فوری: دی سی کامیکس هویت اصلی جوکر را فاش کرد!

یکی از رازهای بزرگ دنیای DC بالاخره فاش شد! هویت جوکر (Joker) و اسم جوکر همیشه یک راز بوده اما دی‌سی حالا در کمیک‌های خود، آن را فاش کرده. با کافه کمیک همراه باشید تا با یکدیگر رونمایی یکی از بزرگترین ناشران کمیک‌بوک از هویت یکی از بزرگترین شروران این صنعت را بررسی کنیم!

جوکر بزرگترین دشمن بتمن و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های شرور در تاریخ فرهنگ عامه است. این شخصیت حتی فیلم اختصاصی خود را با کارگردانی تاد فیلیپس (Todd Phillips) و هنرنمایی واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) دریافت کرد. فیلمی که توانست به پردرآمدترین فیلم رده سنی بزرگسال در تاریخ سینما تبدیل شود و حتی هویت و نامی برای جوکر پیش از تغییر کردن شخصیت‌اش به یک جنایتکار دیوانه معرفی کند. هویت جوکر یک راز محافظت شده بوده که بارها به آن اشاره شده و حتی نسخه‌هایی از او به تصویر کشیده شده که به نام او اشاره مستقیم دارند. اما هواداران می‌توانند در شماره آخر سری کمیک‌های Flashpoint Beyond شاهد قطعی‌ترین رونمایی از نام شاهزاده‌ی جنایت باشند.

هشدار: ادامه‌ی این مطلب شماره ۵ سری Flashpoint Beyond را فاش می‌کند.

کمیک Flashpoint Beyond #5 با همکاری تعداد زیادی از نویسندگان کمپانی ناشر از جمله جف جانز (Geoff Johns) نوشته شده. این سری کمیک‌ها، خوانندگان را به دنیای فلش‌پوینت می‌برند و داستان‌هایی را از دنیای آغازکننده‌ی New 52 روایت می‌کنند که توماس وین (Thomas Wayne) در قالب شوالیه تاریکی نیز بخشی از آن است. این جلد سری بتمن (Batman) یعنی توماس را در تیمارستان Arkham نمایش می‌دهد که به دنبال قاتل و جنایتکاری است که مارتا وین (Martha Wayne) نام دارد. بله، درست شنیدید! مارتا در اثر کشته شدن فرزندش در این خط زمانی، راه تاریکی را در پیش گرفته، تبدیل به جوکر شده و در مقابل بتمن قرار می‌گیرد.

در حالی که پلیس تلاش به مداخله می‌کند، توماس خود را در یک سلول با مارتا زندانی می‌کند. اینجا مشخص می‌شود که مارتا، اسم جوکر در زمین صفر، جایی که پسرش زنده مانده و یک قهرمان است را می‌داند. مارتا قبل از کشته شدن نام اصلی جوکر یعنی «جک آزوالد وایت» را لو داد. یک کمدین شکست خورده که همسر و فرزندی دارد. او همچنین شغل دیگری را دارد و سرویس‌های بهداشتی کازینوی وین را تمیز می‌کند. همانند جوکر در کمیک Batman: The Killing Joke، اینجا هم جوکر در ابتدا فردی رنج‌کشیده است.

جوکر، نسخه‌ی مارتا وین

نام جک برای جوکر، به گوش هواداران آشناست. جوکر فیلم Batman 1989 هم همین هویت را پیش از رسیدن به جنون و دیوانگی داشت. نام جک نایپر (Jack Napier) از این فیلم به رسانه‌های دیگر نیز منتقل شد اما فیلم جوکر ۲۰۱۹ این چرخه را قطع کرد و نام جدیدی را برای دلقک قاتل در اقتباس‌ها یعنی آرتور فلک (Arthur Fleck) معرفی کرد. با این حال که می‌دانیم جک آزوالد وایت در یکی از جهان‌های موازی نام اصلی Joker است، اما این احتمال که در دنیای اصلی هم جوکر همین نام را داشته باشد، بالا است زیرا بسیاری از شخصیت‌ها نام مشابهی را با نسخه‌‌های دیگر خود دارند.

خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. آیا به نظرتان این نام نام همان جوکر اصلی در دنیای دی‌سی است، یا اینکه این هویت صرفا یکی از نسخه‌های Joker است.

آخرین اخبار کمیک را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: comicbook

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.