سریع ترین دوندگان دنیای کمیک چه کسانی هستند؟

سریع ترین دوندگان دنیای کمیک | سریع ترین دونده های کمیک

سریع‌ترین قهرمانان در کمیک با نام اسپیدستر (Speedster) شناخته می‌شوند و امروز به رتبه‌بندی آنها براساس سرعت‌شان می‌پردازیم. در ادامه با سریع ترین دوندگان دنیای کمیک همراه ما باشید.

سرعت مهم است. از همان زمان اساطیر یونان و خدایان رم، تصور موجوداتی که سریع‌تر از انسان‌ها و حیوانات می‌دوند در ذهن مردم بوده. در کل انسان‌ها کارهای زیاد در زمان محدود دارند، در نتیجه سریع‌تر حرکت کردن آرزوی خیلی‌ها است.

قهرمانان دنیای کمیک این رویا را به نحو خارق‌العاده‌ای نمایش دادند. از همان اوایل شکل گرفتن دنیای کمیک تا امروز، اسپیدسترها پا به پای تغییرات جلو آمدند و گاها از بقیه قهرمانان پیشی گرفتند و آنها را به عصر جدیدی از ماجراجویی هدایت کردند. در حالی‌که صدها قهرمان با توانایی سرعت وجود دارند، اما سریع ترین دوندگان دنیای کمیک و پرچمداران آن شخصیت‌های زیر هستند.

 

۱۰- لايتنينگ‌ (Lightning): رهبر گروه T.H.U.N.D.E.R

سریع ترین دوندگان دنیای کمیک | سریع ترین دونده های کمیک

دریافت‌کننده مدال افتخار گای گیلبرت (Guy Gilbert) شانس پیوستن به گروه T.H.U.N.D.E.R با عنوان لایتنینگ به دستاورد و در نهایت رهبری این گروه را به عهده گرفت. او به لطف لباسی با خاصیت الکترومغناطیس صد برابر سریع‌تر از انسان‌های معمولی حرکت می‌کرد، اما لباس او معایبی هم داشت. مثلاً با هربار پوشیدن‌اش به خاطر سرعت زیاد در ادای کلمات، دیگران از حرف زدن با او عاجز می‌شدند. یا با هربار به تن کردن این لباس، گای سال‌ها پیر می‌شد.

۹- ویزر (Whizzer)

ویزر قدرت خود را از خون مانگوس (Mongoose) به دست آورد. در دنیای مارول قهرمانان زیادی صاحب این اسم شدند، اما رابرت فرانک (Robert Frank) اولین کسی بود که ملقب به ویزر شد. رابرت طی سفری به افریقا همراه با پدرش توسط مار کبری گزیده شد. پدرش برای درمان او خون مانگوس (نوعی میمون گوشت‌خوار) را به او تزریق کرد.

علاوه بر نجات دادن زندگی رابرت، خون مانگوس با بخشیدن ابرسرعت، او را قهرمان جنگ جهانی دوم کرد. بعد از جنگ، ویزر زمان سختی را سپری کرد که او را بی‌خانمان و معتاد به الکل کرد. اما ویزر باز سر به راه شد و به قهرمان بودن برگشت، حتی چند باری به انتقام جویان (Avengers) پیوست. در نهایت بعد از تجربه چندین سکته قلبی، ویزر بازنشست شد. زمانی مردم بر این باور بودند که ویزر ممکن است پدر کوئیک سیلور (Quicksilver) و اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) باشد.

 

۸- ایمپالس (Impulse)

ایمپالس یکی از محدود اسپیدسترهایی است که از بدو تولد صاحب قدرت‌اش بود. او نوه فلش دوم همان بری آلن (Barry Allen) است که متولد هزار سال در آینده است. این قدرت خدادادی ایمپالس برای او دردسرساز شد؛ به‌طور مثال از بدو تولد بارت آلن (Bart Allen) با سرعت بالایی رشد می‌کرد. برای اینکه ذهن و بدن بارت همزمان رشد کنند، او زمان زیادی را در واقعیت مجازی (VR) صرف کرد تا اینکه ایریس وست (Iris West)، مادربزرگ بارت، از نقشه دولت با خبر شد و جلوی استفاده شدن از بارت به‌عنوان سلاح را گرفت. بارت در ادامه توسط تعداد زیادی از اسپیدسترها تربیت شد و میراث فلش را ادامه داد.

۷- جانی کوییک (Johnny Quick)

سریع ترین دوندگان دنیای کمیک | سریع ترین دونده های کمیک

جانی یکی از قدیمی‌ترین اسپیدسترها در دنیای کمیک است. او یکی طرفداران پر و پا قرص فلش بود و به خاطر فلش تصمیم گرفت ابرقهرمان شود. جانی با استفاده از یک فرمول ریاضی به اسپید فورس (Speed Force) متصل شد و از آن استفاده کرد. اسپید فورس جریانی میان‌بعدی است که به کاربران‌اش سرعت می‌بخشید. در واقع منشأ قدرت تمام اسپیدسترها (دوندگان) در دنیای دی سی همین اسپید فورس است.

جانی کوییک با یکی ابرقهرمان دیگر به نام لیبرتی بل (Liberty Bell) ازدواج کرد. این دو صاحب دختری به نام جسی (Jesse) شدند که در آینده با نام جسی کوییک (Jesse Quick) لقب کوییکها را زنده نگه داشت.

 

۶- ولاسیتی (Velocity)

ولاسیتی در سن ۱۶ سالگی توسط شرکت سایبردیتا (Cyberdata) دست‌کاری شد و درنتیجه قادر به حرکت با سرعت ۱۰۰۰۰ مایل بر ثانیه شد. در پروسه دست‌کاری های عصبی، صاحبان شرکت حافظه ولاسیتی یا کرن (Carin) که نام اصلی او بود را پاک کردند. پاک کردن حافظه کرن او را به سربازی باوفا برای سایبردیتا تبدیل کرد تا اینکه کرن کم‌کم شروع کرد حافظه‌اش برگشت و از شرکت فرار کرد. بعد از فرار او به گروه سایبر فورس (Cyber Force) پیوست و همراه با خواهرش کسی لین (Cassie Lane) یا همان بالیستیک (Ballistic) به نجات مردم پرداخت.

۵- کوییک سیلور (Quicksilver)

سریع ترین دوندگان دنیای کمیک | سریع ترین دونده های کمیک

کوییک سیلور معروف‌ترین اسپیدستر در دنیای مارول است. او گذشته‌ای مبهم و پیچیده دارد. او در ابتدا تصور می‌کرد که جهش‌یافته است و با خواهرش واندا (همان اسکارلت ویچ) عضو گروه جهش‌یافتگان شرور (Brotherhood of Evil Mutants) با رهبری مگنیتو (Magneto) بودند. بعد از مدتی این دو به انتقام جویان پیوستند. زمانی مردم بر این باور بودند که واندا و پیرتو (Pierto همان کوییک سیلور) فرزند مگنیتو هستند که باور غلطی است. در حقیقت واندا و پیرتو جهش‌یافته نبودند و توسط‌ های اولوشنری (High Evolutionary) دزدیده شدند. قدرت واندا و پیرتو حاصل آمازیش‌های ها اولوشنری روی آنهاست.

۴- بلک ریسر (Black Racer)

سریع ترین دوندگان دنیای کمیک | سریع ترین دونده های کمیک

خدایان جدید (New Gods) از هر چیزی نمی‌ترسند، اما بلک ریسر ترس را به جان آنها می‌اندازد. خدایان جدید نسلی فرا انسان با قدرت‌های خارق‌العاده هستند که در زمان و مکان دیگری به نام دنیای چهارم زندگی می‌کنند.

بلک ریسر مجهز به تجهیزات اسکی است که از انرژی ستارگان ساخته شده و در کهکشان با سرعت نور اسکی می‌کند.

دارکساید (Darkseid) که یکی از خدایان جدید شرور است با وصل کردن زندگی بلک ریسر به یک سرباز فلج ویتنامی، او را زمین‌گیر و زندانی کرد. اما در نهایت بلک ریسر موفق به فرار شد و آماده کشتن هر خدای جدیدی که سر راه‌اش سبز شود، است.

 

۳- جی گریک (Jay Garrick)

سریع ترین دوندگان دنیای کمیک | سریع ترین دونده های کمیک

جی گریک به عنوان اولین اسپیدستر در دنیای کمیک و اولین فلش استانداردهای اسپیدسر بودن را بنیان‌گذاری کرد. جی با تنفس آب حامل جریان الکتریکی در سال ۱۹۴۰ قدرت‌اش را به‌دست آورد. در ابتدا او از قدرت‌اش برای به شگفت آوردن دوست دخترش جوان ویلیامز (Joan Williams) استفاده می‌کرد تا اینکه برای نجات پدر «جوان» لباس خاصی به تن کرد و به فلش تبدیل شد.

اولین فلش آن‌قدر سریع بود که در ماه اول انتشارش سر از سه کمیک مختلف در آورد! جی همچنان در کمیک‌های امروز دیده می‌شود. آخرین حضور او در کمیک دارک نایتز (Dark Nights: Death Metal) بود.

 

۲- بری الن (Barry Allen)

سریع ترین دوندگان دنیای کمیک | سریع ترین دونده های کمیک

به مدت یک دهه دنیای کمیک طرفداران خود را ناامید کرد تا این‌که رابرت کنیگر (Robert Kanigher), جولیوس شوارتز (Julius Schwartz) و کارمین اینفنتینو (Carmine Infantino) در سری کمیک جدید دی سی به نام Showcase، فلش را از نو ساختند. داستان بری آلن جوان به عنوان عضوی از پلیس و پزشک قانونی که توسط رعد و برق قدرت‌اش را به‌دست می آورد دنیای کمیک را زیرورو کرد.

چیزی نگذشت که بری آلن سری کمیک خودش را دارا شد. در این سری کمک جی گریک یکی از مهمان‌های همیشگی بود. البته ناگفته نماند که این سری کمیک دنیای جدید چندگانه (DC Multiverse) را به دی سی آورد. بعد از چهل سال، بری برای نجات دادن دنیای چندگانه یا مولتیورس در بحران روی زمین‌های نامحدود (Crisis on Infinite Earths) جان خود را از دست داد. البته بعد از مدتی او باز هم به دنیای کمیک بازگشت.

 

۱- والی وست (Wally West)

سریع ترین دوندگان دنیای کمیک | سریع ترین دونده های کمیک

والی وست، سریع‌ترین مرد زنده دنیای کمیک در کنار بری الن.

والی در سن ۱۲ سالگی شروع به دریافت سرعت‌اش کرد. مانند خیلی از اسپیدسترهای دیگر والی هم یکی از طرفداران فلش بود. در نتیجه وقتی والی به عنوان دست راست فلش و با لقب کید فلش (Kid Flash) شروع به کارد کرد، گویی رویاهایش به حقیقت تبدیل شده بودند. همچنین بعد از مرگ فلش میراث فلش را والی ادامه داد.

والی تنها اسپیدستری است که به‌صورت مستقیم توانایی برقراری ارتباط با اسپید فورس را دارد. درست است که این روزها او تنها دونده پرسرعت دنیای کمیک نیست، اما او بی‌شک سریع‌ترین مرد زنده این دنیاست.

این بود لیست سریع ترین دوندگان دنیای کمیک . به نظر شما کدام‌یک از شخصیت‌های بالا سریع ترین دونده کمیک ها هستند؟ نظرتان را برای‌مان بنویسید.

آخرین اخبار و مقالات کمیک را در کافه کمیک دنبال کنید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. پینگ بک: سئو سایت ، سئو محتوا و گرفتن رتبه در صفحه اول گوگل - تیم تولید محتوا آنویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.