استیو دیتکو معرفی شد.

او یکی از بنیانگذاران انتقام‌جویان بود و در بیشتر تاریخ خود به عنوان یک رهبر یا مربی خدمت کرده است. او یکی از مهم‌ترین و قابل تشخیص‌ترین شخصیت‌های مارول است، اما هیچ یک از این‌ها بدون هوش باورنکردنی او ممکن نبود.

او سابقه‌ای به عنوان توسعه دهنده سلاح دارد، اما زمانی که به یک ابرقهرمان تبدیل شد، خلاقیت او درخشید و برخی از قدرتمندترین و جذاب‌ترین سلاح‌های تاریخ مارول را اختراع کند. او توانست سلاحی برای متفرق کردن نیروی ققنوس (Phoenix Force) بسازد یا سلاحی افسانه‌ای که به انتقام‌جویان اجازه می‌داد با سرپنت‌ها (Serpents) (که قدرتشان چیزی در حد و اندازه ثور بود) مقابله کنند.

تونی همچنین یک متفکر سریع است که می‌تواند از فناوری به روش‌های خلاقانه برای فرار از موقعیت‌هایی که به نظر از دست رفته به نظر می‌رسد کمک کند. تونی استارک به عنوان یکی از باهوش‌ترین مردان جهان شناخته می‌شود و بدون شک او بزرگ‌ترین نابغه و مخترع فناوری در جهان است.

7 – بروس بنر (Bruce Banner)

دکتر بروس بنر

بروس بنر

 

بروس بنر ممکن است وقتی عصبانی می‌شود تبدیل به هالک خارق‌العاده شود، اما به دلیل هوش باورنکردنی‌اش، زمانی که آرام است هم به همان اندازه مفید است. بنر اولین بار در کمیک شماره ۱ هالک خارق‌العاده (The Incredible Hulk) در سال ۱۹۶۲ توسط استن لی و جک کربی معرفی شد.

او به عنوان هالک خارق‌العاده یکی از اولین قهرمانان مارول و یکی از بنیان‌گذاران انتقام‌جویان بود. بنر پس از غوطه‌ور شدن تصادفی در پرتوهای گاما در حین انفجار یک بمب گاما، قدرت‌هایی به دست آورد که او را به هیولای معروف یعنی هالک تبدیل کرد.

اگرچه شخصیت سبز و بزرگ بنر بیشتر شناخته شده است، اما خود بنر هنوز یک بازیگر اصلی در دنیای گسترده مارول است. او یک متخصص بلامنازع در پرتوهای گاما است، اما تخصص او بسیار فراتر از این است. او در چندین زمینه از جمله زیست شناسی، شیمی، مهندسی، پزشکی، فیزیولوژی و فیزیک هسته‌ای تخصص دارد.

علاوه بر این، او قادر به ایجاد فناوری‌ای به نام تکنولوژی بنر (Bannertech) است که با فناوری استفاده شده توسط تونی استارک و ویکتور وان دوم (Victor Von Doom) در نبرد برابری می‌کند. او یک ژنراتور میدان نیرو ایجاد کرد که دشمنان هالک مانندی مثل اسکار (Skaar) و جاگرنات (Juggernaut) را شکست داد. به علاوه او شوکری اختراع کرد که ولورین را به پرواز درآورد و اسکار را به زمین زد. هوش او حتی توسط دکتر دووم تشخیص داده شده و همه ما می‌دانیم که دوم چه نابغه‌ای است.

6 – تانوس (THANOS)

تانوس از باهوش ترین شخصیت های مارول

تانوس از باهوش ترین شخصیت های مارول

 

تایتان دیوانه ممکن است دیوانه باشد، اما مطمئناً احمق نیست. تانوس مدتهاست که یک شخصیت منفی برای انتقام‌جویان بوده و تنها به دلیل ترکیب منحصر به فرد قدرت و هوش خود زنده مانده است. تانوس حاصل ذهن جیم استارلین (Jim Starlin) بود و در سال ۱۹۷۳ در کمیک شماره ۵۵ مرد آهنی به خوانندگان معرفی شد. تلاش او برای کسب قدرت برای تحت تاثیر قرار دادن معشوقه‌اش یعنی تجسم مرگ در دنیای مارول باعث شد که چندین بار در طول تاریخ خود با انتقام‌جویان مبارزه کند.

