• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • آشنایی با تیم های مارول | با همه تیم‌های قهرمان‌های مارول آشنا شوید

آشنایی با تیم های مارول | با همه تیم‌های قهرمان‌های مارول آشنا شوید

آشنایی با تیم های مارول

چه به خاطر کار‌هایی که انجام داده‌اند و چه به دلیل ابرقهرمانانی که عضو گروه هستند، بعضی از تیم‌های ابرقهرمانی به وضوح بهتر از دیگر تیم‌ها هستند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی تیم های مارول بپردازیم.

مارول یکی از بزرگ‌ترین ناشران کتاب‌های کمیک در جهان است. طبیعی است که این کمپانی در سال‌های زیادی که فعالیت داشته شخصیت‌ها و تیم‌های ابرقهرمانی به یادماندنی بسیاری خلق کرده باشد. اگرچه که همه‌ی آن‌ها نتوانستند یک میزان از محبوبیت را بدست آورند. بعضی از آن‌ها کاملا نمادین و به یادماندنی شدند در حالی که بقیه فقط در چندین کمیک ظاهر شدند و داستان آن‌ها همان جا به پایان رسید.

انتخاب بهترین تیم های مارول کار آسانی نیست. هر طرفداری می‌تواند تیم متفاوتی را دوست داشته باشد. با این وجود با در نظر گرفتن اهمیت کلی آن‌ها، بعضی از تیم‌های مارول به وضوح مهم‌تر از دیگر گروه‌ها هستند. چه به دلیل قدمت آن‌ها باشد یا چه به دلیل کار‌هایی که کرده‌اند یا به دلیل اعضا تیم.

تیم های مارول : تیم جاودانگان (Eternals) چندان ماندگار نبودند و توسط طرفداران فراموش شدند.

معرفی تیم های مارول : تیم جاودانگان

معرفی تیم های مارول : تیم جاودانگان

مشکل اصلی این تیم این است که افراد کمی آن‌ها را می‌شناسند. یا حداقل می‌توان گفت که در مقایسه با دیگر تیم‌ها این طور است. جاودانگان اولین بار در سال ‍۱۹۷۶ در دنیای کمیک حضور پیدا کردند و جنبه‌ای متفاوت از کمیک‌های مارول را نشان دادند. اعضای این تیم قدرت‌هایی غیرعادی و زندگی طولانی دارند، به حدی که آن‌ها تقریبا نامیرا هستند.

آن‌ها تمام تلاششان را می‌کنند تا از مردم روی زمین محافظت کنند. با توجه به قدرت‌های شگفت‌انگیزشان و فیلم سینمایی این تیم با هنرنمایی آنجلینا جولی (Angelina Jolie) و ریچارد مدن (Richard Madden)، جاودانگان بالاخره می‌توانند به جایگاهی که لیاقتش را دارند برسند.

ذات خشن ایکس فورس‌ (X-Force) آن‌ها را یک تیم هیجان‌انگیز برای مطالعه می‌کند.

ایکس فورس‌

ایکس فورس‌

مثل خیلی از تیم‌های ابرقهرمانی، ایکس فورس هم نسخه‌های متعددی در دنیای کمیک داشت. یکی از آن‌ها در سینما و زمانی بود که ددپول در فیلم ددپول ۲ تصمیم گرفت تیم ابرقهرمانی خودش را تشکیل دهد. ایکس فورس راه خشن‌تر و جدی‌تری را نسبت به همتایان خود، یعنی مردان ایکس، برای مبارزه ترجیح می‌دهند.

حقیقت این بود که کیبل (Cable) تیم را رهبری می‌کرد. ماجراهای ایکس فورس سریع و هیجان‌انگیز دنبال می‌شوند اما با این وجود آن‌ها زیر سایه دیگر تیم‌ها هستند.

تیم های مارول : جدال ناانسان‌ها (Inhumans) با انسان‌ها همیشه جذاب است.

تیم Inhumans

تیم Inhumans

نقطه مشترک ناانسان‌ها با جاودانگان این است که هر دو به بشریت نزدیک‌اند اما واقعا بخشی از آن نیستند. ناانسان‌ها در ماه زندگی می‌کنند و با این‌که بعضی اوقات با ساکنان زمین ارتباط برقرار می‌کنند اما این ارتباطات معمولا کوتاه مدت هستند. این موضوع، حقیقتی را زیر سوال نمی‌برد که آن‌ها اشخاص خوب و مثبتی هستند.

از اعضای برجسته این تیم می‌توانیم به رهبرشان بلک بولت (Blackbolt)، مدوسا (Medusa)، خواهر او کریستال (Crystal) و سگ انتقال‌دهنده او یعنی لاک جاو (Lockjaw) اشاره کنیم (لاک جاو در دنیای کمیک عضو تیم Pet Avengers هم بوده).

تماشای نبرد فراری‌ها (Runaways) با والدینشان تجربه‌ای منحصر به فرد است.

تماشای نبرد فراری‌ها

تماشای نبرد فراری‌ها

فراری‌ها به اندازه دیگر تیم‌های ابرقهرمانی به شهرت نرسیدند. احتمالا به این دلیل که مدت زیادی در دنیای کمیک حضور نداشتند. اولین حضور آن‌ها در دنیای کمیک به سال ۲۰۰۳ بر می‌گردد. به لطف سریال اختصاصی این گروه با همین نام، آن‌ها به محبوبیت بیشتری رسیدند.

قهرمانان جوان و متفاوت با دیگر ابرقهرمانان در این تیم باید جلوی پدر و مادر شرورشان را بگیرند. این موضوع داستان‌های فراری‌ها را رازآلودتر کرد. همچنین مخاطبان کم سن و سال‌تر بیشتر با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها حس هم‌ذات‌پنداری پیدا می‌کنند. ماجراهای آن‌ها پر از صحنه‌های بعضا خنده‌دار و ناراحت‌کننده است.

دلیل جذابیت مدافعان (The Defenders) این است که آن‌ها فرازمینی نیستند.

مدافعان (The Defenders)

مدافعان (The Defenders)

سریال مشترک این تیم خیلی به موفقیت نرسید اما مجموعه اختصاصی هر شخصیت از آن‌ها محبوب‌تر بود. با وجود تفاوت بین اعضا این گروه، مدافعان تیم خوبی هستند. چیزی که آن‌ها را در مقایسه با دیگر تیم‌های ابرقهرمانی جذاب می‌کند، این است که آن‌ها فرازمینی و تخیلی نیستند، یعنی بیشتر با مافیا و تبهکاران خیابانی مبارزه می‌کنند تا ثانوس و گالاکتوس.

با وجود این که آن‌ها قدرت‌های خاصی دارند اما به موضوعاتی رسیدگی می‌کنند که دیگر ابرقهرمانان حتی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند.

ماموران شیلد (Agents Of S.H.I.E.L.D) ثابت کردند که انسان‌ها برای ایجاد تغییرات نیازی به ابرقدرت‌های ماورایی ندارند.

ماموران شیلد

ماموران شیلد

ماموران شیلد اثبات می‌کنند که مردم حتما نباید قدرت‌هایی خاص داشته باشند تا از جهان محافظت کنند. به لطف سریالی طولانی و بلند با همین نام، آن‌ها اکنون برجسته‌تر و مشهور‌تر هستند. با این حال، آن‌ها در دنیای کمیک هم حضور داشته‌اند.

به طرز جالبی فیل کولسون (Phil Coulson) محبوب اولین بار در دنیای سینمایی مارول قبل از دنیای کمیک، معرفی شد. البته معمولا این اتفاق برای شخصیت‌ها نمی‌افتد. ماموران شیلد از ابزار‌های پیشرفته و جالبی استفاده می‌کنند. آن‌ها باهوش و آموزش دیده هستند و به همین دلیل خواندن و تماشا کردن ماجرا‌های آن‌ها لذت بخش است.

نگهبانان کهکشان (Guardians Of The Galaxy) بهترین شوخی‌ها را دارند.

نگهبانان کهکشان

نگهبانان کهکشان

چندین سال پیش، نگهبانان کهکشان در رتبه‌بندی بهترین تیم‌های مارول رتبه پایینی داشتند. این روز‌ها آن‌ها به لطف حضور قابل توجهشان در دنیای سینمایی مارول بیشتر شناخته شده هستند. نسخه اصلی این تیم با اعضای محبوب فعلی نظیر استارلرد، گروت و راکت بسیار متفاوت بود.

اعضای این تیم با هم تفاوت‌های بسیاری دارند و معمولا با هم کنار نمی‌آیند. این موضوع ماجراجویی‌ها و شوخی‌هایشان با یکدیگر را جذاب‌تر می‌کند. نگهبانان کهکشان برای تمام دوست‌داران ماجراجویی‌های فضایی جذاب هستند. آن‌ها بعضی اوقات انتقام‌جویان فضایی هم نامیده می‌شوند.

چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) در موفقیت مارول نقش داشتند.

تیم های مارول

تیم های مارول

این روز‌ها چهار شگفت انگیز به اندازه‌ی قبل توجه مخاطبان را به خود جلب نمی‌کنند. با این حال اگر به خاطر این تیم نبود، به سختی می‌شد گفت که مارول به موفقیت امروزه‌اش می‌رسید. تفاوت این گروه با دیگر گروه‌های این لیست، این است که آن‌ها یک خانواده هستند.

پس با وجود این‌که بعضی اوقات اختلافاتی دارند اما همیشه در پایان راهی برای متحد شدن دوباره پیدا می‌کنند (مثل رویداد جنگ داخلی). فیلم‌های سینمایی آن‌ها به اندازه دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی موفق نبود اما چهار شگفت انگیز بزودی قرار است در دنیای سینمایی مارول دوباره بدرخشند.

مردان ایکس (X-Men) از عناصر فرهنگ پاپ هستند.

مردان ایکس

مردان ایکس

به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های مارول، مردان ایکس یکی از محبوب‌ترین تیم‌های این کمپانی هستند. آن‌ها بهتر از هر تیم دیگری تصویری از دنیای واقعی را منعکس کردند، مخصوصا این حقیقت که مردم تمایل دارند افراد متفاوت با خودشان را آزار بدهند. همزمان با این موضوع داستان‌های این تیم شامل صحنه‌هایی جالب هم می‌شود. آن‌ها به خوبی درام و طنز را در کنار هم قرار داده‌اند.

مردان ایکس مجموعه فیلم موفقی داشتند که با فیلم مردان ایکس (X-Men) در سال ۲۰۰۰ شروع شد. حالا به نظر می‌رسد که آن‌ها وارد دنیای سینمایی مارول خواهند شد و این چیزی است که بسیاری از هواداران منتظرش هستند.

تیم های مارول : انتقام‌جویان (The Avengers) نمادین‌ترین تیم هستند.

تیم های مارول انتقام‌جویان

تیم های مارول انتقام‌جویان

انتقام‌جویان با اختلاف نمادین‌ترین گروه ابرقهرمانی مارول هستند. تیمی که با لیگ عدالت (تیمی قدیمی‌تر از انتقام‌جویان در دنیای کمیک‌های دی سی) رقابت دارد. تیم‌های زیادی هستند که از نام انتقام‌جویان استفاده می‌کنند، مثل West coast Avengers، Young Avengers، Great Lakes Avengers و Pet Avengers.

داستان‌های این تیم هیچ‌وقت خسته کننده نیستند چون به مرور زمان آن‌ها هم تغییر می‌کنند. انتقام‌جویان قوی‌ترین قهرمانان زمین هستند و در مقابل تیم‌های دیگر مارول قطعا پیروز نبرد می‌شوند.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: CBR

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

آشنایی با تیم های مارول | با همه تیم‌های قهرمان‌های مارول آشنا شوید
  • نام: مارول کامیکس
  • سال تاسیس: 1938
  • موسس: مارتین گودمن
  • کشور: آمریکا
  • حوزه فعالیت: کتاب کامیک
  • درآمد: ۱۲۵٫۷ میلیون دلار آمریکا ( 2007)