20 مورد از قدرت های مارول که ناشناخته باقی مانده‌‌اند

20 مورد از قدرت های مارول که ناشناخته باقی مانده‌ اند

در کمیک‌ها بعضی از شخصیت‌های مارول، قدرت‌هایی دارند که تا به امروز به دنیای سینمایی مارول وارد نشده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی قدرت های مارول بپردازیم که تا به امروز ناشناخته باقی مانده‌اند؛ با ما همراه باشید.

  1. فالکون، قدرت ارتباط با پرندگان

قدرت های مارول : فالکون

قدرت های مارول : فالکون

 

در فیلم Captain marvel: winter soldier برای اولین بار دستیار همه فن حریف فالکون یعنی رد وینگ (Red wing) را دیدیم البته با با این فرق عمده که در کمیک این دستیار یک درون فوق پیشرفته نیست بلکه واقعا یک پرنده است.

در کمیک های مربوط به فالکون می‌بینیم که سم ویلسون قابلیت برقراری ارتباط با پرندگان دارد. حتی می‌تواند به چشمان پرندگان وارد شده و از دید آن‌ها ببیند. همچنین می‌تواند پرندگان را کنترل کند. پس اگر در ادامه سریال دیزنی پلاس فالکون یا بقیه فیلم‌هایی که سم خودی نشان دهد، ارتشی از پرندگان پشت سرش نبینیم، واقعا حیف خواهد بود.

  1. اسپایدرمنی که نیش میزند!

اسپایدرمن

اسپایدرمن

 

در یکی از دنیاهای موازی در کمیک‌های اسپایدرمن، پیتر پارکر در خلال یکی از درگیری‌های عنکبوتی خود توسط یک ومپایر نیش زده می‌شود. این نیش به او قدرتی را اضافه کرد که از مچ دست‌هایش دو نیش درست و حسابی بیرون می‌آید، او می‌تواند با آن‌ها به دشمنانش نیش بزند و موقتا آن‌ها را فلج کند. این نیش‌ها در زمانی که تحت استرس شدید هم بود بیرون می‌آمد اما در نهایت در سری کمیک “one more day” تمام قدرت‌های اضافه پیتر از او گرفته شد.

اگر روزی مارول تصمیم بگیرد نسخه ی تاریک اسپایدر من را بسازد، کسی چه می‌داند، شاید شاهد بیرون آمدن نیش‌هایش هم باشیم.

  1. اسکارلت ویچ، تغییر واقعیت

قدرت های مارول : اسکارلت ویچ

قدرت های مارول : اسکارلت ویچ

 

واندا ماکسیموف در اند گیم و وانداویژن قدرت نمایی بی نظیری نشان داد و در چشم بهم زدنی می‌تواند همه جا را با خاک یکسان کند یا تمام نیروهای تانوس را از بین ببرد. هر چند در کنار تمام قدرت‌هایی که از واندا و اسکارلت ویچ سراغ داریم، نسخه کمیک او قوی‌تر است.

طبق کمیک‌ها، اسکارلت ویچ قدرت این را دارد که واقعیت را تغییر داده و در طی سالیان این قدرت دائما بیشتر و بیشتر شد؛ تا اینکه در کمیک house of M دیدیم تنها با گفتن یک جمله “دیگر هیچ جهش یافته‌ای نباشد” 99% جمعیت جهش یافتگان را از روی زمین پاک کرد. شاید بخشی از این قدرت را بعدها در Multiverse of madness ببینیم اما قطعا فعلا قرار نیست با سری x-men در افتاده و پاکش کند اما شاید بشود انتظار داشت برعکس این اتفاق بیوفتد و در واقعا باعث ایجاد جهش یافتگان باشد.

  1. تور و قدرت سخن گفتن به تمام زبان ها

تور و قدرت سخن گفتن به تمام زبان ها

تور و قدرت سخن گفتن به تمام زبان ها

 

برای سالیان دراز ما فکر میکردیم در Guardians of the galaxy تنها راکت بود که زبان شخصیت محبوب همه یعنی گروت را می‌فهمید. بعدها دیدیم که انگار این یک زبان واقعیست و بقیه هم می‌توانند یاد بگیرند. استار لرد و بقیه بعد از چند سال زندگی با گروت زبانش را می‌فهمیدند.