مردم به تانوس اعتبار کافی برای هوشش نمی‌دهند. شاید این موضوع به خاطر جثه بزرگش باشد. اما صرف نظر از این، تانوس حتی با استانداردهای ابدی‌ها (Eternals) نیز یک فوق باهوش است. مانند اولتران، او در ساختن نقشه‌هایی که فقط با غرور او از بین می‌رود برتری می‌یابد، اما دانش علمی و تاکتیکی باورنکردنی نیز دارد.

تانوس تقویت‌کننده‌هایی طراحی کرد که او را از نظر فیزیکی قوی‌ترین ابدی که تا به حال زندگی کرده بود، ساخت. او آن‌قدر قوی است که با اودین (Odin) و گالاکتوس (Galactus) می‌تواند مبارزه کند. اما معروف‌ترین اختراع او صندلی اوست. شاید عجیب به نظر برسد، اما این شیک‌ترین صندلی دنیاست.

این صندلی قابلیت انتقال از راه دور، پرواز فضایی، نمایش نیروی میدانی، سفر در زمان و سفرهای میانی را دارد. اختراعات او بسیار فراتر از اختراعات روی زمین است. علاوه بر این، نبوغ تاکتیکی او تقریباً بی‌نظیر است. او توانست استاد بزرگ (Grandmaster)، پادشاه واقعی بازی‌ها را در یک بازی شکست دهد تا سنگ ابدی ذهن را به دست آورد.

5 – رید ریچاردز (Reed Richards)

رید ریچاردز آقای فوق العاده

رید ریچاردز

 

رید ریچاردز به عنوان رهبر چهار شگفت انگیز، چیزهای باورنکردنی زیادی دیده و در موقعیت‌های خطرناک زیادی قرار گرفته و بسیاری اوقات تنها چیزی که آن‌ها را از این موقعیت‌ها نجات داده هوش زیاد او بوده. رید ریچاردز یا آقای شگفت‌انگیز، در کمیک شماره ۱ چهار شگفت انگیز در سال ۱۹۶۱ ظاهر و توسط استن لی و جک کربی خلق شد زیرا آن‌ها می‌خواستند تیمی از ابرقهرمانان بسازند که یک خانواده نیز باشند.

چهار شگفت‌انگیز به سفرهای کیهانی واقعاً باورنکردنی‌ای رفتند، زیرا اغلب به عنوان کاوشگر شناخته می‌شوند تا ابرقهرمانان سنتی. آن‌ها فقط به دلیل هوش باورنکردنی آقای شگفت‌انگیز قادر به انجام این کار و زنده ماندن در این حین هستند.

رید قبلاً گفته بود که مزایای هوش او بسیار بیشتر از مزایای قدرت‌های اوست و باید بگوییم که او اشتباه نمی‌کند. رید یک کودک اعجوبه با نبوغ فوق‌العاده به عنوان یک پدر بود. او در ۱۴ سالگی به کالج رفت و در ۲۰ سالگی از ام آی تی، موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology)، دانشگاه هاروارد (Harvard)، دانشگاه کلمبیا (Columbia) و دانشگاه امپایر استیت (Empire State) فارغ التحصیل شد.

رید در بخش زیادی از تاریخ مارول به عنوان باهوش‌ترین مرد جهان به تصویر کشیده شده است. او یک فیزیک‌دان، نظریه‌پرداز و مخترع است که تقریباً در همه رشته‌ها مانند سفر فضایی، سفر در زمان، سفر فوق‌بعدی، بیوشیمی، روباتیک، کامپیوتر، پلیمرهای مصنوعی، ارتباطات، جهش‌ها، حمل و نقل، هولوگرافی، تولید انرژی، تجزیه و تحلیل طیفی و حتی بیشتر تخصص دارد. به نظر می‌رسد کاری نیست که رید نتواند با مغز خود انجام بدهد.

