بهترین شخصیت های What if جهان مارول از سری کمیک های ?…What If

بهترین Variantهای جهان مارول از سری ?...What If

سریال Loki با وارد کردن شخصیت‌هایی همانند سیلوی، جهان MCU را در مسیر جدیدی قرار داد. حال به سراغ بهترین شخصیت های What if در دنیای مارول رفته‌ایم. با کافه کمیک همراه باشید.

شخصیت‌های دگرشکل (Variants) به لطف سریال لوکی یا همان خدای شرارت از کمیک‌ها به جهان MCU پا گذاشتند. این پایان کار نیست، چرا که در جدیدترین سریال MCU شاهد واقعیت‌های متفاوت با Variant‌های متفاوت هستیم. سریال ?…What If نمایشی متفاوت از ده‌ها قهرمان و شرور معروف است که در قالب‌های خارج از قاعده حضور پیدا می‌کنند. این سریال انیمیشنی از 20 مرداد به‌صورت هفتگی در سرویس دیزنی‌پلاس استریم خواهد شد.

بهترین شخصیت های What if

بهترین شخصیت های What if

شخصیت مجیک، جادوگر والامقام

ایلیانا راسپوتین (Illyana Rasputin) یا همان مجیک، یکی از قدرتمندترین جادوگران جهان مارول است. در تک‌جلد کمیک ?…What If، مجیک تبدیل به بزرگ‌ترین جادوگر جهان مارول می‌شود که در حالت معمول دکتر استرنج را با این عنوان می‌شناسیم.

این داستان، مسیری تازه برای ایلیانا رقم می‌زند. پس از ظهور ایلیانا در محدوده‌ی جهنمی لیمبو، او به گروه جهش‌یافته‌های جدید (New Mutants) بازمی‌گردد و مهارت‌های جادویی را می‌آموزد. همچنین در این کمیک، مرگ دکتر استرنج در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد و مجیک جایگزین او می‌شود.

بهترین شخصیت های What if

بهترین شخصیت های What if

شخصیت ثور (جین فاستر)

همه‌ی ما جین فاستر را در جهان MCU با نقش‌آفرینی ناتالی پورتمن می‌شناسیم. حتی قرار است این اخترشناس در فیلم بعدی ثور تبدیل به ثور مونث شود، اما این ایده‌ی تازه‌ای نیست.

در کمیک ?…What If سال 1978 و جلد دهم مجموعه برای نخستین بار شاهد ثور جین فاستر هستیم که لوکی را شکست می‌دهد و قدرت آزگارد را به اودین بازمی‌گرداند.

بهترین شخصیت های What if

بهترین شخصیت های What if

شخصیت کاپیتان آمریکا 1983

داستان‌های کاپیتان آمریکای دوست‌داشتنی در کمیک‌های ?…What If تنوع و شمایل بسیاری دارد. یکی از بهترین‌های آن مربوط به جلد سال 1983 است.

در پی اثر پروانه‌ای و اتفاقات غیرمعمول در جنگ جهانی دوم، آمریکا به فاشیسم‌ها می‌بازد. در نتیجه یک کاپیتان آمریکای قلابی هم پیدا می‌شود که با تمامیت‌خواهی، کشور را برای خود می‌کند. استیو راجرز واقعی پس از مدتی به افشای هویت بدل خود می‌پردازد و آزادی را به آمریکا بازمی‌گرداند.

بهترین شخصیت های What if

بهترین شخصیت های What if

شخصیت دزلر، قاصد گالاکتوس

در تاریخ کمیک بوکی مارول، ده‌ها قاصد گالاکتوس (Herald) داشته‌ایم. از نووا (Nova) تا سیلور سِرفر (Silver Surfer) که شاید معروف‌ترین قاصد باشد. جلد 33 مجموعه ?…What If یکی از نیرومندترین و بهترین Variantهای مارول را به تصویر می‌کشد.

در این اثر، دزلر به شرطی قاصد جدید می‌شود که گالاکتوس از تصاحب سیاره زمین (Earth) دست بکشد. گالاکتوس هم مجبور به پذیرش می‌شود و دزلر به عنوان قاصد شرور می‌رسد. پس از این‌که گالاکتوس او را آزاد می‌کند، دزلر به سیاره مادری خود برمی‌گردد که اتفاقی ناگوار و طعنه‌آمیز در انتظارش است؛ سیاره‌ی زمینی که دزلر بخشی از زندگی خود را فدایش کرد، در غیاب او نابود شده و در حقیقت یک وعده‌ی توخالی را پذیرفته بود.