چیزی که اعجاب همه را برانگیخت، وقتی بود که در Avengers: infinity war ثور نشان داد از همان اول زبان گروت را می‌فهمد. البته در فیلم ثور اینطور توجیه می‌کند که این زبان را در آزگارد به عنوان یک زبان دوم یاد گرفته است. هر چند ثور کمیک نیازی به یادگیری زبان ندارد و قابلیتی دارد که به آن می‌گویند کل-زبان (all-tongue).

این قابلیت به پسر اودین خدای خدایان این اجازه را می‌دهد تا به تمام زبان‌های هر 9 جهان تسلط داشته باشد. هر چند شاید دور از انتظار بنظر برسد اما باور کنید تمام جهان‌ها و کهکشان‌ها به زبان انگلیسی مسلط نیستند! برای ثور با تمام جنگ‌ها و سفرهایی که از سر می‌گذارند، این قابلیت بنظر حیاتی می آید و خیلی حیف است که اشاره به آن نشده است.

  1. مردآهنی و قدرت صحبت کردن با تکنولوژی

مردآهنی و قدرت صحبت کردن با تکنولوژی

مردآهنی و قدرت صحبت کردن با تکنولوژی

 

تونی استارک، تنها یک قدم با جابه جا کردن مرز علم فاصله دارد. همانطور که در Avengers: age of Ultron دیدیم آینده‌ای برای تونی به زودی می‌توانست رقم بخورد که البته آنچنان که باید خوب از آب در نیامد! در کمیک این داستان به گونه‌ای دیگر رقم خورده است.

در درگیری و تقریبا شکستی که تونی در برابر آلدرین کیلیان داشت (که معادلش را در Ironman 3  دیدیم) تونی احساس رقابت جویی و حسادت شدیدی به این تکنولوژی کرد و با تغییراتی که در سرم داد یک نمونه آن را به خودش تزریق کرد. این تزریق به او قابلیت Technopathy داد که از طریق آن می‌تواند با تمام تکنولوژی‌های تمام دنیا حتی ماهواره‌ها ارتباط داشته باشد و آن‌ها را کنترل کند.

این قابلیت می‌تواند جذاب و قوی و در عین حال شدیدا ترسناک باشد. چه کسی دلش می‌خواهد فرد دیگری به تمام اطلاعات گوشی موبایلش دسترسی پیدا کند؟ من که نه! شاید این قابلیت دریچه‌ای جدید به روی بازگشت دوباره تونی به دنیای مارول باشد! کسی چه می‌داند؟! ما هنوز امیدواریم.

  1. هالک و ارتباط با بعد کیهانی افراد

هالک

هالک

 

شاید قبول این واقعیت که هالک یک موجود سبز گنده خشمگین است که همه را مشت زده و راهش را باز می‌کند، راحت باشد اما قابلیتی که در کمیک هالک بوده و در فیلم‌ها نمیبینیم، درک کیهانی از آن بعد افراد اوست.

برای اینکه یادتان بیاید بعد کیهانی چیست، به شخصیت باستانی Dr. strange فکر کنید که با یک ضربه بعد کیهانی دکتر را از جسمش خارج کرد. خوب وقتش رسیده که بگویم هالک می‌تواند به راحتی، آن هم با بعد جسمانی خود، با این بعد درگیر شده و با او بجنگد؛ به واسطه درکی که از آن دارد.

  1. کاپیتان مارول، قدرت آینده بینی

کاپیتان مارول، قدرت آینده بینی

کاپیتان مارول، قدرت آینده بینی

 

کاپیتان مارول یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای سینمایی و البته کمیک‌های مارول است. درگیری با تانوس را از یاد نبریم، در Avengers: end game به چشم به هم زدنی تمام نیروهای تانوس را از بین برد.

قدرتی که کاپیتان مارول در کمیک‌ها داشته و در فیلم‌ها از قلم افتاده است، پیش ادراکی سریع است؛ یا به زبان ساده آینده خیلی نزدیک را می‌تواند ببیند. در یک درگیری، حرکت دشمن را قبل از اتفاق می‌بیند، پیش بینی می‌کند و برای مبارزه برنامه ریزی می‌کند. البته این قدرت خارق العاده تحت کنترلش نیست و به صورت ناخود آگاه اتفاق می‌افتد. هر چه بیشتر کاپیتان را در دنیای سینمایی مارول ببینیم، احتمال استفاده از این حس هفتم بیشتر می‌شود. ما هم بی صبرانه انتظارش را خواهیم کشید.