4 – دکتر دووم (Doctor Doom) از باهوش ترین شخصیت های مارول

دکتر دووم از باهوش ترین شخصیت های مارول

دکتر دووم از باهوش ترین شخصیت های مارول

 

ویکتور وان دووم با هوش خود کارهای شگفت انگیزی انجام داده است. او ممکن است یکی از متکبرترین شخصیت‌های کمیک باشد، اما قدرت، ذکاوت و اراده لازم برای اثباتش را دارد. دکتر دووم توسط استن لی و جک کربی خلق شد و اولین بار در کمیک شماره ۵ چهار شگفت انگیز در سال ۱۹۶۲ ظاهر شد.

هوش دووم آن‌قدر گسترده است که کارهایی انجام داده که غیرممکن به نظر می‌رسند. هنگامی که ترکیب نهایی در ابتدای رویداد جنگ‌های پنهان در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد، دووم به همراه مرد مولکولی (Molecule Man) و دکتر استرنج (Doctor Strange) برای متوقف کردن این اتفاق و بیاندر (Beyonder) انتخاب شدند. دووم نه تنها توانست نقشه‌ای برای کشتن بیاندر طراحی کند، بلکه یاد گرفت که چگونه قدرت او را بدزدد و امپراطور خدا دووم شود.

ممکن است بگویید رید ریچاردز باهوش‌تر از دووم است، اما دووم چیزی دارد که رید ندارد: جادو. دکتر دووم همچنین یک جادوگر فوق‌العاده ماهر بوده که از نظر قدرت با دکتر استرنج قابل مقایسه است. پس علاوه بر هوش آخرالزمانی، مصونیت دیپلماتیک و منابع یک کشور کوچک، دانش عرفانی گسترده‌ای نیز دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

3 – والریا ریچاردز (Valeria Richards)

باهوش ترین شخصیت های مارول: والریا ریچاردز

باهوش ترین شخصیت های مارول: والریا ریچاردز

 

مدت‌هاست تایید شده که عنوان باهوش‌ترین مرد جهان بین رید ریچاردز و ویکتور وان دوم بوده. رید بعدها صاحب یک بچه شد و حالا ممکن است این عنوان در خطر باشد. والریا ریچاردز دختر رید ریچاردز و سوزان استورم است. این شخصیت توسط کریس کلرمونت (Chris Claremont) و سالوادور لاروکا (Salvador Larroca) خلق شد و اولین بار در کمیک شماره ۱۵ چهار شگفت انگیز در سال ۱۹۹۹، از یک خط زمانی جایگزین که در آن او دختر سوزان استورم (Susan Storm) و ویکتور وان دوم بود معرفی شد.

والریا قدرتی ندارد اما برای داشتن آینده‌ای روشن به قدرت نیازی ندارد. به گفته رید، والریا در ۳ سالگی از نظر هوش از او پیشی گرفت. تصدیق این امر به این معنی است که او هوشی خواهد داشت که با هر چیزی که قبلاً تجربه کرده رقابت خواهد کرد.

او به قدری باهوش است که پس از محاسبه اینکه ۸۲ ماه آینده شکاف بزرگی در خانواده ایجاد می‌کند، احساس کرد که باید هوش خود را پنهان کند. به خاطر داشته باشید که او این کار را در ۳ سالگی انجام داد. با این حال او این ترفند را کنار گذاشت و در واقع یک اسباب بازی بسیار پیشرفته اختراع کرد که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و رید و فرانکلین (فرزند دیگر رید) قصد دارند آن را به دیزنی بفروشند.

2 – لونلا لافایت (Lunella Lafayette)

لونلا لافایت ذختر ماه

لونلا لافایت

 

شاید لونلا قدرت‌های زیادی نداشته باشد، اما وقتی شرکت سازنده آن می‌گوید که باهوش‌ترین در جهان خود اوست، باید به حرف سازندگانش گوش کنید. لونلا لافایت، یا دختر ماه (Moon Girl)، دختر نه ساله‌ای است که بهترین دوستش یک دایناسور تیرانوسوروس رکس (Tyrannosaurus Rex) قرمز است.

او در سال ۲۰۱۶، در کمیک شماره ۱ دختر ماه و دایناسور شیطانی (Moon Girl and Devil Dinosaur) توسط ایمی ریدر (Amy Reeder)، براندون مونتکلیر (Brandon Montclare) و ناتاشا بوستوس (Natacha Bustos) خلق شد.

علاوه بر هوش باورنکردنی لونلا، او همچنین دارای قدرت غیرانسانی برای تغییر روح خود با دایناسور شیطانی دوست تی-رکس (T-Rex) خود دارد. او تنها ۹ سال سن دارد، اما با پیوستن به گروه جنگجویان مخفی (Secret Warriors) دیزی جانسون (Daisy Johnson)، ملاقات با کارول دانورز (Carol Danvers)، و تحت تاثیر قرار دادن آمادئوس چو جای پا خود را ثابت کرده است.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، لونلا قدرت‌های زیادی ندارد، اما بزرگترین آن‌ها توانایی او در حل یک بنر باکس (Banner B.O.X) در چند ثانیه بود. این باکس توسط بروس بنر برای آزمایش هوش ایجاد شد و همان‌طور که آمادئوس چو اشاره کرد، هیچ‌کس در کل جهان تاکنون نتوانسته آن را حل کند.

او تعدادی ابزار از جمله لباس جنگ را اختراع کرده که او را قادر می‌سازد با ابرانسان‌ها مبارزه کند. او یک آزمایشگاه در زیر شهر دارد و صنایع دستی ساخته است که می‌تواند در فضا سفر کند. از آن‌جایی که او همه این کارها را با منابع بسیار محدود انجام داد، جای تعجب نیست که نژاد فضایی کری (Kree) او را به عنوان یک تهدید صددرصدی برای امپراتوری خود معرفی کرد.

1 – تکامل والا (High Evolutionary)

باهوش ترین شخصیت های مارول

باهوش ترین شخصیت های مارول

 

توانایی انجام کار خدا قطعا شما را شایسته انتخاب شماره یک می‌کند. تکامل والا این راه را دنبال کرد زیرا از ناتانیل اسکس، معروف به مستر سینستر الهام گرفته شده بود. با این حال، او حتی فراتر از منبع الهام خود پیشی گرفت و تبدیل به موجودی شد که از انسانیت فراتر رفت. هربرت ادگار ویدهام (Herbert Edgar Wydham) اولین بار در سال ۱۹۶۶ در کمیک ۱۳۴ ثور توانا (The Mighty Thor) که توسط استن لی و جک کربی خلق شده بود، معرفی شد، قبل از این‌که او حتی به تکامل والا تبدیل شده باشد.

تکامل والا صرفا باهوش نیست، بلکه تا حد امکان باهوش است. او ژنوم خود را با خواست خودش تکامل داده تا هوش خود را به سطحی برساند که قبلا قابل تصور نبود. هنگامی که با گالاکتوس روبرو شد، او را قطب مخالف گالاکتوس می‌دانستند. گالاکتوس جهان خوار بود، در حالی که تکامل والا جهان ساز بود.

او می‌تواند بدون هیچ تلاشی زندگی را خلق کند و سپس جهان‌های کاملی برای آن زندگی بسازد. او می‌تواند شکل‌های زندگی را تکامل و تغییر بدهد و ماده را دستکاری یا خلق کند، از جمله زرهی که اختراع کرد و او را از نظر عملکردی جاودانه کرد.

او یک بار سعی کرد با تحریک هالک به وجود خود پایان دهد و حتی هالک عصبانی هم نتوانست او را بکشد. او یکی بهترین متخصصین جهان در زمینه ژنتیک است و به خوبی در زیست شناسی، شیمی، پزشکی، فیزیک، مهندسی، روانشناسی انسان، علوم کامپیوتر و سایبرنتیک آشناست.

در نهایت، کاوش‌ها و ماجراجویی‌های کیهانی او گاهی اوقات نوعی فرا آگاهی به او بخشیده که به او اجازه می‌دهد موجودات کیهانی را حتی زمانی که نامرئی هستند ببیند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باهوش ترین شخصیت های مارول چه کسانی هستند؟
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)