چگونه مارول پسر نیک فیوری را به‌عنوان جایگزین او انتخاب کرد؟

چگونه مارول پسر نیک فیوری را به‌عنوان جایگزین او انتخاب کرد؟

سال ۲۰۱۰، مارول پسر ناشناخته‌ی نیک فیوری (Nick Fury) را جانشین او کرد و باعث تغییر اوضاع شد. برای جزئیات بیشتر با کافه کمیک همراه باشید.

از زمانی که استن لی (Stan Lee) و جک کربی (Jack Kirby) در دهه ۶۰ میلادی، نیک فیوری را خلق کردند، او تبدیل به همه چیز شده؛ از قهرمان جنگ گرفته، تا یک جاسوس سخت‌جان و حرفه‌ای. درحالی که طی دهه‌ها شاهد تبدیل شدن او به رئیس بخش جاسوسی مارول (Marvel) و حافظ اسرار آن بوده‌ایم، اما غیرمنتظره‌ترین اتفاق برای او، آگاه شدن از وجود پسرش هست. پسری که به‌عنوان یکی از قهرمانان سازمان SHIELD شناخته میشد و در سال ۲۰۱۰، پسر نیک فیوری جایگزین پدر خود برای رهبری این سازمان اطلاعاتی شد. از زمانی که ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) نقش فیوری را در جهان سینمایی مارول بر عهده‌ گرفت، منجر به زنده شدن نقشی شده که در ادامه ریاست SHIELD را برعهده‌دار شد.

بعد از جایگزین شدن نیک فیوری اصلی در سال ۲۰۰۰ با پسرش، نیک فیوری جونیور، به دلیل اینکه از جهات بسیاری به ساموئل جکسون شباهت داشت، سرانجام این نقش به جکسون پیشنهاد شد و او تبدیل به رهبر جدید SHIELD شد؛ یا به عبارتی، نسخه‌ای جدید از نیک فیوری را به صحنه کشید.

در سال ۲۰۱۲، (همان سالی که قسمت اول انتقام جویان اکران شد) در سری کمیک محدود Battle Scars، شخصیت مارکوس جانسون (Marcus Johnson) به‌عنوان پسر نیک فیوری معرفی شد. فرزندی که او هیچ‌گاه از وجودش خبر نداشت. مارکوس در ظاهر یک تکاور ارتشی حضور پیدا کرد و در ادامه مشخص شد که او به‌خاطر توطئه‌ای علیه رئیس قبلی SHIELD، وارد دنیای پدرش شده و ناخواسته بخشی از فرآیند این توطئه هست. مارکوس در طی داستان Fear Itself به قلم مت فرکشن (Matt Fraction) در افغانستان خدمت می‌کرد. بعد از اتفاقات این داستان بود که خبر مرگ مادرش به او رسید و راهی خانه شد.

پسر نیک فیوری

مارکوس جانسن یا به عبارتی دیگر پسر نیک فیوری. کسی که در ادامه جایگزین پدر خود به‌عنوان رهبر جدید SHIELD شناخته می‌شود.

 

مدت کوتاهی پس از مراسم ختم مادرش، که استویو راجرز (Steve Rogers) و شارون کارتر (Sharon Carter) به صورت مخفیانه در آن حضور پیدا کردند، مارکوس(پسر نیک فیوری) به خانه‌ی مادرش می‌رود و آن‌جا را مورد بررسی قرار می‌دهد. به واسطه‌ی بررسی‌های خود متوجه چند قطره خون در خانه می‌شود و سپس به قتل مادر خود پی می‌برد. در همان هنگام که مارکوس تازه از قتل مادر خویش با خبر شده، اولین مواجه‌اش با تسک‌مستر  (Taskmaster) را تجربه می‌کند. آن اسلحه‌ی متحرک تقریبا مارکوس را به قتل رسانده بود که به‌خاطر حضور و دخالت کاپیتان آمریکا (Captain America) این نقشه‌ی قتل‌ ناموفق باقی ‌ماند.

مارکوس تحت بازداشت SHIELD در می‌آید تا از او حفاظت شود، بدون این‌که حتی بداند چرا او و مادرش مورد حمله قرار گرفتند؛ اما دقیقا مانند پدرش، جانسون آن قدر لج‌باز بود که نگذارد اوضاع به همان شکل ادامه پیدا کند. او از SHIELD فرار می‌کند و تصمیم می‌گیرد در کنار دوست تکاور خود، فیل کولسن (Phil Coulson)، پرونده‌ی قتل مادر خود را حل کند و سر از ماجرای رمزآلود قتل او دربیاورد. قبل از اینکه نهایتا جانسون با پدر خود، نیک فیوری، ملاقاتی داشته باشد، با افرادی مانند ددپول (Deadpool) و سرپنت سوسایتی (Serpent Society) برخورد می‌کند. فیوری رابطه‌ی آن دو و جایگاه خودش را برایش شرح می‌دهد. با اینکه او از چندین سال قبل، از وجود پسرش آگاه شده، اما ترجیح می‌داد تا فاصله‌ی خود را با او حفظ کند تا بتواند او را در امان نگه دارد.

اما حالا اوضاع تغییر کرده و دشمن قدیمی فیوری، اوریون (Orion)، می‌خواهد از پسر دربرابر پدر استفاده کند تا بتواند دشمن قدیمی خود را کنار بزند. پس اینکه فیوری و پسرش با یکدیگر ملاقات می‌کنند، هردو آن‌ها توسط سازمان اوریون، لویاثان (Leviathan)، دستگیر می‌شوند. اوریون قصد داشت تا با کشتن نیک فیوری و دست یافتن به فرمول ابدیت (Infinity Formula) طول عمر خویش را بیشتر کند. شباهت اعضای خانواده فیوری از آنجایی آغاز می‌شود که لویاثان یکی از چشم‌های مارکوس را به‌عنوان نمونه آزمایش از صورتش خارج می‌کند، تا شاید بتواند به فرمول دست پیدا کند، چراکه آن‌ها بر این باور بودند که فیوری، فرمول را در پسر خود مخفی کرده.

 

پسر نیک فیوری

اوریون، یکی از قدیمی‌ترین دشمنان نیک فیوری.

 

بعد از تمام این ماجراها، پدر و پسر به کمک انتقام جویان و فیل کولسن، موفق به فرار می‌شوند، اما این حادثه بدون هزینه نمی‌ماند. نیک فیوری که دیگر فرمول ابدیت از بدن او خارج شده و به یک سرم تبدیل شده، با کهولت سن مواجه شده و دیگر آن فرمول نمی‌تواند بالا رفتن سن او را به تاخیر بیاندازد. فیوری با علم بر اینکه چند روزی را فقط فرصت دارد، تصمیم می‌گیرد تا ارثیه‌ی خود را به پسرش دهد: نیک فیوری جونیور، بر اساس آنچه که شناسنامه‌اش می‌گوید.

پسر نیک فیوری همراه با دوست تکاور خود به عضویت SHIELD در می‌آیند و چندین سال به‌طور خیلی نزدیک با گروه‌های ابرانسانی فعالیت می‌کنند. او نه تنها با کاپیتان آمریکا ماموریت مشترک داشته، بلکه در داستان Secret Avenger نیز ایفاگر نقشی مهم بوده. درست مانند پدرش، فیوری جونیور نیز با SHIELD و ابرانسان‌های آن، بالا و پایین‌های خاص خود را داشته؛ اما زمانی می‌رسد که اعضای جهان مارول می‌توانند به راحتی استراحت کنند، چراکه نیک فیوری جدید، اوضاع را زیر نظر دارد.

شما از طرفداران نسخه‌ی جدید فیوری هستید یا آن نسخه‌ی سفید پوست او را ترجیح می‌دهد؟ برایمان بنویسید.

برای آخرین مقالات کمیک بوکی، با کافه کمیک همراه باشید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

Bring it on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.