کدام دشمن های بتمن برای سوپرمن می‌توانند شرورهای بهتری باشند؟

کدام دشمن های بتمن برای سوپرمن می‌توانند شرورهای بهتری باشند؟

دشمنان بتمن شخصیت‌هایی هستند که به شدت پیچیده و دارای زیرلایه‌های شخصیتی فراوانی‌اند. اما سوپرمن ممکن است قهرمان بهتری برای متوقف کردن آنان باشد. در ادامه با کافه کمیک همراه باشید تا ببینیم کدام دشمن های بتمن برای سوپرمن می‌توانند شرورهای بهتری باشند؟

بتمن و سوپرمن در بسیاری از تجربه‌های دشوار و ناخوشایند در کنار هم بودند و از دشمنانی خونی به دوستانی بسیار خوب تبدیل شده‌اند. اگرچه آن‌ها دو نوع قهرمان کاملا متفاوت هستند اما باهم در مقابل بدترین شخصیت‌های تاریخ DC ایستاده‌اند.

در حالی که آن‌ها هر دو با دشمنان یکدیگر جنگیده‌اند، واضح است که برخی از دشمن های بتمن و برخی دیگر از دشمن های سوپرمن روی یکدیگر حساس هستند.

لیست دشمنان بتمن بی‌نظیر است و ترکیبی از ابرشرورهای ترسناک، قدرتمند و نابغه است که شهر گاتهام و شوالیه‌ی تاریکی را می‌رنجانند. با این حال، چه می‌شود اگر این ابرقدرت‌های شیطانی به جای Caped Crusader (شوالیه شنل‌پوش) روی مرد پولادین تمرکز کنند؟

طرز برخورد و بی‌توجهی جوکر ممکن است کاسه‌ی صبر سوپرمن را لبریز کند

 

جوکر، شاهزاده جرم و جنایت یکی از بزرگترین دشمن های بتمن است که فکر می‌کنیم برای سوپرمن نیز مناسب باشد. سوپرمن در موارد مختلفی با جوکر برخورد کرده و حتی یک بار قلب او را از سینه بیرون کشید (در کمیک Injustice).

با این وجود، جوکر معمولا با بتمن و بقیه اعضای خانواده خفاشی سر و کار دارد بنابراین دشمن همیشگی مرد پولادین نیست. جوکر یک فرد بی‌بند و بار است که علاقه‌ای به تصاحب دنیا و ثروت‌مند شدن ندارد.

او برای سرگرمی هرج و مرج ایجاد می‌کند و مردم بی‌گناه را بدون دلیلی می‌کشد. در حالی که بتمن گاهی اوقات از قانون نکشتن پیروی می‌کند، اما گذشته‌ی غم‌انگیزش او را به قهرمان تاریکی تبدیل کرده که از آلوده شدن دست‌هایش با خون جنایت‌کارانی مثل جوکر هراسی ندارد.

سوپرمن که به عنوان یک الگو از تمام قوانین پیروی می‌کند از آسیب رساندن به دشمنان‌اش لذت نمی‌برد. جوکر در یک نبرد فیزیکی در مقابل او شانسی نخواهد داشت اما شاید از نظر روانی او را شکست دهد.

ریدلر می‌تواند معماهای کریپتونایتی خود را همه‌جا پخش کند 

دشمن های بتمن برای سوپرمن

 

ریدلر سال‌هاست برای بتمن و رابین مایه‌ی دردسر بوده. او شخصیتی خودشیفته دارد و همیشه به دنبال به چالش کشیدن شوالیه‌ی تاریکی هست. در حالی که سوپرمن فردی بسیار باهوشی بوده اما یک کارآگاه نیست و از بازی‌های فکری ریدلر و جنایات پیچیده‌ی او سر در نمی‌آورد. ریدلر برای نبردهای فیزیکی آموزش ندیده، با این حال او بسیار باهوش بوده و می‌تواند مرد پولادین را نیز به چالش بکشد.

ریدلر می‌تواند معماهای زیادی را در اطراف متروپلیس ایجاد کند. گرچه سوپرمن می‌تواند به سرعت به آن‌ها برسد اما این امکان وجود دارد که در حل کردن آن‌ها به مشکل بر بخورد. تصور کنید اگر ریدلر مقداری کریپتونایت در دستش بگیرد و تکه‌هایی از آن را درون هر معما قرار دهد، ذهن و بدن سوپرمن احتمالا قبل از حل آن‌ها به طور کامل شکست می‌خورد.

