تغییرات 10 شخصیت کمیک‌بوکی برای شباهت به همتایان سینمایی‌شان

Comic-Book-Character-Changes

در این مقاله به 10 کارکتر کمیک‌بوکی می‌پردازیم که برای شباهت بیشتر به همتایان سینمایی خود، از لحاظ ظاهری تغییر کردند. همراه کافه کمیک باشید.

برای تماشای فیلم‌های کمیک‌بوکی نیاز نیست کمیک‌خوان حرفه‌ای باشید. در واقع اکثر کارکترهای قهرمانان در نسل جدید، شهرت و محبوبیت خود را بیشتر به‌ خاطر فیلم‌ها به‌دست آورده‌اند نه کمیک‌ها! در حال حاضر تاثیرات فیلم‌ها بیشتر که نه، اما کمتر از تاثیر کمیک‌ها روی آن‌ها نبوده و همین موضوع باعث شده تا کمپانی‌ها برای هماهنگی بیشتر کارکترها به همتایان سینماییشان دستی به سر و روی ظاهرشان بکشند. مارول (Marvel) از این لحاظ مشهور هست اما دی‌سی (DC) هم مستثنی نیست. در این مقاله به تغییرات ظاهری 10 کارکتر در کمیک‌بوکها به‌خاطر فیلم‌هایشان می‌پردازیم.

10- سیاه پوش شدن بتمن در دهه‌ی نود میلادی

بتمن سیاه پوش

بتمن سیاه پوش

 

بتمن(Batman) به لطف فیلم Batman1989 به کارگردانی تیم برتون، محبوبیت زیادی پیدا کرد اما تغییرات ظاهری این شخصیت خیلی دیرتر از فیلم‌ها به کمیک‌ها نفوذ کرد. به فیلم بتمن شوماخر (Batman Forver 1995) می‌پردازیم که بتمن را غرق در سیاهی شب کرد. درست هست که آن زمان فیلم شوماخر به اندازه‌ی فیلم‌های برتون محبوب نبودند و تماشاگران و منتقدین خیلی از آن استقبال نمی‌کردند اما این حقیقت مانع سیاه پوش شدن بتمن در کمیک‌ها نشد. بتمن تا کمیک Hush از Jeph Loeb و Jim Lee سیاه پوش بود و بعد از آن دوباره به ظاهر آبی و خاکستری خود برگشت.

9- تاریخچه‌ی جالب نیک فیوری (Nick Fury) و ساموئل ال. جکسون

نیک فیوری

نیک فیوری

 

خاستگاه نیک فیوری ساموئل ال. جکسون به کمیک The Ultimates بر میگردد. آن زمان نیک فیوری کهکشان به شکل سم جکسون به تصویر کشیده شد. جکسون طرفدار پروپاقرص کمیک بود در نتیجه، از این اتفاق استقبال کرد و بعدها هم با اشتیاق کامل بازی در نقش نیک را پذیرفت. این اتفاق باعث رقم خوردن سلسله مراتبی از اتفاقات شد تا نیک فیوری برای همیشه تغییر کند. در نهایت، نیک فیوری جونیور به دنیای کمیک مارول معرفی شد که بسیار شبیه همتای سینمایی خود در MCU بود. فیوری جونیور در نهایت پسوند خود را در کمیک از دست داد و به نیک فیوری earth-616 تبدیل شد و جای پدر را گرفت. این اتفاق در Original Sin کامل به وقوع پیوست.

8 -تغییرات لباس دکتر استرنج (ِDoctor Strange) در کمیک برای هماهنگی بیشتر با فیلم

لباس دکتر استرنج

لباس دکتر استرنج

 

بی‌شک دکتر استرنج (ِDoctor Strange) از قوی‌ترین کارکترهای دنیای مارول بوده و هست. لباس‌های استرنج در MCU با وجود شباهت، تفاوت‎‌هایی هم با کمیک‌ها داشته است. در اواسط دهه‌ی 2010 میلادی، مارول سخت در تلاش بود تا بین کمیک‌ها و فیلم‌ها هماهنگی ایجاد کند. بنابراین زمانی که Jason Aaron و Chris Bachalo دنبال نوشتن سری جدیدی از کمیک برای دکتر استرنج بودند، بیشتر سراغ المان‌های سینمایی لباس این شخصیت رفتند. برخی از جزئیات لباس‌های قبلی استرنج از بین رفتند و جایگزین‌هایی که الهام گرفته شده از فیلم بودند، جای آن‌ها را پر کردند؛ البته دکتر استرنج هنوز هم در کمیک‌ها با همتای سینمایی خود فاصله دارد.

7- الهام گرفتن کمیک‌بوک و فیلم‌های آیرون‌من (Iron Man) از هم

آیرون‌من (Iron Man)

آیرون‌من (Iron Man)

 

کمیک و فیلم‌های آیرون‌من بسیار متفاوت هستند اما وجهه اشتراک این دو همیشه در لباس و رزه‌های تونی استارک بوده است. نکته‌ی جالب درباره‌ی این شخصیت هماهنگی و تطبیق‌پذیری کمیک و فیلم‌ها از همدیگر هست. در ابتدا، رزه‌ی آیرون‌من به قلم و طراحی Adi Granov، الهام‌بخش فیلم بود که برای همه شفاف هست اما با گذشت زمان، طراحی لباس مرد‌آهنی چه در کمیک و چه در فیلم از همدیگر الهام گرفته و مسیر تکامل خود را پیش بردند. لباس تونی از جمله المان‌هاییست که برای درک کردن این کارکتر بسیار مهم هست؛ البته با توجه به دانش مهندسی و فنی تونی استارک، الهام گرفتن از فیلم برای کمیک راحت‌تر و کنار آمدن با آن ساده‌تر خواهد بود.

6- موی بلند ثور کوتاه شد

ثور

ثور

 

در کمیک‌ها، ثور همیشه به‌خاطر موی بلوند بلندش شناخته می‌شود. این مدل مو تا Thor: Ragnarokبا ثور بود و از ظاهر کمیک‌ها تبعیت می‌کرد. اما زمانی که رگنارک منتشر شد، همزمان کمیک Odinson مسیر جالب و عجیبی را طی می‌کرد. در این کمیک، ناگهان موهای بلند ثور جای خود را به مدل موی کوتاه دادند. این شباهت کمیک با فیلم کاملا اتفاقی بود و سرانجام در کمیک اخیر Donny Cates و Nick Klein موهای ثور به حالت بلند خود بازگشت. 

5- دارک‌ساید (Darkseid) به ظاهر قبلی خود بعد از لیگ عدالت زک اسنایدر بازگشت

دارک‌ساید

دارک‌ساید

 

دارک‌ساید کارکتری نیست که بخاطر تغییرات ظاهری زیادی شناخته شود، همانطور که معمولا لباس‌های طراحی شده برای او توسط Jack Kirby عالی هستند؛ همین باعث شد تا در لیگ عدالت زک اسنایدر غافلگیر شویم. دارک‌ساید بالاخره ظاهری جدید به خود گرفت! این ظاهر برای مدت‌ها می‌توانست جوابگوی این کارکتر باشد اما بعد از لیگ عدالت اسنایدر دی‌سی تصمیم گرفت تا ظاهر کلاسیک دارک‌ساید را در Infinite Frontier #0 استفاده کند. این کارکتر توسط John Romita Jr. به ظاهر اصلی خود البته با رنگ‌هایی تیره‌تر برگشت.

4- لباس بنفش هاکای (Hawkeye) کنار گذاشته شد

لباس بنفش هاکای

لباس بنفش هاکای

 

هاکای سینمایی، از دیگر کارکترهاست که بسیار از The Ultimates الهام گرفته شده است. همان‌طور که در فیلم Avengers 2012 لباس این شخصیت دقیقا همان چیزی بود که هاکای در جهان The Ultimates بر تن داشته است. حضور هاکای در فیلم Avengers 2012 باعث پیش‌بینی تغییراتی در ظاهر این کارکتر شد. در نهایت، لباس بنفش نقابدار هاکای برای اینکه شباهت بیشتری با فیلم‌ها داشته باشد، در جهان کمیکی مارول کنار گذاشته شد.

3- لباس اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) هم دچار تغییراتی مشابه به‌خاطر MCU شد

لباس اسکارلت ویچ

لباس اسکارلت ویچ

 

سریال WandaVision به اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) لباسی منطبق با کمیک‌ها داد. اخیرا در کمیک‌ها هم لباسی شبیه به لباس MCU به او داده شد، البته به جز تفاوتی که در پوشش سر واندا داده شده و حتی می‌توان گفت این تغییر در پوشش واندا تا حدی عجیب بوده است.

در حالت کلی تغییر لباس اسکارلت برای شباهت بیشتر در فیلم به کمیک‌ها خوب بود؛ اما ایجاد تغییرات در لباس فعلی او، همانطور که در تیزرهای داستان Darkhold دیده می شود، به نوعی عجیب و غریب است.

2- کاپیتان آمریکا (Captain America) لباسی مطابق با فیلم در Marvel NOW برتن کرد

کاپیتان آمریکا

کاپیتان آمریکا

 

 اکثر کمیک بازها لباس کاپیتان آمریکا را در Captain America: The First Avenger و تقلید فیلم از آن را به‌ یاد دارند. این لباس در نهایت از لباس Ultimate Universe الهام گرفت. در همان زمان، تفاوت بین کاپیتان کمیکی و سینمایی آشکار بود. این تغییرات در نهایت پای خود را به Universe 616 بعد از ریبوت Avengers Vs. X-Men Marvel NOW باز کرد. در حالی که لباس کاپیتان ارتشی‌تر بنظر می‌رسید، اما حذف بال‌های کلاه این کارکتر و بطور کلی تغییر دادن کلاه‌خود، برای کمیک خوان‌ها کمی آزار دهنده بود؛ اما در نهایت لباس کاپیتان آمریکا به حالت قبلی خود بازگشت.

1- مردان ایکس (X-Men) بعد از اکران فیلم‌هایشان ظاهر جدیدی به‌خود گرفتند

مردان ایکس (X-Men)

مردان ایکس (X-Men)

 

فیلم‌های مردان ایکس کمپانی فاکس در پیروی از مسیر خود در استفاده از ظاهر کلاسیک کارکتر‌ها در کمیک تا حدودی خارج شد و در نهایت کمیک‌ها هم به دنبال آن‌ها، تغییراتی در پوشش کارکترها دادند. زمانی که Grant Morrison و Frank Quitely کمیک مردان ایکس را در دست گرفتند، نه تنها اسم آن را به New X-Men تغییر دادند، بلکه دوره‌ی جدیدی را آغاز کردند که در این مسیر، کارکترها لباس های رنگارنک خود را کنار گذاشته و مثل فیلم‌ها لباس چرمی مشکی به تن کردند. لباس‌ها دقیقا مثل فیلم نبودند و موریسون هم تلاش میکرد تا دلایل قانع کننده‌ای برای این تغییرات ارائه دهد، اما بسیاری از طرفداران دلتنگ لباس‌های قدیمی مردان ایکس شدند.

 

منبع: cbr.com

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.