فروش کمیک و رمان‌های مصور در 2020 افزایش یافته

  • توسط فاطمه جوادی
  • ۳ سال قبل
  • اخبار
  • ۰
comic store

اطلاعات جدیدی که توسط  Milton Griepp از ICv2 و John Jackson Miller از Comichron جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که فروش کمیک‌بوک‌ها و رمان‌های مصور در سال 2020 به بالاترین سطح 8 سال اخیر رسیده است. با ما در کافه کمیک همراه باشید.

 

طبق یافته‌های گریپ و میلر، فروش کمیک و رمان‌های مصور در ایالات متحده و کانادا در سال 2020 تقریباً 1.28 میلیارد دلار بوده است که 6٪ نسبت به سال قبل افزایش داشته است. بخشی از آمار احتمالا به علت پاندمی COVID-19 بوده.

گریپ در مورد آمارها گفت:

«چالش‌های فروش در دوران پاندمی تاثیرات زیادی روی بازار داشته و البته تاثیرات به‌خصوصی هم روی برخی جریانات گذاشته.  در این آمار، بوک‌چنل سهم خود را در مقایسه با فروشگاه‌های کمیک به طرز چشمگیری افزایش داده و رمان‌های مصور سهم خود را نسبت به کمیک‌های دوره‌ای افزایش دادند. این در حالی هست که فروش دیجیتال بسیار افزایش یافته.»

comic-books-statistics
comic-books-statistics
comic-books-statistics

میلر اضافه کرد:

«در حالی که بازار کمیک‌های دوره‌ای یک سال قبل از پاندمی پیشتاز بودند، اما کاهش تولید منجر به انتشار 30٪ کمتر کمیک جدید توسط ناشران بزرگ در سال 2020 شد. این روند باعث شد تا فروش کمیک نسبت به قبل 20% کاهش پیدا کند. با این حال، بازار کلکسیونرهای کمیک در سال 2020 با عملکرد خوبی همراه بوده.»

همانطور که در اینفوگرافیک‌ها داریم، تجزیه و تحلیل توسط Comichron و ICv2 به کمیک‌های دوره‌ای، رمان‌های مصور و فروش دیجیتال تقسیم شده. همچنین تمام ارقام چاپی بر اساس قیمت مصوب شده در بازار محاسبه شده‌اند. به همین ترتیب، هیچ گونه تخفیف یا خدماتی از جمله ‘all you can read’ مبتنی بر اشتراک‌های خاص منعکس نشده‌اند.

در همین حال، دسته بندی «سایر» شامل فروش دوره‌ای از طریق زنجیره‌های تجاری گسترده و کانال‌های جذب سرمایه هست. به طور خاص، کیک استارتر (Kickstarter) با افزایش بودجه 60٪ در سال 2020 سهم بزرگی در ادامه رشد داشته. یکی از جدیدترین برنامه‌های کیک استارتر یک کمپین برای کمک به تیم پشت پرده‌ی رمان مصور The Hero Initiative بوده. این کمپین از 15 ژوئن آغاز شده و تاکنون نزدیک به 13000 دلار سرمایه کسب کرده.

این گزارش، هشتمین تحلیل مشترک ICv2 و Comichron هست. این دو برای اولین بار در سال 2013 برای ارزیابی فروش کمیک و رمان‌های مصور همکاری کردند.

آخرین اخبار کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.