Man-Bat می‌تواند با مرد پولادین در آسمان بجنگد

دشمن های بتمن برای سوپرمن

 

بتمن دشمن‌های عجیب و غریب زیادی دارد اما شاید یکی از عجیب‌ترین آن‌ها Man-Bat باشد. دکتر کِرک لَنگستروم، وقتی سرمی را به خود تزریق کرد که قرار بود به انسان‌ها قابلیت‌های سیگنال‌یابی خفاش‌ها را بدهد، به یک خفاش غول‌پیکر تبدیل شد و همه‌چیز به‌هم ریخت.

بتمن یک پادزهر اختراع کرد که عوارض آن سرم را خنثی می‌کرد اما موقتی بود. حداقل بتمن مسلط به دانش شیمی بوده و یک آزمایشگاه در Batcave (غار بتمن) نیز دارد بنابراین همیشه یک راه برای مبارزه با Man-Bat پیش روی او بوده اما سوپرمن هیچکدام از این تجملات را ندارد که جنگیدن در مقابل Man-Bat را برای او بسیار سخت می‌کند.

در نهایت، شاید بگویید سوپرمن می‌تواند پرواز کند و این یک قابلیت ویژه برای اوست اما Man-Bat نیز می‌تواند پرواز کند که این نیز کار را برای سوپرمن سخت‌تر می‌کند.

قابلیت تغییرچهره‌ی Clayface می‌تواند کلارک و سوپرمن را گیج کند

 

Clayface یکی از دشمنان بتمن هست که بسیار دست‌کم گرفته می‌شود و در طول سال‌ها افراد مختلفی به عنوان Clayface شناخته شده‌اند.

داستان مت هاگن شاید شناخته‌شده‌ترین و غم‌انگیز‌ترین داستان در بین تمام داستان‌های Clayface باشد. هاگن یک استخر پر از پروتوپلاسم‌های رادیو‌اکتیو پیدا کرد و این توانایی را به‌دست آورد تا کل بدن خود را تبدیل به هرکس یا هرچیزی کند.

Clayface ممکنه نقاط‌قوت مشترکی با سوپرمن نداشته باشد اما او می‌تواند بسیار به سوپرمن نزدیک شود و بازوهای خود را به هر سلاحی که دوست داشته‌باشد تبدیل کند.

همچنین اگر Clayface به هویت مخفی سوپرمن پی ببرد، دیگر نمی‌توان گفت که او این امکان را دارد که به چه کسی تبدیل شود.

او می‌تواند لوییس لین را ربوده و سپس تبدیل به او شود که به Clayface این امکان را می‌دهد زمانی که سوپرمن در آسیب‌پذیرترین حالت خود قرار دارد به او ضربه بزند.

Mr. Freeze می‌تواند از یک تفنگ یخی کریپتونایتی استفاده کند

دشمن های بتمن برای سوپرمن

 

یکی دیگر از داستان‌های تراژدیک در اطراف بتمن، داستان دکتر ویکتور فریز بوده، کسی که برای زنده نگه داشتن همسر مریضش برای همیشه تغییر کرد. در این اتفاق دمای بدن او تا حد انجماد پایین آمد و متاسفانه Mr. Freeze متولد شد.

قدرت و دید گرمایی سوپرمن روش خوبی برای مبارزه با چنین یخ‌زدگیی بوده اما نفس سرمازای او همانطور که مشخص است در مقابل ‌Mr. Freeze بی فایده است.

فریز همچنین بسیار باهوش هست و اگر دست‌های سردش به سنگ‌های کریپتونایت برسد، می‌تواند سلاح‌های خطرناکی را برای ضعیف کردن آخرین پسر کریپتون بسازد.

اگر او با تفنگ مخصوص خود مقداری کریپتونایت را تبدیل به مایع کند و مقداری یخ سبز به سمت سوپرمن شلیک کند، بسیار کشنده خواهد بود. گلوله‌های یخی که به سینه‌ی سوپرمن برخورد می‌کنند می‌توانند او را شکست دهند.

قدرت بی‌رحمانه‌ی Solomon Grundy می‌تواند با قدرت کال-ال برابر باشد

دشمن های بتمن برای سوپرمن

 

Solomon Grundy براساس یک داستان قدیمی شکل گرفته و در واقع هم دشمن بتمن و هم گرین لنترن بوده. در سال‌های اخیر او چندین بار با سوپرمن نیز مبارزه کرده. Grundy مبارزات زیادی علیه لیگ عدالت و جامعه‌ی عدالت داشته، او حتی مقرهای انجمن را از بین برد و ویرانی‌های زیادی را در شهر به‌وجود آورد.

