انیمیشن های سینمایی بتمن (به ترتیب زمانی و بر اساس تاریخ اکران)

انیمیشن های سینمایی بتمن

همان‌قدر که فیلم‌های لایو اکشن بتمن می‌توانند عالی باشند، چیز خاصی در انیمیشن‌های او وجود دارد که نمی‌توان آن را شکست داد. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی انیمیشن های سینمایی بتمن بپردازیم.

انیمیشن های سینمایی بتمن می‌تواند روح کمیک‌ها را به گونه‌ای تسخیر کند که فیلم‌های اکشن زنده به ندرت می‌توانند، یا صرفاً به این دلیل که استعداد درگیر در بسیاری از فیلم‌های انیمیشن بسیار چشمگیر است، هیچ بتمنی مانند بتمن انیمیشنی وجود ندارد.

خروجی‌های انیمیشن بتمن در بازه‌های زمانی و دنیاهای متفاوتی قرار می‌گیرند و در حالی که بسیاری از اولین و مسلماً بهترین انیمیشن‌های بتمن در دنیای سریال انیمیشنی Batman: The Animated Series ساخته شده‌اند، اکثر (اگرچه مطمئناً نه همه) انیمیشن‌های DC یا داستان‌های مستقل هستند یا در دنیای انیمیشن‌های DC در جریان هستند.

از سال ۲۰۰۷، مجموعه انیمیشن‌های اصلی دنیای دی سی به طور منظم فیلم‌های انیمیشنی مبتنی بر کمیک‌های DC را مستقیماً به صورت آنلاین و DVD منتشر می‌کند. بازیگران مختلفی از جمله کوین کانروی (Kevin Conroy) فقید گرفته تا جیسون اومارا (Jason O’Mara) و جنسن آکلز (Jensen Ackles) در این فیلم‌ها صداپیشگی شوالیه تاریکی را بر عهده داشته‌اند و هر کدام برداشت منحصر به فرد خود را از این شخصیت ارائه می‌کنند.

دنیای نولان (Nolanverse)

بتمن: شوالیه گاتهام Batman: Gotham Knight (2008)

بتمن: شوالیه گاتهام

بتمن: شوالیه گاتهام

 

اولین فیلم بتمن از فیلم‌های اصلی انیمیشن دنیای دی سی، بتمن: شوالیه گاتهام، گلچینی از داستان‌های بتمن است که در دنیای سه گانه فیلم‌های شوالیه تاریکی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) اتفاق می‌افتد. این  داستان‌ها توسط استودیوهای انیمیشن ژاپنی  Studio 4C ،Bee Train، Production I.G، و البته Madhouse ساخته شده که تماشای آن برای طرفداران آثار این استودیوها و همچنین برای علاقه‌مندان به بتمن ضروری است.

علی‌رغم این‌که اسماً در دنیای فیلم‌های کریستوفر نولان قرار دارد، Batman: Gotham Knight به عنوان یک فیلم مستقل نیز عمل می‌کند. کوین کانروی که صداپیشگی بتمن در سریال Batman: The Animated Series را نیز بر عهده داشت، در دوبله انگلیسی صدای خود را به بتمن نیز قرض می‌دهد.

صداپیشگان دیگر عبارتند از: ویل فریدل (Will Friedle – که صداپیشگی تری در Batman: Beyond را بر عهده داشت) و کوین مایکل ریچاردسون (Kevin Michael Richardson – که صداپیشگی شخصیت هایی از جمله Lucious Fox را بر عهده دارد.). این انیمیشن، هم به تنهایی و هم بسته بندی شده با Batman Begins و با قسمت‌هایی از Batman: The Animated Series فروخته شد. Gotham Knight در حال حاضر  توسط شبکه HBO Max قابل تماشا است.

سوپرمن/بتمن: دشمنان عمومی Superman/Batman: Public Enemies (2009)

سوپرمن/بتمن: دشمنان عمومی

سوپرمن/بتمن: دشمنان عمومی

 

فیلم بتمن و سوپرمن محصول ۲۰۰۹: دشمنان عمومی، سوپرمن (با صداپیشگی تیم دالی –  Tim Daly) و بتمنی (کوین کانروی – Kevin Conroy) را می‌بینیم که مجبور می‌شوند زمانی که ابرشرور لکس لوثور (Lex Luthor) (با صدا پیشگی کلنسی براون – Clancy Brown) رئیس جمهور ایالات متحده می‌شود و شروع به جذب ابرقهرمانان برای پیوستن به او می کند، با هم متحد شوند.