  1. قدرت کنترل گیاهان گروت

قدرت کنترل گیاهان گروت

قدرت کنترل گیاهان گروت

 

در Guardians of the galaxy و بعدها در فیلم‌های Avengers دیدیم که گروت قابلیت این را دارد که شاخه‌هایش را گسترش داده و در درگیری‌ها یا مواقع ضروری از آن استفاده کند؛ مانند لحظه تاثیر گذاری که گروت برای تبر ثور، از شاخه‌های خود دسته ساخت.

نکته قابل توجه این است که در کمیک‌ها گروت نه تنها شاخه‌های خود را تحت کنترل دارد، بلکه می‌تواند گیاهان و درختان دیگر را نیز تحت کنترل خود در بیاورد. فرض کنیم در جنگ با تانوس ارتش درختی هم به جنگ اضافه می‌شد. کسی چه می‌داند شاید بدرد بخور می‌شد؟!

  1. بلک پنتر، قدرت های ویژه

بلک پنتر

بلک پنتر

 

بلک پنتر دنیای سینمایی مارول قدرت‌هایی مشابه کاپیتان آمریکا دارد، با این تفاوت که این قدرت‌ها را از هرمون سوپر استرویدی ساخت دانشمند آلمانی نگرفته و از گیاهی جادویی می‌گیرد. این شخصیت در کمیک‌ها قابلیت‌های دیگری بجز لباس خارق العاده و قدرت فیزیکی دارد.

تچالا در بخش‌هایی از کمیک‌ها به عنوان خدای فریب شناخته شده است. یکی دو قابلیت جدید به او هدیه داده و یکی از آن‌ها کنترل دنیای مردگان است. در جنگ‌های مخفی 2015 کمیک دیدیم که بلک پنتر ارتشی از زامبی‌ها را در دست گرفته بود. هر چند بنظر نمی‌آید این قدرت تاریک و سیاه جایی در دنیای سینمایی مارول داشته باشد.

  1. دکتر استرنج، هنرهای رزمی

دکتر استرنج، هنرهای رزمی

دکتر استرنج، هنرهای رزمی

 

دکتر استرنج یکی از جادویی‌ترین شخصیت‌های دنیای مارول بوده و به همین دلیل لقب جادوگر اعظم را مال خود کرده است. این لقب، لقب کوچکی نیست که به هر کسی بدهند. هرچند قابلیت‌های دکتر استرنج به روش‌های جادویی ختم نمی‌شود.

اگر خوب یادتان باشد، دیدیم که دکتر استرنج در معبد کمرتاج، هنرهای رزمی فراگرفت و در کنار وانگ از آن‌ها استفاده می‌کنند، حتی مانتیسی که در دنیای کامیک آنقدر در رزم قویست که دماغ ثور را به خاک مالیده است، نتوانست از پس دکتر استرنج بر بیاید. اگر روزی در دنیای سینمایی مارول ببینیم که استیو دنیای جادویش را از دست بدهد، می‌دانیم که همچنان قدرت رزمی خوبی خواهد داشت.

  1. اسپایدرمن، قدرت ارتباط با حشرات

قدرت ارتباط با حشرات مرد عنکبونی

قدرت ارتباط با حشرات مرد عنکبونی

 

در دنیای کمیک یکی دو جا پیش آمد که اسپایدر من قدرت ارتباط با حشرات و عنکبوت‌های ریز و درشت داشت. او می‌توانست این حشرات را به هر کجا که می‌خواست فرستاده تا بخشی از درگیری‌هایش را پیش برند. هر چند در نهایت وقتی عنکبوت‌ها از عملکرد پیتر به عنوان یک عنکبوت راضی نبودند، قالش گذاشتند و دیگر با او همکاری نکردند.

  1. درکس نابودگر

قدرت های مارول : درکس نابودگر

قدرت های مارول : درکس نابودگر

 

درکس در دنیای کمیک‌های مارول شخصیتی بسیار متفاوت دارد. وقتی آرتور داگلاس از بین رفت، او توسط نیروهای کیهانی به هیولایی بدل شد که قدرت‌های فراوانی داشت مانند ذهن خوانی، تابش انرژی، و پرواز با سرعتی فرا‌تر از سرعت نور.

