• صفحه خانگی
  • >
  • دی سی
  • >
  • اگر فیلم بتمن همچنان دارای حق پخش انحصاری باشد، می‌تواند رکورد‌های گیشه‌ی سینما را جابه‌جا کند

اگر فیلم بتمن همچنان دارای حق پخش انحصاری باشد، می‌تواند رکورد‌های گیشه‌ی سینما را جابه‌جا کند

پخش فیلم بتمن در سینما و رکورد‌های گیشه‌‌ها | درباره حق پخش فیلم The Batman

بتمن ممکن است اولین فیلم وارنر مدیا بعد از شیوع ویروس کرونا باشد که دارای یک حق پخش انحصاری است که ممکن است باعث شکستن رکوردهای گیشه‌ی سینما شود. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که پخش فیلم بتمن در سینما چگونه می‌تواند مرز رکوردها را جابه‌جا کند.

استودیوی برادران وانر پیش از این خبر از به تاخیر افتادن فیلم بتمن مت ریوز تا سال ۲۰۲۲ را دادند. این خبر باعث می‌شود که این فیلم، دومین فیلمی باشد که توسط استودیوی برادران وارنر پس از فیلم Sesame Street برای سال ۲۰۲۲ ساخته می‌شود. در اعلامیه‌ای تکان‌دهنده‌تر از یک تاخیر ساده، وارنر مدیا فاش کرد که تعداد زیادی از فیلم‌های سال ۲۰۲۱ این استودیو را در استریم HBO Max منتشر خواهد کرد. این فیلم‌ها که شامل The Suicide Squad و Space Jam: A New Legacy می‌باشند همزمان با اکران در سینماها در این شبکه‌ی استریم پخش خواهند شد. بنابراین فیلم The Batman می‌تواند اولین فیلم مهم و پرطرفدار استودیوی برادران وارنر باشد که پس از یک سال به‌صورت انحصاری در سینماها اکران می‌شود که حتی ممکن است به شکستن رکوردهای گیشه ختم شود.

همچنین این فیلم از مورد انتظارترین فیلم‌های آینده‌ی این استودیو است. بتمن یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کمیک و فیلم در تمام دوران‌هاست. پرطرفدار بودن بتمن و شخصیت دنباله‌دار او همیشه برای استودیو سودآور بوده است. بعد از یک سال کامل بدون اکران، طرفداران که بسیار هیجان‌زده‌اند، بیش از هر زمان دیگری مشتاق دیدن یک فیلم از DC روی پرده‌ی نقره‌ای هستند. آن‌ها در حال حاضر برای تک‌تک لحظات فیلم اشتیاق دارند به‌خصوص پس از پیش‌نمایشی که در تابستان گذشته در خلال رویداد DC FanDome منتشر شد.

با توجه به این شور و شوق، پخش فیلم بتمن در سینما و بازگشت مشتاقانه به آن می‌تواند بلیطی باشد برای بازگشتی بزرگ به گیشه و شاید شکستن برخی رکوردها در این راه. علاوه بر این، یک افتتاحیه‌ی راحت در خانه‌ها برای این فیلم آن‌چنان ممکن نیست، در عوض اکران آن در سینماها باعث می‌شود حتی کسانی که علاقه‌ی کمی به بتمن دارند و مشتاق تجربه‌ی آن در پرده‌ی نقره‌ای هستند، در اولین آخر هفته‌ی اکران فیلم به سینماها بروند. در نتیجه این کار احتمالا باعث افزایش بازده گیشه و ترکیب طرفداران کم‌علاقه با طرفداران دو‌آتیشه شود.

فیلم بتمن بدون توجه به اینکه اولین فیلم بزرگ دارای حق پخش انحصاری در سینما بیش‌ از یک سال است، به احتمال زیاد یک موفقیت بزرگ در گیشه محسوب خواهد شد. همانطور که گفته شد بتمن یک شخصیت بسیار محبوب در میان مردم است و فیلم‌های مربوط به این شخصیت گیشه‌ی موفقی دارند. فیلم شوالیه‌ی تاریکی که نامزد اسکار نیز بود بیش از یک میلیون دلار در گیشه‌ی جهانی درآمد داشت. حتی در فیلم‌هایی که بتمن در آن‌ها به صورت منتقدانه ستوده می‌شود نیز بازدهی جدی‌ مشاهده می‌شود مانند فیلم‌های Batman V Superman که بیش‌ از ۸۷۲ میلیون دلار و Batman & Robin نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند. بتمن سودآور است و اکنون به‌نظر می‌رسد وارنر مدیا بیش از هر زمان دیگری برای درآمدزایی از فیلم The Batman برنامه‌ریزی کرده است.

واضح است که HBO Max برای وارنر مدیا از مهم‌ترین اولویت‌هاست. مطمئنا همه این خبر را شنیده‌ایم که اعلام شد فیلم Wonder Woman 1984 قرار است به‌طور همزمان در سرویس استریم و سینما اکران شود. همچنین بازگشت ناامیدکننده‌ی Tenet در گیشه، یکی از عوامل تصمیم‌گیری برای جلوگیری از فشار برگشت به سینماهاست در حالی‌که هنوز با بیماری همه‌گیر جهانی یعنی کوید ۱۹ سر و کار داریم. سال ۲۰۲۰ سال عجیب و غریبی برای صنعت فیلم و تلویزیون بوده است و مطمئنا به نظر می‌رسد این روند تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

به هر حال، این بیماری همه‌گیر برای همیشه نخواهد بود به این معنی که از لحاظ تئوری بازگشت به سینماها امکان‌پذیر است. شاید بتمن همان فیلمی باشد که بسیاری امیدوار بودند Tenet می‌توانست باشد. فیلم بتمن ممکن است به یک بازگشت سریع و شلوغ به سالن‌های نمایش منجر شود که برابر با بازگشت عظیم و رکورد شکن گیشه باشد. این در ترکیب با این واقعیت که این فیلم یک فیلم مورد انتظار بوده، اساسا موفقیت بزرگ این فیلم را تضمین خواهد کرد.

کارگردانی فیلم بتمن توسط مت ریوز و نویسندگی مشترک آن بر عهده‌ی ریوز و ماتسون تاملین است. در این فیلم رابرت پتینسون در نقش بروس وین/ بتمن، اندی سرکیس در نقش آلفرد پنی ورث، جفری رایت در نقش جیمز گوردون، زوئه کراویتس در نقش سلینا کایل/ زن گربه‌ای، کالین فارل در نقش اسوالد کابل پات/ پنگوئن، پل دانو در نقش ادوارد ناشتون/ ریدلر، جان تورتورو در نقش کارمین فالکونه و پیتر سارسگارد در نقش وکیل دادگستری گیل کلسون. فیلم بتمن قرار است در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ در سینماها اکران شود.

شما تا چه حد منتظر فیلم جدید بتمن یا بهتر است بگوییم فیلم The Batman هستید؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

 

آخرین مقالات کمیک را در کافه کمیک بخوانید.

 

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.