دیگر بازیگران برجسته عبارتند از (سی سی اچ پاوندر- CCH Pounder) در نقش (آماندا والر – Amanda Waller)، (لوار برتون – LaVar Burton) در نقش بلک لایتنیگ (Black Lightning)، و (بروس تیم – Bruce Timm) با صداپیشگی(مانگول – Mongul) . این فیلم توسط سام لیو (Sam Liu) کارگردانی شده و بر اساس کمیک کراس‌اور سوپرمن/بتمن جف لوب (Jeph Loeb) و اد مک گینس (Ed McGuinness) ساخته شده است. این فیلم در HBO Max قابل تماشا است.

سوپرمن/بتمن: آخرالزمان Superman/Batman: Apocalypse (2010)

سوپرمن/بتمن: آخرالزمان از بهترین انیمیشن های سینمایی بتمن

سوپرمن/بتمن: آخرالزمان از بهترین انیمیشن های سینمایی بتمن

 

این انیمیشن به عنوان دنباله‌ای مستقل برای سوپرمن/بتمن: دشمنان عمومی عمل می‌کند. فیلم آخرالزمان (Apocalypse) که عمدتاً بر سوپرمن (با صداپیشگی تیم دالی) و دختر عمویش سوپرگرل (با صدای سامر گلاو – Summer Glau) متمرکز شده است، تقریباً نزدیک به بسیاری از فیلم‌های این فهرست بتمن (کوین کانروی) نیست و با استقبال متفاوت طرفداران مواجه شده است. این فیلم تنها ۶۳ درصد امتیاز مثبت طرفداران در Rotten Tomatoes را دریافت کرده. این انیمیشن در HBO MAX قابل بازدید است.

بتمن: سال نخست Batman: Year One (2011) از انیمیشن های سینمایی بتمن

بتمن: سال نخست

بتمن: سال نخست

 

این انیمیشن بر اساس کمیکی به همین نام، در سال ۲۰۱۱ پس از نمایش در کامیک کان سن دیگو منتشر شد. این فیلم بروس وین را در اولین سال حضورش در نقش بتمن پس از ۱۲ سال غیبت از گاتهام دنبال می‌کند. بتمن در این انیمیشن (با صداپیشگی بن مکنزی – Ben MacKenzie، بازیگر نقش گوردون در سریال گاتهام) و جیم گوردون (Jim Gordon)، که در اینجا توسط برایان کرانستون (Bryan Cranston) از Breaking Bad صداپیشگی می‌شود، با یکدیگر تصمیم به همکاری می‌گیرند. این انیمیشن در HBO MAX قابل بازدید است.

بتمن: بازگشت شوالیه تاریکی قسمت اول Batman: The Dark Knight Returns Part 1 (2012)

بتمن: بازگشت شوالیه تاریکی قسمت اول

بتمن: بازگشت شوالیه تاریکی قسمت اول

 

این انیمیشن بر اساس کمیک ۱۹۸۶ اثر فرانک میلر (Frank Miller) ساخته شده است. قسمت اول Batman: The Dark Knight Returns بسیاری از عناصر برجسته میلر، از جمله لحن اغلب بدبینانه و تیره او را نشان می‌دهد. این انیمیشن که در سال ۱۹۸۶ اتفاق می‌افتد، سال‌ها پس از بازنشستگی بتمن، بروس را دنبال می‌کند که مجبور می‌شود به مبارزه با جنایت بازگردد و با رابین جدیدی به نام کری کلی (Carrie Kelley) روبرو شود.

این فیلم که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، پیتر ولر (Peter Weller) را به عنوان صدای بروس وین/بتمن و دیوید سلبی (David Selby) را در نقش کمیسر گوردون قرار می‌دهد. آریل وینتر (Ariel Winter) از Modern Family صداپیشگی کری کلی را بر عهده دارد. این انیمیشن در HBO MAX قابل بازدید است.