او آنقدر سریع پرواز می‌کرد که می‌توانست به اتمسفر یک سیاره به واسطه این سرعت خارق العاده آسیب بزند. البته چون موجود بسیار مهربانی‌ است این کار را نمی‌کرد. اگر این درکس به ما نشان داده می‌شد، احتمالا در لحظه می‌توانست دخل تانوس را بیاورد اما کسی که ما در فیلم‌ها می‌بینیم، بعد از نابودی درکس نابود گر و باز زنده سازی در قالبی‌ است که ما دیده‌ایم.

  1. انت من، قدرت کوچک شدنش

انت من

انت من

 

انت من می‌تواند کوچک شود و در ابعاد مولکولی به حساب افراد برسد. در واقع در کمیک‌ها هم همین کار را می‌کند و از درون متلاشی‌شان می‌کند، با این تفاوت که اگر درگیری او را با اعضای کوچک بدن و متلاشی کردنشان در دنیای سینمایی به تصویر بکشند احتمالا صحنه‌های چندش آور و غیر جذابی از آب در خواهد آمد.

این موضوع به کنار، فرض کنید اگر از این قابلیت بیشتر استفاده می‌شد، چقدر راحت می‌توانستیم تانوس را در جنگ ابدیت شکست دهیم. مثلا خودش را کوچک کرده، از طریق گوش یا بینی وارد بدن تانوس می‌شد؛ بعد با فشردن یک دکمه بزرگ می‌شد و تانوس را از درون منفجر می‌کرد. فرصتی که از دست رفت.

  1. کاپیتان آمریکا، حواس تشدید شده

کاپیتان آمریکا، حواس تشدید شده

کاپیتان آمریکا، حواس تشدید شده

 

همه ما می‌دانیم زور کاپیتان انقدر زیاد است که می‌تواند یک هلیکوپتر را از پرواز کردن باز دارد اما چیزی که فراموش کرده‌ایم این است که سرمی که قدرت فیزیکی و زور یا سرعت کاپیتان را افزایش داد، بقیه حواسش را نیز تقویت کرد مانند قدرت ادراک، هوش و حافظه.

چیزی که ما در فیلم‌های مارول دیدیم، کاپیتان نسبتا نادان و گاهی حتی نسبت به علم روز دنیا عقب مانده بود که به سختی می‌توانست خودش را با شرایط امروز تطبیق دهد اما در کمیک‌ها به واسطه حواس تشدید شده، نه تنها بینایی قوی‌تری نسبت به آدم‌های عادی دارد، بلکه قدرت ادراک، استنتاج مسائل و سرعت بالای استدلال اطلاعات و البته حافظه ی فوتوگرافیک از جمله قدرت­‌های اوست.

این قدرت‌ها باعث می‌شود نه تنها با محیط 70 سال بعد از زمان خودش سریعا تطبیق بیابد، بلکه با علم روز پیش رفته و در مسائل تکنولوژی یاری رسان بقیه باشد.

  1. هالک و قدرت ذهنی بالا

هالک و قدرت ذهنی بالا

هالک و قدرت ذهنی بالا

 

ما در avengers age of Ultron دیدیم که واندا به راحتی توانست ذهن بروس و در نتیجه هالک را به بازی بگیرد و آخر الزمانی راه بیاندازد، که البته در دنیای کمیک قضیه به این راحتی‌ها نیست. ذهن هالک شدیدا نسبت به تحریکات خارجی همچون ذهن خوانی یا کنترل ذهن مقاوم است و ذهن خوان‌های قدرتمندی مثل جین گری و دکتر ایکس هم قادر نخواهند بود برای مدت زیادی وارد ذهن هالک بشوند.

به طور مثال در کمیک‌ها، شخصیت سنتری (century) کاری کرد که تمام دنیا وجودش را از یاد ببرند اما این موضوع هیچ اثری بر هالک نداشت و او هم‌چنان دوست مو طلایی خود را به خوبی به یاد می‌آورد.

  1. گامورا، قدرت شفا

گامورا، قدرت شفا

گامورا، قدرت شفا

 

گامورا در دنیای سینمای مارول یک شخصیت جنگجو اما در عین حال شکست خورده و غمگین است که راه خود را گم کرده و هیچ قدرت ویژه و خارق العاده ای ندارد. هر چند این موضوع در کمیک‌ها واقعیت ندارد.

گامورا کمیک‌ها در برابر هر آسیبی سریعا شفا یافته و بدن او مقاومت بالایی دارد که اصلا ضربه زدن و آسیب رساندن به او کار آسانی نخواهد بود. سرعت شفا یافتن گامورا کاملا قابل قیاس با ولورین است، حتی بعضی معتقدند از این نظر گامورا از ولورین هم پیشی می‌گیرد. گامورا این قدرت را توسط تانوس بدست آورد. او به گامورا قدرت‌های مختلفی داد که در کنار روحیه جنگجویش او را در سطحی بالاتر از بقیه قرار میداد.

  1. کویک سیلور، قدرت حرکت در آینده

کویک سیلور، قدرت حرکت در آینده

کویک سیلور، قدرت حرکت در آینده

 

آنچه در فیلم‌های مارول می‌بینیم ما را به این باور می‌رساند که کوییک سیلور نسخه بی مصرف فلش دنیای دی سی است اما در کمیک‌های مارول، قدرت پیترو ماکسیموف فراتر از دویدن سریع است.

سرعت بالا به او قابلیت کرونوکینزیس پیش مولکولی می‌دهد که در زبان ساده به این معناست که در ابعاد مولکولی می‌تواند آنقدر سریع حرکت کند که در زمان به جلو رفته و تا 12 روز آینده را مشاهده کند. زمانی که از سفر آینده باز می‌گردد، تنها چند نانو ثانیه گذشته است. این قدرت احتمالا در لحظه‌ی که می‌خواست هاک آی رو نجات دهد، خوب می‌توانست به یاریش بیاید.

  1. بلک ویدو

بلک ویدو

بلک ویدو

 

در فیلم‌های مارول بلک ویدو بدون قابلیت ابر انسانی نشان داده شده و تنها یک جاسوس و رزمی کار بسیار حرفه ای‌ است که خوب تعلیم داده شده است. بلک ویدو کمیک‌های مارول قابلیت‌هایی زیادی دارد. در کمیک‌ها به ناتاشا سرمی مشابه آنچه برای قوی سازی کاپیتان امریکا استفاده شده، تزریق کرده‌اند؛ در نتیجه او هم برخی از قابلیت‌های کاپیتان امریکا را دارد.

یکی از این قابلیت‌ها عمر طولانی است. ناتاشا رومانوف در سال 1928 در حالی که ما او را در حدود سی سالگیش می‌بینیم. ما در دنیای سینمایی مارول چیزی از عمر دراز ناتاشا ندیده‌ایم که البته ممکن است بخاطر این باشد که بین فیلم‌ها، زمان زیادی سپری نشده است. همچنین او قابلیت شفا یافتن دارد که باعث می‌شود تا پنج بار سریع‌تر از آدم‌های عادی خوب شود.

  1. ثور راگناروک، قدرت های جادویی

تور راگناروک، قدرت های جادویی

تور راگناروک، قدرت های جادویی

 

راگناروک کمیک تفاوت‌های چشمگیری با فیلم ثور داشت، برای مثال اصلا هالک در این کمیک نیست! ثور با درک اصل و هدف راگناروک و آزگارد، شدیدا پیشرفته شد و قابلیت‌های جدید پیدا کرد. او با قربانی کردن چشمانش توانست به پادشاه اوراد ثور (Rune King Thor)، تبدیل شود.

ثور می‌توانست هر نوع وردی که مایل بود خوانده و به اجرا درآورد. او حتی می‌توانست بدون چشم‌هایش ببیند. ما در فیلم قدرت گرفتن ثور را دیدیم اما اصلا در این حد نبود. می‌توان امیدوار بود در فیلم بعدی ثور Thor: love and  thunderشاهد این قدرت نمایی باشیم.

  1. بروندلی والکری، قدرت پیشبینی مرگ و نابودی

برونلدای ولکری، قدرت پیشبینی مرگ و نابودی

برونلدای ولکری، قدرت پیشبینی مرگ و نابودی

 

همه جنگ جویان آزگارد قوی، سریع و حرفه‌ای هستند اما بروندلی والکری قابلیت‌های بیشتری نیز دارد. او می‌تواند چند ثانیه پیش از وقوع نابودی یا مرگ یک شخص این واقعه را پیش بینی کند. شاید نمونه آن زمانی باشد که تانوس به کشتی آزگاردی‌ها حمله کرد و او از قبل فرار کرده بود. هر چند گویا در فیلم بعدی ثور می‌توانیم شاهد این قابلیت او باشیم.

 منبع: screenrant

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

20 مورد از قدرت های مارول که ناشناخته باقی مانده‌‌اند
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)