بهترین شخصیت های What if

بهترین شخصیت های What if

شخصیت وایت اسکال – White Skull

در کمیک ?…What If سال 2006  یکی از غیرمعمول‌ترین خط داستانی‌های استیو راجرز و باکی بارنز را داریم. برخلاف داستان اصلی کاپیتان آمریکا که رداسکال آلمانی در برابرش قرار می‌گرفت، این‌بار باکی در شمایل وایت اسکال در جبهه‌ی مخالف کاپیتان آمریکا قرار می‌گیرد.

برخلاف سرباز زمستان اصلی، وایت اسکال با متحدین هم‌دست است. در این کمیک وحشتناک و موازی، باکی بارنز باری دیگر سرگذشتی تاریک و تنش‌زایی دارد که شاید کمتر کسی آن را تصور می‌کرد و او را به یکی از بهترین شخصیت های What if تبدیل کرده است.

بهترین شخصیت های What if

بهترین شخصیت های What if

شخصیت ونوم پانیشر

ونوم و پانیشر همواره به عنوان ضدقهرمان‌های مارول شناخته می‌شوند. یکی از جذاب‌ترین Variantهای مارول هم با ترکیب این دو کاراکتر خلق شده است.

کمیک ?…What If سال 1992، فرانک کسل (Frank Castle) را در همان کلیسایی قرار می‌دهد که اسپایدر-من بر ونوم پیروز شد. با این حال این سیمبیوت (Symbiote) بیگانه به کسل پیوند می‌خورد. در نتیجه پانیشر قدرت ماورایی ونوم را دریافت می‌کند و ارتباط عجیبی در مسیر برقراری عدالت شکل می‌گیرد.

بهترین شخصیت های What if

شخصیت دردویل، مامور شیلد

همه‌‌ی ما دردویل را به عنوان یک قهرمان عدالت‌مدار می‌شناسیم. در شماره‌ی 28 کمیک ?…What If، دردویل راه متفاوتی را برمی‌گزیند. نسخه‌ی Variant دردویل به یک مامور سازمان شیلد تبدیل شده و به لطف حضور تونی استارک در واقعه‌ی نابینا شدن مت مرداک، مسیر زندگی دردویل هم تغییر می‌کند.

نیک فیوری، دردویل را به عنوان مامور شیلد به رسمیت می‌شناسد و مرداک هم با نابود کردن هایدرا، پدر گروگان‌گرفته‌شده‌اش را از چنگ این سازمان پلید بیرون می‌کشد. این شخصیت شاید یکی از عجیب‌ترین و بهترین شخصیت های What if مارول باشد.

شخصیت کاپیتان ثانوس

ثانوس و کاپیتان آمریکا از دشمنان دیرین هم هستند، اما چه می‌شد اگر ثانوس به عنوان کاپیتان آمریکا در گروه اونجرز بجنگد؟ جنون‌آمیز است، مگر نه؟

داستان از این قرار است که تانوس یک متارکه جنگی با زمین برقرار می‌کند تا از ورود و حمله‌ی بیگانگان جلوگیری شود. البته که نتیجه‌ی این متارکه و صلح آن‌چنان نتیجه‌ی مطلوبی را به همراه ندارد.

شخصیت Worthy Storm

یکی از بهترین Variantهای استورم و ثور در شماره‌ی دهم و جلد دوم مجموعه ظاهر می‌شود. این کمیک روایت‌گر قادر شدن استورم بر کنترل میولنیر (چکش ثور) است که به دنبال ملاقات مردان ایکس (X-Men) با آزگاردی‌ها رخ می‌دهد.

در داستان اصلی‌، لوکی یا همان خدای شرارت به استورم یک چکش سحرشده می‌دهد که میولنیر واقعی نیست، اما در What If به میولنیر واقعی دست پیدا می‌کند. همچنین او به جنگ ثور قورباغه‌ای هم می‌رود! این ثور قورباغه‌ای، ثِراگ نام دارد که توسط لوکی به این حال و روز افتاده است.

شخصیت Spider-Girl

اسپایدر-گرل بدون تردید یکی از بهترین Variantهای مارول و ?…What If محسوب می‌شود. دختر مشترک پیتر پارکر و مری جین از آن دست شخصیت‌هایی است که دوست داریم روزی در جهان سینمایی یا سریالی مارول حضور داشته باشد.

شخصیت مِی دی پارکر (May Day Parker) یکی از Variantهایی مثل جین فاستر ثور است که به شکل متناوب حضور پیدا می‌کند. در نهایت اسپایدر-گرل در یک کراس‌اوور اسپایدر-ورسی نمایان می‌شود، اما همچنان به واقعیت موازی خود تعلق دارد.

 

نظر شما همراهان همیشگی کافه کمیک درباره‌ی بهترین شخصیت های What if جهان مارول چیست؟ چه انتظاراتی از سریال What If دارید؟

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.