بتمن: بازگشت شوالیه تاریکی قسمت دوم (Batman: The Dark Knight Returns Part 2 (2013

بتمن: بازگشت شوالیه تاریکی قسمت دوم

بتمن: بازگشت شوالیه تاریکی قسمت دوم از از بهترین انیمیشن های سینمایی بتمن

 

این دنباله که یک سال بعد اکران شد، از همان جایی که فیلم قبلی متوقف شد شروع می‌شود. سوپرمن (که مستقیماً به رونالد ریگان (Ronald Reagan) گزارش می‌دهد) و سایر اعضای لیگ عدالت به بازی بیمارگونه جوکر (با صدای مایکل امرسون (Michael Emerson) کشیده می‌شوند. آریل وینتر بار دیگر صداپیشگی کری کلی را بر عهده می گیرد و پیتر ولر نقش بتمن را ادامه می‌دهد. صداپیشگی سوپرمن بر عهده مارک ولی (Mark Valley) است. این انیمیشن در HBO MAX قابل بازدید است.

دنیای آرکام (Arkhamverse)

بتمن: حمله به آرکام Batman: Assault on Arkham (2014)

بتمن: حمله به آرکام

بتمن: حمله به آرکام

 

انیمیشن Batman: Assault on Arkham که در دنیای بازی‌های ویدیویی سری آرکام در جریان دارد، بتمن (کوین کانروی) را در مقابل جوکر (با صدای تروی بیکر)، جوخه انتحار و ریدلر (The Riddler) قرار می‌دهد. در این انیمیشن می‌بینیم که که جوخه انتحار سعی می‌کنند یک بمب کثیف را در گاتهام منفجر کنند. آماندا والر، با صداپیشگی دوباره سی سی اچ پاوندر، نیز نقش اصلی را در فیلم ایفا می‌کند و جنیفر هیل (Jennifer Hale) و جان دی ماجیو (John DiMaggio) نیز صدای خود را به شرورهای کلاسیک قرض می دهند. این انیمیشن در HBO MAX قابل بازدید است.

 

دنیای فیلم‌های انیمیشنی دی سی (DC Animated Movie Universe)

پسر بتمن Son of Batman (2014)

پسر بتمن

پسر بتمن

 

انیمیشن پسر بتمن، پسر بروس وین، دیمین وین (Damian Wayne) را به دنیای فیلم‌های انیمیشن دی سی معرفی می‌کند. دیمین (استوارت آلن – Stuart Allan) توسط مادرش، تالیا الغول (Talia Al Ghul) (مورنا باکارین – Morena Baccarin) پس از این‌که تصمیم می‌گیرد زندگی در بین لیگ قاتلان (League of Assassins) برای یک کودک به دنبال حمله توسط دث استروک (Deathstroke) می‌تواند بسیار خطرناک باشد، برای زندگی در گاتهام با بروس (با صداپیشگی جیسون اومارا – Jason O’Mara) فرستاده می‌شود.

بروس که از وجود دیمین بی‌اطلاع بود، سعی می‌کند به پسر خود بخاطر ورود به خانواده خوش آمد بگوید، اما پرخاشگری و عصبانیت دیمین باعث می‌شود که این کار به یک چالش تبدیل شود. Son of Batman برای دانلود و بر روی DVD منتشر شد. این انیمیشن در HBO MAX قابل بازدید است.

بتمن در مقابل رابین (Batman vs. Robin (2015

بتمن در مقابل رابین

بتمن در مقابل رابین

 

Batman vs Robin که در کمیک‌ها بر اساس داستان Batman: The Court of Owls ساخته شده، بتمن، نایت وینگ و رابین دیمین وین را در مقابل جامعه مخفی‌ای به نام محفل جغدها قرار می‌دهد. علاوه بر جیسون اومارا که صداپیشگی بتمن را انجام داده، کوین کانروی نیز صداپیشگی توماس وین (پدر بروس) را بر عهده گرفته بود. در این فیلم ویرد آل یانکویک (Weird Al Yankovic) صدای عروسک ساز (Dollmaker) شرور را دارد. بتمن علیه رابین بخشی از دنیای فیلم‌های انیمیشن دی سی است و اندکی پس از پسر بتمن اتفاق می‌افتد. این انیمیشن در HBO MAX قابل بازدید است.