سوپرمن را Man of Steel می‌نامند زیرا اگر کریپتونایتی در کار نباشد او یک موجود شکست‌ناپذیر بوده که توانایی بلند کردن هرچیزی را دارد. Solomon Grundy نیز شکست‌ناپذیری داشته و یک عامل بهبودی و نیرو‌دهنده او را جاودانه ساخته.

این دو می‌توانند همیشه در شکست‌ناپذیر بودن برابر باشند که یک رقابت جذاب را به‌وجود می‌آورد و می‌تواند یک عمر ادامه پیدا کند. در حقیقت، سوپرمنِ زمین یک، Grundy را به خارج از زمین برد و او را در یک دنیای بیگانه رها کرد زیرا نتوانست بر او غلبه کند.

خشم و خشونت Killer Croc سوپرمن را شوکه می‌کند

 

Waylon Jones با صفات خزندگان متولد شد و مورد تمسخر عمه‌ی بددهن خود قرار گرفت. سرانجام تحمل جونز به سر آمد و عمه‌ی خود را کُشت. او نام Killer Croc را بر روی خود گذاشت. سوپرمن ممکن بوده در گذشته با هیولاها و ابرشرورهای خطرناک مبارزه کرده باشد اما علاقه‌ی شدید Killer Croc به خشونت حتی ممکن هست سوپرمن را نیز شوکه کند.

او دارای قدرت فوق‌بشری و قدرت بهبود‌یابی سریع بوده. چیزی که Croc را تبدیل به یک دشمن قَدَر می‌کند سرعت و واکنش‌های سریع و ابرانسانی اوست که برای مقابله با مردی که سریع‌تر از یک لوکوموتیو بوده به آن‌ها نیاز دارد. در خط داستانی بحران بی‌نهایت، Croc به انجمن مخفی ابرشرورهای لِکس لوثر می‌پیوندد. دانش خانواده‌ی لوثر در کنار خُلق و خوی خشن Croc خبر بدی برای مرد پولادین خواهد‌بود.

Poison lvy می‌تواند از کریپتونایت قرمز گیاهان را برای اِغوای مرد پولادین درست کند

دشمن های بتمن برای سوپرمن

 

Poison lvy یک وسوسه‌ی شیطانی هست که توانایی کنترل زندگی‌ گیاهان و مسموم کردن هر کسی را با یک لمس ساده دارد. او بارها با بتمن روبه‌رو شده و در جاهای مختلف دیده شده که علاقه‌ی خاصی به Caped Crusader داشته.

فکر این که او سوپرمن را نیز مسموم کند شاید کمی عجیب باشد اما اگر دست او به کریپتونایت قرمز بخورد چه؟ کریپتونایت قرمز بر توانایی ذهنی سوپرمن تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود او متفاوت عمل کند و تصمیمات درستی نگیرد.

اگر پیچک مقداری گیاه از سنگ قرمز به‌وجود بیاورد و آن را در اطراف سوپرمن پخش کند می‌تواند با این کار دفاع سوپرمن را ضعیف کرده و او را در دستان خود اسیر کند. او حتی یک بار در خلل داستان Batman: Hush یکی از دشمن های بتمن برای سوپرمن بود که نیروهای اغواگرایانه خود را استفاده کرد تا سوپرمن را برای کشتن بتمن بفرستد.

گودال لازاروس Ra’s Al Ghul می‌تواند زندگی سوپرمن را با دوام‌تر کند

دشمن های بتمن برای سوپرمن

 

Ra’s Al Ghul رییس یک گروه قاتل بوده که یک تیم از نینجاها را به‌خوبی آموزش و بارها مرگ را فریب داده. گودال لازاروس او یک استخر جوان‌سازی هست که زخم‌های جسمی را التیام می‌بخشد و می‌تواند مردم را از مرگ نجات دهد. با این حال گودال لازاروس همان اندازه که شفابخش بوده می‌تواند به شدت به ذهن آسیب برساند.

طول عمر سوپرمن در داستان‌های مختلف تغییر کرده اما او معمولا جاودانه یا حداقل عمر بسیار طولانی‌تری نسبت به مردم عادی دارد. سوپرمن برای مقابله با او باید با تمام تیم قاتلان او روبه‌رو شود. در حالی که Ra’s یک موجود شیطانی بوده، بتمن از او به عنوان یک دشمن شریف یاد کرده‌است.

بسیار جالب خواهد‌بود که یک دشمن شریف در مقابل پرافتخارترین قهرمان جهان قرار می‌گیرد. مگر این‌که Ra’s تازه از گودال بیرون آمده باشد، در این صورت او شاید کم‌افتخارتر باشد اما وحشتناک‌تر خواهد‌بود.

سرم کریپتونایتی بِین می‌تواند بدن فولادی او را بشکافد

دشمن های بتمن برای سوپرمن

 

بِین نزدیک به سه دهه بود که در گاتهام هرج و مرج ایجاد کرده، حتی در یکی از داستان‌های معروف خود کمر بتمن را شکست. به لطف سمی که به بدن خود تزریق می‌کند و هیکل درشتش او بسیار باهوش و مانند یک هیولا بزرگ به‌نظر می‌رسد.

سوپرمن ممکن هست در یک نبرد فیزیکی با او کمی به چالش کشیده شود مخصوصا زمانی که سم در بدن بِین جریان دارد. تصور کنید این سم با کریپتونایت ترکیب شود و از میان بازوهای قدرتمند بِین به بیرون پمپاژ شود!

بتمن می‌داند که با آسیب زدن به لوله‌های سم می‌تواند بِین را شکست دهد اما اگر درون آن لوله‌ها کریپتونایت جریان داشته باشد شاید سوپرمن قدرت کافی برای ضربه زدن به آن‌ها را نداشته باشد. بِین با این کار روحیه‌ی سوپرمن و در نهایت خود او را شکست می‌دهد.

نظر شما چیست؟ آیا دشمن های بتمن برای سوپرمن به اندازه کافی قوی هستند که در مقابل او قرار بگیرند؟ یا این دشمنان در همان حد و اندازه بتمن باید باقی بمانند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

برای دنبال کردن آخرین مقالات کمیک همراه کافه کمیک باشید.

منبع: cbr

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. در حالی که بتمن گاهی اوقات از قانون نکشتنپیروی می‌کند، اما گذشته‌ی غم‌انگیزش او را به قهرمان تاریکی تبدیل کرده که از آلوده شدن دست‌هایش با خون جنایت‌کارانی مثل
    جوکر هراسی ندارد.

    با سلام میخواستم بگم این جمله غلطه
    بتمن گاهی اوقات از قانون نکشتن پیروی
    میکنه؟!!!
    اصلا کلا قانون نکشتن برای بتمنه کی تا حالا آدم کشته که شده گاهی اوقات!!!؟؟؟
    دوم همه قهرمان ها گذشته غم انگیز دارن
    اتفاقا همبن غم خیلی ها رو به یه آدم خوب تبدیل کرده
    و قهرمان تاریک مگه داریم!!؟؟
    شما دو کلمه ضد رو کنار هم. آوردین
    قهرمان یکی یه آدم خوب و پاک و این نشونه روشناییه و شرور نشونه تاریکی
    کلا آدم یا قهرمانه یا شرور یا خوبه یا بده
    سوم
    چطوز هراسی نداره اتفاقا یکی از ترس های بتمن کشتنه و بتمن خودش اول قبل از بتمن شدنش قانون نکشتن رو ترسبم کرد بتمن نماد عدالته و حتی وقتی جوکر جیسون رو کشت اون جوکر رو نکشت چون قانونش عدالته نه انتقام
    چون خودش گفته با کشتن با اونا هیج فرقی نداری منتهی من نمی‌فهمم چرا همه میخوان بتمن رو تحریک کنن که بکشه؟
    ولی اون این کاز رو نمیکنه مهم ترین دلیلشم اینه که اون یه قهرمانه
    نمیدونم چرا همش بتمن رو خراب میکنن
    و همش سوپر مته که آدم خوبس چرا تبعیض قاعل میشین؟ چه فرقی داره هر دو قهرمانان خر دو عضو لیگ عدالتن ولی بتمن همش به خشونت و بدی نشون داده میشه نمیفهمم چرا دارد بتمن رو اینجوری نشون میدن همش گیر دادن به بتمن بقیه ابر قهرمان ها رو ول کردن چسبیدن بتمن رو خراب کنن فیلم های قدیمی بتمن رو ببینید اصلا بتمن یه خوش اخلاقی و خوبی و قهرمانی خاصی داست ولی هر چی
    میگذره اونو بدتر نشون میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

کدام دشمن های بتمن برای سوپرمن می‌توانند شرورهای بهتری باشند؟
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو