معرفی بهترین بازی های سوپرمن

بهترین بازی‌های سوپرمن

سوپرمن یکی از بهترین ابرقهرمانان تاریخ است اما تمام بازی‌ها با حضور این شخصیت به آن خوبی که باید نبوده‌اند. با کافه کمیک همراه باشید تا به معرفی بازی‌های سوپرمن بپردازیم.

از زمان خلق بازی‌های ویدیویی، هواداران این امکان را داشتند که در نقش ابرقهرمان مورد علاقه‌شان بازی کنند. بتمن و اسپایدرمن بیشترین حضور را در بازی‌های مخصوص خود داشته‌اند و در سال‌های اخیر پای مردان ایکس، انتقام‌جویان و لیگ عدالت نیز به بازی‌ها باز شده است.

متاسفانه بین بازی‌های سوپرمن، نمی‌توان یک بازی فوق‌العاده پیدا کرد که نماینده خوبی برای این شخصیت باشد مگر اینکه حضور کوتاه این شخصیت در بازی‌های جذابی مثل مورتال کمبت در برابر دنیای دی سی یا Injustice را در نظر بگیریم. امروز نگاهی به بهترین بازی‌های سوپرمن خواهیم داشت اما ناچاریم از بدترین بازی سوپرمن شروع کنیم.

12- سوپرمن

بازی های سوپرمن

بازی های سوپرمن

بازی سوپرمن در سال 1979 برای آتاری 2600 عرضه شد، دورانی که داشتن راهنمای بازی، کلید موفقیت بود.

این بازی از بازیکنان می‌خواست تا شروران آزاد شده را دستگیر کنند، به ماهواره‌های کریپتونیت جاخالی بدهند، پل را تعمیر کنند، لویس لین را نجات دهند و لکس لوتر را در سریع‌ترین زمان ممکن شکست دهند. گیمرهای قدیمی از نوستالژی شیرین تماشای سوپرمن در شهر متروپلیس لذت خواهند برد، اگرچه گیمرهای مدرن ممکن است کمی از موسیقی متن این بازی سوپرمن دلسرد شوند.

11 سوپرمن: بازی (SUPERMAN: THE GAME)

THE GAME بازی های سوپرمن

THE GAME بازی های سوپرمن

سوپرمن: بازی روی کنسول Commodore 64 در سال 1985 منتشر شد و شاید بیشتر به خاطر نشان دادن دارک ساید (Darkseid) به عنوان شخصیت شرور اصلی بازی و همچنین به عنوان یک شخصیت قابل بازی در خاطره‌ها مانده است.

گیم پلی این بازی چند مرحله مختلف داشت و شامل قدرت‌هایی مانند دید حرارتی سوپرمن و افکت امگای دارک ساید بود، اما گرافیک این بازی با این‌که کمی بهتر از بازی آتاری منتشر شده در سال 1979 بود، اما واقعاً در حد مرد فولادی نبود.

10- سوپرمن 64

این بازی با نام سوپرمن که بیشتر با نام سوپرمن 64 شناخته می‌شود، به طور گسترده‌ای به عنوان بدترین بازی مدرن سوپرمن به شمار می‌رود. در این بازی، بازیکنان سعی می‌کردند سوپرمن (که بر اساس ظاهر سریال‌های انیمیشنی‌اش طراحی شده بود) را از طریق حلقه‌هایی که در یک شهر مجازی دائماً بارگذاری می‌شد، به پرواز درآورند و هرزگاهی هم ماشین‌ها را بلند و با چهره‌های سایه‌دار مبارزه می‌کردند.

اکثر بازیکنان نمی‌توانستند از سطح مقدماتی پرواز از طریق حلقه عبور کنند، که ممکن است آن‌ها را در زمره بازیکنان خوش شانس این بازی قرار بدهد. این فقط یک بازی بد سوپرمن نبود، یک بازی در مجموع بسیار بد بود.

9- سوپرمن

بازی های سوپرمن

بازی های سوپرمن

وقتی سوپرمن در سال 1987 به کنسول NES راه یافت، این کار از سوی توسعه‌دهندگان Kemco امکان پذیر شده بود که شاید بیشتر به خاطر بازی Top Gear شناخته شده بودند.

این بازی سوپرمن بر اساس دو فیلم اول آن ساخته شد و بازیکنان را ملزم به بازی در نقش کلارک کنت و سوپرمن در مقابل لکس لوتر و کریپتونی‌های فراری می‌کرد. این بازی همچنین دارای طیف گسترده‌ای از توانایی‌های سوپرمن بود، اگرچه دید اشعه ایکس او برای قابل مشاهده کردن دشمنان نامرئی استفاده می‌شد.

8- سوپرمن: شمارش معکوس برای آخرالزمان (SUPERMAN: COUNTDOWN TO APOKOLIPS)

شمارش معکوس برای آخرالزمان

شمارش معکوس برای آخرالزمان

بازی‌هایی مانند سوپرمن 64 بودند که بر اساس سریال انیمیشنی سوپرمن (Superman: The Animated Series) ساخته شده بودند، اما علیرغم داشتن سبک انیمیشن و شخصیت‌های ثابت، این بازی‌ها حتی به ندرت توانستند ماهیت کارتون را به تصویر بکشند، چه برسد به خود شخصیت.

شمارش معکوس برای آخرالزمان پیش درآمدی از یک بازی بسیار بهتر بود که به زودی در مورد آن صحبت خواهیم کرد، اما این بازی از داشتن گیم پلی ضعیف و مراحل تکراری رنج می‌برد.

7- سوپرمن: مرد فولادی (SUPERMAN: THE MAN OF STEEL)

مرد فولادی

مرد فولادی

سوپرمن: مرد فولادی در سال 1989 توسط Tynesoft منتشر شد و دارای سطوح مختلفی از گیم پلی بود که شامل اسکورت کردن سفینه‌های فضایی، اکشن جانبی و حتی نبردهای فوق العاده‌ی هوایی بود.

با اینکه گیم پلی بازی گاهی خسته‌کننده می‌شد، آهنگ نمادین جان ویلیامز را به نمایش می‌گذاشت و برای اولین بار در تاریخ بازی‌های ویدیویی، سوپرمن را با دقت به این شخصیت در دنیای کمیک به تصویر می‌کشید.

6- سوپرمن

سگا جنسیس بازی سوپرمن را از شرکت Sunsoft در سال 1992 عرضه کرد که این بازی به عنوان پیش درآمدی برای فرانچایز سوپرمن خدمت می‌کرد.

اگرچه توانایی‌های سوپرمن به مشت زدن، لگد زدن و پریدن محدود بود، این بازی اکشن و دوبعدی، یک ضرب و شتم اکشن با ریتم سریع و کلاسیک بود. از نظر گرافیکی، این بازی تقریباً در سطح مناسبی قرار داشت، اما گیم‌پلی بازی بسیار مورد استقبال قرار گرفت زیرا بازیکنان در این بازی شرورانی مانند Prankster و Brainiac را از بین می‌بردند.

5- سوپرمن: بازی آرکید (SUPERMAN: THE ARCADE GAME)

بازی آرکید

بازی آرکید

سوپرمن اولین بار در سال 1988 وارد دستگاه‌های آرکید شد و شاید اولین آشنایی برخی از گیمرها با سوپرمن در قالب بازی‌های ویدیویی باشد. این بازی به دو بازیکن اجازه می‌داد تا با هم در خیابان‌ها و آسمان‌خراش‌های متروپلیس مبارزه کنند، هر دو به عنوان سوپرمن!

یکی از بازیکنان لباس آبی و قرمز معمول مرد فولادین را به تن داشت و دیگری نسخه خاکستری و قرمز این ابرقهرمان را کنترل می‌کرد. این بازی شامل داستان‌های کمیک زیادی نبود زیرا سوپرمن سعی می‌کرد جلوی امپراطور زاس، موجودی مانند Brainiac را بگیرند.

4- سوپرمن: مرد فولادی (SUPERMAN: THE MAN OF STEEL)

سوپرمن: مرد فولادی

سوپرمن: مرد فولادی

در سال 2002، بازی انحصاری ایکس باکس سوپرمن: مرد فولادی توسط Circus Freak منتشر شد. این بازی بر اساس نسخه کمیک سوپرمن ساخته شده بود و عمیقاً در داستان‌های کمیک کاوش می‌کرد.

متأسفانه، کنترل‌ این بازی با دسته مشکل دار بود و صحنه‌های کات‌سین وحشتناک، بازیکن را از گیم‌ پلی کلی منحرف می‌کرد. با این حال مرد فولادی به دلیل بهبود مکانیک پرواز، استفاده از قدرت‌ها و طراحی دقیق شخصیت‌ها در یاد و خاطره‌ها خواهد ماند.

3- سوپرمن برمی‌گردد

سوپرمن برمی‌گردد

سوپرمن برمی‌گردد

پس از انتشار فیلم سوپرمن برمی‌گردد در سال 2006، یک بازی مرتبط با فیلم منتشر شد که می‌توان گفت بر اساس این فیلم بود.

با این‌که این بازی به خوبی قدرت‌های سوپرمن را به نمایش می‌گذاشت، گیمرها در نقش سوپرمن واقعاً علاوه بر مبارزه با روبات‌ها و نجات بچه گربه‌ها کار زیادی نمی‌توانستند انجام بدهند. بازی سوپرمن برمی‌گردد به دست‌یابی به مکانیزم گیم پلی مناسب بسیار نزدیک بود، اما چیزهای دیگر در مورد این بازی بازیکنان را ناامید کرد.

2- مرگ و بازگشت سوپرمن (THE DEATH AND RETURN OF SUPERMAN)

مرگ و بازگشت سوپرمن

مرگ و بازگشت سوپرمن

مرگ و بازگشت سوپرمن ساخته Sunsoft و تولید سال 1994 نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت زیادی داشت. اسکرول کناری به بازیکنان این امکان را می‌داد تا از بسیاری از قدرت‌های سوپرمن استفاده کنند و در عین حال سوپرمن‌های قابل بازی دیگری از خط داستانی متفاوت کمیک مانند سوپربوی (Superboy) و فولاد (Steel) را نیز به نمایش بگذارند.

ممکن است این بازی واقعاً حس و حال سوپرمن را منتقل نکرده باشد، اما به طرز باورنکردنی از داستان کمیک اقتباس کرد و مکان‌های جالب زیادی در دنیای DC را نشان دادند که قبلاً هرگز کاوش نشده بودند.

1- سوپرمن: سایه آخرالزمان (SUPERMAN: SHADOW OF APOKOLIPS)

بازی های سوپرمن

بازی های سوپرمن

سایه آخرالزمان به راحتی بهترین بازی سوپرمن است که به بازیکنان اجازه می‌دهد واقعاً احساس سوپرمن بودن بکنند. این بازی دارای cel-shading بود تا سبک سریال انیمیشنی سوپرمن را بهتر منعکس کند و حتی صداپیشگان سریال را نیز در اختیار داشت. گیم پلی بازی نیز بهبود یافته بود و سوپرمن از حداکثر قدرت خود استفاده می‌کرد و به راحتی بین پرواز کردن و جنگیدن جابجا می‌شد، اگرچه کنترل‌ها حساس بودند و مهارت پیدا کردن در این بازی سخت بود.

این واقعیت که آخرین بازی واقعاً خوب سوپرمن بیش از 15 سال پیش منتشر شد، ثابت می‌کند که طرفداران چقدر به یک بازی جدید نیاز دارند که بتواند از فناوری‌های امروزی استفاده کند و در عین حال از شکست‌های فراوان بازی‌های گذشته سوپرمن درس بگیرد.

آخرین مقالات کمیک بوکی را در کافه کمیک بخوانید.

منبع: Thegamer

  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

معرفی بهترین بازی های سوپرمن
  • نام : کال ال - کلارک کنت
  • خالق : Jerry Siegel و Joe Shuster
  • اولین اثر : اکشن کمیکس ۱ سال ۱۹۳۸
  • متعلق به کمپانی : دی سی
  • لقب ها : مرد پولادین
  • محل تولد : کریپتون
  • معروفترین آثار : Man and Superman - Superman Red Son - Death of Superman - All-star Superman
  • قابلیت ها : قدرت بدنی بالا، اشعه لیزر، فوت یخی، پرواز
  • شغل : خبرنگار
  • حالت های دیگر : بیزارومن، سوپرمن اینجاستیس، رد سان سوپرمن، سوپرمن بیاند
  • همکاران: سوپربوی واندروومن بتمن سوپرگرل
  • دشمنان: دارک‌سید لکس لوتر لوبو