• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • ده باری که دشمنان هویت سوپرمن را کشف کردند ( و اینکه چگونه این کار را کردند)

ده باری که دشمنان هویت سوپرمن را کشف کردند ( و اینکه چگونه این کار را کردند)

همه می‌دانند که سوپرمن همان کلارک کنت است، اما دشمنان او با دانستن هویت سوپرمن چه کرده‌اند؟

هویت سوپرمن، هرچند که گاهی اوقات کاملا واضح است، در دنیای کمیک‌های دی سی از دست ابرشروران مخفی مانده بود. دیدن کلارک کنت در یک دست لباس ارزان و عینک، برای اینکه سال‌ها اطرافیان را گول بزند کافی بود که شامل لوییس لین و همه‌ی کسانی که در دیلی پلنت بودند می‌شد. ممکن است که برای خوانندگان واضح بوده باشه، اما نه برای ساکنین دنیای دی سی.

مدل نمادین برای موهای سیاه و خط فک سفت و سخت ظاهرا در قیافه‌ی کنت پنهان است بدون اینکه احساس نگرانی از پیدا شدن پسر کریپتون را افزایش دهد. گرچه هر ابرشروری با نگاه به پسر مزرعه‌ای متقاعد نشد و در واقع آن‌ها ارتباط بین مرد فولادی و خبرنگار مهربان دیلی پلنت را پیدا کرده بودند. بدون معطلی بیشتر، اینجا به ده تن از ابرشروران کمیک‌های دی سی که هویت مخفی سوپرمن را کشف کرده و چگونگی انجام آن اشاره می‌کنیم.

انگلی که شیره‌ی ذهن سوپرمن را کشید

هویت مخفی سوپرمن در فیلم Superman: The Animated Series

هویت مخفی سوپرمن در فیلم Superman: The Animated Series

انگل یکی از دشمنان به نوعی غیر قابل شکست سوپرمن است. جدا از این قضیه که او می‌تواند قدرت هرکسی را با لمس کردن از او بگیرد، انگل همچنین می‌تواند از خاطرات قربانی بدشانس خود تغذیه کند. با قابلیت کنجکاوی و گشت و گذار در ذهن هرکسی که او را لمس می‌کند، انگل به راحتی کنترل سوپرمن را در دست گرفت، به این ترتیب به راحتی هویت مخفی کریپتونی را کشف کرد. این کار بزرگی است که انگل در فیلم Superman: The Animated Series انجام داد.

هوردر روت هویت او را از طریق دارک وب کشف کرد

هوردر روت

هوردر روت

هنگامی که New 52 راه‌اندازی شد، یک ابرشرور جدید به عنوان رهبر گروه شیطانی‌ای که به Hordr معروف بود، ظاهر شد. سازمان Hordr با انجام معاملات بین کهکشانی قادر بود تا اساسا از هر کسی برای انجام کاری که در نظر دارد باج گیری کند. با ورود به Hordr_Root ، رهبر این سازمان بعدها به عنوان پسر Vandal Savage معرفی شد. هوردر روت ظاهرا به هویت سوپرمن در اتر وب پی برد یا برای این اطلاعات معامله کرد، و متعاقبا از آن در نقشه‌ای استفاده کرد تا سوپرمن را فریب دهد که برای سازمان سایه‌ای اش کار کند.

آقای Mxyzptlk با جادو در آن نفوذ کرده بود

فیلم Superman: The Animated Series 

فیلم Superman: The Animated Series

اصلا عجیب نیست که سوپرمن در مقابل تمامی اشکال جادو ضعیف است و تنها تعداد کمی از آن‌ها از آقای Mxyzptlk قابلیت جادویی بیشتری دارند. قوی‌ترین کوتوله‌ی شیطانی‌ای که به طور مستمر در دی سی ( و گاهی در مارول ) ظاهر می‌شود دائما باعث دردسر و شرارت شده و گفته می‌شود قدرت بی اندازه‌ای دارد. این قدرت بسیار زیاد از جادو به اقای Mxy اجازه می‌دهد تا بیشتر بعد ها را برای کاری که دوست دارد انجام دهد، طی کند.

در فیلم Superman: The Animated Series او هم سوپرمن و هم کلارک کنت را به ستوه آورده است. به طور واضح نمی‌توان گفت که Mxy هویت سوپرمن را می‌داند، اما با توجه به قدرت بی پایان او می‌تواند ارتباطی با این نظریه داشته باشد.

محمدعلی به آن پی برد ( به نوعی )

محمدعلی و سوپرمن

محمدعلی و سوپرمن

محمدعلی به هیچ وجه و در هیچ صورتی ابرشرور نیست. به هر حال او برای کمک به نجات زمین مجبور شد تا در یک مسابقه‌ی بوکس با سوپرمن مبارزه کند. بله، کاملا جدی. مسلما در یکی از بزرگترین لحظات تاریخ کمیک، محمدعلی و سوپرمن به دستور یک گونه‌ی بیگانه به نام اسکراب در یک مسابقه‌ی بوکس باهم می‌جنگند.

قهرمان زمین باید با قدرتمندترین جنگجویی که اسکراب در اختیار دارد، مبارزه کند. بعد از اینکه علی سوپرمن را شکست داد، حالا باید قهرمان اسکراب را شکست دهد و از سوپرمن در مقابل آن شاهکار محافظت کند. در پایان علی فاش می‌کند که هویت سوپرمن به عنوان کلارک کنت را متوجه شده اما سوگند خورده که آن را مخفی نگه دارد.

ژنرال زاد پدر کال ال را می‌شناخت

ژنرال زاد

ژنرال زاد

در فیلم Man of Steel ، اینکه ژنرال زاد هویت اصلی سوپرمن را می‌داند تقریبا بدیهی است. بالاخره او با پدر کال ال در کریپتون بزرگ شده بود. اگرچه زاد برای زندانی شدن در منطقه‌ی فانتوم فرستاده شده بود اما هنگامی که کریپتون نابود شد او نیز فرار کرد.

کال ال اولین بچه ای بود که پس از قرن‌ها به صورت طبیعی متولد شده بود و این برخلاف نظم طبیعی مردم آن‌هاست. برای همین دلیل است که ژنرال مصمم است تا او را ردیابی کند و مهم نیست چه چیزی پیش می‌آید. زاد، رد کال ال را از یک چراغ راهنمای فعال شده از یک سفینه‌ی سقوط کرده‌ی کریپتونی دنبال می‌کند،و بعدا اطلاعات را از لوییس لین دزدیده و ردیابی می‌کند که منجر به حمله به مزرعه‌ی خانگی کلارک کنت می‌شود و در نهایت به متروپلیس می‌رسد.

دومینوس ذهن سوپرمن را خواند

دومینوس ذهن سوپرمن را خواند

دومینوس ذهن سوپرمن را خواند

سوپرمن زمانی که دشمنان از هر نوعی از جادو و یا توانایی‌های تغییر ذهن در مقابل او استفاده می‌کنند، به راحتی شکست می‌خورد. دومینوس هم هنگامی که از قدرت تله پاتی‌اش برای ورود به ذهن سوپرمن استفاده می‌کرد، از این قضیه مستثنی نبود. این قدرت تله پاتی دومینوس به او اجازه می‌داد تا کاملا کنترل سوپرمن را در راه سلطه بر زمین در دست بگیرد.

به هنگام کنترل ذهن سوپرمن، دومینوس کشف کرد که بزرگترین ترس سوپرمن، شکست مردم زمین و مشخص شدن هویت واقعی اوست اما مسئله این است که دومینوس هرگز از هویت مخفی سوپرمن در نقشه‌های خود استقاده نکرد.

بتمن هم می‌دانست چون سوپرمن به او گفته بود

بتمن از راز سوپرمن با خبر بود

بتمن از راز سوپرمن با خبر بود

بتمن بدون شک یک ابرشرور برای سوپرمن نیست. به هر حال آن‌ها چند بار سر به سر هم گذاشته‌اند. ( به عنوان مثال Batman: Hush ، Batman v Superman: Dawn of Justice ، The Dark Knight Returns و غیره) سوپرمن و بتمن هویت اصلی یکدیگر را می‌دانند که این باعث می‌شود از هویت خود محافظت کنند.

بتمن برترین کارآگاه در جهان است، بنابراین به صورت طبیعی او باید این راز را به خودیه خود فهمیده باشد. این افشاگری در ماجراهای سوپرمن شماره‌ی 440 رخ داد، جایی که سوپرمن یک دفترچه‌ی اسرارآمیز پیدا کرد و آن‌را به بتمن داد. از طریق دفترچه بتمن متوجه شد که سوپرمن کلارک کنت است؛ در حالی که سوپرمن پرواز کنان می‌گوید خداحافظ آقای وین.

لکس لوثر سفینه‌ی کریپتونی را هک کرد

لکس لوثر

لکس لوثر

معمولا همیشه بحث سر این است که لکس لوثر می‌داند سوپرمن همان کلارک کنت است یا نه. به هر حال اشتباهی رخ نداده، در اولین کراس اور دی سی ( DCEU ) بتمن در مقابل سوپرمن طلوع عدالت، لکس این را می‌دانست.

به هیچ وجه اتفاق‌های فیلم ( از جمله دزدیدن مارتا کنت ) رخ نمی‌داد اگر لکس لوثر نمی‌دانست که سوپرمن همان کلارک کنت است. این اتفاق چطور افتاد؟ لکس لوثر قادر بود تا اطلاعات را از سفینه‌ی سقوط کرده‌ی کریپتونی دانلود کند و آن سفینه به خوبی می‌توانست هویت مخفی سوپرمن را حفظ کند. ناگفته نماند که لکس لوثر از دیدن ملاقات کلارک کنت و بروس وین در یک رویداد بسیار خوشحال است، بنابراین می‌توان حدس زد که او از قبل این موضوع را می‌دانست.

دارک ساید فقط می‌داند ( و اهمیتی نمی‌دهد)

دارک ساید

دارک ساید

دارک ساید یکی از نیرومندترین ابرشروران در کمیک‌های دی سی است. دارک ساید یک جنگ سالار بیرحم و متفکر است که وقتی با نیرویی برابر یا بیشتر از خودش مواجه می‌شود، از آن قدردانی می‌کند. با ورود به دنیای کریپتونی‌ها دارک ساید چیزهای زیادی از کریپتونی‌ها و میراث کال ال می‌داند. چیزی که مهم است این است که دارک ساید می‌داند که کال ال در واقع کیست، اما صادقانه بگوییم اصلا برای او مهم نیست؛ البته در DCAU.

در فیلم Superman/Batman: Apocalypse دارک ساید به کلارک کنت در مزرعه‌اش حمله می‌کند. این اتفاق تنها زمانی رخ می‌دهد که دارک ساید می‌داند سوپرمن همان کلارک کنت است. دارک ساید هرگز حتی به طور اتفاقی هم به مردم عادی حمله نمی‌کند زیرا او آن‌ها را مانند مورچه‌هایی می‌بیند که ارزش کوچکترین تلاش‌های او را ندارند.

برینیاک هم فقط می‌داند

برینیاک

برینیاک

اصلا هم غافلگیر کننده نیست که برینیاک هویت اصلی سوپرمن را بداند. با دانش سطح دوازدهمی او، اینکه فکر کنید برینیاک قادر نبود که بفهمد سوپرمن همان کلارک کنت است، بسیار شوکه کننده خواهد بود. ذهن برینیاک یکی از قدرتمندترین ذهن ها در تمامی کمیک هاست و این افزایش هوش به سمت برینیاک نشان می‌دهد که او از همه یا بیشتر اطلاعات موجود در جهان آگاهی دارد.

با بازگشت به فیلم Superman: The Animated Series، برینیاک در قسمت سفر در زمان ” بچه‌های جدید در شهر ” ظاهر می‌شود، جایی که او قصد دارد کلارک کنت جوان را قبل از این‌که به سوپرمن تبدیل شود بکشد. برینیاک از قبل هویت اصلی سوپرمن را می‌دانست و سعی کرد با ترور او، وقتی که یک بچه بود، مردی که بعدا به آن تبدیل خواهد شد را ساکت کند.

منبع : cbr

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

ده باری که دشمنان هویت سوپرمن را کشف کردند ( و اینکه چگونه این کار را کردند)
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو