10 تا از باهوش ترین کارآگاه های دی سی بجز بتمن

10 تا از باهوش ترین کارآگاه های دی سی بجز بتمن کارآگاه

بتمن با عنوان بهترین کارآگاه دنیا شناخته شده است با این حال در دنیای کمیک های دی سی کارآگاه های خوب زیاد دیگری هستند که کمتر دیده شده‌اند، در ادامه با کافه کمیک همراه باشید تا با ده کارآگاه برتر دی سی آشنا شویم.

بتمن در طی سالیان درگیری با جرم و جنگیدن با شرورینی چون ریدلر (Riddler) و دارک ساید (Darkseid) توانست در کنار «شوالیه‌ی تاریکی» عنوان «بهترین کارآگاه جهان» را مال خود کند. با این حال تعداد زیادی کارآگاه دیگر هست که زیر سایه‌ی بتمن کمتر دیده شده‌اند.

هوش و ذکاوت بتمن بارها به همه ثابت شده است هر چند که درگیری‌های بتمن بیشتر مشکلات انسان‌هاست، در حالی افرادی مثل جان کنستانتین یا جیم کوریگان، با موارد فراطبیعی درگیر هستند.

  1. الانگیتدمن (Elongated Man): ترکیبی از بتمن و پلاستیکمن

الانگیتدمن

الانگیتدمن

 

همان‌طور که در انیمیشن لیگ عدالت بی‌نهایت دیدیم، رالف دبی هم کش‌سان است و هم کارآگاه برای همین هم می‌توان او را مخلوطی از بتمن و پلاستیکمن شناخت. رالف دبی بعد از این‌که به الانگیتدمن تبدیل شود، با بری آلن دوست می‌شود و حتی بعدها با همسر‌ آینده‌اش سو آشنا شد که در کنار هم به حل مسائل می‌پرداختند و همین موضوع راهشان را به لیگ عدالت باز کرد.

مهارت اسلحه‌سازی وی درست یک سطح پایین‌تر از بروس وین یا همان بتمن و کوئسشن (Question) قرار می‌گیرد. هر چند سرنوشت رالف و سو غم‌انگیز نوشته شده است. رالف میمیرد و بعدها به عنوان بلک لنترن (Black Lantern) در داستان Blackest Night زنده می‌شود.

  1. باهوش ترین شامپانزه جهان

باهوش ترین شامپانزه جهان

باهوش ترین شامپانزه جهان

 

کارآگاه شامپانزه واقعا یکی از عجیب و غریب‌ترین موجودات دنیای دی سی محسوب می‌شود که بیش از همه در داستان های فراطبیعی کنستانتین یا لیگ عدالت تاریک خودش را نشان داده است. این که این شامپانزه از کجا به اینجا رسیده، ماجرای طولانی و قطعا راه‌درازی بوده است. او در ابتدا یک شامپانزه‌ی معمولی بود که از سوال و جواب کردن لذت می‌برده اما بعدها چشمه جوانی به وی هوش در سطح نبوغ و زندگی جاودانه عطا کرد.

پس از آن، شامپانزه در بسیاری از داستان‌ها خودش را نشان داده برای مثال در لیگ عدالت تاریک به مراتب به بتمن یاری رسانده و اطلاعات مفیدی در رابطه با موجودات فراطبیعی یا مصنوع در اختیارش گذاشته است. بر خلاف ظاهر عجیب و غیرمعمولش، کارآگاه شامپانزه یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های دی سی شناخته می‌شود.

  1. رنه مونتویا، بهترین کارآگاه گاتهام

رنه منتویا

رنه منتویا

 

رنه در سری انیمیشن بتمن (Batman: The Animated Series) شناخته شد و یک سال بعد در کمیک‌ها ظاهر شد. مونتویا کار خود را در دپارتمان پلیس گاتهام در کنار کارآگاه هاروی بولاک شروع کرد و خودش را نزد کمیسر گوردون ثابت کرد. در نهایت او به عنوان کوئسشن (Question) جدید شناخته شد.

او با کوهی از شواهدی که همیشه در آستین داشت، مشهور شد. همین طور بیشتر از همه، همکاری­‌های زیادی در طول زندگی خود با شخصیت‌هایی چون جیم گوردون، بت‌وومن، ویک سیج و بقیه، او را از نظر تعدد همکاری‌ها در دی سی بی‌نظیر می‌کند.

  1. بری آلن، پزشک قانونی و متخصص نیروی سرعت

بری آلن

بری آلن

 

بری آلن در پلیس سنترال سیتی به عنوان پزشک قانونی خدمت می‌کرد و با سرعتی که دارد و بخاطرش او را با نام فلش می‌شناسیم، در خطوط زمانی و دنیاهای موازی دائما در حرکت است. هر چند به صورت رسمی کارآگاه نیست اما یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های دی سی شناخته شده است.

بری آلن نه تنها در حل بسیاری از مسائل به هال جوردن و بتمن کمک کرده، بلکه با به کارگیری سرعت، در کسری از زمان می‌تواند به هر کجای این دنیا یا دنیاهای موازی دسترسی داشته باشد و در واقع هیچ چیزی از چشم وی دور نمی‌ماند، هیچ سوالی نیست که او نتواند به پاسخش دست پیدا کند.

  1. تد کورد، نابغه ی تکنولوژی

تد کورد

تد کورد

 

تد کورد که همان دومین بلو بیتل است، شخصیتی مشابه با بتمن در ایده‌ی اولیه ساخت کاراکتر اما متفاوت از نظر عملکرد دارد. تد پولدار است که این ثروت را بر اختراعات و گجت‌هایش سرمایه‌گذاری می‌کند که او را یک نابغه تکنولوژی و یک کارآگاه از آب در میاورد. چیزی که او را از بتمن متمایز می‌کند، منش و محرک‌های اوست.

او یک شخصیت تراژدیک که به دنبال انتقام باشد نیست، بلکه از بتمن مثبت اندیش‌تر و خیرخواه‌تر است. تد در کنار دوست صمیمیش بوستر گلد، بهترین عملکرد را در کتاب‌های کمیک از خود به نمایش گذاشته است.

  1. جیم کوریگان و روح انتقام

جیم کوریجان و روح انتقام

جیم کوریگان و روح انتقام

 

جیم کوریگان در پلیس شهر نیویورک به عنوان کارآگاه در سال 1939 کار می‌کرد. وقتی به قتل رسید، روح وی در دنیا باقی‌ماند و با اسپکتر، یا همان روح انتقام، دست به یکی کرد تا اشخاصی را که او را به قتل رسانده پیدا کرده و انتقام خود را از آن‌ها بگیرد. اسپکتر خودش به تنهایی قاضی، هیئت منصفه و جلاد است. روح جیم کوریگان یکی از چندین روحی است که اسپکتر از آن خود کرده است.

چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که اسپکتر هاله‌ای از شخصیت فرد تحت تسخیر را متعلق به خود می‌کند و با توجه به روحیه‌ی کارآگاهی جیم، این ویژگی در اسپکتر هم حلول کرد که باعث شد وی پس از مرگ و با استفاده از نیروهای بی‌نهایت فراطبیعی که حالا در دست داشت، به تحقیق و بررسی ادامه دهد.

  1. جان جونز J’ohn J’onzz ، کارآگاهی از مریخ

جان جونز

جان جونز

 

مارشن منهانتر لیست درازی از قابلیت‌ها دارند که حتی از لیست بلند بالای سوپرمن هم فراتر می‌رود. از جمله غیب و ظاهر شدن، تغییر شکل، سرعت، هوش و که البته جان جونز در کنار همه این‌ها، ذهن خوان است که وی را یکی از قوی‌ترین و باهوش‌ترین افراد روی زمین می‌کند.

زمانی که در بین زمینی‌ها زندگی می‌کرد، با نام مستعار جان جونز به عنوان یک کارآگاه پلیس کار می‌کرد که با استفاده از قدرت‌هایش به حل مسائل می‌پردازد. شناخت و ادراکی که از ذهن افراد داشت، یکی از بهترین منابع حل مسائل به حساب می‌آمد که وی را یکی از بهترین کارآگاه‌ها می‌کرد.

  1. کنستانتین، متخصص ماوراء طبیعه

کنستانتین

کنستانتین

 

هر چند اخلاق و رفتار و از آن مهم‌تر روش‌های کاری کنستانتین سوال برانگیز است اما وقتی از قدرت‌های فراطبیعی در دنیای دی سی صحبت می‌شود، نمی‌توان به راحتی از کسی مثل کنستانتین چشم‌پوشی کرد. کنستانتین در هر گوشه از جهان دوستانی دارد که می‌توانند به او یاری برسانند، هر گوشه از این دنیا یا حتی دنیای زیرین.

کنستانتین دری تازه به روی دنیای دهشتناک گاتیک برای خواننده‌های کمیک دی سی می‌گشاید. او متخصص تمام چیزهای عجیب و غیرقابل توضیح است و برای تمام چالش‌ها و مشکلات راه حلی جادویی در آستین دارد.

  1. کسی که سوال‌های سخت می‌پرسد

The Question

The Question

 

شخصیت سوال یا همان The Question از سال 1967 در کتاب‌های کمیک حضور داشت اما اصل محبوبیت او در سریال انیمیشنی لیگ عدالت بینهایت (Justice League Unlimited) به دست آمد. ویک سیج یک روزنامه‌نگار است که در ردای کوئسشن به جاهایی می‌رود که قانون به افراد اجازه دسترسی نمی‌دهد.

هرچند روش‌هایش شدید و غیرمعمول جلوه می‌کند اما این شخصیت یکی از بهترین و دلسوزترین کارآگاه‌های دنیای دی سی است. ویک تا زمانی که یک مسئله حل نشده باشد، دست از تلاش و بررسی برنمی‌دارد، حتی اگر به قیمت به خطر افتادن سلامت روانی یا حتی جانیش تمام شود. مثال بارز آن را در سری کوتاه کوئسشن: مرگ ویک سیج (The Question: The Death of Vic Sage) می‌توان دید.

  1. تیم دریک دنباله روی بتمن

تیم دریک دنباله روی بتمن

تیم دریک دنباله روی بتمن

 

هر یک از رابین‌های دستیار بتمن در یک قابلیت به خصوص پیشرفت کردند. دیمین در مبارزه تن به تن حرفی برای گفتن دارد، دیک مبارزه‌های آکروباتی بسیار ظریف به نمایش گذاشته و تیم دریک از ذهنی استنتاجی برخوردار است که به راحتی می‌تواند از بروس پیشی بگیرد.

وقتی فقط یک بچه بود، بعد از یک بار دیدن حرکات آکروباتی رابین به هویتش پی‌برد و بعد از فهمیدن هویت واقعی بتمن، در یکی از تاریک‌ترین لحظات زندگی بتمن، به سومین رابین تبدیل شد. تیم قطعا از جمله شخصیت‌هایی است که به توجه بیشتری نیاز دارد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

10 تا از باهوش ترین کارآگاه های دی سی بجز بتمن
  • نام : بتمن
  • خالق : بیل فینگر و باب کین
  • اولین اثر : شماره ۲۷ Detective Comics سال ۱۹۳۹
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : بروس وین، Caped Crusader، The Dark Knight
  • محل تولد : گاتهام
  • معروفترین آثار : The Killing Joke - The Dark Knight Returns - Year One - The Long Halloween - Death of Family
  • قابلیت ها : بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا! - هوش بالا - مسلط به تقریبا تمامی هنرهای رزمی - در اختیار داشتن به‌روزترین فناوری‌ها
  • شغل : وارث و رییس کمپانی وین
  • حالت های دیگر : توماس وین (فلش‌پوینت) - تری مکگینیز (بتمن بیاند) - DAWNBREAKER
  • همکاران: رابین آلفرد جیمز گوردون زن گربه‌ای بت گرل
  • دشمنان: جوکر پنگوئن مستر فریز ریدلر دو چهره Bane