بتمن: اختلاف Batman: Bad Blood (2016)

فیلم‌های اصلی انیمیشن «بتمن» (به ترتیب زمانی و بر اساس تاریخ اکران)

داستان این انیمیشن مدت کوتاهی پس از وقایع بتمن در مقابل رابین اتفاق می‌افتد. در Batman: Bad Blood ناپدید شدن بتمن را می‌بینیم که باعث نگرانی خانواده و دوستانش شده است. دیمین دوباره لباس رابین را بر تن می‌کند و با بت وومن (Batwoman)، نایت وینگ و قهرمان جدیدی به نام بت وینگ (Batwing) متحد می‌شود تا پدرش را پیدا کند. این فیلم که بر اساس داستان محبوب گرنت موریسون (Grant Morrison) در کمیک‌ها ساخته شده است، در HBO MAX قابل بازدید است.

دنیای انیمیشنی دی سی (DC Animated Universe)

بتمن و هارلی کویین Batman and Harley Quinn (2017) از انیمیشن های سینمایی بتمن

بتمن و هارلی کویین از انیمیشن های سینمایی بتمن

بتمن و هارلی کویین از انیمیشن های سینمایی بتمن

 

بتمن و هارلی کویین (Harley Quinn)، علی‌رغم این‌که یک فیلم در دنیای فیلم‌های انیمیشنی دی سی است، به گفته نویسنده فیلم، بروس تیم (Bruce Timm)(نویسنده و تهیه کننده Batman: The Animated Series)، در واقع در دنیای انیمیشنی دی سی و در ادامه Batman: The Animated Series جریان دارد.

تیم گفته است که فیلم کمی بعد از سریال تلویزیونی The New Batman Adventures آغاز می‌شود و بتمن (کوین کانروی – Kevin Conroy) و نایت وینگ را در مقابل هارلی کویین و پویزن آیوی (Poison Ivy) می‌بینیم. بسیاری از منتقدان، از جمله دیو ترامبور (Dave Trumbore) از Collider، از برخورد فیلم با شخصیت‌ها و روایت‌های آن تحت تأثیر قرار نگرفتند. بتمن و هارلی کوین در شبکه HBO MAX قابل بازدید است.

دنیای فردا (Tomorrowverse)

بتمن: هالووین طولانی قسمت اول و دوم Batman: The Long Halloween Part 1 and 2 (2021)

بتمن: هالووین طولانی قسمت اول و دوم

بتمن: هالووین طولانی قسمت اول و دوم

 

جنسن آکلز (Jensen Ackles)، که قبلا صداپیشگی رد هود (Red Hood) را بر عهده داشت، صداپیشگی خود بتمن را در Batman: The Long Halloween، فیلمی دو قسمتی در دنیای Tomorrowverse (یک خط زمانی که شامل Superman: Man of Tomorrow و Justice Society: World War II نیز می‌شود) است، را صداپیشگی می‌کند.

در دو قسمت هالووین طولانیخانواده‌های مافیایی گاتهام، فالکونی‌ها (Falcones) و مارونی‌ها (Maronis) را می‌بینیم که توسط یک پارتیزان خشن به نام هالیدی (Holiday) (که به دلیل علاقه‌‌اش به ارتکاب جنایات در تعطیلات به این نام خوانده می‌شود) هدف قرار می‌گیرند.

با کمک زن گربه‌ای/سلینا کایل (Selina Kyle) (با صدای نایا ریورا – Naya Rivera) بتمن باید قاتل را متوقف و از گاتهام محافظت کند. این فیلم همچنین شامل تروی بیکر با صدای جوکر و جاش دوهامل (Josh Duhamel) به عنوان صدای دو چهره/ هاروی دنت (Two-Face/Harvey Dent) می‌شود. هر دو قسمت این انیمیشن از شبکه شبکه HBO MAX قابل بازدید است.

فیلم‌های مستقل

بتمن: زیر شنل سرخ Batman: Under the Red Hood (2010)

بتمن: زیر شنل سرخ

بتمن: زیر شنل سرخ

 

مسلماً یکی از بهترین انیمیشن‌های بتمن، Batman: Under the Red Hood  دارای امتیاز ۱۰۰% در Rotten Tomatoes است و یکی از داستان‌های تراژیک‌تر را در یک فرانچایز پر از داستان‌های تراژیک به نمایش می‌گذارد. فیلم Batman: Under the Hood نوشته جاد وینیک (Judd Winick) (که یکی از نویسندگان کمیک نیز بود) است و براندون ویتی (Brandon Vietti) کارگردانی آن را بر عهده داشت.

در این فیلم بتمن (با صداپیشگی بروس گرین‌وود – Bruce Greenwood) با دیک گریسون/نایت‌وینگ (Dick Grayson/Nightwing) (با صداپیشگی نیل پاتریک هریس – Neil Patrick Harris) کار می‌کند تا جلوی یک پارتیزان و سلطان مواد به نام رد هود (جنسن آکلز- Jensen Ackles) که به نظر می‌رسد جوکر (با صدا پیشگی جان دی ماجیو – John DiMaggio) را هدف قرار می‌دهد را بگیرد.

زمان زیادی نمی‌گذرد که بتمن متوجه می‌شود که رد هود در واقع فردی از گذشته اوست. این فیلم از نشان دادن چگونگی شدت و قواعد اخلاقی سفت و سخت بتمن/بروس که نزدیک‌ترین افراد به او را آزار می‌دهد ابایی ندارد. این فیلم با تمرکز بر بزرگ‌ترین شکست‌های بتمن و پیامدهای قانون سخت‌گیرانه‌ی نکشتن، فقط یک اثر اکشن نیست، بلکه یک مطالعه شخصیتی متفکرانه درباره پدران گذشته‌های دور، پسران گمشده و فضای بین آنهاست.

با صداگذاری فوق العاده همه، به خصوص جنسن آکلز، این یکی از غم انگیزترین و به یاد ماندنی‌ترین فیلم‌های بتمن است. این انیمیشن در شبکه HBO MAX قابل بازدید است.

بتمن: شوخی کشنده Batman: The Killing Joke (2016)

بتمن: شوخی کشنده

بتمن: شوخی کشنده

 

این انیمیشن بر اساس کمیک کلاسیک و بحث برانگیز بتمن در سال ۱۹۸۸ با همین نام نوشته آلن مور (Alan Moore)، با صداپیشگی مارک همیل (Mark Hamill) در نقش جوکر و کوین کانروی در نقش بتمن ساخته شده است. همیل صداپیشگی جوکر را در Batman: The Animated Series نیز بر عهده داشته است. جوکر باربارا گوردون/بت‌گرل (با صدای تارا استرانگ – Tara Strong) و کمیسر گوردون را شکنجه می‌کند تا تلاش کند نظریه‌اش مبنی بر این‌که تمام چیزی که لازم است «یک روز بد» برای تبدیل کسی به یک فرد شرور است را اثبات کند.

بتمن باید برای نجات آن‌ها عجله کند. این فیلم با تنها ۳۶ درصد امتیاز مثبت منتقدان در Rotten Tomatoes و تنها ۵۰ درصد امتیاز مثبت تماشاگران، به دلیل برخورد با شخصیت باربارا و اضافه کردن مطالبی که در کمیک اصلی وجود نداشت مورد انتقاد قرار گرفت. بررسی Collider توصیه می‌کند که «فیلم را در سی تا چهل دقیقه باز کنید و فقط بخش واقعی Killing Joke از انیمیشن را تماشا کنید. این فیلم در شبکه HBO MAX قابل بازدید است.

بتمن:‌ گاتهام گاز سوز Batman: Gotham by Gaslight (2018)

بتمن:‌ گاتهام گاز سوز

بتمن:‌ گاتهام گاز سوز

 

این یک فیلم مستقل است که تصمیم دارد داستان بتمن (با صداپیشگی بروس گرین‌وود – Bruce Greenwood) را در دوران لندن ویکتوریایی به نمایش بگذارد. وقتی مردم مشکوک می‌شوند که بتمن و جک قاتل (Jack the Ripper)، شخصی که به برخی از آسیب‌پذیرترین شهروندان گاتهام حمله می‌کند، یکی هستند، بتمن باید تلاش کند تا نام خود را پاک کند و قاتل واقعی را با کمک چند یتیم پیدا کند. این فیلم در شبکه HBO MAX قابل بازدید است.

بتمن: هاش Batman: Hush (2019)

بتمن: هاش

بتمن: هاش

 

این فیلم بخشی از دنیای انیمیشنی دی سی است و از نظر فنی پس از وقایع Batman: Bad Blood اتفاق می‌افتد، اما به عنوان یک فیلم مستقل عمل می‌کند. وقتی بتمن (با صدای جیسون اومارا) به شدت آسیب می‌بیند، باید برای کمک به خانواده‌اش تکیه کند.

رابطه او با سلینا کایل/زن گربه‌ای (جنیفر موریسون – Jennifer Morrison) نیز با شروع کار تیمی قوی‌تر می‌شود. متأسفانه، یک پارتیزان جدید و عجیب به نام هاش (Hush) شروع به تهدید گاتهام و رابطه آن‌ها می‌کند.

دیو ترامبور (Dave Trumbore)، که برای Collider می‌نویسد، خاطرنشان کرد که این فیلم با تبدیل یک رویداد یک ساله در کمیک‌ها به یک فیلم ۸۱ دقیقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و در برخی مواقع احساس می‌کنید که همه چیز روی دور تند است، اما او همچنان Batman: Hush را به خاطر جاه طلبی‌اش تحسین می کند. این فیلم در شبکه HBO MAX قابل بازدید است.

انیمیشن های سینمایی بتمن : روح اژدها Batman: Soul of the Dragon (2021)

بتمن: روح اژدها

بتمن: روح اژدها

 

یک فیلم مستقل که بر اساس هیچ داستان کمیکی ساخته نشده است، بروس (دیوید گیونتولی – David Giuntoli) را در بازگشت به شهر عرفانی در هیمالیا، جایی که زمانی به عنوان یک مرد جوان آموزش دیده بود، برمی‌گردد. او که با همکلاسی‌های سابق خود همکاری می‌کند، باید سعی کند استاد قدیمی خود، O-Sensei  را نجات دهد. این فیلم دارای ۹۳ درصد امتیاز مثبت از منتقدان و ۶۸ درصد رتبه مخاطب در Rotten Tomatoes است. این فیلم در شبکه HBO MAX قابل بازدید است.

بتمن و سوپرمن: جدال ابرپسران Batman and Superman: Battle of the Super Sons (2022)

بتمن و سوپرمن: جدال ابرپسران

بتمن و سوپرمن: جدال ابرپسران

 

این فیلم در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد. در این فیلم می‌بینیم که دیمین وین/رابین با جان کنت/سوپربوی (Jon Kent) برای نجات بتمن و سوپرمن متحد می‌شوند. این فیلم مستقل اولین انیمیشن اصلی کاملاً CG دی‌سی بود و سبک متمایزی دارد که آن را از بسیاری از فیلم‌های این مجموعه متمایز می‌کند. این فیلم به دلیل لحن سبک‌تر و کمتر ترسناکش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت (اگرچه هنوز دارای رتبه PG-13 است) و در حال حاضر امتیاز ۱۰۰% منتقدین را در Rotten Tomatoes دارد. این فیلم هنوز در HBO Max منتشر نشده است اما برای خرید یا اجاره در آمازون وجود دارد.

بتمن: عذابی که به گاتهام نازل شد Batman: The Doom That Came to Gotham (تاریخ انتشار ۲۸ مارس ۲۰۲۳)

بتمن: عذابی که به گاتهام نازل شد

بتمن: عذابی که به گاتهام نازل شد

 

این فیلم یکی از بهترین انیمیشن های سینمایی بتمن بوده که در کامیک کان سن دیگو در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و بر اساس کمیک Elseworlds (جهان‌های دیگر) مایک مینولا (Mike Mignola) و ریچارد ای. پیس (Richard E. Pace) ساخته شده است. این داستان مستقل در دهه ۱۹۲۰ اتفاق می‌افتد و وحشت کیهانی و عجیب و غریب را به گاتهام می‌آورد. نمی‌توان بیشتر از این منتظر این انیمیشن با هیولاهای عجیب و غریبش بود. پس تقویم خود را برای ۲۸ مارس امسال که تقریبا یک ماه دیگر می‌شود تنظیم کنید.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Collider

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

انیمیشن های سینمایی بتمن (به ترتیب زمانی و بر اساس تاریخ اکران)
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane